ΕΚΠΑ: 34η θέση παγκοσμίως στη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων
Στην 34η θέση παγκοσμίως βρίσκεται το ΕΚΠΑ για τη μείωση των ανισοτήτων (Reduced Inequalities)

Το ΕΚΠΑ βρίσκεται στην 34η θέση στον κόσμο στη μείωση των ανισοτήτων (Reduced Inequalities) μεταξύ 669 Πανεπιστημίων με βαθμολογία 80,2  στα100, σύμφωνα με την παγκόσμια κατάταξη πανεπιστημίων THE University Impact Rankings.

Ανακοινώθηκε από τον έγκριτο φορέα Times Higher Education, η πολύ σημαντική παγκόσμια κατάταξη Πανεπιστημίων THE University Impact Rankings.  Πρόκειται για μία εκτίμηση της θέσης των Πανεπιστημίων παγκοσμίως, με βάση την οικονομική και κοινωνική τους επίδραση, όπως αυτή αποτιμάται από τους δεκαεπτά στόχους βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Είναι η τρίτη χρονιά που δημοσιεύεται η συγκεκριμένη κατάταξη, η οποία περιλαμβάνει αποτίμηση της δράσης των Πανεπιστημίων και στους 17 στόχους.

Και η φετινή ανακοίνωση επιφύλαξε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών εξαιρετικά υψηλές θέσεις και διακρίσεις σε επιμέρους στόχους οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, παρά το γεγονός ότι η συμμετοχή των Πανεπιστημίων αυξήθηκε κατά 46% σε σχέση με πέρυσι (1115 φέτος από 766 το 2020). Τα αποτελέσματα της κατάταξης επιβεβαιώνουν την σημαντική επίδραση που ασκεί το ΕΚΠΑ στην βελτίωση της κοινωνικής ευημερίας, στην οικονομική ανάπτυξη, στην αντιμετώπιση των κοινωνικών ανισοτήτων, στην παιδεία και την υγεία.

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών βρίσκεται συνολικά στις θέσεις 301-400 παγκοσμίως μεταξύ 1115 Πανεπιστημίων με συνολική βαθμολογία 68,7/100 και στην 1η θέση μεταξύ των επτά ελληνικών Πανεπιστημίων που συμπεριλαμβάνονται στη φετινή κατάταξη (βλέπε Πίνακα 1).

Το ΕΚΠΑ  βαθμολογήθηκε και στους 8 στόχους στην αξιολόγηση των οποίων συμμετείχε παρέχοντας στοιχεία. από τους 17, με την βαθμολογία που έλαβε σε ορισμένους εξ αυτών να είναι και φέτος εξαιρετική.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Στον Στόχο 10: Μείωση Ανισοτήτων (Reduced Inequalities) το ΕΚΠΑ βρίσκεται στην 34η Θέση στον κόσμο μεταξύ 669 Πανεπιστημίων με βαθμολογία 80,2  στα100
  • Στον Στόχο 4: Ποιοτική Εκπαίδευση (Quality Education), το ΕΚΠΑ βρίσκεται στις θέσεις 101-200 παγκοσμίως μεταξύ των 966 Πανεπιστημίων που επιλέχθηκαν και με συνολική βαθμολογία 70/100
  • Στον Στόχο 5: Ισότητα των Φύλων (Gender Equality), το ΕΚΠΑ βρίσκεται στις θέσεις 101-200 παγκοσμίως μεταξύ των 776 Πανεπιστημίων που επιλέχθηκαν και με συνολική βαθμολογία 62,2/100
  • Στον Στόχο 9: Βιομηχανία, Καινοτομία και Υποδομές (Industry, Innovation and Infrastructure), το ΕΚΠΑ βρίσκεται στις θέσεις 101-200 παγκοσμίως μεταξύ των 680 Πανεπιστημίων που επιλέχθηκαν και με συνολική βαθμολογία 66,3/100
  • Στον Στόχο 16: Ειρήνη - Δικαιοσύνη και Ισχυροί Οργανισμοί (Peace, Justice and Strong Institutions), το ΕΚΠΑ βρίσκεται στις θέσεις 201-300 παγκοσμίως μεταξύ των 653 Πανεπιστημίων που επιλέχθηκαν και με συνολική βαθμολογία 59,5/100
  • Στον Στόχο 3: Καλή Υγεία και Ευημερία (Good Health and Wellbeing), το ΕΚΠΑ βρίσκεται στις θέσεις 301-400 παγκοσμίως μεταξύ των 871 Πανεπιστημίων που επιλέχθηκαν και με συνολική βαθμολογία 61,1/100
  • Στον Στόχο 8: Αξιοπρεπής Εργασία και Οικονομική Ανάπτυξη   (Decent Workand Economic Growth), το ΕΚΠΑ βρίσκεται στις θέσεις 301-400 παγκοσμίως μεταξύ των 685 Πανεπιστημίων που επιλέχθηκαν και με συνολική βαθμολογία53,9/100
  • Στον Στόχο 17: Συνεργασία για την Επίτευξη Στόχων (PARTNERSHIP FOR THEGOALS), το ΕΚΠΑ βρίσκεται στις θέσεις 601-800 παγκοσμίως μεταξύ των 1154Πανεπιστημίων που επιλέχθηκαν και με συνολική βαθμολογία 43,3/100

Πίνακας 1: Η συνολική θέση και βαθμολογία των ελληνικών Πανεπιστημίων για το 2021 στην Παγκόσμια Κατάταξη TimesHigherEducationImpactRanking

 

Πανεπιστήμιο

Συνολική Βαθμολογία

Θέση στην Ελλάδα

Θέση Παγκοσμίως

1

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

66.3-70.9

301-400

2

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

56.6–66.2

401-600

3

Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας

56.6–66.2

401-600

4

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

56.6–66.2

401-600

5

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

47.6–56.5

601-800

6

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

47.6–56.5

601-800

7

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

9.2–36.4

1000+

Πηγή: Ιστοσελίδα Times Higher Education

https://www.timeshighereducation.com/impactrankings#!/page/0/length/25/locations/GR/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/undefined

Στον πίνακα 2 αποτυπώνεται με σειρά αρίθμησης των στόχων, η κατάταξη που καταλαμβάνει το ΕΚΠΑ στους επιμέρους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης για την φετινή χρονιά.  Παρέχεται μια σύντομη περιγραφή του κάθε στόχου καθώς και ο αριθμός των Πανεπιστημίων που έχουν συμπεριληφθεί στον πίνακα αποτίμησης του κάθε στόχου.

Πίνακας 2: Η θέση του ΕΚΠΑ σύμφωνα με την ΤΗΕ στους επιμέρους δείκτες – στόχους για τη βιώσιμη ανάπτυξη του ΟΗΕ

α/α

SDGs

Περιγραφή Στόχου

Θέση του ΕΚΠΑ

2021

Αριθμός Πανεπιστημίων 2020

1.

SDG3: Καλή Υγεία και Ευεξία

Αποτιμά την έρευνα των πανεπιστημίων σχετικά με βασικές ασθένειες και τις συνθήκες υγείας, την υποστήριξή τους στα επαγγέλματα της υγειονομικής περίθαλψης και την μέριμνα για την υγεία των φοιτητών και του προσωπικού τους.

301-400

871

2.

SDG4: Ποιοτική Εκπαίδευση

Αποτιμά τη συμβολή των πανεπιστημίων στην προσχολική εκπαίδευση (μέσα από προγράμματα εκπαίδευσης για δασκάλους) και τη διά βίου μάθηση της κοινωνίας, την παιδαγωγική τους έρευνα και τη δέσμευσή τους για εκπαίδευση που οδηγεί σε κοινωνική ένταξη.

101-200

966

3.

SDG5: Ισότητα των φύλων

 

Μετρά την έρευνα των πανεπιστημίων σχετικά με τη μελέτη του φύλου, τις πολιτικές τους για την ισότητα των φύλων και τη δέσμευσή τους να προσλάβουν και να προωθήσουν τις γυναίκες

101-200

776

4.

SDG8: Αξιοπρεπής Εργασία  και Οικονομική Ανάπτυξη

Με τον συγκριμένο στόχο ελέγχεται η προσπάθεια των Πανεπιστημίων να δημιουργούν ποιοτικές θέσεις εργασίας οι οποίες δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη και εξασφαλίζουν αξιοπρεπείς  συνθήκες εργασίας και ικανοποιητικές απολαβές και ευκαιρίες απασχόλησης στους εργαζόμενους όλων των ηλικιών

301-400

685

5.

SDG9: Βιομηχανία Καινοτομία και Υποδομές

Ο συγκεκριμένος στόχος μετρά την ερευνητική απόδοση των Πανεπιστημίων η οποία οδηγεί σε αξιοποιήσιμα ερευνητικά αποτελέσματα (πατέντες. Τεχνοβλαστούς) που παράγουν καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες ενώ βελτιώνουν  τις υπάρχουσες βιομηχανικές και τεχνολογικές υποδομές.

101-200

680

6.

SDG10: Μείωση των Ανισοτήτων

 

Αποτιμά την έρευνα και τη δράση των πανεπιστημίων σχετικά με τις κοινωνικές ανισότητες, τις πολιτικές τους για τις διακρίσεις και τη δέσμευσή τους να προσλάβουν προσωπικό και να προσελκύσουν φοιτητές από υποεκπροσωπούμενες ομάδες.

34

669

7.

SDG16: Ειρήνη - Δικαιοσύνη και Ισχυροί Οργανισμοί

Ο συγκεκριμένος στόχος αποτιμά τις ενέργειες των Πανεπιστημίων στην προαγωγή ειρηνικών και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνιών που θα παρέχουν ισότιμη πρόσβαση στη δικαιοσύνη καθώς και σε αποτελεσματικούς και υπεύθυνους θεσμούς σε όλα τα επίπεδα.

201-300

653

8.

SDG17: Σύμπραξη  και  συνεργασίες για την επίτευξη των στόχων

 

Επικεντρώνει στις συνεργασίες με ιδρύματα άλλων χωρών, στην προώθηση και διάχυση καλών πρακτικών και στη δημοσίευση στοιχείων

601-800

1154

Οι δεκαεπτά στόχοι για τη βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη (SDGs –SustainableDevelopmentGoals), αναλύονται στον παρακάτω υπερσύνδεσμο και είναι οι εξής:

https://www.un.org/sustainabledevelopment/sustainable-development-goals/

Θα πρέπει να τονιστεί ότι κάθε Πανεπιστήμιο έπρεπε να θέσει στον φορέα κατάταξης μια σειρά ποιοτικών στοιχείων και τεκμηρίων στα Αγγλικά (εκθέσεις, κείμενα πολιτικών και διαδικασιών, υπερσυνδέσμους στην ιστοσελίδα κ.α) που να αποδεικνύουν τις προσπάθειες του για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Επίσης κάθε Πανεπιστήμιο για να αξιολογηθεί θα έπρεπε να υποβάλλει στοιχεία για τουλάχιστον τέσσερις από τους δεκαεπτά στόχους, με υποχρεωτικό στόχο τον SDG17–«Σύμπραξη  και  συνεργασίες για την επίτευξη των στόχων».

Η βαθμολογία των Πανεπιστημίων υπολογίζεται ως εξής:

1ον) Ο στόχος 17 (SDG17) σύμπραξη  και  συνεργασίες για την επίτευξη των στόχων, λαμβάνει το 22% της συνολικής βαθμολογίας,

2ον) Επιλέγονται, οι τρεις στόχοι κάθε ιδρύματος με την υψηλότερη βαθμολογία, κάθε ένας εκ των οποίων συμβάλλει κατά 26% στη συνολική βαθμολογία.

3ον) Το άθροισμα του SDG17 και των τριών επιλεχθέντων στόχων με τους ανωτέρω συντελεστές στάθμισης οδηγεί στον υπολογισμό της βαθμολογίας κάθε Πανεπιστημίου και στον προσδιορισμό της θέσης του στη συνολική κατάταξη.

Όπως καταγράφεται στην ενημερωτική επιστολή της TIMESHIGHEREDUCATION προς τις Πρυτανικές Αρχές του ΕΚΠΑ, «.. η συμπερίληψή σας σε αυτή την κατάταξη είναι από μόνη της ένα μεγάλο επίτευγμα και κατατάσσει το ίδρυμά σας ως παγκόσμια πρωτοπόρο, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή σας, όχι μόνο στην υποστήριξη των στόχων της αειφόρου ανάπτυξης μέσω της διδασκαλίας, της έρευνας και της μεταφοράς της γνώσης, αλλά και την έμπρακτη ενσωμάτωση τους στις εσωτερικές σας πρακτικές, πολιτικές και διαδικασίες, μέσω της παροχής επαληθεύσιμων αποδεικτικών στοιχείων για τις δραστηριότητές σας.

Η συγκεκριμένη επιτυχία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ανήκει σε όλη την ακαδημαϊκή του κοινότητα, και ιδιαίτερα στο διδακτικό, ερευνητικό, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό, το οποίο εργάζεται άοκνα, με υψηλό αίσθημα ευθύνης και σημαντική αποτελεσματικότητα, παρά την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση του Ιδρύματος. Η άνοδος στις παγκόσμιες κατατάξεις Πανεπιστημίων είναι απόρροια της δικής του δουλειάς.

Παράλληλα θα πρέπει να επισημανθεί ότι η συγκεκριμένη κατάταξη δεν στηρίζεται σε βιβλιομετρικούς δείκτες έρευνας και στη μέτρηση ετεροαναφορών. Αποδεικνύεται συνεπώς ότι το Πανεπιστήμιο εφαρμόζει ορθές και αποτελεσματικές πολιτικές που συμβάλλουν σε μια βιώσιμη και δίκαιη ανάπτυξη με συνεχή προσπάθεια μείωσης των ανισοτήτων, ενίσχυση της θέσης της γυναίκας στη διοίκηση και τις σπουδές, βελτίωση της υγείας των συνανθρώπων μας, παροχή ποιοτικής δημόσιας εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και σε όλο τον ελληνικό και όχι μόνο πληθυσμό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
diamartiria
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
Μαζική διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στα γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
taksi
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
Αγανάκτηση από τους γονείς του 1ου Γυμνασίου Χολαργού για τα εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών