κάμερες στην τάξη
Σύλλογος ΠΕ "η Αθηνά"

Tο Υπουργείο Παιδείας, έκθετο και υπόλογο στα μάτια όλης τη σχολικής κοινότητας για το ανύπαρκτο σχέδιο ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων  στην έναρξη της νέας χρονιάς, που με την πολιτική του τα κατέστησε ως υγειονομικές βόμβες, συνεχίζει την αντιδραστική του πορεία και αντί να πάρει έστω και τώρα στοιχειώδη μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια όλων, όταν μάλιστα τα κρούσματα στα σχολεία πολλαπλασιάζονται, προωθεί με ευλάβεια άλλα σχέδια, όπως αυτό της τηλεκπαίδευσης και της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων.

Θυμίζουμε ότι την περίοδο Μαϊου-Ιουνίου η εκπαιδευτική κοινότητα, που έδωσε μεγάλη μάχη ενάντια στην ψήφιση του εκτρωματικού νόμου Κεραμέως (ν.4686/20), απέτρεψε την εφαρμογή της διάταξης για τη ζωντανή μετάδοσης των μαθημάτων από τις σχολικές τάξεις και τη μονιμοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Όπλο μας, στο σύλλογο Αθηνά, η αποφασιστική στάση των συναδέλφων και οι τεκμηριωμένες αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, σύμφωνα με το σχετικό υπόδειγμα του Συλλόγου μας, που κατοχύρωσαν νομικά και συνδικαλιστικά τους συναδέλφους και τις σχολικές μονάδες με τη συμμετοχή στην απεργία-αποχή από την εφαρμογή των διατάξεων της 57223/Υ1/2020  Υπουργικής Απόφασης, που κήρυξε το ΓΣ της ΑΔΕΔΥ κατ΄ απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Σήμερα με εγκυκλίους, γραπτές και προφορικές οδηγίες μέσω των στελεχών εκπαίδευσης, η Κυβέρνηση επιχειρεί να εξαπολύσει ένα νέο κύμα επιβολής της τηλεκπαίδευσης. Να "στήσει" δηλαδή τις κάμερες σε λειτουργούσες τάξεις, για όσα παιδιά τυχόν απουσιάζουν λόγω της πανδημίας, να "στήσει" κάμερες για διαδικτυακές τάξεις σε λειτουργούντα σχολεία ή ομάδες σχολείων για παιδιά που απουσιάζουν λόγω πανδημίας και να συμπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί εκεί το διδακτικό τους ωράριο, να "στήσει" κάμερες στα σπίτια των εκπαιδευτικών για διαδικτυακές τάξεις και καθολική σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με εξάωρο (!) μάλιστα ημερήσιο πρόγραμμα για τμήματα ή σχολεία  που αναστέλλουν τη λειτουργία τους λόγω της πανδημίας.   

Είναι σαφές λοιπόν ότι με αφορμή τον κορονοϊό, η τηλεκπαίδευση αποτελεί για την Κυβέρνηση ένα κρίσιμο εργαλείο για να συρρικνώσει τις εκπαιδευτικές δομές και να σαρώσει τις εργασιακές σχέσεις στη Δημόσια εκπαίδευση. Το αποδεικνύουν οι νέες ρυθμίσεις για "τριμηνίτες" αναπληρωτές, οι "διαδικτυακές τάξεις" που αντικαθιστούν τη φυσική παρουσία των εκπαιδευτικών αλλά και οι οδηγίες για προχώρημα της "ύλης" με κάμερες παντού - ακόμα και σε ολιγοήμερη αναστολή της λειτουργίας των τμημάτων. Συνάμα, ο αυταρχισμός που αναδύεται μέσα από το πνεύμα και το γράμμα των σχετικών εγκυκλίων, αποδεικνύει και την άλλη στοχοθεσία του Υπουργείου που είναι ο έλεγχος κι η εποπτεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.

Οι ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας και η προσπάθεια επιβολής τους απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα, την ώρα μάλιστα που εκείνη δίνει τη δική της μάχη της σε κάθε σχολείο εντελώς αβοήθητη, με  πραγματικό κίνδυνο για την υγεία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους, είναι αντιδραστικές, αντιπαιδαγωγικές και εντέλει επικίνδυνες!

  • Οι κάμερες στην τάξη είναι ένα βαθιά αντιπαιδαγωγικό μέτρο, με ολέθριες συνέπειες κυρίως για τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς, καθώς εκθέτει σε έναν αδηφάγο πανοπτισμό τα προσωπικά δεδομένα όλων, αλλά και το προφίλ κάθε μαθητή, διαρρηγνύει τις σχέσεις εμπιστοσύνης και ασφάλειας όσων μετέχουν της σχολικής τάξης, που τη μετατρέπει από δημοκρατική κοινότητα μάθησης με διαρκή αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών της, σε αρένα και κλειδαρότρυπα.

Συνολικά η τηλεκπαίδευση και η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της ιδιωτικής εταιρίας cisko webex, με διαδικτυακές τάξεις και κάμερες από το σχολείο ή τον ιδιωτικό χώρο του εκπαιδευτικού που προώθησε και προωθεί η κυβέρνηση με αφορμή τον covid-19, είναι μια διαδικασία που παραμένει νομικά έωλη και διάτρητη αλλά και αντιπαιδαγωγική, αφού:

  • Παραδίδει στην ιδιωτική εταιρία δεδομένα και στοιχεία της εκπαιδευτική διαδικασίας, στοιχεία και τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους για κάθε έλεγχο, καταγραφή, επεξεργασία και αξιοποίηση.
  • Δεν αφορά το σύνολο των μαθητών και το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση, μιας και το Υπουργείο αδιαφορεί για την έλλειψη τεχνολογικής υποδομής και πρόσβασης στο διαδίκτυο όλων ανεξαίρετα των μαθητών, ενώ το ίδιο κάνει με τα σχολεία που δεν τα εξοπλίζει με τα αναγκαία μέσα, αλλά και με τους εκπαιδευτικούς των οποίων δεν έχει κανένα δικαίωμα, όπως αναφέρει στην εγκύκλιο, να επιτάξει τον προσωπικό τους εξοπλισμό- αν βέβαια υπάρχει- ούτε τον ιδιωτικό τους χώρο.
  • Δεν μπορεί να μετατραπεί από ένα επικουρικό της ζωντανής διδασκαλίας εργαλείο, όπως ομολογούνταν από το ίδιο το Υπουργείο την περασμένη Άνοιξη, σε βασικό εργαλείο διδασκαλίας και κάλυψης της ύλης και μάλιστα με εξωπραγματικά, αντιπαιδαγωγικά ωρολόγια προγράμματα και εξόφθαλμα ανθυγιεινά ωράρια στην οθόνη. 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι ο αντιδραστικός σχεδιασμός της τηλεκπαίδευσης είναι ενιαίος και δεν εξαντλείται μόνο στις ανοιχτές κάμερες μέσα στις σχολικές τάξεις κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, αλλά επεκτείνεται σε όλο το φάσμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που μέσω της Webex επιχειρεί να επιβάλει μόνιμο πανοπτισμό στο δημόσιο σχολείο.

Την ίδια ακριβώς θέση είχαμε και τον περασμένη άνοιξη και συμμετέχουμε έκτοτε στην απεργία - αποχή που κατ' απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας κήρυξε στις 20/5/2020 το Γ.Σ της ΑΔΕΔΥ για την μη εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 (ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020) Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων, ώστε να εμποδιστεί η ζωντανή αναμετάδοση της ζωντανής διδασκαλίας και η  σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως αυτοτελές εργαλείο-υποκατάστατο της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας, σε κάθε περίπτωση «αναστολής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής» για κάποιο «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός».  

Mε την ευκαιρία, ενημερώνουμε και πάλι ότι η απεργία-αποχή είναι μορφή αγώνα που έχουμε αρκετές φορές χρησιμοποιήσει καθολικά και επιτυχημένα στο πρόσφατο παρελθόν και προβλέπει την αποχή του εργαζόμενου αποκλειστικά από συγκεκριμένο έργο, εντός του ωραρίου του.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν και να πάρουν συλλογικές αποφάσεις μη εφαρμογής της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων και απόρριψης της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που προωθεί ο Υπουργείο, επικαιροποιώντας, δηλαδή, τις αποφάσεις που πήραν τον Ιούνιο. Αποστέλλουμε σχετικό, επικαιροποιημένο πλήρες υπόδειγμα πρακτικού, στη βάση και των αποφάσεων της ΑΔΕΔΥ, της ΔΟΕ και του συλλόγου Αθηνά και καλούμε όλους τους συλλόγους διδασκόντων, να το αξιοποιήσουν. Επαναπροωθούμε τη σχετική απόφαση της ΑΔΕΔΥ και το εξώδικο του νομικού παραστάτη της προς το Υπουργείο Παιδείας, που αποτελούν και το πλαίσιο της συνολικής πολιτικής, συνδικαλιστικής και νομικής κάλυψης των συναδέλφων και των συλλόγων διδασκόντων.

Το κρίσιμο ζήτημα που θέτουμε με ειλικρίνεια και καθαρότητα στους συναδέλφους είναι πως  για τη διαμόρφωση και επικαιροποίηση του πλήρους πρακτικού που προτείνεται από το Σύλλογο Αθηνά αξιοποιήσαμε και το υπόδειγμα πρακτικού της ΔΟΕ, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε  να αποκρύψουμε από τους συναδέλφους πως το συγκεκριμένο υπόδειγμα που διακινήθηκε στα σχολεία από την Ομοσπονδία αφενός εξαντλείται στην μη μετάδοση της διδασκαλίας από τη σχολική τάξη και αφετέρου καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν από μόνοι τους τη δρομολόγηση των διαδικτυακών τάξεων, δηλαδή την υλοποίηση και αποδοχή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που επιτάσσει το Υπουργείο! Η ΔΟΕ οφείλει να ξεκαθαρίσει τη θέση της και να κηρύξει κι αυτή με τη σειρά της  απεργία-αποχή για να συνδράμει τη συνδικαλιστική κάλυψη των συναδέλφων όπως δεσμεύτηκε τον Ιούνιο- αν υπάρξει υποχρεωτικότητα, πράγμα που δυστυχώς δεν υλοποιεί...

Τονίζουμε, επίσης, ότι σε αντίθεση με την προκλητική αδιαφορία που επιδεικνύει το Υπουργείο για την υγεία, την ασφάλεια και τις συνθήκες μόρφωσης των μαθητών μας, αυτοί που νοιάζονται καθημερινά τα παιδιά, είμαστε εμείς οι δάσκαλοί τους και είμαστε αυτοί που θα συνδράμουν αυτά και τους γονείς τους σε κάθε δύσκολή στιγμή από την πανδημία, όπως και στην περίπτωση της ολιγοήμερης αναστολής των μαθημάτων, με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, αλληλεγγύης και συλλογικότητας και  με τρόπο που θα κρίνει κάθε συνάδελφος και κάθε σύλλογος διδασκόντων όπως και την περίοδο της καραντίνας.

Ο σύλλογος Αθηνά καλύπτει συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο και κάθε σύλλογο διδασκόντων για τα παραπάνω και θα παράσχει όποια ενημέρωση, αρωγή και συνδρομή χρειαστεί στις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς του συλλόγου μας.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                        Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 Παζάλος Γιώργος                  Θεοδωρόπουλος  Θοδωρής

 

===

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ _______ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ/ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ -------ΑΘΗΝΩΝ/ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ

ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020 2021

      Ο Σύλλογος Διδασκόντων του____ Δημοτικού Σχολείου/Νηπιαγωγείου ______________, έπειτα από πρόσκληση του/της Διευθυντή/ντριας/ Προϊσταμένης, η οποία κοινοποιήθηκε σε όλα τα μέλη του, συνήλθε σε συνεδρίαση στις _____________ στον χώρο του Σχολείου, με θέμα ημερήσιας Διάταξης «Λήψη απόφασης περί της εφαρμογής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην υπ’ αρ. 120126/ΓΔ4 [ΦΕΚ Β3882/12-9-2020] «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» κοινή Υπουργική Απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

      Αφού διαπιστώθηκε η απαρτία με παρόντα τα ____ από τα ______ μέλη, πραγματοποιήθηκε  διαλογική συζήτηση στην οποία ο σύλλογος διδασκόντων, αφού έλαβε υπόψη του τα παρακάτω:

  1. Την ανάγκη διατήρησης του μοναδικού παιδαγωγικού κλίματος συνεργασίας, αλληλεπίδρασης και ελευθερίας  μέσα στη σχολική τάξη καθώς και της παιδαγωγικής και μαθητοκεντρικής  προσέγγισης της διδασκαλίας στο πλαίσιο της ολόπλευρης γνώσης που δεν μπορεί να εξασφαλιστεί μέσω της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος από τις σχολικές τάξεις, γιατί  θα  μετατραπεί σε υποβαθμισμένο θέαμα παροχής πληροφοριών και δεξιοτήτων, που εναντιώνεται στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
  2. Τους σημαντικούς κινδύνους, που η διαδικασίας της ζωντανής μετάδοσης της διδασκαλίας ενέχει για τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών, αλλά και τους κινδύνους από την καταγραφή και αξιοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών μαθητών και γονέων, από μια ιδιωτική εταιρεία ή από τρίτους, στα πλαίσια της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  3. Την εκτίμησή ότι ο τεχνολογικός εξοπλισμός και η προσβασιμότητα στο διαδίκτυο που απαιτείται για την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση  δεν είναι δεδομένος για το σύνολο των μαθητών της σχολικής μονάδας, πράγμα που καθιστά τη διαδικασία ως πηγή αναπαραγωγής  εκπαιδευτικών ανισοτήτων αλλά και ότι ο κατ' αντιστοιχία τεχνολογικός εξοπλισμός δεν έχει χορηγηθεί ούτε στη σχολική μονάδα ούτε στους εκπαιδευτικούς.
  4. Tην ύπαρξη πρόνοιας και δυνατότητας για κατ' οίκον διδασκαλία σε κάθε μαθητή που αδυνατεί να παρακολουθήσει το σχολικό πρόγραμμα στην περίπτωση μακροχρόνιας ασθένειας ή αδυναμίας που σχετίζεται με την πανδημία.
  5. Την παιδαγωγική επιστημονική θέση ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ένα εργαλείο  επικουρικό στη ζωντανή διδασκαλία και επομένως άτοπο να χρησιμοποιείται ως  βασικό εργαλείο διδασκαλίας και κάλυψης της ύλης κατά τη διάρκεια βραχυχρόνιας αναστολής της λειτουργίας τμημάτων ή και όλης της σχολικής μονάδας λόγω κρουσμάτων covid 19. Eπιπροσθέτως, την εκτίμηση για τον αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα των ωρολόγιων προγραμμάτων που προβλέπονται στην σχετική εγκύκλιο και οδηγεί σε εξωπραγματικά και ανθυγιεινά ωράρια για μαθητές και εκπαιδευτικούς στην οθόνη.
  6. Την επικαιροποίηση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας στην απεργία-αποχή από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στο άρ. 63 του N. 4686/2020 για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και των συνακόλουθων εφαρμοστικών διατάξεων ΥΑ, και εγκυκλίων και που τη διέπουν, που κήρυξε το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020.

Αποφάσισε (ομόφωνα ή κατά πλειοψηφία) να δηλώσει την αδυναμία εφαρμογής στη σχολική μονάδα των διατάξεων της αρ. 120126/ΓΔ4 [ΦΕΚ Β3882/12-9-2020] ΚΥΑ «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» και παράλληλα δηλώνει πως με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, συλλογικότητας και αλληλεγγύης, θα κρατήσει ζωντανή τη στήριξη την επαφή, την επικοινωνία και την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, σε κάθε περίπτωση βραχυχρόνιας αναστολής λειτουργίας τμημάτων ή όλης της σχολικής μονάδας λόγω κρουσμάτων της πανδημίας.

Οι υπογράφοντες:

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tsakiroglou.jpg
Η γενοκτονική πολιτική του Ισραήλ και η υποκρισία της Δύσης
«Τα μέλη της Χαμάς εξομοιώθηκαν με τους ναζί, η 7η Οκτωβρίου παρουσιάστηκε σαν Ολοκαύτωμα, ενώ ο πρέσβης του Ισραήλ στον ΟΗΕ εμφανίστηκε δημόσια με...
Η γενοκτονική πολιτική του Ισραήλ και η υποκρισία της Δύσης
sxoleia d
Απίστευτο: Ο Γιωργάκης συμπληρώνει σχεδόν... 2,5 μήνες εκτός σχολείου! - Τι απαντά ο Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής
Η αδιανόητη περίπτωση του μικρού Γιώργου που ευτελίζει κάθε έννοια κρατικής πρόνοιας: Εκαναν και ...«συστάσεις ως προς την υποχρεωτικότητα της...
Απίστευτο: Ο Γιωργάκης συμπληρώνει σχεδόν... 2,5 μήνες εκτός σχολείου! - Τι απαντά ο Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής
EKPA
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
Και τονίζει ότι η ΠΔΕ πρέπει να παρέχεται εντός της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών  και με την παροχή της δυνατότητας συμμετοχής όλων των...
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
katalipsi
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
Η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, ζήτησε από τη διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς τα ονόματα των μαθητών, οι οποίοι ήταν μέλη του 15μελούς κατά τη...
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου