τηλεκπαίδευση
Όλη η διαδικασία για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση – Πότε και πώς θα γίνει

Τον Ιανουάριο του 2021 αναμένεται να αρχίσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση.

Η διαδικασία με την οποία θα πραγματοποιηθεί η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μόνιμων και αναπληρωτών περιγράφεται αναλυτικά στη σχετική απόφαση του υπουργείου Παιδείας.

Σκοπός της δράσης είναι η αξιοποίηση του κεκτημένου της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και η περαιτέρω καλλιέργεια των γνώσεων και ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις, με την υποστήριξη των σύγχρονων ψηφιακών μέσων, που χρησιμοποιούνται σε συνθήκες τεχνολογικά εμπλουτισμένης δια ζώσης εκπαίδευσης καθώς και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας.

Μάλιστα, θα δημιουργηθεί Μητρώο Επιμορφωτών, προκειμένου να υλοποιηθεί η δράση. Η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων στο Μητρώο θα γίνεται ανά περιόδους με την πρώτη περίοδο να έχει ήδη ξεκινήσει από την Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020 και ολοκληρώνεται την Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2021.

Ποιους εκπαιδευτικού αφορά

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης αφορά 163.104 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (αναπληρωτές ή μόνιμους ή ωρομίσθιους), που υπηρετούν κατά το σχολικό έτος 2020-2021 σε δημόσια σχολεία της επικράτειας ή του εξωτερικού, Γενικής ή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης,  καθώς και όσους εκπαιδευτικούς υπηρετούν με απόσπαση σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Πώς γίνεται η δήλωση συμμετοχής

Δήλωση συμμετοχής των εκπαιδευτικών γίνεται ηλεκτρονικά μέσα από την πλατφόρμα https://trainees.t4e.sch.gr/.

τηλεκπαίδευση

Η διάρκεια του προγράμματος

Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως και η συνολική διάρκειά του θα είναι 20 ώρες σε χρονικό διάστημα 8 εβδομάδων, οι οποίες κατανέμονται σε 10 ώρες σύγχρονης επιμόρφωσης και σε 10 ώρες ασύγχρονης επιμόρφωσης, μέσω χρήσης αντίστοιχων εργαλείων τηλεκπαίδευσης.

Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας

Ειδικότερα, η υπουργική απόφαση προβλέπει:

Σύμπραξη Φορέων για την Επιμόρφωση καθηγητών

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε σύμπραξη με 8 φορείς (Πανεπιστήμιο Πειραιά, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΙΤΥΕ-Διόφαντος), προχωρά στην υλοποίηση της δράσης, η οποία αφορά στην ταχύρρυθμη επιμόρφωση του συνόλου των εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών) Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Σκοπός της δράσης είναι η περαιτέρω καλλιέργεια των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις, προκειμένου να εφαρμοστεί με ποιοτικούς όρους η μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην α/βάθμια και β/βάθμια εκπαίδευση, με την υποστήριξη των σύγχρονων ψηφιακών μέσων, είτε η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως.

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος Επιμορφωτών

Για τις ανάγκες της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση δημιουργείται Πληροφοριακό Σύστημα Μητρώου Επιμορφωτών. Όσοι επιθυμούν να αναλάβουν ρόλο επιμορφωτή πρέπει να πληρούν τουλάχιστον μία (1) προϋπόθεση εκ των κάτωθι αναφερομένων.

Συγκεκριμένα, πρέπει να είναι:

α) Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναπληρωτές, μόνιμοι ή ωρομίσθιοι, που υπηρετούν κατά το σχολικό έτος 2020-2021 σε δημόσιες ή ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές της Επικράτειας (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΕΕΚ, ΣΕΚ, ΚΠΕ,ΚΕΣΥ) Γενικής ή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου,

β) Μέλη Δ.Ε.Π./Ε.ΔΙ.Π./Ε.Τ.Ε.Π./Ε.E.Π. και επιστημονικοί συνεργάτες με διδακτική εμπειρία στο Πανεπιστήμιο, στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας που θα επιλέξουν ως επιμορφωτές.

