Επιστολή μαθήτριας της Γ΄ Λυκείου σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων, τις Πανελλήνιες εξετάσεις και την τηλεκπαίδευση. Η μαθήτρια ζητάει μέσα από την επιστολή της να ανοίξουν τουλάχιστον τα φροντιστήρια για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των εξετάσεων.
Η επιστολή
Αξιότιμοι,
Είμαι μαθήτρια της Γ λυκείου στην «ηλεκτρονική» σχολική χρονιά 2020-21 σε γενικό λύκειο της Αττικής και πρόκειται να συμμετάσχω στη διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων. Αφορμή για την επιστολή αυτή αποτέλεσε η δυσχαιρής κατάσταση και κρίση που περνάει η παιδεία στην περίοδο του Κορωνοϊού. Είναι γεγονός πως αυτός ο νέος, επιθετικός ιός SARS-2 COVID-19 έχει συνταράξει τη καθημερινότητα όλων μας λόγω της μεταδοτικότητας και της θνησιμότητας του. Για αυτόν τον λόγο, μάλιστα, έγινε κατανοητό, από όλους τους πολίτες, όλων των ηλικιών, πως είναι απαραίτητο να ακολουθήσουμε τα μέτρα που επιβάλλει η κυβέρνηση με τη συμβολή της επιτροπής λοιμοξιολόγων ώστε να προστατευθεί η δημόσια υγεία και να μην επιβαρυνθεί το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ωστόσο, όταν λαμβάνονται νέα ελαφρυντικά μέτρα, δεν είναι απαραίτητο να διαταραχθεί η ήδη ομαλή κατάσταση.
Είναι αδιαμφισβήτητο πως η τηλεκπαίδευση αποτελεί μια πρωτοποριακή, τεχνολογική εξέλιξη της παιδείας, καθώς συνέβαλε σημαντικά στη συνέχιση της διδασκαλίας των σχολικών μαθημάτων. Ωστόσο, θεωρώ πως ως χώρα δεν ήμασταν ακόμα έτοιμοι για αυτό τον νέο τεχνολογικό βήμα. Η σύνδεση στο διαδίκτυο είναι πολύ χαμηλή καθώς λόγω της τηλεργασίας και των νέων τρόπων ψυχαγωγίας το ίντερνετ αδυνατεί να έχει υψηλό σήμα ακόμα και τις βραδινές ώρες, με συνέπεια το μάθημα να διακόπτεται συνεχώς και ο κάθε μαθητής κάθε βαθμίδας να αδυνατεί να παρακολουθήσει σωστά και ολόκληρο το μάθημα.
Θεωρώ επίσης πως είναι αυτονόητο πως ορισμένες περιοχές - κι ειδικά οι ακριτικές - δεν έχουν καν πρόσβαση σε τεχνολογικά μέσα, τα οποία έχετε υποσχεθεί να προσφέρετε κι εδώ και 3 μήνες που βρισκόμαστε σε «σχολική» καραντίνα, ακόμα δεν έχτε ανοίξει τη πλατφόρμα για το voucher των 200 ευρώ που εμμέσως θα συνέβαλε στην απόκτησή τους. Σημαντικό είναι επίσης να σημειωθεί, πως ειδικά εγώ ως μαθήτρια Γ λυκείου, αντιμετωπίζω σοβαρά προβλήματα στην ορθή διδασκαλία της ύλης καθώς λόγω της καραντίνας, οι απορίες μας έχουν συσσωρευτεί στον καθηγητή με τη μορφή μηνυμάτων, αλλά τα «μηνύματα», όπως λένε οι νέοι, «έμειναν στο διαβάστηκε».
Παρακολουθώ τις εξελίξεις αγωνιωδώς καθημερινά για πιθανή βελτίωση της κατάστασης, με την ελπίδα πως ίσως τελικά ανοίξουν τα λύκεια και οι απορίες μας λυθούν, μήπως μπορέσουμε τελικά να κατανοήσουμε και να αφομοιώσουμε σε βάθος την διδακτέα ύλη που είναι απαραίτητη να διδαχθεί για την διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων. Όμως παρόλο που η κατάσταση σταδιακώς βελτιώνεται, εισπράττω μια αδιαφορία. Αδιαφορία από τον υπουργείο παιδείας. Γιατί όταν οι λοιμοξιολόγοι εγκρίνουν το άνοιγμα ορισμένων βαθμίδων παιδείας, ανοίγουν όλες οι άλλες εκτός από τα λύκεια. Ποια είναι λοιπόν η προτεραιότητας σας; Η Γ λυκείου ή τα προσωπικά σας συμφέροντα;
Είναι αδύνατον να έχετε υψηλές απαιτήσεις από εμάς και προσδοκίες για υψηλές βαθμολογίες από τη στιγμή που παρακολουθήσαμε ΜΟΝΟ 2 ΜΗΝΕΣ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Ενώ έχουμε άγχος και πίεση να πετύχουμε, εσείς ψηφίζετε νέους νόμους και μέτρα που καθιστούν ακόμα δυσκολότερη την ένταξή μας σε ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο κι ούτε πολύ γονείς έχουν την οικονομική δυνατότητα για να μας εντάξουν σε ιδιωτικά κολλέγια. Αυτό είναι το ενδιαφέρον σας προς εμάς; Λέτε πως νοιάζεστε για εμάς κι ότι είμαστε η προτεραιότητα σας όταν θα πάμε να διαγωνιστούμε με μόνο 2 μήνες δια ζώσης και με ακόμα δυσκολότερες απαιτήσεις και προκλήσεις; Προσπαθήσατε τώρα να ανοίξετε εν μέρει τα λύκεια. Κι εμείς στις κόκκινες περιοχές δηλαδή τι πρέπει να κάνουμε; Να μείνουμε άπραγοι όταν συνειδητοποιούμε ότι θα γίνει ένα σύστημα διδασκαλίας δύο ταχυτήτων;
Είναι κατανοητό πως λόγω της δυσχερής αυτής οικονομικής και υγειονομικής κατάστασης δε μπορούν να ικανοποιηθούν τα δικαιώματα μας, όπως πρόσληψη υγειονομικού προσωπικού και πρόσληψη καθηγητών, αλλά ούτε και να ανοίξουν κανονικά όλα τα σχολεία. Παρόλα αυτά εφόσον δε σκοπεύετε να μας θέσετε ως πραγματική σας ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ, είναι αδιανόητο να μην επιτρέπετε να λειτουργήσουν οι φορείς παραπαιδείας, δηλαδή τα φροντιστήρια, γιατί θεωρείται πως δημιουργούν «συνωστισμό». Τι συνωστισμό προκαλούν 5 άτομα όταν μέσα μια τάξη στο ίδιο το ελληνικό σχολείο συνυπάρχουν τουλάχιστον 25;
Δε μας ενδιαφέρει αν θελήσετε να βάλετε κάποιο χρονικό πλαίσιο μετακίνησης για τη διασφάλιση της τήρησης των νόμων. Όταν όμως είμαστε ολιγάριθμα τμήματα και δεν μας ανοίγετε γιατί είμαστε «πολλοί» αλλά όταν έχετε την ευκαιρία, το πράσινο φως από τους λοιμοξιολόγους, να ανοίγετε σχολεία άλλων βαθμίδων, με τάξεις των 25 ατόμων αυτό είναι παράλογο. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΤΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ.
Δε κάνω ούτε διαμαρτυρία, ούτε κατάληψη. Διάλογο προσπαθώ να κάνω. Αλλά όταν μιλάμε «ήρεμα» προτιμάτε να μας αγνοείτε. Ως διδασκόμενοι που πρόκειται να διαγωνιστούν πανελλαδικώς, χρειαζόμαστε επειγόντως της δια ζώσης εκπαίδευση, ακόμα κι αν είναι με τη μορφή της παραπαιδείας. Αλλιώς θέλουμε επιείκεια. Γιατί θα ήταν άδικο να έχετε υψηλές απαιτήσεις και προσδοκίες από παιδιά που εδώ και 3 μήνες δεν έχουν παρακολουθήσει μάθημα μέσα σε σχολική τάξη μολονότι οι πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξαχθούν σε λιγότερο από 4 μήνες. Γιατί κυρία Κεραμέως, εδώ δεν πρόκειται για ένα απλό διαγώνισμα τετράμηνου. Εδώ και τώρα κρίνεται το μέλλον μας. Και εσείς το παίζεται στα χέρια σας λες και παίζεται χαρτιά.
Με σεβασμό,
Αθηναία μαθήτρια Γ λυκείου
Και υποψήφια πανελληνίων εξετάσεων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη