Τηλεκπαίδευση-ΟΙΕΛΕ: Χαμένοι το 94% των μαθητών στα δημόσια σχολεία-Κερδισμένα τα ιδιωτικά
Μεγάλος κερδισμένος είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία, αναφέρει η ΟΙΕΛΕ με αφορμή το σημερινό φιάσκο με την τηλεκπαίδευση - «Μεγάλοι χαμένοι, το 94% των μαθητών που φοιτούν στα δημόσια σχολεία, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των ιδιωτικών σχολείων χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες»

Προχειρότητα, έλλειψη ενδιαφέροντος και εγκατάλειψη της δημόσιας εκπαίδευσης καταλογίζει στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, με αφορμή το σημερινό φιάσκο με την τηλεκπαίδευση

Μεγάλος κερδισμένος είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία, αναφέρει η ΟΙΕΛΕ σημειώνοντας πως το υπουργείο Παιδείας αν και είχε «8 μήνες δυνατότητας προετοιμασίας για το ενδεχόμενο ενός νέου lockdown, σήμερα, πρώτη ημέρα εφαρμογής τηλεδιάσκεψης στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το σύστημα κατέρρευσε με αποτέλεσμα να διακοπεί η διδασκαλία. Μεγάλοι χαμένοι, το 94% των μαθητών που φοιτούν στα δημόσια σχολεία, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των ιδιωτικών σχολείων χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες». 

Σχετικά με την απάντηση του υπουργείου που ρίχνει ευθύνες στην εταιρία Cosco-Webex, η Ομοσπονδία ζητά να δοθεί στη δημοσιότητα η σύμβαση με την εταιρία και οι όροι της συμφωνίας, προσθέτοντας πως η «ελληνική κοινωνία δικαιούται να πληροφορηθεί με κάθε λεπτομέρεια τις ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης για να λάβουν εκπαίδευση τα παιδιά της σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ:

Η πολιτική στήριξης της ιδιωτικής εκπαίδευσης έναντι του δημόσιου σχολείου συνεχίζεται ακάθεκτη. Από την προχειρότητα, την έλλειψη ενδιαφέροντος, την εγκατάλειψη της δημόσιας εκπαίδευσης, μεγάλος κερδισμένος είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία.

Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα της αντίληψης αυτής της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ήταν το σημερινό φιάσκο μεγατόνων με την τηλεκπαίδευση. Αν και είχε 8 μήνες δυνατότητας προετοιμασίας για το ενδεχόμενο ενός νέου lockdown, σήμερα, πρώτη ημέρα εφαρμογής τηλεδιάσκεψης στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το σύστημα κατέρρευσε με αποτέλεσμα να διακοπεί η διδασκαλία. Μεγάλοι χαμένοι, το 94% των μαθητών που φοιτούν στα δημόσια σχολεία, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των ιδιωτικών σχολείων χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες, αλλά ακόμη κι αυτά που χρησιμοποιούσαν την πλατφόρμα του Υπουργείου, την άλλαξαν μέσα στην ημέρα! Βέβαια, εδώ το μέγα ερώτημα που προκύπτει εδώ είναι, εάν τα ιδιωτικά σχολεία έχουν «παραμετροποιήσει» ή έχουν προλάβει να παραμετροποιήσουν, όπως προβλέπει η απόφαση, την επιλεγείσα πλατφόρμα, ώστε να είναι συμμορφωμένα με τον GDPR

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Ομοσπονδίας, σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για τη σημερινή ντροπιαστική εικόνα στην εκπαίδευση, εκπρόσωποι του Υπουργείου ρίχνουν την ευθύνη στην εταιρεία Cosco-Webex. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι πλέον υποχρεωμένη, μετά το σημερινό φιάσκο, να δώσει στη δημοσιότητα τη σύμβαση με την εν λόγω εταιρεία και τους όρους της συμφωνίας. Η ελληνική κοινωνία δικαιούται να πληροφορηθεί με κάθε λεπτομέρεια τις ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης για να λάβουν εκπαίδευση τα παιδιά της σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης.

Επίσης, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να δώσει την απάντηση που έχει ζητηθεί με τρίμηνη προθεσμία από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για να μάθουμε επιτέλους πώς προστατεύει η συντεταγμένη πολιτεία τη διαρροή προσωπικών δεδομένων εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών…

Ερμηνεία των διατάξεων της ΚΥΑ για την τηλεκπαίδευση

Μετά από αίτημα πολλών συναδέλφων, το Προεδρείο της ΟΙΕΛΕ σε συνεργασία με το νομικό μας επιτελείο δημοσιεύει ένα σύντομο ερμηνευτικό σημείωμα των διατάξεων της υπ’αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ.: 71342/6-11-2020 ΚΥΑ που εξεδόθη την Παρασκευή και περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την εκπαίδευση.

Με την εν λόγω ΚΥΑ ανεστάλη η δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία για ιδιωτικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Φροντιστήρια, δομές μελέτης, κέντρα ξένων γλωσσών από τις 7-11-2020 έως τις 06.00 της 30-11-2020. Με βάση την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, οι δομές αυτές θα μπορούν να λειτουργούν μόνο μέσω τηλεκπαίδευσης.

  1. Ιδιωτικά σχολεία

Για τον τρόπο παροχής υπηρεσιών τηλεκπαίδευσης, έχει εκδοθεί σειρά οδηγιών που, μεταξύ άλλων, προβλέπουν τα ακόλουθα:

  • Πού παρέχουν οι εκπαιδευτικοί υπηρεσίες;

Ο γενικός κανόνας για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας είναι οι υπηρεσίες να παρέχονται από το σπίτι. Ωστόσο, είναι δυνατή η παροχή υπηρεσιών από το σχολείο κυρίως σε περιπτώσεις που οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό (Η/Υ, laptop, κατάλληλη ταχύτητα ίντερνετ). Εφιστούμε την προσοχή των συναδέλφων στην τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στο σχολείο (όχι συγκεντρώσεις στα γραφεία καθηγητών, μαζικές ενημερώσεις κ.λπ.) Παρακαλούμε για την άμεση καταγγελία φαινομένων παραβίασης των όρων υγιεινής και ασφάλειας στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, ώστε να ζητηθεί η παρέμβαση των αρχών, όπως είχε συμβεί και στο πρώτο lockdown.

  • Παρουσιολόγιο-Βιβλίο Ύλης

Βάσει των επίσημων οδηγιών τηρείται καθημερινά παρουσιολόγιο. Ο κάθε εκπαιδευτικός συμπληρώνει ανελλιπώς και κάθε μέρα δελτίο καταγραφής

Ωράριο-διάρκεια διαδικτυακών μαθημάτων

Οι Διευθυντές των σχολείων σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων διαμορφώνουν το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα της σύγχρονης εξ Αποστάσεως διδασκαλίας λαμβάνοντας υπόψη τις υπουργικές αποφάσεις που το καθορίζουν και το αποστέλλουν στις οικείες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η διάρκεια της διδακτικής ώρας συνίσταται να είναι 40λεπτη.

Ποια πλατφόρμα χρησιμοποιούμε

Τα ιδιωτικά σχολεία έχουν τη δυνατότητα επιλογής άλλης πλατφόρμας από αυτήν που προσφέρεται δωρεάν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Σε αυτή την περίπτωση επιβαρύνονται τα ίδια με τα τυχόν σχετικά έξοδα/κόστη. Έχουν δε την υποχρέωση τυχόν παραμετροποίησης της συγκεκριμένης πλατφόρμας προς συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις και ιδίως τις διατάξεις προστασίας προσωπικών δεδομένων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 και του ν. 4624/2019 (ΦΕΚ 137 A').

Επισημαίνουμε ότι σε περίπτωση που τα ιδιωτικά σχολεία, μεταξύ άλλων, δεν έχουν ζητήσει εγγράφως τη συναίνεση των υποκειμένων και δεν έχουν προβεί στις ενέργειες για συμμόρφωση με τον GDPR (ενδεικτικά: ορισμό DPO, αρχείο δραστηριοτήτων, εκτίμηση αντικτύπου) οι συνάδελφοι καλούνται να καταγγείλουν τα σχολεία στην ΟΙΕΛΕ, ώστε να υπάρξει νέα αναφορά στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

  1. Φροντιστήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης-Κέντρα Ξένων Γλωσσών

Η παροχή υπηρεσιών τηλεκπαίδευσης δεν είναι υποχρεωτική για τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, καθώς ανήκουν στη μη τυπική εκπαίδευση.

Με βάση της ανακοινώσεις του Υπουργείου Εργασίας, θα ισχύει εκ νέου καθεστώς αναστολών σύμβασης εργασίας από τον εργοδότη με την καταβολή αναλογικής αποζημίωσης ποσού 26,60 ευρώ/ημερησίως για το χρονικό διάστημα από την έναρξη έως τη λήξη της αναστολής. Επίσης το Υπουργείο Εργασίας ανακοίνωσε τη διαδικασία (για τις κλειστές επιχειρήσεις βάσει ΚΑΔ- στην ανωτέρω ΚΥΑ αναφέρεται ο κλειστός ΚΑΔ «Άλλη εκπαίδευση π.δ.κ.α., εξαιρείται η ειδική αγωγή και η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση/ΚΑΔ 85.59.») αναφορικά με τις δηλώσεις αναστολής: για τον μήνα Νοέμβριο, και εξαιρετικά για αυτήν την περίπτωση προκειμένου οι εργαζόμενοι να λάβουν την αποζημίωση ειδικού σκοπού εγκαίρως, οι υπεύθυνες δηλώσεις για την αναστολή συμβάσεων εργασίας εργαζομένων τους θα υποβληθούν από 15/11/2020 έως και την 24/11/2020. Σε αυτό το χρονικό διάστημα θα επιτρέπονται και οι ορθές επαναλήψεις υποβολής υπεύθυνων δηλώσεων. Αντίστοιχα, οι εργαζόμενοι θα υποβάλουν υπεύθυνες δηλώσεις στο ίδιο ανωτέρω διάστημα, δηλαδή από 15/11/2020 έως και την 24/11/2020, στις περιπτώσεις που τίθενται για πρώτη φορά οι συμβάσεις εργασίας τους σε αναστολή, ανεξαρτήτως προσώπου εργοδότη. Οι πληρωμές της αποζημίωσης ειδικού σκοπού για τους εργαζόμενους των κλειστών επιχειρήσεων βάσει ΚΑΔ θα πραγματοποιηθούν από 27/11/2020 έως και 3/12/2020.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Δεν υπάρχει ακόμη καμιά σχετική ενημέρωση σε σχέση με την αναστολή σύμβασης και τη δυνατότητα τηλεκπαίδευσης, πλην της ανακοίνωσης του Υπουργείου Παιδείας. Εκτίμηση όμως του νομικού μας επιτελείου είναι ότι θα εφαρμοστούν αναλογικά οι ρυθμίσεις της ΚΥΑ με αριθμ. οικ. 14199/249 (ΦΕΚ Β 1217/8.4.2020), σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί μπορούν να παρέχουν εργασία εξ αποστάσεως (τηλεκπαίδευση/τηλεκατάρτιση) και σε αυτή την περίπτωση οι συμβάσεις εργασίας τους δεν αναστέλλονται και οι αποδοχές τους καταβάλλονται από τους εργοδότες, αφού δεν θα δικαιούνται της αποζημίωσης ειδικού σκοπού. Σε αντίθετη περίπτωση μη παροχής εργασίας εξ αποστάσεως, οι συμβάσεις εργασίας τελούν σε αναστολή για το χρονικό διάστημα από 7-11-2020 έως 30.11.2020 και οι εργαζόμενοι είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού. Είναι δικαιούχοι επίσης, των φορολογικών και ασφαλιστικών μέτρων στήριξης καθώς και της μείωσης του συνολικού ποσού του μισθώματος κύριας κατοικίας.

Μένει, επίσης, να διαπιστωθεί, εάν θα ισχύσουν εκ νέου οι ρυθμίσεις για την καταβολή του επιδόματος αναστολής στους συναδέλφους με πολλαπλούς εργοδότες οι ενεργές ώρες των οποίων φθάνουν μέχρι το 50% του συνόλου των ωρών.

Εφιστούμε την προσοχή των συναδέλφων. Προκειμένου να μην έχουμε επανάληψη του χάους παρανομίας του προηγούμενου lockdown με τις εικονικές αναστολές λειτουργίας, παρακαλούμε – σε περίπτωση που ισχύσουν εκ νέου οι προηγούμενες ρυθμίσεις – να καταγγέλλονται άμεσα (ακόμη και ανώνυμα) στην ΟΙΕΛΕ περιπτώσεις φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών που, αν και δηλώνουν αναστολή λειτουργίας, υποχρεώνουν τους συναδέλφους σε τηλεδιάσκεψη, ώστε να μην καταβάλουν αμοιβές και να εισπράττουν δίδακτρα (και τα ευεργετήματα των διατάξεων που προβλέπονται για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται σε αναστολή).

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πρυτ
Πιερρακάκης-Σύνοδος Πρυτάνεων: Έρχεται ήπια αύξηση εισακτέων στα πανεπιστήμια
Με ανάρτησή του ο υπουργός Παιδείας ενημέρωσε για όσα ειπώθηκαν στη Σύνοδο των Πρυτάνεων
Πιερρακάκης-Σύνοδος Πρυτάνεων: Έρχεται ήπια αύξηση εισακτέων στα πανεπιστήμια
ypoyrgeio paideias
Εγκύκλιος για μετατάξεις εκπαιδευτικών σε άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους και σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε άλλους εκπαιδευτικούς...
Εγκύκλιος για μετατάξεις εκπαιδευτικών σε άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους και σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.