Νικόλαος Γύζης, ιστορία
Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα

Σε πρόσφατη δημόσια παρέμβασή μας τονίσαμε την ανάγκη αναβάθμισης των ιστορικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με εμπλουτισμό των θεματικών αλλά και των διδακτικών πρακτικών που θα εστιάζουν περισσότερο στη μελέτη ποικίλων πηγών, τόσο πρωτογενών όσο και δευτερογενών, με ερευνητικές και ανακαλυπτικές διαδικασίες, ώστε να καλλιεργηθεί ο απαιτούμενος κριτικός ιστορικός εγγραματισμός των μαθητριών/μαθητών, παράμετρος που συντελεί στη συγκρότηση κριτικά εγγράμματων υποκειμένων.

Η πρόσφατη επαναφορά του μαθήματος στην γ' λυκείου, έστω και με τη λογική του «κόντρα» μαθήματος (μόνο για τους/τις μαθητές/μαθήτριες που επέλεξαν άλλες ομάδες προσανατολισμού πλην αυτής των ανθρωπιστικών σπουδών, όπου διδάσκεται όμως μόνο Θεματική Ελληνική Ιστορία) αποτελεί θετική εξέλιξη, ωστόσο απέχει από το να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών και μαθητριών σε ένα ταραγμένο διεθνές περιβάλλον. Παράλληλα, με ανησυχία παρατηρούμε το τελευταίο διάστημα ότι δεν αντιμετωπίζεται το μάθημα της ιστορίας ως γνωστικό αντικείμενο με τις δικές του επιστημονικές πειθαρχίες και διδακτικές προσεγγίσεις, αφού το υπουργείο, αντί της θεραπείας των προβλημάτων στη διδασκαλία του αντικειμένου, δημιουργεί νέα ζητήματα με τις εναλλακτικές αναθέσεις σε ειδικότητες που πλήττονται από την ανησυχητική μείωση του ωραρίου τους.

Ως Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα καταθέτουμε την αγωνία μας για τις εξελίξεις  σχετικά με το μάθημα της ιστορίας και καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, έστω και τώρα, να πάψει να αντιμετωπίζει τις ιστορικές σπουδές ως τον «παρία» των μαθημάτων του κλάδου ΠΕ02. 

Για το ΔΣ του Ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα

Η πρόεδρος

Βασιλική    Σακκά

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σχολική αίθουσα
«Γονείς σε απόγνωση: Πληρώνουμε μέχρι και τη θέρμανση στα σχολεία!»
Μόλις το 40% των εσόδων των σχολείων προέρχεται από το κράτος – «Η Δημόσια Εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια, είναι δικαίωμα», τονίζουν οι γονείς.
«Γονείς σε απόγνωση: Πληρώνουμε μέχρι και τη θέρμανση στα σχολεία!»
Συμβολαιογράφος μιλάει με πελάτη για κληρονομιά
Κληρονομιές: Μπορείς να διεκδικήσεις μερίδιο από περιουσία συγγενή χωρίς διαθήκη;
Κληρονομιές χωρίς διαθήκη: Ποιος παίρνει τι και όσα πρέπει να ξέρετε για το νέο δίκαιο
Κληρονομιές: Μπορείς να διεκδικήσεις μερίδιο από περιουσία συγγενή χωρίς διαθήκη;
οδοντίατρος
Τέλος στα σφραγίσματα! Νέο “θαυματουργό” τζελ αναγεννά τα δόντια μέσα σε 7 ημέρες
Επιστήμονες στη Βρετανία ανέπτυξαν μια πρωτοποριακή θεραπεία που επαναδομεί φυσικά το σμάλτο – Οι πρώτες κλινικές δοκιμές ξεκινούν το 2026
Τέλος στα σφραγίσματα! Νέο “θαυματουργό” τζελ αναγεννά τα δόντια μέσα σε 7 ημέρες
τρενο
Παρ' ολίγον νέα Τέμπη: Τρένο προς Λάρισα μπήκε σε λάθος γραμμή - «Κάτι έγινε με το κλειδί…»
«Πήραμε λάθος γραμμή» - Το μήνυμα που πάγωσε τους επιβάτες του δρομολογίου Θεσσαλονίκη–Λάρισα
Παρ' ολίγον νέα Τέμπη: Τρένο προς Λάρισα μπήκε σε λάθος γραμμή - «Κάτι έγινε με το κλειδί…»