Μαθητές, δημοτικό σχολείο, τάξη, θρανία, δάσκαλος
Εγκύκλιος Μακρή: Μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 17 Μαΐου 2021 πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί ο αριθμός μαθητών/τριών στα τμήματα της Πρωινής Ζώνης και στα τμήματα του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2021-2022

Με εγκύκλιο που υπέγραψε σήμερα η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή, θέτει υπόψη των Στελεχών της Εκπαίδευσης και των Συλλόγων Διδασκόντων θέματα που αφορούν στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία, προκειμένου τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας να προγραμματίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο για το σχολικό έτος 2021-2022.

Τα θέματα της εγκυκλίου

Α. Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Έργου


1. Ωρολόγια προγράμματα
2. Κατανομή Τμημάτων
3. Ωράριο εκπαιδευτικών
4. Αναθέσεις μαθημάτων
5. Αντισταθμιστικοί – Υποστηρικτικοί Θεσμοί
6. Επιμορφωτικές δράσεις
7. Διδακτικά Βιβλία
8. Θέματα υγιεινής και κτιριακών υποδομών του σχολείου
9. Παραρτήματα Δημοτικών Σχολείων
10. Σχολικές Βιβλιοθήκες
11. Ενημέρωση Πληροφοριακού Συστήματος myschool


Β. Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος


1. Προϋποθέσεις για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος των 4/θέσιων και άνω Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων:
2. Ορισμός Υπεύθυνου Ολοημέρου

3. Πρωινή Ζώνη
4. Αναστολή λειτουργίας Ολοήμερου Τμήματος και Πρωινής Ζώνης
5. Λειτουργία Ολοήμερου Προγράμματος σε ολιγοθέσια σχολεία
6. Διατροφική Αγωγή στο Ολοήμερο Πρόγραμμα
7. Έντυπα και διαδικασίες που αφορούν στη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος
Γ. Λήξη Διδασκαλίας μαθημάτων σχολικού έτους 2020-2021
Δ. Έκδοση Τίτλων Σπουδών και Τίτλων Προόδου

Α. Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Έργου


Το Υ.ΠΑΙ.Θ. με την παρούσα εγκύκλιο θέτει υπόψη των Στελεχών της Εκπαίδευσης και των Συλλόγων Διδασκόντων θέματα που αφορούν στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία, προκειμένου τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας να προγραμματίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο για το σχολικό έτος 2021-2022.

1. Ωρολόγια προγράμματα


Τα Ωρολόγια Προγράμματα των Δημοτικών Σχολείων συντάσσονται με βάση:
α. Tην Φ.12/657/70691/Δ1/26-4-2016 Υ.Α (Β ́1324), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την
παρ. 1, κεφ. Α του άρθρου 11 του Π.Δ. 79/2017 (Α ́109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 79 του v. 4589/2019 (Α ́13) και αντικαταστάθηκε από το άρθρο 3 του ν. 4692/2020 (Α ́111). Ισχύει για τα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία.
β. Tην 83939/Δ1/19-5-2017 Υ.Α. (Β ́1800). Ισχύει για τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια Δημοτικά Σχολεία (Ολοήμερα- Ολιγοθέσια).
Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας δύναται να αναμορφώνεται προσωρινά ως προς τα διδακτικά αντικείμενα σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις της παρ. 12, κεφ. Α του άρθρου 11 του ΠΔ 79/ 2017 (Α ́109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (Α’ 142).
Στη σύνταξη του εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος και στη στελέχωση λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των Ολοήμερων Τμημάτων που θα λειτουργούν έως το τέλος του ωραρίου, καθώς και η με αριθ. πρωτ. Φ.12/657/70691/Δ1/26-4-2016 Υ.Α (Β ́ 1324), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 16, κεφ. Α του άρθρου 11 του ΠΔ 79/ 2017 (Α ́109) και με το άρθρο 79 του ν. 4589/2019 (Α ́ 13).

Τα Ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία έχουν την ίδια οργάνωση με τα αντίστοιχα δημόσια σχολεία και ακολουθούν το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας που ισχύει για αυτά. Επιπλέον του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας, τα ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία επιτρέπεται να παρέχουν πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες στο πλαίσιο
διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος και να διοργανώνουν και άλλες, προαιρετικής παρακολούθησης, δραστηριότητες και δράσεις, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 του ν.682/1977 (Α ́244), όπως αντικαταστάθηκε από το άρ.3 του ν.4713/2020 (Α ́ 147).


2. Κατανομή τμημάτων


Η οργανικότητα-λειτουργικότητα στα Δημοτικά Σχολεία προβλέπεται στην Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006, (Β ́ 1507) Κ.Y.A.
Σύμφωνα με το άρθρο 7, παρ. 2, του ΠΔ 79/ 2017 (Α ́109), όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.3 του άρθρου 50, του ν. 4692/2020 (Α ́111), ο μέγιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά τμήμα στο Δημοτικό Σχολείο καθορίζεται στους είκοσι πέντε (25). Για τα επταθέσια και άνω σχολεία ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών/τριών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δεκαπέντε (15) ανά τμήμα.
Επισημαίνεται ότι εάν ο αριθμός των μαθητών/τριών για εγγραφή υπερβαίνει τους 25 ανά τμήμα εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στο άρθρο 7 παρ. 4δ του ΠΔ 79 /2017 (Α’109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α ́25) και σας έχουν γνωστοποιηθεί με την με αριθ. πρωτ. Φ.6/22511/Δ1/25-2-21 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Επισημαίνεται ότι μέχρι την Δευτέρα 17 Μαΐου 2021 πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί ο αριθμός μαθητών/τριών στα τμήματα της Πρωινής Ζώνης και στα τμήματα του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία.
Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζεται ως υπεύθυνος για κάθε ένα από τα λειτουργούντα τμήματα αποκλειστικά ένας (1) εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων στον οποίο ανατίθενται κατά προτεραιότητα τα διδακτικά αντικείμενα του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα της τάξης (παρ. 8, άρθρο 11Α, ΠΔ 79/2017 (Α ́109)).


Σύμφωνα με την παρ. 10, κεφ. Α του άρθρου 11 του Π.Δ. 79/ 2017 (Α ́109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν.4559/ 2018 (Α ́142), με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων γίνεται η κατανομή των τάξεων/τμημάτων το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου, εφόσον είναι δυνατόν και δεν υπάρχουν μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού. Σε διαφορετική περίπτωση η κατανομή των τάξεων και των τμημάτων μπορεί να πραγματοποιείται με την έναρξη του σχολικού έτους 2021-2022. Για την κατανομή των τάξεων/τμημάτων λαμβάνονται υπόψη τα εξής:


α) Ο χρόνος ανάληψης τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία. Η ανάληψη του ίδιου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, παιδαγωγικά τεκμηριωμένη, μετά από σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η ανάληψη τμήματος από τον ίδιο εκπαιδευτικό πέραν της τριετίας, συνεχόμενης ή μη.
β) Συνιστάται να αποφεύγεται η κατ’ εξακολούθηση ανάληψη των ίδιων τάξεων ή κύκλου τάξεων (π.χ. Α’ – Β’ Δημοτικού) από τον ίδιο εκπαιδευτικό.
γ) Συνιστάται, επίσης, στους εκπαιδευτικούς για παιδαγωγικούς και λόγους δεοντολογίας να μην αναλαμβάνουν τμήματα στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους.
δ) Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με σχετική απόφασή του, καθορίζει τα κριτήρια για την κατανομή τμημάτων και τάξεων, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας. Η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών, όπως: χρόνια υπηρεσίας, οργανικά τοποθετημένος, αναπληρωτής, αποσπασμένος, δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για
την κατανομή των τμημάτων και των τάξεων ανάμεσα στα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας.
Σε περίπτωση που υπάρχουν ανάμεσα στα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας σημαντικές διαφορές απόψεων και προκύπτουν δυσκολίες στην κατανομή των τάξεων/ τμημάτων, ο/η Διευθυντής/τρια ή ο/η Προϊστάμενος/η ορίζει μια έκτακτη συνεδρίαση σε μια προσπάθεια σύνθεσης των διαφορετικών απόψεων, στην οποία καλείται ο/η Προϊστάμενος/η Εκπαιδευτικών Θεμάτων (παρ. 10 & 11, άρθρο 11 κεφ. Α’ του, ΠΔ 79/2017
(Α ́109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν.4559/2018 (Α ́142)).
ε) Για την λειτουργία των συστεγαζόμενων σχολείων εφαρμόζονται οι διατάξεις του κεφ.Α ́ των παρ. 14 & 15 του άρθρου 11 του ΠΔ 79/ 2017 (Α ́109) και το άρθρο 19 του ΠΔ 79/ 2017.

Επισημαίνεται ότι στα συστεγαζόμενα σχολεία με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συγκροτούνται κοινά τμήματα:
α) Πρόωρης Υποδοχής και
β) Ολοήμερου Προγράμματος.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων των συστεγαζόμενων σχολείων συνεδριάζουν και ορίζουν από κοινού υπεύθυνους Ολοήμερου Προγράμματος, καθώς και υπεύθυνο Πρόωρης Υποδοχής στην περίπτωση κοινού τμήματος. Σε περίπτωση διαφωνίας, η λύση δίνεται με απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (άρθρο 23 του ν.4559/2018 (Α ́142)). Σε ό,τι αφορά τις εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών/τριών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα
σχολείο.
στ) Στα Ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία ο αριθμός των μαθητών/τριών ανά τμήμα καθορίζεται από το άρθρο 14 του ν.682/1977 (Α ́244), όπως συμπληρώθηκε με την παρ.1 του άρθρου 7 του ν.4713/2020 (Α ́147).
Στα Ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία ο αριθμός των μαθητών/τριών ανά τμήμα είναι ο αναγραφόμενος στην Υπουργική Απόφαση χορήγησης της άδειας αυτών, σε συνδυασμό με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του ΠΔ. 79/2017 (Α ́109), όπως αντικαταστάθηκε από τη διάταξη της παρ.3 του άρθρου 50, του ν. 4692/2020 (Α ́111).
Στην Υπουργική Απόφαση χορήγησης της άδειας του δημοτικού σχολείου συμπεριλαμβάνεται η προσαύξηση του ποσοστού 10%, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 14 του ν.682/1977 (Α ́244).

3. Ωράριο εκπαιδευτικών


Όλοι οι εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένων των Διευθυντών/τριών και των Υποδιευθυντών/τριών, εφαρμόζουν και τηρούν το προβλεπόμενο, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 13 του ν.1566/1985 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 49 παρ. β’ του ν.4547/2018 (Α ́102), διδακτικό τους ωράριο
Ως προς το εργασιακό ωράριο, σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται η σχετική διάταξη του ν. 1566/1985 άρθρο 13 παρ. 8 (Α ́167) όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 245 του ν.4512/2018 (Α ́5), σύμφωνα με την οποία ο/η εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παραμείνει στο σχολείο πέραν των (6) έξι ωρών την ημέρα ή τριάντα (30) ωρών την εβδομάδα.
Η διαδικασία συμπλήρωσης ωραρίου των εκπαιδευτικών γίνεται σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 33 του ν. 4386 /2016 (Α ́83). Επισημαίνεται ότι οι Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων φροντίζουν ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο εντός του προβλεπόμενου 6ώρου.

Δείτε εδώ όλη την εγκύκλιο

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
zetta_makri
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
Στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς εκπαιδευτικών από την υφυπουργό Ζ. Μακρή
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς