Ν.Φίλης: Άφωνη και αμήχανη η κυβέρνηση μπροστά στη σφοδρότητα του δεύτερου κύματος
Σημεία ομιλίας του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κατά τη συζήτηση επί της επερώτησης 54 βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τη μη αξιοποίηση του ΕΣΠΑ στην αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας

Την κυβέρνηση προ των ευθυνών της για στην πλημμελή αντιμετώπιση του κορονοϊού έβαλε ο Νίκος Φίλης μιλώντας στη Βουλή, κατά τη συζήτηση επερώτησης για τη μη αξιποίηση του ΕΣΠΑ για την αντιμετώπιση της παδημίας. 

Η ομιλία Φίλη:

Η πρωτοβουλία μας να κατατεθεί επίκαιρη επερώτηση, είναι έμπρακτη απόδειξη της υπεύθυνης αντιπολίτευσης που ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ όλο αυτό τον καιρό, που η κοινωνία και η οικονομία δοκιμάζονται. Επιδιώξαμε με θετικές προτάσεις από την πρώτη μέρα να βελτιώσουμε την «οχύρωση» της κοινωνίας, μπροστά στο δεύτερο κύμα της πανδημίας. 

Ένα δεύτερο κύμα που κατέφθασε δριμύτερο, όπως οι ειδικοί προειδοποιούσαν από καιρό. Δυστυχώς η κυβέρνηση το αντιμετωπίζει με επικοινωνιακές πρακτικές. 

Μόλις χθες είδαμε το σημείωμα που έστειλε το Μαξίμου προς «πρόθυμα» ΜΜΕ για να καθοδηγήσει -δηλαδή να αποπροσανατολίσει- τους πολίτες από την πραγματικότητα. Ντροπή να ασκείται τέτοια πολιτική σε ένα τόσο σοβαρό θέμα. 

Με εμπιστοσύνη ακούμε και αντιμετωπίζουμε τη γνώμη ειδικών και εμπειρογνωμόνων, των οποίων αναγνωρίζουμε το επιστημονικό βάρος. Εμπιστοσύνη, που θα είναι πιο ισχυρή στο μέλλον, όπως είναι αναγκαίο, όταν κι ορισμένοι από εκείνους δεν παρασύρονται σε πολιτικές σκοπιμότητες. Άλλο επιστήμη την οποία ακούμε ευλαβικά, άλλο πολιτική διαχείριση από την κυβέρνηση, την οποία ελέγχουμε σήμερα κοινοβουλευτικά. 

Τι έχουμε κάνει:

  • Ήδη από το Μάιο ζητήσαμε θεσμική διαβούλευση με τους ειδικούς γιατί ένα δεύτερο κλείσιμο των σχολείων θα ήταν καταστροφικό για τα παιδιά και τις οικογένειες. Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο καταθέταμε συγκεκριμένες και κοστολογημένες προτάσεις για το άνοιγμα των σχολείων με υγειονομική ασφάλεια και παιδαγωγική επάρκεια.

  • Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αρνήθηκε κάθε συζήτηση και διέδιδε ότι… ζητούσαμε να χτιστούν μες το καλοκαίρι καινούργια σχολεία και να προσληφθούν στρατιές αναπληρωτών! Άλλο ένα σημείο αποπροσανατολισμού του δημόσιου διαλόγου.
  • Και ας μην μπει στον πειρασμό η κυβέρνηση να συγκρίνει την κατάσταση με τα ανοιχτά σχολεία Γαλλίας και Γερμανίας εν μέσω λοκ-ντάουν, γιατί εκεί υπάρχουν υγειονομικοί όροι και συνθήκες, πχ. μεγάλες και σύγχρονες αίθουσες, που απέχουν παρασάγγας από την Ελλάδα.

Τι έπρεπε να γίνει:

  • Από τον Ιούνιο ζητάμε να ξεκινήσει η «μαθητική αραίωση» με το σπάσιμο των μεγαλύτερων τάξεων, εκείνων που συσσωρεύουν ακόμα σήμερα 90.000 μαθητές πανελλαδικά σε τάξεις και τμήματα των 25 και άνω και να γίνουν απλές βελτιώσεις στις υπόλοιπες, που ήταν δυνατό να υλοποιηθούν με πόρους του ΕΣΠΑ.
  • Για τις ανάγκες αναπληρωτών, που δεν αφορούσαν τον αριθμό και τα ποσά που διέδιδε το υπουργείο για να τρομοκρατεί τους πολίτες, αφού δεν ήταν όλες οι τάξεις αναγκαίο να σπάσουν, τα ποσά ήταν επιλέξιμα από το ΕΣΠΑ.
  • Με δεδομένο ότι το σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που επέλεξε το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την Cisco ήταν διάτρητο, ήταν αναγκαίο να αναβαθμιστούν τα δημόσια συστήματα ασύγχρονης και σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με την παιδαγωγική επίβλεψη του ΙΕΠ. 

Ενδεικτικά και σύμφωνα με τους ειδήμονες: 

  1. Η υποστήριξη αυξημένης δικτυακής κίνησης του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου μπορούσε να επιτευχθεί με 2 εκατ. € επιλέξιμα από το ΕΣΠΑ.

  2. Η αναβάθμιση των δικτυακών προσβάσεων με οπτικές ίνες στα σχολεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης όπως είχε γίνει νωρίτερα σε 1.800 σχολεία της Περιφέρειας, θα είχε κόστος 25-30 εκατ. €, επιλέξιμο από το ΕΣΠΑ, συμπεριλαμβανομένου μάλιστα του λειτουργικού κόστους για μια 15ετία.
  3. Η επένδυση στην αναβάθμιση των υποδομών του Σχολικού Δικτύου και η συγκρότηση υποδομής υπολογιστικού νέφους θα ήταν της τάξης των 3 εκατ. €, επιλέξιμα από το ΕΣΠΑ. 
  • Με δεδομένο ότι πολλές χιλιάδες μαθητές δεν θα μπορέσουν να πάρουν μέρος στην τηλεκπαίδευση σε τυχόν νέο (και απευκταίο) κλείσιμο των σχολείων, έπρεπε ήδη από τον Απρίλιο που το θέταμε με έμφαση, να τρέχει πρόγραμμα προμήθειας ενός φθηνού λάπτοπ ή ταμπλέτας σε κάθε μαθητή από οικογένεια με χαμηλό εισόδημα, που ούτως ή άλλως θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στη συνέχεια από το μαθητή, με πόρους επιλέξιμους από το ΕΣΠΑ.
  • Οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα ήταν δυνατό να απασχοληθούν σε αυξημένους αριθμούς, που είναι απολύτως απαραίτητοι, με πόρους από κοινού του κρατικού προϋπολογισμού και του ΕΣΠΑ.

Για τα πανεπιστήμια:

  • Είναι προκλητική η μη τήρηση του 1:1 στην αναπλήρωση του ακαδημαϊκού προσωπικού. Έχετε αναγγείλει 282 θέσεις όλες κι όλες όταν έχουν εκκενωθεί περίπου 900 σε δύο έτη.
  • Το τρομακτικό κενό επιχειρείτε να καλύψετε με 2.000 «ανταποδοτικές υποτροφίες» όπως τις ονομάζετε, που θα εκτελούν επικουρικό έργο με μισθό κάτω από μισθό γαλέρας: 650 ευρώ ανά εξαμηνιαίο μάθημα! Ποιος νους το σκέφτηκε; Αυτό είναι το μέλλον που προσφέρουμε στα νέα παιδιά που έχουν τελειώσει τα πανεπιστήμια; Αυτή είναι η έμπρακτη απάντηση στο πώς θα επιστρέψουν οι νέοι επιστήμονες στη χώρα μας; 
  • Αντίθετα τρέχει ακόμα το δικό μας πρόγραμμα από ΕΣΠΑ (2019-2022) με 1500 θέσεις ετησίως για απόκτηση διδακτικής εμπειρίας. Θα μπορούσε να διευρυνθεί πλατιά φέτος, με πόρους προφανώς και πάλι επιλέξιμους από ΕΣΠΑ 

Για την εκπαίδευση προσφυγόπουλων:

Κανένα προσφυγόπουλο δεν πηγαίνει δυστυχώς σε τάξεις εκτός καμπ. Η κυβέρνηση τα έχει φυλακισμένα στα στρατόπεδα, με αντιπαιδαγωγικό και φοβούμαι, αντιδημοκρατικό τρόπο, μέσα σε περίεργους χώρους όπου η συρροή των κρουσμάτων μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη. 

Δείτε το βίντεο

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

στηθος
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
Ο πόνος στο στήθος είναι ένα ανησυχητικό σύμπτωμα με διάφορες αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της μυϊκής καταπόνησης ή προβλημάτων που σχετίζονται με την...
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»