Η Β ΕΛΜΕ Αθήνας καταγγέλλει την απαράδεκτη κατάσταση που διαμορφώνεται με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων στα σχολεία
Δικαίωμα στη μόρφωση για όλα τα παιδιά

Το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ Αθήνας καταγγέλλει την απαράδεκτη κατάσταση που διαμορφώνεται με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων στα σχολεία. Υπάρχουν σχολεία, στα οποία φοιτούν προσφυγόπουλα και δεν υπάρχουν τάξεις υποδοχής με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μέριμνα για τα παιδιά αυτά, αφού αδυνατούν να παρακολουθήσουν το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων. Σε άλλα, κλείνουν ΤΥ και οι αναπληρωτές καθηγητές που είχαν προσληφθεί για αυτές μεταφέρονται στην κάλυψη των κενών του «κανονικού» προγράμματος, εφόσον δεκάδες είναι τα κενά που παραμένουν στα σχολεία ακόμη και το Γενάρη!!! Αλλού ακόμη αναμένονται οι καθηγητές για τις ΤΥ, με αποτέλεσμα να ευνοείται η «διαρροή» των μαθητών συνολικά από το σχολικό περιβάλλον. Με τον τρόπο αυτό την ώρα που οι προσφυγικές ροές αυξάνονται και μαζί ο αριθμός των παιδιών (υπό συνοδεία αλλά και ασυνόδευτων) που έρχονται στη χώρα μας, όχι μόνο διατηρείται το αίσχος (το ζήσαμε και πέρσι επί ΣΥΡΙΖΑ, που οι φιλόλογοι προσλήφθηκαν για τις ΤΥ στα σχολεία στις 17/12) να υπάρχουν προσφυγάκια εκτός σχολείου, αλλά φέτος, να είναι πανελλαδικά κατά πέντε χιλιάδες (5.000) περίπου λιγότερα τα παιδιά, που καλύπτονται από κάποια δομή.

Δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση της ΝΔ αναγνώρισε στη Βουλή:

  • Πως ένα ελάχιστο τμήμα προσφυγόπουλων είναι ενταγμένο σε ΤΥ,
  • πως τόσο οι ΔΥΕΠ όσο και οι ΤΥ είναι υποστελεχωμένες,
  • πως χιλιάδες παιδιά και νήπια βρίσκονται εντελώς εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας,
  • πως είναι «υπό διαμόρφωση» ο αριθμός των σχολείων στα οποία υπάρχουν διερμηνείς και μεταφραστές,
  • πως η αναγκαία ψυχολογική στήριξη ουσιαστικά εξοβελίζεται.
  • Το Φλεβάρη ξαναμπαίνει στην ημερήσια διάταξη το πρόβλημα της μεταφοράς των προσφυγόπουλων από τις δομές στα σχολεία, λόγω λήξης της συνδρομής του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ).
  • Ένα μεγάλο κομμάτι παιδιών, με πρόσχημα τον ΑΜΚΑ, παραμένει ανεμβολίαστο και, συνεπώς, εκτός σχολείου.
  • Αν σε αυτά προσθέσει κανείς την υποχρέωση μαθητών σε μετακινήσεις από τα σχολεία τους σε άλλες περιοχές είτε σε κέντρα κράτησης, μπορεί να έχει εικόνα για ποια δικαιώματα γίνεται λόγος.

Το προηγούμενο διάστημα με αστυνομική εισβολή σε χώρους αναγκαστικής κατοικίας προσφύγων όπως στο πρώην 5ο ΓΕΛ είχαμε τη βίαιη απομάκρυνση προσφυγόπουλων από τα σχολεία που φοιτούσαν. Η εφαρμογή και στα προσφυγόπουλα του νέου, περισσότερο κατασταλτικού, νομοθετικού πλαισίου της ΝΔ, δε δίνει κανένα δικαίωμα στο ΣΥΡΙΖΑ να επαίρεται. Ο ευρωατλαντικός προσανατολισμός, η παροχή διευκολύνσεων στους ιμπεριαλιστές για την πραγματοποίηση πολεμικών επεμβάσεων, που εξαθλιώνουν τους λαούς και «τρέφουν» την προσφυγιά, η επαίσχυντη συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας – Ελλάδας, ο διπλός εγκλωβισμός των ανθρώπων αυτών, οι απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης στα hot spot, οι πνιγμοί ανθρώπων ανάμεσα τους παιδιά στο Αιγαίο και το Ιόνιο,  η επιλογή της μη επανένωσης οικογενειών και το δράμα των ασυνόδευτων παιδιών, η εμβαλωματική πολιτική στην εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, με ψίχουλα και ελαστικές εργασιακές σχέσεις αποτελούν κοινό στρατηγικό τους πλαίσιο.

Διεκδικούμε ΤΩΡΑ:

- Κανένα προσφυγόπουλο να μην μείνει εκτός σχολείου και να λειτουργήσουν όλες οι αναγκαίες δομές, με πλήρη στελέχωση σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους κλπ.

- Να δημιουργηθούν και να στελεχωθούν άμεσα ΤΥ στα σχολεία που φοιτούν προσφυγόπουλα και δεν υπάρχουν, να στελεχωθεί άμεσα η τάξη υποδοχής στο 23ο Γυμνάσιο, να σταματήσουν οι καταργήσεις ΤΥ και οι μετακινήσεις προσωπικού και τα κενά στα σχολεία να καλυφθούν με νέες προσλήψεις άμεσα.

- Να εξασφαλιστούν ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης για τους πρόσφυγες, με ιδιαίτερη μέριμνα για τα ασυνόδευτα παιδιά και τους ανήλικους. Έξω οι ΜΚΟ. Να κλείσουν τα hot spots.

- Να λυθεί άμεσα το ζήτημα της επανένωσης οικογενειών.

- Να παρθούν όλα τα μέτρα μέσα από τις δημόσιες δομές Υγείας (εμβόλια, εξετάσεις κ.τ.λ.), ώστε να εξασφαλιστεί η πρόσβαση όλων των παιδιών στην Εκπαίδευση.

- Να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα κονδύλια για τις υποδομές, τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, τη σίτισή τους κλπ.

-Να επιστρέψουν οι μαθητές που απομακρύνθηκαν βίαια στα σχολεία τους. Η πολιτεία οφείλει να εξασφαλίζει για όλα τα παιδιά ένα σταθερό σχολικό περιβάλλον.

Το ΔΣ της Β΄ ΕΛΜΕ καλεί τους συλλόγους διδασκόντων σε επαγρύπνηση και δράση για την ανάδειξη και υλοποίηση αυτών των αιτημάτων.

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Ερευνητές στην Ταϊλάνδη σχεδιάζουν να αρχίσουν τη δοκιμή σε ανθρώπους ενός πιθανού εμβολίου για τον νέο κορονοϊό τον Νοέμβριο
Ταϊλάνδη-Κορονοϊός: Ερευνητές σχεδιάζουν τη δοκιμή πειραματικού εμβολίου σε ανθρώπους τον Νοέμβριο
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Έφυγε από τη ζωή ο Maurice Born, ο φιλέλληνας Γαλλο-Ελβετός αρχιτέκτονας και εθνολόγος
Έφυγε από τη ζωή ο Γαλλο-Ελβετός φιλέλληνας που έκανε τις αρχιτεκτονικές αποτυπώσεις της Σπιναλόγκας
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό
«Ένας εκπαιδευτικός που είναι άρτια προετοιμασμένος και μπορεί να διαχειριστεί την τάξη του, τους μαθητές του, δεν έχει να φοβηθεί κάτι, εξάλλου η...
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης: Δεν είναι κάμερα στην τάξη, αλλά υπολογιστής - Θα είναι εστιασμένος μόνο στον πίνακα ή στον εκπαιδευτικό