Χαρακόπουλος σε ΔΑΚΕ: Αυτονόητη η αξιολόγηση στην εκπαίδευση
Στο νέο Νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και την αξιολόγηση αναφέρθηκε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Μάξιμος Χαρακόπουλος σε συνάντηση που είχε με την ΔΑΚΕ

Ο πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής, βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος είχε συνάντηση με τη διοίκηση της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Λάρισας.

Παρόντες στη συνάντηση ήταν, ο πρόεδρος της ΔΑΚΕ Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Νίκος Καρκαλής, ο αντιπρόεδρος κ. Κων/νος Κωστόπουλος, η γραμματέας κ. Δάφνη Μπατσίλα, ο ταμίας κ. Νίκος Ζέρβας και τα μέλη κ.κ. Μιχάλης Τζιατζιάς, Θανάσης Φούντας, Θανάσης Μίζιος και Σταμάτης Μαλάκος.

Οι εκπρόσωποι της ΔΑΚΕ καθηγητών ενημέρωσαν τον Θεσσαλό πολιτικό για ζητήματα που αφορούν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εστιάζοντας στο επικείμενο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση. Όπως ανέφεραν, ο εκσυγχρονισμός της εκπαίδευσης είναι αναγκαίος και οι ίδιοι ως εκλεγμένοι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών έχουν χρέος να συμβάλλουν με κάθε διαθέσιμο τρόπο και μέσο στην προσπάθεια για αλλαγές που θα ωφελήσουν τους μαθητές και θα προάγουν γενικότερα την απόδοση του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης. 

Τα “αλλά” των εκπαιδευτικών

Σχετικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», σημείωσαν ότι έχουν γνωστοποιήσει τις παρατηρήσεις τους και αναμένουν ενημέρωση για τα αποτελέσματα της επεξεργασίας τους από το υπουργείο Παιδείας.

Όπως επεσήμαναν, πρωτεύουσα θέση στις παρατηρήσεις τους, κατέχει η ένστασή τους για τη συμμετοχή ιδιωτών εκπαιδευτικών σε θέσεις Στελεχών Εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο, γεγονός που κατά τη γνώμη τους θα δημιουργήσει παρά θα λύσει προβλήματα και χρήζει εκτενούς συζήτησης.

Επίσης, διατύπωσαν ενστάσεις για τις «υπερεξουσίες» που προβλέπονται για τους Διευθυντές των σχολείων και την «υποβάθμιση» παραδοσιακά χρήσιμων οργάνων της διοίκησης του σχολείου, όπως ο Σύλλογος Διδασκόντων.

Προς αποφυγή των όποιων προβλημάτων δημιουργηθούν από τις διατάξεις που σχετίζονται με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, υπογράμμισαν, ότι, το θέμα άπτεται και των διαφόρων ειδικοτήτων που θα πρέπει να ταιριάζουν (π.χ. διευθυντής μαθηματικός δεν μπορεί να αξιολογήσει ορθά το εκπαιδευτικό έργο του εκπαιδευτικού φιλόλογου). Συνεπώς, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου θα πρέπει να γίνεται από Σύμβουλο της αντίστοιχης ειδικότητας.

Επιπλέον, τόνισαν ότι δεν είναι δόκιμο να υφίσταται αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για μαθήματα Β´ κ Γ´ ανάθεσης, δεδομένου ότι αυτά διδάσκονται κατά περιπτώσεις σε σχολεία από συναδέλφους τους παρεμφερούς ειδικότητας, ελλείψει των εκπαιδευτικών με την αντίστοιχη ειδικότητα (π.χ. ο φυσικός που διδάσκει και χημεία).

Τέλος, ανέφεραν ότι στην πριμοδότηση για διοικητικές θέσεις θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η θητεία των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια, καθώς αυτή αποτελεί μια πραγματική και πολύτιμη εμπειρία σε θέσεις διοίκησης.

Χαρακόπουλος: Η αξιολόγηση είναι δεδομένη

Από την μεριά του ο κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, ανέφερε τα εξής:

«Η αναβάθμιση της παιδείας, την οποία η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει θέσει ως στόχο, προϋποθέτει τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Για να επιτευχθεί αυτό απαιτούνται νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα θέσουν σε εφαρμογή νέα δεδομένα στην εκπαίδευση με βάση και την εμπειρία από χώρες που πρωτοπορούν, ενσωματώνοντας βέλτιστες πρακτικές, αλλά και χρήσιμες παρατηρήσεις που θα προκύψουν από τον διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα».

«Θεωρώ ότι η συμβολή των εκπαιδευτικών μας στην επιτυχία του όλου εγχειρήματος είναι καθοριστική. Ωστόσο, θα πρέπει να είναι αυτονόητο, ιδιαίτερα στον χώρο της εκπαίδευσης, ότι με την ταχύτητα των εξελίξεων που συντελούνται γύρω μας, είναι δεδομένη η αξιολόγηση και η δια βίου εκπαίδευση, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
Οδηγίες για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών στη διαδικασία συνεντεύξεων
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
PANELLADIKES
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ. θα λάβει χώρα η πανελλαδική...
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Παύλος Μαρινάκης
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, 4 από τα 13 ξένα ΑΕΙ που ζητούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα ξεπερνούν τα ελληνικά στη διεθνή κατάταξη - Τα υπόλοιπα...
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"