Ανακοίνωση από τις Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης – Συνεργαζόμενοι
Το Υπουργείο Παιδείας ούτε με την τρίτη φάση πρόσληψης των αναπληρωτών κάλυψε τα κενά στα σχολεία. Στη γενική παιδεία, Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ συνεχίζουν να υπάρχουν 99 κενά ακόμη.
Στην Ειδική Αγωγή 67 (49 Τμήματα Ένταξης και Σ.Μ.Ε.Α.Ε., 18 στην παράλληλη στήριξη). Η κυβέρνηση συνεχίζει, παρά τις ανάγκες στα Τμήματα υποδοχής και στην αντισταθμιστική διδασκαλία να μην καλύπτει τα κενά στις προσφυγικές δομές (36 αναπληρωτές προσλήφθηκαν πέρσι) και στην ενισχυτική διδασκαλία (50 αναπληρωτές πέρσι). Ενάμισι μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων χιλιάδες είναι τα κενά σε όλη την επικράτεια και στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης 252 (Αναλυτικός πίνακας κατά ειδικότητα). Τα κενά που αντιστοιχούσαν στις ευπαθείς ομάδες και θα καλυφθούν από αναπληρωτές με τρίμηνες συμβάσεις από 80 που ήταν αρχικά, μειώθηκαν σε 40!
Για μια ακόμη φορά η πρακτική των προσλήψεων των αναπληρωτών κατά δόσεις που ακολουθείται από όλες τις κυβερνήσεις λειτουργεί σε βάρος του μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. 4.500 χιλιάδες ήταν οι χαμένες ώρες διδασκαλίας κάθε εβδομάδα στα σχολεία λόγω των κενών πριν την γ΄ φάση πρόσληψης των αναπληρωτών, ενώ τα 96 κενά στη γενική παιδεία που δεν καλύφτηκαν ακόμη αντιστοιχούν σε 2.250 χαμένες ώρες διδασκαλίας.
Σημειώνουμε τις τεράστιες ευθύνες για αυτή τη κατάσταση που έχει η Διοίκηση και η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ. Ακολουθούν τη λογική της συγκάλυψης των κυβερνητικών ευθυνών για αυτή την κατάσταση. Οι προτάσεις για κάλυψη των κενών που κατατίθενται από τη Διεύθυνση με τη συναίνεση των άλλων μελών του ΠΥΣΔΕ δεν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, με λιγότερους μαθητές στο τμήμα όπως διεκδικεί το εκπαιδευτικό κίνημα, αλλά ούτε ανταποκρίνονται στις προτάσεις των σχολείων. Στη γενική παιδεία ζητήθηκε πριν τη γ΄ φάση να καλυφτούν μόνο 113 κενά, αντί του συνόλου των κενών, με αποτέλεσμα να συνεχίζουν α υπάρχουν 96 κενά ακόμη. Στα Τμήματα Ένταξης και τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. 42 αντί 67 και στην Παράλληλη στήριξη 7 αντί 25.
Για τη Διοίκηση και την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ
οι αναπληρωτές είναι β΄ κατηγορίας εκπαιδευτικοί
Την ίδια στιγμή η Διοίκηση και η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ συνεχίζει να αντιμετωπίζει τους αναπληρωτές ως εκπαιδευτικούς β΄ κατηγορίας παραβιάζοντας τις διαδικασίες που ισχύουν στις τοποθετήσεις, και δημιουργούν μια σειρά ανισότητες σε βάρος τους.
- Κουτσουρέψανε τις προτάσεις των σχολείων στα Τμήματα Ένταξης και από 178 που ήταν οι προτάσεις των σχολείων τα μειώσανε σε 117! Στην τελευταία συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ (16/10) μείωσαν σε όλες τις ειδικότητες στα Τ.Ε. τα κενά που προορίζονται για την τοποθέτηση της γ΄ φάσης αναπληρωτών από 67 σε 42! Δεν έκαναν δεκτή την πρόταση που καταθέσαμε να αυξηθούν τα κενά ώστε να αντιστοιχούν στην αρχική πρόταση των σχολείων. Αποδέχθηκαν να προστεθούν μόνο 3 κενά στους ΠΕ02 και από ένα στους ΠΕ03 και ΠΕ04. Συνολικά τα κενά που αποφάσισαν ότι δεν καλύπτονται ακόμη είναι 29, αντί 49 με βάση τις προτάσεις των σχολείων (ΠΕ02: 14, αντί 22, ΠΕ03: 7, αντί 14, ΠΕ04: 8, αντί 13).
- Υπολογίζουν τη διδασκαλία των μαθημάτων που αντιστοιχούν στις ειδικότητες ειδικής αγωγής με λιγότερες τις ώρες. Κάλυψαν τις ανάγκες 84 μαθητών που έχουν έγκριση για παράλληλη στήριξη με 66 αναπληρωτές, όσοι προσλήφθηκαν, αντί να απαιτούν την πρόσληψη 84 αναπληρωτών που απαιτούνται για να καλύψουν όλες τις ώρες σε όλα τα μαθήματα που δικαιούνται οι μαθητές. Τα κενά που δεν έχουν καλυφθεί στην παράλληλη στήριξη είναι 18 (ΠΕ02: 6, ΠΕ03: 6, ΠΕ04: 6).
- Οι αρχικές προσωρινές τοποθετήσεις των αναπληρωτών έγιναν στα τυφλά και χωρίς τήρηση κριτηρίων (δημοσιοποίηση κενών, αιτήσεις, τήρηση του πίνακα πρόσληψης, εντοπιότητα, περσινή τοποθέτηση, κ.ά.). Τους χρησιμοποίησαν για προνομιακή μεταχείριση σχολείων και Διευθυντών, αφού δεν έφθαναν για να καλύψουν όλα τα κενά!
- Πριν τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών σπάσανε κενά πάνω από 12 ώρες (ιδιαίτερα κατακρεουργήθηκαν τα κενά στις ειδικότητες ΠΕ04), κάτι που έγινε για πρώτη φορά! Όλα τα προηγούμενα χρόνια το ΠΥΣΔΕ δεν έσπαζε τα κενά πάνω από 12 ώρες. Η άνιση αυτή μεταχείριση αναγκάζει τους αναπληρωτές να μετακινούνται σε περισσότερα σχολεία, ενώ τεράστιες είναι οι δυσκολίες στη διαμόρφωση προγράμματος στα σχολεία.
- Η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ αποφάσισε με ψήφους 4-1 να υλοποιήσει τις κυβερνητικές εντολές και ενέκρινε προσλήψεις αναπληρωτών με τρίμηνες συμβάσεις, αντί να επιμείνει να προσληφθούν αναπληρωτές με κανονικές συμβάσεις. Με τη στάση τους συνέπραξαν στην προώθηση των αντεργατικών ρυθμίσεων της κυβέρνησης για προσλήψεις αναπληρωτών με τρίμηνες συμβάσεις. Μαζί τους ο αιρετός της ΔΑΚΕ που δεν ασκεί πλέον συνδιοίκηση, αλλά είναι γρανάζι της Διοίκησης.
- Τα κενά που αντιστοιχούσαν στις ευπαθείς ομάδες, μετά την σκλήρυνση των κριτηρίων, μειώθηκαν στα μισά. Πολλούς εκπαιδευτικούς που αρχικά κατατάχθηκαν στις ευπαθείς ομάδες, το Υπουργείο Παιδείας τους ανάγκασε να επιστρέψουν στα σχολεία, αδιαφορώντας για τους κινδύνους που εγκυμονούν για την υγεία τους. Έτσι τα κενά που προορίζονται για τοποθετήσεις αναπληρωτών με τρίμηνες συμβάσεις από 80 που ήταν αρχικά, μειώθηκαν σε 40!
- Ζητήσαμε έγκαιρα τα νέα κενά που δημιουργήθηκαν μετά τις τοποθετήσεις (λειτουργικά υπεράριθμοι, Διάθεση, αποσπασμένοι) σε όλες τις ειδικότητες να κοινοποιηθούν και όποιοι συνάδελφοι επιθυμούν να μπορούν να τα διεκδικήσουν. Απέρριψαν την πρόταση αυτή και τα κενά δίνονται σε όσους τα πληροφορούνται και καταθέτουν νέα αίτηση προτίμησης. Το σύνολο αυτών των κενών, αφού δεν δόθηκαν ως κενά για να διεκδικηθούν και με ίσους όρους από όλους, έπρεπε να προορίζονται για τους αναπληρωτές.
- Μετακινούν από απομακρυσμένα σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου σε σχολεία των κεντρικών Δήμων, παρόλο που υπάρχουν κενά σε κοντινά τους σχολεία και πρέπει να τα καλύψουν. Παραβιάζουν δηλαδή ένα από τα κριτήρια που δήλωσαν ότι θα τηρήσουν. Έτσι τοποθέτησαν εκπαιδευτικούς από σχολεία του Αγίου Αθανασίου σε σχολεία του Ωραιοκάστρου, από σχολεία του Δήμου Δέλτα σε σχολεία των Συκεών, των Αμπελοκήπων, του Κορδελιού, από σχολεία του Δήμου Χαλκηδόνας στου Ευόσμου, κ.ά. Οι άνισοι όροι που δημιουργούνται στις τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου στις ίδιες ειδικότητες είναι αποτέλεσμα της άρνησης της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ να κάνει τις τοποθετήσεις με βάση αιτήσεις των συναδέλφων και την τήρηση κριτηρίων. Τα κενά αυτά, αφού δεν δόθηκαν ως κενά, έπρεπε να προορίζονται για τους αναπληρωτές.
Κράτος και κυβέρνηση προωθούν αντιεκπαιδευτικά μέτρα
και ετοιμάζουν την άλωση των σωματείων μας
Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζουν να αγνοούν την αγωνία του εκπαιδευτικού κόσμου. Αρνούνται να πάρουν τώρα μέτρα που προτείνουν οι ΕΛΜΕ και οι Σύλλογοι διδασκόντων για ασφαλή λειτουργία των σχολείων, παρόλο που καθημερινά τα κρούσματα από την πανδημία του κορονοϊού αυξάνονται στα σχολεία. Την ίδια στιγμή με πολιτική πυγμής και αυταρχισμού επιδιώκουν να σταματήσουν τον αγώνα των μαθητών μετατρέποντας τους εκπαιδευτικούς σε καταδότες και παιδονόμους μέσω της τηλεκπαίδευσης. Συνεχίζουν να αξιοποιούν την πανδημία για να προωθήσουν και να διαμορφώσουν όρους τετελεσμένων ώστε να γίνουν αποδεκτά μια σειρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα που προωθούν (τρίμηνες συμβάσεις, ελλείψεις εκπαιδευτικών, κάμερες, αξιολόγηση, Νσχ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τράπεζα θεμάτων, μεταφορά ΕΠΑΛ στις Περιφέρειες, κ.ά.). Στις επιδιώξεις τους έχουν άμεσους συμπαραστάτες τους κυβερνητικούς αιρετούς, τις διορισμένες Διοικήσεις και τα διορισμένα μέλη του ΠΥΣΔΕ. Έστησαν το μηχανισμό αυτόν στα ΠΥΣΔΕ με σκοπό τη συγκάλυψη της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και τη μεθόδευση ρουσφετολογικών τοποθετήσεων. Η ΔΑΚΕ κεντρικά και τοπικά δεν υλοποιεί τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ να απέχουν όλες οι παρατάξεις από την Ηλεκτρονική Ψηφοφορία. Ενώ όλες οι άλλες παρατάξεις δήλωσαν ότι αποσύρουν τα ψηφοδέλτιά τους, η ΔΑΚΕ δεν έχει πάρει ακόμη απόφαση. Είναι πιθανόν να συμμετέχει στις εκλογές παρωδία με Η.Ψ. ώστε όλοι οι αιρετοί στα ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ – ΚΥΣΔΕ να προέρχονται από το κόμμα της Ν.Δ. και την παράταξή τους!
Οι ΕΛΜΕ να πρωτοστατήσουν και να οργανώσουν τον αγώνα του κλάδου
- Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά στα σχολεία και σε όλες τις δομές (γενική παιδεία, ειδική αγωγή, εκπαίδευση προσφυγόπουλων, ενισχυτική) με μαζική και σε μία φάση επιτέλους πρόσληψη αναπληρωτών.
- Οι τρίμηνες συμβάσεις εργασίας να μετατραπούν τώρα σε κανονικές συμβάσεις πρόσληψης αναπληρωτών.
- Οι αναπληρωτές δεν είναι β΄ κατηγορίας εκπαιδευτικοί. Διαφανείς διαδικασίες και ίσα δικαιώματα για όλους.
- Διαφανείς διαδικασίες στα Υ.Σ. Όλα δημόσια, με μόρια και αιτιολογημένα!
- Μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών (15 μαθητές στο τμήμα, μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστριών/στων, δωρεάν τεστ, υποδομές, κά.)
- Αποχή των εκπαιδευτικών από τις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Κανένα περιθώριο για άλωση των σωματείων μας από το κράτος και την κυβέρνηση.
Καλούμε τους συναδέλφους να μη συναινέσουν στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και να αγωνιστούν μέσα από τα σωματεία μας για την ανατροπή της. Να μην επιτρέψουν την άλωση των σωματείων μας και να απέχουν από τις εκλογές στα Υ.Σ. με Η.Ψ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη