Thumbnail
«Η παράλειψη της μη καταχώρησης των κενών της παράλληλης στήριξης στο ΟΠΣΥΔ για την πρόσληψη αναπληρωτών πρέπει οπωσδήποτε να διευθετηθεί ούτως ώστε να συμπεριληφθούν και αυτά τα κενά από την πρώτη φάση αναπληρωτών»

Επικοινωνική σκοπιμότητα, διαφήμιση και αυτοπροβολή καταλογίζει στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ο αιρετός στο ΠΥΣΔΕ Σερρών, Βασίλειος Δ. Παπαχρήστος αναφορικά με το έγγραφο που ζητούσε την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών την 14η Αυγούστου 2020.

Όπως σημειώνει ο Βασίλειος Παπαχρήστος «το ίδιο το υπουργείο όμως και την 12η  Αυγούστου 2020, δύο ημέρες πριν εκπνεύσει η ολοκλήρωση των εργασιών που όριζε το ανωτέρω έγγραφο, καταρρίπτει την καταληκτική ημερομηνία του, αφού μόλις τότε ανακοινώνονται οι εγκρίσεις των ολιγομελών τμημάτων τόσο των ΕΠΑΛ όσο και των ΓΕΛ».

Ακόμα, ο αιρετός στο ΠΥΣΔΕ Σερρών χαρακτηρίζει παράλειψη τη μη καταχώρηση των κενών της παράλληλης στήριξης στο ΟΠΣΥΔ, ζήτημα που θα πρέπει «οπωσδήποτε να διευθετηθεί ούτως ώστε να συμπεριληφθούν και αυτά τα κενά από την πρώτη φάση αναπληρωτών».

Αναλυτικά η ενημέρωση του Βασίλειου Δ. Παπαχρήστου:

Το ίδιο το υπουργείο παιδείας με τις αποφάσεις του ακυρώνει την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών την 14η Αυγούστου 2020 που εντέλλετο με έγγραφό του προς τις Διευθύνσεις Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας, όπως και όλες οι προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες, αποσκοπώντας για μία ακόμη φορά στη διαφήμισή της, στην αυτοπροβολή της, στην απόδειξη προς την Ελληνική Κοινωνία ότι θα πετύχει το ακατόρθωτο, δηλαδή την πλήρη στελέχωση με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων της Ελληνικής Επικράτειας και επομένως την έναρξη των μαθημάτων σε όλα τα σχολεία της Ελληνικής Επικράτειας την 8η Σεπτεμβρίου 2020, προέβη στην αποστολή του υπ’ αριθμ. 102027/ΓΔ5/30-07-2020 εγγράφου με θέμα:

Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε λειτουργικά κενά

Ένα έγγραφο που έχει καταρριφθεί πλήρως για κάθε λέξη του από πλειάδα συλλόγων αλλά και μεμονωμένων εκπαιδευτικών, όπως και από τον υποφαινόμενο.

Ένα έγγραφο που όντας εκτός της κείμενης νομοθεσίας όριζε την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών την 14η Αυγούστου 2020.

Ίσως οι ασκούσες τη διοίκηση του υπουργείου θεώρησαν την κριτική ως απαράδεκτη ή καυστική ή δηκτική ή στείρα ή άνευ επιχειρημάτων.

Το ίδιο όμως το υπουργείο ακυρώνει το παραπάνω έγγραφό του τόσο με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος όσο κυρίως με την τοποθέτηση νέων διευθυντών διευθύνσεων την 13η Αυγούστου 2020.

Ας αναλύσω την παραπάνω διαπίστωση  για όσους δεν θέλουν ή δεν έχουν τις βασικές γνώσεις διοίκησης της εκπαίδευσης ώστε να την κατανοήσουν.

Μόλις τοποθετηθούν οι διευθυντές διευθύνσεων θα προκύψουν στην πλειοψηφία των περιπτώσεων νέα λειτουργικά κενά σε εκείνες τις σχολικές μονάδες όπου οι επιλεγέντες υπηρετούσαν είτε ως εκπαιδευτικοί είτε ως διευθυντές σχολικών μονάδων. Και στην περίπτωση που επελέγη διευθυντής διεύθυνσης εκπαιδευτικός που είναι διευθυντής σχολικής μονάδας σημαίνει ότι θα πρέπει να αναπληρωθεί  η θέση που κατείχε από συνάδελφο που υπηρετεί ως εκπαιδευτικός σε κάποια σχολική μονάδα, άρα ανακύπτει λειτουργικό κενό, μετά από τη συνεδρίαση του Διευρυμένου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Και βεβαίως υπάρχει και περίπτωση ο επιλεγείς διευθυντής διεύθυνσης να είναι συντονιστής εκπαίδευσης και, επομένως, η χηρεύουσα θέση πρέπει να πληρωθεί από εκπαιδευτικό υπηρετούντα σε σχολική μονάδα, οπότε  και σε αυτή θα προκύψει νέο λειτουργικό κενό.

Το ίδιο το υπουργείο όμως και την 12η  Αυγούστου 2020, δύο ημέρες πριν εκπνεύσει η ολοκλήρωση των εργασιών που όριζε το ανωτέρω έγγραφο, καταρρίπτει την καταληκτική ημερομηνία του, αφού μόλις τότε ανακοινώνονται οι εγκρίσεις των ολιγομελών τμημάτων τόσο των ΕΠΑΛ όσο και των ΓΕΛ. Για τους έχοντες βασικές γνώσεις λειτουργίας του Ελληνικού Δημόσιου σχολείου και το πώς ακριβώς προκύπτουν τα λειτουργικά κενά δε χρειάζεται να επισημάνω και να σχολιάσω οτιδήποτε.

Για τους/τις υπολοίπους θα επισημάνω μόνον τούτο:

Είναι αυτονόητη η έγκαιρη γνώση των εγκεκριμένων ολιγομελών τμημάτων,  για να μπορέσουν να αποτυπωθούν ορθώς  τα λειτουργικά κενά, χωρίς παλινωδίες και απώλεια εργατοωρών.

Και για κάποιους/ες που δεν γνωρίζουν το γιατί ή δεν θέλουν να το αποδεχθούν σημειώνω μόνον τούτο:

Μπορείτε, αξιότιμες κυρίες που αποτελείτε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας- σας δίνω και κάποια βοήθεια,  ΑΝ βεβαίως τη θέλετε-  να ακυρώσετε τις υπουργικές αποφάσεις  που προσδιορίζουν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμήματος ομάδας προσανατολισμού στα ΓΕΛ ή τομέων ή ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, συνδέοντάς τον με τα μόρια δυσμενών συνθηκών σχολικών μονάδων, απόφαση  που πρώτη φορά από συστάσεως του Ελληνικού Κράτους νομοθετήθηκε επί υπουργίας Φίλη τον ίδιο μήνα με τον σημερινό! Και μάλιστα και η δημοσιοποίηση της υπουργικής απόφασης του προαναφερόμενου υπουργού παιδείας ανακοινώθηκε εντός του θέρους! Συναγωνίζεστε και διαγκωνίζεστε ποια πολιτική ηγεσία θα νομοθετήσει και θα εξαναγκάσει σε εργασία τους εκπαιδευτικούς αποφασίζοντας  σε αργία και ημέρες  διακοπών! Και να σας ενημερώσω επίσης ότι στο συνδικαλιστικό συνέδριο της ΟΛΜΕ τον Ιούλιο του 2019, ΟΜΟΦΩΝΑ αποφασίστηκε η πρόταση για ακύρωση αυτής της υπουργικής απόφασης, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και βρίσκεται εν ισχύ.

Και ειλικρινά προσπαθώ να κατανοήσω την άγνοια όσων συνέταξαν το έγγραφο της 30ης Ιουλίου 2020 αλλά και όσων παρότρυναν, στην ουσία εξανάγκασαν, να εφαρμοστεί αυτό, όταν το ίδιο το υπουργείο το ακυρώνει με:

  1. Την ανακοίνωση μόλις την 12η Αυγούστου 2020 της έγκρισης των ολιγομελών τμημάτων
  2. Την μη ανακοίνωση ακόμη των αποσπάσεων στο εξωτερικό και στα ΣΔΕ.

Ταυτόχρονα η πολιτική ηγεσία ζητά να καταχωρηθούν στο ΟΠΣΥΔ τα κενά για τις προσλήψεις των αναπληρωτών.

Μα δε γνωρίζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας ότι:

  1. Δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι εγγραφές των μαθητών
  2. Δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι μετεγγραφές των μαθητών.
  3. Δεν έχουν εγκριθεί τα ολιγομελή τμήματα
  4. Δεν έχουν εγκριθεί οι αποσπάσεις στο εξωτερικό
  5. Δεν έχουν εγκριθεί οι αποσπάσεις στα ΣΔΕ
  6. Δεν έχει επικαιροποιηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα του μουσικού σχολείου στα μαθήματα γενικής παιδείας
  7. Δεν έχουν συνυπολογιστεί οι ανάγκες που θα προκύψουν από την λειτουργία της μαθητείας
  8. Δεν έχουν συνυπολογιστεί οι ανάγκες που θα προκύψουν από την λειτουργία των ΜΝΑΕ
  9. Δεν έχουν συνυπολογιστεί οι ανάγκες που θα προκύψουν από την λειτουργία των ΖΕΠ και ΤΥΠ
  10. Δεν έχουν συνυπολογιστεί οι ανάγκες που θα προκύψουν από την λειτουργία της ενισχυτικής.
  11. Δεν έχουν ζητηθεί κενά για την παράλληλη στήριξη. Γιατί άραγε;  Βοά η εκπαιδευτική κοινότητα για την μη καταχώρηση κενών παράλληλης στήριξης. Οι δε αναπληρωτές που εμπλέκονται στην ειδική αγωγή βρίσκονται σε αγωνία και θεωρούν δικαίως εαυτόν αδικημένο. Δε χρειάζεται να αναπτυχθεί αυτό, αφού είναι γνωστό σε όλους και όλες που ασχολούνται με την εκπαίδευση. Όποιος/α είναι ανενημέρωτη, τότε δεν ανήκει στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Οι γονείς των μαθητών που δέχονται την παράλληλη στήριξη δεν έχουν ενημερωθεί για την καθυστέρηση που θα υπάρξει στην πρόσληψη των εκπαιδευτικών και για το λόγο αυτό δεν υπάρχει αντίδραση εκ μέρους τους. Όταν όμως θα ανοίξουν τα σχολεία και δε θα υπάρχουν οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης για να βοηθήσουν τα παιδιά τους στην μαθησιακή διαδικασία, τότε οι διοικήσεις των διευθύνσεων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα γίνουν οι αποδέκτες όλων των αιτιάσεων και της δικαιολογημένης  αγωνίας των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών αυτών.

Η παράλειψη αυτή της μη καταχώρησης των κενών της παράλληλης στήριξης στο ΟΠΣΥΔ για την πρόσληψη αναπληρωτών πρέπει οπωσδήποτε να διευθετηθεί ούτως ώστε να συμπεριληφθούν και αυτά τα κενά από την πρώτη φάση αναπληρωτών.

Όλες αυτές οι ανάγκες θα έπρεπε να είχαν ήδη συνυπολογιστεί, ούτως ώστε τα κενά αυτά να λαμβάνονταν υπόψη με σκοπό η πρόσληψη των αναπληρωτών να είναι δίκαιη και ορθή.

Αν πράγματι η αγωνία και το ενδιαφέρον της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας είναι η πλήρης στελέχωση των σχολείων με το απαραίτητο εκπαιδευτικό δυναμικό για την ομαλή έναρξη του σχολικού έτους, θα έπρεπε να μεριμνήσει ούτως ώστε όλα τα ανωτέρω να είχαν προβλεφθεί.

Δεν είναι κακό να αντιλαμβάνεται και να παραδέχεται κάποιος/α τη λάθος απόφασή του.

Με όλα τα παραπάνω είναι πασιφανές ότι η αποτίμηση της αποστολής του εν λόγω εγγράφου είχε και έχει επικοινωνιακό μόνον χαρακτήρα.

Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Χημικός MEd
Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές