Εργαστήρια Δεξιοτήτων: «Αλαλούμ» στα ολιγοθέσια και μονοθέσια σχολεία...
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων προκαλούν άγχος και αναστάτωση στους δασκάλους μονοθέσιων και ολιγοθέσιων σχολείων, που δεν έχουν σαφείς οδηγίες για το τι ακριβώς καλούνται να κάνουν και πώς θα εφαρμόσουν τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας σε τάξεις με μαθητές διαφορετικών ηλικιών.

Χτες, Παγκόσμια Ημέρα του Εκπαιδευτικού, μια δασκάλα σε μονοθέσιο σχολείο, έκανε την εξής ερώτηση στο facebook,  σε σελίδα εκπαιδευτικών:

"Είμαι δασκάλα σε μονοθέσιο σχολείο. Έχω και τις 6 τάξεις. Πριν 2 μέρες έμαθα ότι τα εργαστήρια δεξιοτήτων πρέπει να γίνουν κ στα μονοθέσια σχολεία, χωρίς καμία σαφή οδηγία ή κατεύθυνση. Η οδηγία που έλαβα είναι "καν' τα όπως νομίζεις". Αν θα μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει (σχετικά με το πρακτικό και το σχέδιο δράσης) θα το εκτιμούσα ειλικρινά. Με 6 τάξεις , με παιδί με γνωμάτευση και όντας η μοναδική εκπαιδευτικός χωρίς καμία βοήθεια στο σχολείο τα 'χω παίξει με όλα αυτά που ζητάνε καθημερινά"

Ιδού μερικές απαντήσεις που έλαβε από συναδέλφους της:

-Καν'τα οπως νομίζεις. Ούτως η άλλως κανείς δεν θα ασχοληθεί. Σε δουλειά να βρισκόμαστε.

-Κάνοντας κατάχρηση του ποστ θα ήθελα ειλικρινά να δω τι είδους αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί για αυτές τις περιπτώσεις! Καλή δύναμη συνάδελφε

-Και γιατί πρέπει να αγχώνεσαι για κάθε "Ό,τι του φανεί του λωλοστεφανή"; Γράψε στο πρακτικό κάτι-οτιδήποτε, και κάνε με τους μαθητές σου αυτό που έχουν ανάγκη και χρειάζονται και μπορούν να καταλάβουν. Είσαι η Δασκάλα τους, όχι ρομποτάκι του Υπουργείου.

-Ειλικρινά σε καταλαβαίνουμε τόσο πολύ! Όλοι τα έχουμε παίξει. Απλώς δε ξέρουν τι τους γίνεται και ιδιαίτερα στα μικρά σχολεία της Α/μιας, Νηπιαγωγεία και Δημοτικά. Γράψιμο, πρακτικά, πλατφόρμες, γραφειοκρατία και μηδέν ουσία.

Η αγωνία των δασκάλων σε ολιγοθέσια σχολεία

Η περίπτωση αυτή καταδεικνύει την αγωνία των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια και ιδίως τα μονοθέσια σχολεία, εκ των οποίων τα πιο πολλά μπορεί να είναι και δυσπρόσιτα ή απομακρυσμένα, για το πώς θα κάνουν τη δουλειά που τους ανατίθεται. Καταδεικνύει όμως και κάτι ακόμα: Την προχειρότητα με την οποία το Υπουργείο παιδείας επιχειρεί να εφαρμόσει πολιτικές -εν προκειμένω τα εργαστήρια δεξιοτήτων- αγνοώντας και στο θέμα αυτό, όπως ακριβώς και στην αξιολόγηση, τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες αλλά και τη διαφορετική σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού. Με τις ασάφειες  δημιουργεί πρόσθετο άγχος στους εκπαιδευτικούς των μικρών σχολείων, τους πιο "ηρωϊκούς" δηλαδή. Κατά τα άλλα η κ.Κεραμέως έκανε χτες δηλώσεις για την Παγκόσμια Ημέρα του Εκπαιδευτικού, για να τιμήσει "όλους εκείνους που μας μαθαίνουν γράμματα και αξίες, εκείνους που μας καθορίζουν, εκείνους που είναι η δεύτερη οικογένειά μας, που θα θυμόμαστε για πάντα". Πως να ακούγονται αυτά τα ωραία λόγια στα αυτιά των δασκάλων στα μικρά σχολεία;

Για το τον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστούν (;) τα εργαστήρια στα ολιγοθέσια και μονοθέσια σχολεία, δεν είχε ειπωθεί τίποτα μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου. Μόλις στις 29 Σεπτεμβρίου το υπουργείο Παιδείας δια της κ.Μακρή, επιχείρησε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα δημοσιεύοντας τροποποιητική απόφαση σε ΦΕΚ (Β' 4477) χωρίς όμως να το επιλύσει: Αποφάσισε την τροποποίηση της υπό στοιχεία 83939/Δ1/ 19-05-2017 υπουργικής απόφασης με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων» (Β’ 1800), κατόπιν της εισαγωγής της διδακτικής ενότητας με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στο Πρόγραμμα Σπουδών, ως εξής:

Η ... διάχυση του "ψυχοπαιδαγωγικά και διδακτικά προσφυούς αλλά και εφικτά υλοποιήσιμου"

α) Όσον αφορά το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των ολιγοθέσιων σχολικών μονάδων 3/θέσιου και 2/θέσιου Δημοτικού Σχολείου, να γίνει αντικατάσταση της Ευέλικτης Ζώνης από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Δηλαδή, με την εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου, στις προβλεπόμενες διδακτικές ώρες για την Ευέλικτη Ζώνη να υλοποιούνται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

.β) Σχετικά με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του 1/θέσιου Δημοτικού Σχολείου, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων να διαχέονται στα προσφερόμενα Γνωστικά Αντικείμενα, όπου αυτό κρίνεται από τον/την εκπαιδευτικό ψυχοπαιδαγωγικά και διδακτικά προσφυές αλλά και εφικτά υλοποιήσιμο

Κατά τα λοιπά ισχύει η υπό στοιχεία 83939/Δ1/ 19-05-2017 υπουργική απόφαση με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων» (Β’ 1800)

Προσπερνώντας τη γραφειοκρατική διατύπωση με "στραμπουληγμένα" ελληνικά, τι μας λέει η εγκύκλιος; Ότι τα εργαστήρια δεξιοτήτων στα μονοθέσια σχολεία, θα... "διαχυθούν" στα υπόλοιπα μαθήματα, αν αυτό το κρίνει ο διδάσκων "διδακτικά προσφυές και εφικτά υλοποιήσιμο" δηλαδή ο δάσκαλος θα κρίνει αν όλα αυτά που ζητάει το Υπουργείο είναι "εφικτά υλοποιήσιμα"! Στα δε ολιγοθέσια, μας λέει απλώς ότι αντικαθιστούν την Ευέλικτη Ζώνη, και τίποτα για τον τρόπο εφαρμογής τους. Όμορφα...

Και η "απάντηση" του ΙΕΠ

Για το ίδιο ζήτημα, το ΙΕΠ απάντησε ως εξής σε σχετική ερώτηση συντονιστών και υπεύθυνων σχολικών θεμάτων:

apantisi_iep_gia_monothesia.jpg

Αυτές είναι οι διευκρινίσεις που έχουν δοθεί ως σήμερα για το ζήτημα. Τώρα το πως θα κάνουν "όλα τα παιδιά ως ομάδα", αποτελούμενη από πρωτάκια και μαθητές Στ' Δημοτικού πχ,  εργαστήρια δεξιοτήτων, είναι ένα ζήτημα που μάλλον μας παραπέμπει σε  ψυχοπαιδαγωγικά και διδακτικά εργαστήρια α-δεξιοτήτων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

35.000 στην ουρά: Τελευταία ευκαιρία για το online εύκολο Proficiency ΧΩΡΙΣ προφορικά, έκθεση έως 26 Ιουνίου

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα