Ν. Φίλης για το μάθημα Ιστορίας: Κομπάζουν για «ανανέωση», πετυχαίνουν «αναπαλαίωση»
«Με την απόφαση να ρίξει στην πυρά τα νέα προγράμματα Ιστορίας χωρίς καμία επιστημονική αξιολόγηση και διάλογο, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υπογράφει μια από τις πιο μελανές σελίδες της περιόδου διακυβέρνησής της» δήλωσε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ - «Χωρίς καμία επιστημονική αξιολόγηση και διάλογο η απόσυρση των προγραμμάτων σπουδών της Ιστορίας»
«Κομπάζει η κα Κεραμέως για δήθεν ανανέωση των σχολικών βιβλίων μετά από 20 χρόνια» επαναφέροντας «τα προγράμματα σπουδών που ίσχυαν πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, το 2002 και το 2003» δήλωσε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, σχολιάζοντας την απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να καταργήσει τα προγράμματα σπουδών που είχαν εγκριθεί και δημοσιευθεί σε ΦΕΚ το 2019.
 
«Με την απόφασή της να ρίξει στην πυρά τα νέα προγράμματα Ιστορίας χωρίς καμία επιστημονική αξιολόγηση και διάλογο, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υπογράφει μια από τις πιο μελανές σελίδες της περιόδου διακυβέρνησής της, βυθίζοντας την εκπαίδευσή μας ολοένα και βαθύτερα στο παρελθόν» αναφέρει ο Νίκος Φίλης, υπνεθυμίζοντας πως τα νέα προγράμματα σπουδών  «είχε εκπονήσει -ανιδιοτελώς- επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής από έγκριτους πανεπιστημιακούς ιστορικούς και εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με επικεφαλής τον καθηγητή Πολυμέρη Βόγλη, μετά από εξαντλητικό ανοικτό επιστημονικό διάλογο».
 
Και καταλήγει πως η «κα Κεραμέως και η κυβέρνηση σπεύδουν να απαλλαγούν από κάθε δημιουργική πρωτοβουλία και προοδευτική απόφαση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ προτού αυτές αρχίσουν να ριζώνουν στην κοινωνία και να αποδίδουν καρπούς. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση για μια ακόμα φορά «δεν έγινε» και η αντιμεταρρύθμιση κομπορρημονεί…»
 
Δείτε αναλυτικά το ρεπορτάζ του alfavita.gr: Επιστροφή στον αναχρονισμό: «Στην πυρά» τα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας του 2019, επαναφέρουν του 2002)
 
 
Ακολουθεί ολόκληρη η δήλωση του Νίκου Φίλη: 

Με την απόφασή της να ρίξει «στην πυρά» τα νέα προγράμματα Ιστορίας χωρίς καμία επιστημονική αξιολόγηση και διάλογο, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υπογράφει μια από τις πιο μελανές σελίδες της περιόδου διακυβέρνησής της, βυθίζοντας την εκπαίδευσή μας ολοένα και βαθύτερα στο παρελθόν.

Κομπάζει η κα Κεραμέως για δήθεν «ανανέωση» των σχολικών βιβλίων μετά από 20 χρόνια, τη στιγμή που στο μάθημα της ιστορίας Γυμνασίου και Λυκείου ουσιαστικά επιχειρεί «αναπαλαίωση»: Επαναφέρει, απλώς, σε ισχύ τα προγράμματα σπουδών που ίσχυαν πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, το 2002 και το 2003.

Θυμίζω, ότι τα νέα προγράμματα σπουδών, που εντελώς αναιτιολόγητα καταργεί η κυρία Κεραμέως, είχε εκπονήσει -ανιδιοτελώς- επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής από έγκριτους πανεπιστημιακούς ιστορικούς και εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με επικεφαλής τον καθηγητή Πολυμέρη Βόγλη, μετά από εξαντλητικό ανοικτό επιστημονικό διάλογο. Τα είχε δε αποδεχτεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2019, δημοσιεύοντας στο ΦΕΚ τη σχετική απόφαση. Για το λόγο αυτό, είναι όνειδος για την νέα διοίκηση του ΙΕΠ το γεγονός ότι συνήργησε σε αυτή την απαράδεκτη και σκοταδιστική απόφαση.

Είναι πραγματικά απορίας άξιο τι από τα παρακάτω στοιχεία στα εγκεκριμένα προγράμματα Ιστορίας ενόχλησαν την κυβέρνηση των «αρίστων»:
  • Μήπως το ότι έθεταν ως κύριο σκοπό του µαθήµατος την καλλιέργεια ανθρωπιστικών και δηµοκρατικών αξιών;
  • Μήπως το ότι έδιναν προτεραιότητα σε ιστορικά θέµατα που εστιάζουν στην κοινωνία και ειδικότερα στις µη προνοµιούχες ιστορικά κοινωνικές οµάδες;
  • Μήπως το ότι μετατόπιζαν το επίκεντρο του μαθήματος από την αποστήθιση πληροφοριών στην ενδυνάμωση της κριτικής σκέψης;
  • Μήπως το ότι προέτρεπαν και διευκόλυναν τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν καινοτόµες µεθόδους διδασκαλίας και µάθησης;
  • Μήπως ενόχλησε η δημιουργική χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), που θα αξιοποιούνταν ως εργαλεία διδασκαλίας σε ένα µαθητοκεντρικό περιβάλλον μάθησης;
  • Ή μήπως το γεγονός ότι τα παιδιά διδάσκονταν να αξιοποιούν δημιουργικά και ευφάνταστα τις κάθε είδους πρωτογενείς πηγές της ιστορίας αντί να αποστηθίζουν σελίδες επί σελίδων για να τις αναπαράγουν στις γραπτές εξετάσεις του Ιουνίου;
Η κα Κεραμέως και η κυβέρνηση σπεύδουν να απαλλαγούν από κάθε δημιουργική πρωτοβουλία και προοδευτική απόφαση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ προτού αυτές αρχίσουν να ριζώνουν στην κοινωνία και να αποδίδουν καρπούς. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση για μια ακόμα φορά «δεν έγινε» και η αντιμεταρρύθμιση κομπορρημονεί…
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νηπιαγωγείο
Σοκ! - Καθαρίστρια κατηγορείται ότι φωτογράφησε 5χρονη στις τουαλέτες σχολείου: «Δεν έκανα κάτι κακό», λέει
«Δεν έκανα κάτι κακό» - Τι λέει η καθαρίστρια που φωτογράφησε το κοριτσάκι στις τουαλέτες σχολείου
Σοκ! - Καθαρίστρια κατηγορείται ότι φωτογράφησε 5χρονη στις τουαλέτες σχολείου: «Δεν έκανα κάτι κακό», λέει
αστεγος
Ρίχνουν πρόστιμο στους άστεγους επειδή ... είναι άστεγοι!
Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ εξετάζει την προσφυγή που τιμωρεί τους αστέγους με πρόστιμο 295 δολαρίων αν κατασκηνώσουν σε δρόμους ή πάρκα, ενώ...
Ρίχνουν πρόστιμο στους άστεγους επειδή ... είναι άστεγοι!
taksi
Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά Σχολεία: Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί κατάλογοι των αιτήσεων εισαγωγής
Αναλυτικά η ενημέρωση αιτούντων για εισαγωγή στα Πρότυπα (Π.Σ.), Πειραματικά (ΠΕΙ.Σ.) ή Εκκλησιαστικά Σχολεία (Ε.Κ.)
Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά Σχολεία: Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί κατάλογοι των αιτήσεων εισαγωγής