Στόχος του υπουργείου Παιδείας και της αρμόδιας υφυπουργού, Σοφίας Ζαχαράκη, που ανέλαβε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος, είναι η αποτελεσματική θωράκιση της σχολικής κοινότητας στο σύνολό της, ώστε τα μέλη της να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες που απαιτούνται για να διαχειριστούν αποτελεσματικά κρίσιμες και απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως η κρίση της πανδημίας.
Για το πρόγραμμα έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους 46 εκατ. ευρώ μέσα από πόρους του ΕΣΠΑ, ενώ τονίζεται ότι για πρώτη φορά προσλαμβάνονται ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί για στήριξη σχολείων, στη γενική εκπαίδευση.
Το προσωπικό που θα προσληφθεί θα εργάζεται ανά ομάδες σχολείων, προσφέροντας εξειδικευμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη καθοδήγηση σε μαθητές, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς, παρεμβαίνοντας έγκαιρα για τη διαχείριση και την αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων που προκύπτουν εντός της σχολικής κοινότητας, ενώ θα βρίσκεται σε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας με τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, έναν νέο θεσμό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος θα είναι ο πρώτος αποδέκτης των συμβάντων που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.
Σύμφωνα με το υπουργείο, με τη στελέχωση των σχολικών μονάδων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς ενδυναμώνεται σημαντικά η σχολική κοινότητα μέσω διαδικασιών ενημέρωσης, συμβουλευτικής και υποστήριξης, δημιουργώντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον, στο οποίο τα παιδιά μαθαίνουν και εκφράζονται ελεύθερα.
Η ενίσχυση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στοχεύει, μεταξύ άλλων, σε:
- ανάπτυξη, εφαρμογή και διάδοση Σχεδίων Δράσης αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών για την ύπαρξη ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος ανοιχτού στην κοινωνία και φιλικού προς τη διαφορετικότητα,
- συνεργασία των εμπλεκόμενων ατόμων και ομάδων της σχολικής κοινότητας, η συνεργασία με την οικογένεια και όταν αυτό απαιτείται η υποστήριξη, η διαμεσολάβηση και η διασύνδεση αυτής με τους κατάλληλους φορείς,
- συμπερίληψη των μαθητών, των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονέων στις προτεινόμενες ενημερωτικές δράσεις και δράσεις προσομοίωσης,
- απόκτηση πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας μέσα από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, την ανταλλαγή και υιοθέτηση αποτελεσματικών πρακτικών που θα προάγουν την ποιότητα των παρεχόμενων υποστηρικτικών υπηρεσιών στο χώρο της εκπαίδευσης, και
- περισυλλογή και επαναπροσδιορισμό προσωπικών, οικογενειακών και κοινωνικών προτεραιοτήτων του ατόμου, της ομάδας και της σχολικής κοινότητας.
Σύμφωνα με το υπουργείο, ο ρόλος των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών θα είναι διερευνητικός, ενημερωτικός, υποστηρικτικός και διαμεσολαβητικός, ενώ για την επίτευξη των στόχων της δράσης προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν συνεργατικές, βιωματικές και διαθεματικές μέθοδοι εντός και μεταξύ των σχολικών μονάδων, όπου δύναται να εμπλακούν γονείς, φορείς και υπηρεσίες, τοπικές Αρχές ή ομάδες.
Επίσης, προβλέπεται να σχεδιαστούν διαθεματικές και βιωματικές δραστηριότητες αξιοποιώντας την υπάρχουσα γνώση και εμπειρία, προωθώντας ταυτόχρονα σύγχρονες πρακτικές, όπως εργαστήρια, roleplay, εξ αποστάσεως εφαρμογές κ.λπ
Υποβολή προτάσεων από Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Με εγκύκλιο προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ζητεί από τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να υποβάλουν τις προτάσεις τους για τη δημιουργία ομάδων Σχολικών Μονάδων ανά Βαθμίδα, προκειμένου εν συνεχεία να εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση με σκοπό την πρόσληψη και την τοποθέτηση των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία.
Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Σε αυτή την ιδιαίτερη σχολική χρονιά, με τις πιέσεις που προκαλεί η πανδημία στον ψυχισμό αλλά και στις ενδοοικογενειακές και διαπροσωπικές σχέσεις, στόχος μας εκτός από την Παιδεία είναι και η προστασία της υγείας, ατομικής, οικογενειακής και δημόσιας. Στελεχώνουμε τα σχολεία μας με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και εξασφαλίζουμε ένα υγιές και συναισθηματικά ασφαλές σχολικό περιβάλλον, προκειμένου τα παιδιά μας να αναπτύξουν ελεύθερα τα ταλέντα και τις κλίσεις τους.».
Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε: «Η απόφαση αυτή αποτελεί μια σημαντική, μια πραγματικά μεγάλη τομή στην εκπαιδευτική διαδικασία αφού για πρώτη φορά προσλαμβάνονται τόσοι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί για στήριξη σχολείων, στη γενική εκπαίδευση. 2.800 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί θα βρίσκονται δίπλα στο σύνολο της σχολικής κοινότητας συμβάλλοντας στην αποτελεσματική θωράκιση της από τις πολυδιάστατες επιπτώσεις μιας μεγάλης κρίσης, όπως η πανδημία που βιώνουμε. Παράλληλα, διευρύνουμε το δίχτυ προστασίας, ειδικά για τους μαθητές μας, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη σχολική χρονιά με μεγάλες ανατροπές και επιβάρυνση στην καθημερινότητά τους».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη