Ακολουθεί αναλυτικά η επιστολή:
Κ. Πρόεδρε,
Έλαβα γνώση μέσα από δημοσιεύματα σε εκπαιδευτικές διαδικτυακές σελίδες της επιστολής που αποστείλατε στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων και στο αρμόδιο τμήμα κοινοβουλευτικού ελέγχου του ΥΠΘ ως απάντηση σε σχετική ερώτηση 43 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.
Η ερώτηση αφορά, αφενός, στη διευκόλυνση των φοιτητών του ΕΑΠ για επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των διδάκτρων τους από 3 δόσεις - που εσείς, σε μια δύσκολη συγκυρία, αποφασίσατε - σε 6 δόσεις και, αφετέρου, στη μείωση του ποσού αυτών. Την επιστολή, όμως, φροντίσατε να συνοδεύσετε με προσβλητικούς και ανάρμοστους χαρακτηρισμούς για τους υπογράφοντες Βουλευτές, ένας εκ των οποίων είμαι και εγώ.
Αυτό που προκαλεί πολύ μεγάλη εντύπωση και έκπληξη – πέρα από το γεγονός ότι νιώσατε την ανάγκη να «διαρρεύσετε» στον τύπο την απάντησή σας στη συγκεκριμένη ερώτηση, πριν απαντήσει η αρμόδια Υπουργός στη Βουλή – είναι ότι δεν φροντίσατε, όπως ήταν το δέον, να ενημερώσετε και να την κοινοποιήσετε και στους ερωτώντες Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που τη συνυπέγραψαν.
Η κριτική είναι ουσιαστικό στοιχείο της Δημοκρατίας, είτε αυτή αφορά σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, είτε σε καθηγητές, είτε, ακόμη, και σε εκλεγμένους εκπροσώπους του Ελληνικού Κοινοβουλίου.
Προκαλεί, όμως, αλγεινή εντύπωση η κακόβουλη και μειωτική κριτική σας, γεγονός που δε συνάδει καθόλου με το ρόλο Προέδρου ΑΕΙ και, βεβαίως, δεν αποτελεί το καλύτερο μάθημα σεβασμού σε ένα θεσμικό όργανο της Δημοκρατίας, όπως είναι η Βουλή.
Σας εύχομαι, λοιπόν, καλή πολιτική καριέρα και ελπίζω ο κ. Πρωθυπουργός να λάβει υπόψη του τις «υπηρεσίες» που προσφέρετε με τέτοια δημοσιεύματα και να σας αξιοποιήσει είτε κατά τον επικείμενο ανασχηματισμό είτε σε άλλη πολιτική θέση.
Με την ερώτησή μας, κ. Πρόεδρε, θέλουμε να αναδείξουμε και να πιέσουμε, ώστε να επιλυθεί το πολύ σοβαρό πρόβλημα που έχει προκύψει από την αδυναμία πολλών φοιτητών του ΕΑΠ να πληρώσουν τα δίδακτρά τους, λόγω των πολύ δυσμενών οικονομικών συνθηκών που αντιμετωπίζει γενικά η χώρα, και κυρίως πολλές λαϊκές και φτωχές οικογένειες λόγω της πανδημίας του covid – 19. Και αυτό, γιατί έχουμε επίγνωση ότι ο φοιτητικός πληθυσμός του ΕΑΠ έχει κάποιες ιδιαιτερότητες σε σχέση με αυτόν των άλλων Πανεπιστημίων, αφού αποτελείται από ανέργους που ψάχνουν εργασία μέσω κάποιου πτυχίου, ανθρώπους που θέλουν μία δεύτερη ευκαιρία στη ζωή ή εξέλιξη στο σημερινό ανταγωνιστικό εργασιακό περιβάλλον με ένα 2ο πτυχίο ή μεταπτυχιακό. Και το σημαντικότερο, οι περισσότεροι από τους φοιτητές αυτούς προέρχονται από φτωχές περιοχές και από λαϊκές οικογένειες.
Με πολύ μεγάλη ικανοποίηση διαπιστώσαμε τη «θέρμη» με την οποία απαντήσατε μόνο στην ερώτηση των 43 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ (5 ½ σελίδες μαζί με τις υπογραφές , για να διορθώσουμε το λάθος που κάνατε στο μέτρημα των σελίδων) για τα δίδακτρα του ΕΑΠ, παρά το γεγονός ότι έχουν κατατεθεί στο Κοινοβούλιο 3 συνολικά ερωτήσεις για το ίδιο ακριβώς θέμα από 3 διαφορετικά κόμματα της Αντιπολίτευσης.
Θα νιώσουμε, όμως, πολύ μεγαλύτερη ικανοποίηση, αν – αντί να παρουσιάζετε οικονομικά στοιχεία για το είδος της διοίκησης που ασκείτε και να προβαίνετε σε άκαρπες και στείρες, τη δεδομένη στιγμή, συγκρίσεις, που μόνο αποπροσανατολίζουν από το βασικό θέμα και δεν εστιάζουν στην ουσία της ερώτησής μας και, αντί να διατυπώνετε προσβλητικές κρίσεις για εκλεγμένους εκπροσώπους του ελληνικού λαού – ανταποκριθείτε στο θεσμικό σας ρόλο ως Προέδρου ενός Πανεπιστημιακού Ιδρύματος. Αυτό σημαίνει ότι επιβάλλεται να δείξετε, επιτέλους, ότι σέβεστε τους φοιτητές σας και τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, σε μια συγκυρία, μάλιστα, που είναι πρωτόγνωρη και μπορεί να οδηγήσει πολλούς νέους ανθρώπους στη διακοπή των σπουδών τους.
Και επειδή η άκαρπη αντιπαράθεση, που εσείς επιλέξατε, δεν είναι στη λογική μας, είμαι στη διάθεσή σας για δημόσιο, εποικοδομητικό διάλογο που θα οδηγήσει αποκλειστικά και μόνο στη λύση του προβλήματος. Γιατί καλά είναι τα οικονομικά στοιχεία και οι αριθμοί– και αυτό σας το λέει ένας Οικονομολόγος – αλλά πάνω από τους αριθμούς είναι ο Άνθρωπος, γιατί όπως είπε και ο μεγάλος μας ποιητής Γιώργος Σεφέρης , στην τελετή απονομής του Νόμπελ Λογοτεχνίας, «Σ’ αυτόν τον κόσμο που ολοένα στενεύει, ο καθένας μας χρειάζεται όλους τους άλλους. Πρέπει να αναζητήσουμε τον άνθρωπο όπου κι αν βρίσκεται».
Με εκτίμηση
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη