Οι μεγάλες αδυναμίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην ΤΕΕ
Την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) συνοδεύει η παντελής έλλειψη του κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού (ηλεκτρονικά βιβλία, ηλεκτρονικές διαδραστικές εργαστηριακές ασκήσεις – εργαστήρια προσομοίωσης)

Γράφει Κερασιτώης Σεραφείμ, Μαθηματικός - π. Διευθυντής 2ου ΕΠΑ.Λ Γαλατσίου, Επίτιμος Πρόεδρος Ο.Λ.Τ.Ε.Ε

Η πανδημία του COVID-19 κράτησε εκπαιδευτικούς και μαθητές στο σπίτι και την δια ζώσης εκπαίδευση να αντικαθίσταται με την από απόσταση εκπαίδευση. Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και Πανεπιστήμια προσαρμόστηκαν στην πορεία με τις όποιες δυσκολίες στις μεθόδους της εκπαίδευσης από απόσταση, χωρίς όμως στις περισσότερες των περιπτώσεων να γίνεται αυτό με μεγάλη επιτυχία.

Οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αφορούν την έλλειψη του κατάλληλου ηλεκτρονικού εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, η έλλειψη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (και των μαθητών) σε μεθόδους εκπαίδευσης από απόσταση, η απουσία κουλτούρας εκπαίδευσης από απόσταση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά το βασικότερο όλων που αφορά την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ), η παντελής έλλειψη του κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού (ηλεκτρονικά βιβλία, ηλεκτρονικές διαδραστικές εργαστηριακές ασκήσεις – εργαστήρια προσομοίωσης).

Το εκπαιδευτικό υλικό της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης θα πρέπει να αναθεωρηθεί και να σχεδιαστεί εξ αρχής στην κατεύθυνση των σύγχρονων βιβλίων ειδικοτήτων που θα υποστηρίζονται από το αντίστοιχο ηλεκτρονικό βιβλίο, να υπάρχουν για όλες τις ειδικότητες, ηλεκτρονικές διαδραστικές εργαστηριακές ασκήσεις και ηλεκτρονικά διαδραστικά εργαστήρια προσομοίωσης. Όλα αυτά δεν αφορούν μόνο την εκπαιδευτική διαδικασία της εκπαίδευσης από απόσταση, αλλά και την κανονικότητα της δια ζώσης εκπαίδευσης.

Είναι πλέον γνωστό ότι ο εργαστηριακός εξοπλισμός στην ΤΕΕ έχει αργούς ρυθμούς ανανέωσης και αντικατάστασης με σύγχρονα εργαστήρια, με αποτέλεσμα να υστερεί ως προς την τεχνολογία που εφαρμόζεται στην καθημερινότητα στην αγορά εργασίας. Το ίδιο συμβαίνει με τα βιβλία και τις εργαστηριακές ασκήσεις των ειδικοτήτων.

Θεωρώ ότι κρίνεται αναγκαία η ύπαρξη αναγκαίου ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού υλικού που θα καλύπτει την θεωρία, τις εργαστηριακές ασκήσεις, τα εργαστήρια προσομοίωσης, που θα μπορούν να ανανεώνονται εξ ολοκλήρου ή και μερικώς, ώστε να καλύπτονται βασικά σύγχρονα γνωστικά εκπαιδευτικά αντικείμενα των ειδικοτήτων και η εκπαίδευση των μαθητών – σπουδαστών να είναι υψηλού επιπέδου αλλά και συμβατή με την τρέχουσα εξέλιξη των επαγγελμάτων.

 Οι μαθητές να μην αποφοιτούν από τα σχολεία της ΤΕΕ με τεχνολογικές γνώσεις  προηγούμενων δεκαετιών, αλλά με τεχνολογικές γνώσεις της εποχής των και του μέλλοντος.

Έτσι καταξιώνεται και η ΤΕΕ στην κοινωνία, οι μαθητές αναγνωρίζουν την αξία της εκπαίδευσής των με όλα τα θετικά για τους εαυτούς των, την κοινωνία και την εθνική οικονομία.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π)  μπορεί να φέρει σε πέρας αυτό το έργο, αρκεί να υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι, ειδικοί εκπαιδευτικοί με γνώσεις και όραμα, που θα σχεδιάσουν τα νέα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα με γνώμονα τα όσα προαναφέρθηκαν.

Η ΤΕΕ χρειάζεται γενναία στήριξη και όχι μπαλώματα με παρωχημένα σχέδια προηγούμενων δεκαετιών.

Οι εκπαιδευτικοί της ΤΕΕ κάνουν την περίοδο της πανδημίας τεράστιες προσπάθειες να διδάξουν τα εργαστηριακά μαθήματα μέσω της εκπαίδευσης από απόσταση παρόλες τις ελλείψεις σε κατάλληλο υποστηρικτικό διδακτικό υλικό και ηλεκτρονικών μέσων. Δεν είμαι όμως βέβαιος κατά πόσο καταφέρνουν να διδάξουν τα εργαστηριακά μαθήματα με την από απόσταση εκπαίδευση.

Η πολιτεία από την πλευρά της, πρέπει τώρα να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς περισσότερο από κάθε άλλη φορά σε ότι χρειάζονται και χρειάζονται πολλά για να τα καταφέρουν και να κρατήσουν όρθια την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Μια πρώτη και άμεση κίνηση καλής θέλησης προς την κατεύθυνση αυτή, είναι η οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών για την αγορά σύγχρονου ηλεκτρονικού εξοπλισμού για την από απόσταση εκπαίδευση, ακολουθώντας το παράδειγμα της Κύπρου και άλλων ευρωπαϊκών χωρών όπου ενισχύθηκαν οικονομικά οι εκπαιδευτικοί τους για το σκοπό αυτό.

Η στήριξη και η ενίσχυση των εκπαιδευτικών από την πολιτεία  στην πράξη δείχνονται όχι αλλιώς.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Διορισμοί: Βήμα - βήμα οδηγίες για τις αιτήσεις

Προσλήψεις αναπληρωτών - Πότε θα γίνουν οι δηλώσεις περιοχών

Εκπαιδευτικοί Αιτήσεις για Διορισμό στον ΟΠΣΥΔ ΕΔΩ

Αλλάζει ο νόμος ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ Εκπαιδευτικών: 2 σεμινάρια αντί για ένα

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ σε όλα τα σχολεία - Αυτό είναι το 9ΜΗΝΟ σεμινάριο που μοριοδοτεί Διορισμούς - προσλήψεις εκπαιδευτικών

Πιστοποίηση Αγγλικών  ΕΥΚΟΛΑ και Ευέλικτα με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listenin (ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΗ) - ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΑΣΕΠ

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ (ΜΟΝΟ 25 ΕΥΡΩ το μήνα) κ.α. - ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΩΣ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για ΑΣΕΠ, ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

tsakalotos
Τσακαλώτος: Στη Βρετανία ο Διονύσης και η Ελένη θα περνούσαν στις σχολές τους
Νέος γύρος αντιπαράθεσης στη Βουλή για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής - «Η Ευρώπη θέλει περισσότερους νέους με πανεπιστημιακή μόρφωση», σημειώνει ο...
Τσακαλώτος: Στη Βρετανία ο Διονύσης και η Ελένη θα περνούσαν στις σχολές τους
beriev fotia
Σταμάτα: Τα εναέρια μέσα ήρθαν καθυστερημένα καταγγέλλει κάτοικος
Ολιγωρία των αρχών στη χρήση των εναέριων μέσων, κατά τη μεγάλη φωτιά στη Σταμάτα καταγγέλλει κάτοικος της περιοχής - «Η ουσιαστική προσπάθεια με τα...
Σταμάτα: Τα εναέρια μέσα ήρθαν καθυστερημένα καταγγέλλει κάτοικος
Χαρδαλιάς-Χρυσοχοΐδης: «Σε επιφυλακή για τη φωτιά στη Σταμάτα»
Το μέγεθος της φωτιάς στη Σταμάτα και τη δυσκολία των πυροσβεστικών μέσων για τη κατάσβεση της, τόνισαν ο Μ. Χρυσοχοΐδης και Ν. Χαρδαλιάς - Σε ύφεση...
Χαρδαλιάς-Χρυσοχοΐδης: «Σε επιφυλακή για τη φωτιά στη Σταμάτα»