Το Μητρώο θα διαχωρίζεται σε Υπομητρώα ανά ειδικότητα. Κάθε υποψήφιος/α προς ένταξη, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια που ορίζονται στην παρούσα, καλείται να επιλέξει ένα (1) Υπομητρώο συναφές με τον εκπαιδευτικό κλάδο-ειδικότητά του/της ή το επιστημονικό του/ της αντικείμενο, σύμφωνα με τον Πίνακα που ακολουθεί:

fek_1.jpg
fek_2.jpg
fek_3.jpg

Η καθοδήγηση και ο συντονισμός των Επιμορφωτών, που θα επιλεγούν από το Μητρώο, θα γίνεται από Επιστημονική Ομάδα της Σύμπραξης, η οποία απαρτίζεται από εκπροσώπους όλων των συμπράττοντων φορέων.

Η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων στο ως άνω Μητρώο θα γίνεται ανά περιόδους, προς κάλυψη τυχόν αναγκών που θα προκύπτουν.

Η πρώτη περίοδος υποβολής αιτήσεων στο Μητρώο Επιμορφωτών εκκινεί από την Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020 και ολοκληρώνεται την Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2021.

Άρθρο 3

Δήλωση Συμμετοχής Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, (αναπληρωτές, μόνιμοι ή ωρομίσθιοι) στο πρόγραμμα επιμόρφωσης ως επιμορφούμενοι

Στο παρόν πρόγραμμα επιμόρφωσης υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση οι εξής:

α) Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναπληρωτές, μόνιμοι ή ωρομίσθιοι, που υπηρετούν κατά το σχολικό έτος 2020-2021 σε δημόσιες σχολικές μονάδες της επικράτειας ή του εξωτερικού (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΕΕΚ) Γενικής ή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης,

β) Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υπηρετούν κατά το σχολικό έτος 2020-2021 με απόσπαση σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Κεντρική Υπηρεσία ΥΠΑΙΘ, ΠΔΕ, ΔΙΠΕ, ΔΙΔΕ, σε ανεξάρτητες ή αποκεντρωμένες υπηρεσίες και σε εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου).

Η συνολική διάρκεια κάθε προγράμματος επιμόρφωσης ανέρχεται στις είκοσι (20) ώρες σε χρονικό διάστημα οκτώ (8) εβδομάδων, οι οποίες κατανέμονται σε δέκα (10) ώρες επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και σε δέκα (10) ώρες επιμόρφωσης στην ασύγχρονη εκπαίδευση, μέσω χρήσης των αντίστοιχων εργαλείων τηλεκπαίδευσης.

Οι ενδιαφερόμενοι/ες μετά την ολοκλήρωση της αίτησής τους και αφού η τελευταία τύχει της δέουσας επεξεργασίας από τους συμπράττοντες φορείς, λαμβάνουν ηλεκτρονικό μήνυμα (email), διά του οποίου ληροφορούνται για το τμήμα επιμόρφωσης που εντάσσονται, σύμφωνα πάντα με την ειδικότητά τους.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος (παράδοση σχετικού εκπαιδευτικού σεναρίου), οι επιμορφούμενοι λαμβάνουν σχετική βεβαίωση παρακολούθησης της επιμόρφωσης.

Πλαίσιο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών

Οι Επιμορφωτές αναλαμβάνουν την επιμόρφωση, υποστήριξη και ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών που θα συμμετέχουν στα προγράμματα επιμόρφωσης στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είτε στην σύγχρονη είτε στην ασύγχρονη μορφή της. Κάθε Επιμορφωτής αναλαμβάνει ένα ή περισσότερα τμήματα επιμόρφωσης, το καθένα από τα οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τους εξήντα (60) επιμορφούμενους.

Η επιμόρφωση για τη σύγχρονη εκπαίδευση, περιλαμβάνει:

α) παιδαγωγικές αρχές αξιοποίησης της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις διάφορες βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης. Ανάδειξη των ρόλων του εκπαιδευτικού, του μαθητή και των γονέων/ κηδεμόνων, καθώς και παρουσίαση καλών πρακτικών αξιοποίησης εργαλείων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, με αξιοποίηση της πλατφόρμας Webex για τη διαχείριση της επικοινωνίας εκπαιδευτικού - μαθητή,

β) ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στο eclass (π.χ. quiz, πληροφοριακό υλικό, εκπαιδευτικό υλικό) και σχεδιασμός σεναρίων σε διδακτικά αντικείμενα αντίστοιχα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης των επιμορφούμενων, και

γ) ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στο e-me (π.χ. quiz, πληροφοριακό υλικό, εκπαιδευτικό υλικό τα οποία θα αναρτηθούν στο e-me) και σχεδιασμός σεναρίων σε διδακτικά αντικείμενα αντίστοιχα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης των επιμορφούμενων.

Η επιμόρφωση για την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση περιλαμβάνει:

Αυτόνομη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού που διαμορφώνεται για τις ανάγκες της δράσης (υλικό διάρκειας έως 6 ώρες), από τους επιμορφούμενους, αναλαμβάνοντας ατομικά, την εκπόνηση μιας εργασίας με θέμα τον σχεδιασμό διδακτικού σεναρίου για τη διδασκαλία μιας (ωριαίας) διδακτικής ενότητας σε περιβάλλον εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η εργασία υποβάλλεται από τον επιμορφούμενο στο e-class ή στο e-me.

Οι Eπιμορφωτές μελετούν τις εργασίες παρέχοντας ανατροφοδότηση στους επιμορφούμενους. Καθ’ όλη τη διάρκεια των οκτώ (8) εβδομάδων της επιμόρφωσης ανά τμήμα, παρέχεται υποστήριξη και καθοδήγηση στους επιμορφούμενους ώστε να κατακτήσουν γνώσεις και δεξιότητες.

Με το πέρας της διαδικασίας, οι επιμορφούμενοι λαμβάνουν βεβαίωση επιμόρφωσης. Οι επιμορφωτές λαμβάνουν βεβαίωση απασχόλησης δια της οποίας βεβαιώνεται ότι συμμετείχαν, ως επιμορφωτές, στο εν θέματι πρόγραμμα.

Μοριοδότηση

Οι ενδιαφερόμενοι οι οποίοι εμπίπτουν σε μια (1) τουλάχιστον από τις κατηγορίες του άρθρου 2 της παρούσης, μετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησης, λαμβανομένων υπόψη των μονάδων μοριοδότησης και της διαθεσιμότητας των ενδιαφερομένων, όπως εκείνες εξειδικεύονται στον κάτωθι πίνακα:

fek_4.jpg
fek_5.jpg

Κάθε κριτήριο μοριοδοτείται μία φορά ανεξαρτήτως του πλήθους των Τίτλων Σπουδών/Πιστοποιήσεων/Επιμορφωτικών Προγραμμάτων.

Εφόσον προκύψουν ισοβαθμίες η επιλογή γίνεται:

α) κατά προτεραιότητα ακολουθώντας τα ανωτέρω κριτήρια με την προαναφερθείσα σειρά κατάταξης (1 έως 5). Πιο συγκεκριμένα, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τη διαθεσιμότητα των υποψηφίων, επιλέγονται αρχικά όσοι πληρούν το 1ο κριτήριο (Κάτοχοι διδακτορικού τίτλου σπουδών), στη συνέχεια όσοι πληρούν το 2ο κριτήριο (κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών) και ομοίως για 3ο, 4ο και 5ο κριτήριο.

β) Σε περίπτωση νέας ισοβαθμίας η επιλογή πραγματοποιείται κατόπιν ηλεκτρονικής κληρώσεως.

Οι Επιμορφωτές ομαδοποιούνται στα ΥποΜητρώα και στις ειδικότητες που προαναφέρθηκαν και δημιουργείται τελική σειρά κατάταξης ανά ειδικότητα.

Άρθρο 6

Έναρξη Προγράμματος Επιμόρφωσης

Εντός του Δεκεμβρίου 2020 ανακοινώντεται το πρώτο, πιλοτικό τμήμα επιμόρφωσης στην ειδικότητα των Μαθηματικών (ΠΕ03).

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ξεκινά εντός του μηνός Ιανουαρίου του έτους 2021.

Κεραμέως: Ενισχύουμε τις γνώσεις και δεξιότητές των εκπαιδευτικών

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε ότι «παρά τις συνέπειες της επιδημιολογικής κρίσης στον τομέα της Παιδείας, αναδύθηκαν και μοναδικές ευκαιρίες, όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η δυνατότητα για περαιτέρω καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Χτίζοντας πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης, το οποίο πιστώνεται στην εκπαιδευτική μας κοινότητα, αξιοποιούμε τα ψηφιακά εργαλεία και επενδύουμε περισσότερο στους δασκάλους και καθηγητές μας, μέσω ταχύρρυθμου προγράμματος επιμόρφωσης που προβλέπεται για το σύνολο των εκπαιδευτικών μας».

«Οι εκπαιδευτικοί μας, οι οποίοι από τις πρώτες κιόλας ημέρες αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών δομών, αψήφησαν δυσκολίες, αξιοποίησαν νέα εργαλεία και δρόμους, με στόχο να συνεχιστεί όσο πιο απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία για το σύνολο των μαθητών. Ενισχύουμε τις γνώσεις και δεξιότητές τους, αξιοποιούμε τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας και τις ενσωματώνουμε ακόμη περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία, προς όφελος μαθητών και εκπαιδευτικών» συμπλήρωσε.

Ζαχαράκη: Αναγκαία προϋπόθεση η ψηφιακή αναβάθμιση της παιδείας

Από την πλευρά της, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη επισήμανε ότι «μια σημαντική δέσμευση μας προς την εκπαιδευτική κοινότητα γίνεται πραγματικότητα. Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτητική χρονιά για όλους μας, με την απειλή του ιού να διαταράσσει κάθε τομέα ανθρώπινης δραστηριότητας, η εκπαίδευση στην χώρα μας έμεινε όρθια χάρη στο συνδυασμό αφοσίωσης και επιμονής των εκπαιδευτικών μας, αλλά και αξιοποίησης των τεχνολογικών μέσων που αναπτύχθηκαν και διευρυνθήκαν μέσα στις αντίξοες συνθήκες της κρίσης».

«Εκκινώντας από αυτήν την βάση, προχωράμε σήμερα στο επόμενο βήμα: την δημιουργία προγράμματος επιμόρφωσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την χρήση νέων τεχνολογικών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία, που απευθύνεται στο σύνολο των εκπαιδευτικών μας, όλων των βαθμίδων» πρόσθεσε.

«Στόχος μας η ποιοτική και αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία υπό το πρίσμα των σύγχρονων θεωρήσεων της διδασκαλίας και της μάθησης και στη βάση ποιοτικών προδιαγραφών δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού και αξιοποίησης των καταλληλότερων κάθε φορά τεχνολογικών μέσων. Γιατί, πέρα από τις ανάγκες που προέκυψαν εξαιτίας της πανδημίας, η ψηφιακή αναβάθμιση της παιδείας μας, η ενσωμάτωση σε αυτήν των νέων τεχνολογικών δυνατοτήτων μάθησης, αλλά και η επένδυση στο μεγάλο μας συγκριτικό πλεονέκτημα, στους εκπαιδευτικούς μας, αποτελεί την αναγκαία προϋπόθεση για τη δημιουργία του ποιοτικού ελληνικού σχολείου του 21ου αιώνα» κατέληξε.

Δείτε αναλυτικά την απόφαση εδώ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
mathimatika
Πώς το Photomath μεταμορφώνει τα Μαθηματικά: Από «σκράπας» σε «σαΐνι» με λίγα κλικ
Ο λόγος για το Photomath, μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να επιλύσει μαθηματικά προβλήματα, από τα πιο απλά μέχρι τα πιο...
Πώς το Photomath μεταμορφώνει τα Μαθηματικά: Από «σκράπας» σε «σαΐνι» με λίγα κλικ