Η αλήθεια είναι ότι το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας είναι από τα πλέον παρεξηγημένα
Γράφει μία εκπαιδευτικός ΠΕ80 (πρώην ΠΕ15) για το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας το οποίο υποβαθμίστηκε πλήρως αφού μειώθηκε η ώρα διδασκαλίας του στη 1 και μόνο στην Α' Γυμνασίου

Η αλήθεια είναι ότι το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας είναι από τα πλέον παρεξηγημένα. Οι περισσότεροι στο άκουσμά του, περιγράφουν ιστορίες με καθηγήτριες, οι οποίες μάθαιναν στα κορίτσια να ράβουν, ενώ την ίδια στιγμή τα αγόρια την ώρα του μαθήματος απουσίαζαν από την αίθουσα. Εδώ και χρόνια η εικόνα αυτή απέχει παρασάγγας από αυτή της πραγματικότητας.

Η Οικιακή Οικονομία, είναι το μάθημα με τη μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στις κοινωνικοοικονομικές εξελίξεις  λόγω του εύρους των επιστημών, με τις οποίες εμπλέκεται. Το εν λόγω μάθημα, ανεξαρτήτου των βαθμολογικών επιδόσεων του μαθητή, είναι σε θέση να εξοπλίσει τον τελευταίο με όλες τις γνώσεις που αφορούν στη ζωή του και την καθημερινότητα του. Οι βασικοί άξονες του μαθήματος είναι οι παρακάτω:

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ : διατροφική συνείδηση
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ : ορθολογιστής καταναλωτής – προσφορά – ζήτηση - παραγωγικοί συντελεστές
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ : οικολογική κρίση - οικολογικός σχεδιασμός - οικολογική συνείδηση
  • ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ : ψυχική υγεία – νοσήματα – ασθένειες – ναρκωτικά – πρόληψη - σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

Έχει σταλεί ήδη επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας από την  Πανελλήνια Ένωση Επιστημόνων Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας , που περιγράφει αναλυτικότατα  τους λόγους που το μάθημα  πρέπει να διδάσκεται και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, αφού εναρμονίζεται πλήρως με τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και με τις εξαγγελίες του Υπουργείου για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και καλύπτει πλήρως τα ενδιαφέροντα των μαθητών.

Αν το Υπουργείο ενδιαφέρεται για τα παιδία, όπως διατυμπανίζει, τότε γιατί δε φροντίζει να καλλιεργήσει σε αυτά διατροφική και οικολογική συνείδηση, ορθολογική οικονομική συμπεριφορά, συνείδηση ότι η υγεία τους είναι πρώτα από όλα δική τους υπόθεση. Σε όλες τις χώρες διδάσκονται τα «home economics» και στις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης (πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια),  ακριβώς για να μυηθούν τα νεαρά μέλη της κοινωνίας στις παραπάνω αξίες. Μήπως, τελικά, αυτοί ενδιαφέρονται περισσότερο για τα παιδιά τους από ότι εμείς στην Ελλάδα;!!!

Επιθυμείτε τα παιδιά μας να  τρέφονται σωστά και να ενδιαφέρονται για την υγεία τους και  θέλετε  οι νέοι να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση. Παρόλο αυτά υποβαθμίζετε το μάθημα της  Οικιακής Οικονομίας , εξοβελίζεται από το αναλυτικό πρόγραμμα , αφού μειώνετε τη διδασκαλία του από τις 2 ώρες που γινόταν στην Α΄ Γυμνασίου το στη 1 ώρα.

Θέλετε οι νέοι να αποκτήσουν ορθολογική οικονομική συμπεριφορά,  όμως το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας  που είναι το μόνο κατάλληλο  για την επαφή των μαθητών με την επιστήμη των Οικονομικών  με τη λειτουργία  και τους νόμους που διέπουν την αγορά, το συρρικνώνετε.

Επιθυμείτε να κατανοήσουν οι νέοι ότι το «προλαμβάνειν» είναι σπουδαιότερο του «θεραπεύειν» , αλλά υποβαθμίζετε  το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας  που είναι το πλέον υπεύθυνο για την διδασκαλία της Αγωγής Υγείας.

Μάλλον τελικά ξέρετε καλά τι θέλετε!!!  

Σίγουρα θέλετε νέους ακαλλιέργητους , χωρίς σκέψη,  χωρίς κριτική ικανότητα, με περιορισμένο πνευματικό ορίζοντα και περιορισμένες ικανότητας να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τους επιφυλλάσει το μέλλον.

Το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας πρέπει να γίνει υπόθεση όλης της κοινωνίας, γιατί και η κοινωνία είναι συνυπεύθυνη,  για το τι πολίτες θέλει να μεγαλώσει.

Το Υπουργείο Παιδείας δείχνει ξεκάθαρα τη στάση του απέναντι στην ειδικότητα μας, προχωρώντας  σε αλλεπάλληλες περικοπές των ωρών του μαθήματος κατά την τελευταία 10ετία.  Ταυτόχρονα, μας οδηγεί σε αφανισμό, καθώς μας έχει αποκλείσει από αναθέσεις μαθημάτων που παραδοσιακά διδάσκονταν από την ειδικότητα μας (αποκλεισμός  Β΄ανάθεσης από  το μάθημα   της  Γεωγραφίας). Ταυτόχρονα, η  μείωση  των ωρών διδασκαλίας  του μαθήματος  στη 1 ώρα  στην  Α’ Γυμνασίου,  υποβαθμίζει τόσο εμάς τους διδάσκοντες, όσο και το ίδιο το μάθημα.  Μάλιστα, ακόμα πιο υποκριτικό είναι το γεγονός ότι επιδιώκει να εισαγάγει  το λεγόμενο «εργαστήριο δεξιοτήτων» στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου,  του οποίου οι  2  από τις 4 θεματικές ενότητες, αποτελούν  ύλη διδασκαλίας του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας.

Αν το όνομα του μαθήματος αποτελεί πρόβλημα , θα μπορούσε να μετονομαστεί από Οικιακή Οικονομία  σε «Βιώσιμη Ανάπτυξη» (αν σας ακούγετε καλύτερο).  και  επιτρέψτε σε εμας που το αγαπάμε να το διδάξουμε και στις  3 τάξεις του Γυμνασίου, αφού ένα μάθημα που διδάσκεται μόνο μια χρονιά και δεν έχει συνέχεια σε επόμενη τάξη, δε μπορεί να έχει αποτέλεσμα στη συνείδηση του διδασκόμενου και να δώσει τη δυνατότητα σε αυτόν να αφωμοιώσει τις προσφερόμενες γνώσεις.

Άραγε, το ΙΕΠ, όταν χάραζε εκπαιδευτική πολιτική και γνωμοδοτούσε υπέρ της αναγκαιότητας ύπαρξης και εφαρμογής των «εργαστηρίων δεξιοτήτων»,  ανέτρεξε στις σελίδες του βιβλίου της Οικιακής Οικονομίας ,  για να δει ότι οι 2 από τις  4 θεματικές ενότητες τους  αποτελούν ύλη του μαθήματος; Και αν το είδε, γιατί δεν ζήτησε από το Υπουργείο να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας  ΚΑΙ  στις τρείς τάξεις του Γυμνασίου; Δεν είναι υπεύθυνο το ΙΕΠ να γνωρίζει τα μαθήματα και την ύλη τους , πριν χαράξει και γνωμοδοτήσει για την  εκπαιδευτική πολιτική;

Δε ζητιανεύουμε!!!

Επιθυμούμε να μπούμε στην τάξη και να μιλήσουμε στα παιδιά για όλα αυτά που αγαπάμε και που τα ίδια αγαπούν, ανεξάρτητα των βαθμολογικών  τους  επιδόσεων. Δώστε, λοιπόν, στο μάθημα της  Οικιακής  Οικονομίας τη θέση που του αξίζει και ας  σταματήσει επιτέλους ο πόλεμος εναντίον του.

Μυλωνά Αικατερίνη ΠΕ80 πρώην (ΠΕ 15) συνυπογράφουν οι συνάδελφοι Οικιακής Οικονομίας Αχαϊας 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό η εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Δεν μπορεί να αποτιμηθεί το έργο του ΕΕΠ-ΕΒΠ
ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό η εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Δεν μπορεί να αποτιμηθεί το έργο του ΕΕΠ-ΕΒΠ
Ανακοίνωση για τη συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με φορείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Χωρίς κεντρικό σχεδιασμό η εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Δεν μπορεί να αποτιμηθεί το έργο του ΕΕΠ-ΕΒΠ
Σ. Βαρδάκης: Η γ.γ του υπ. Παιδείας προτείνει τη λειτουργία αποθηκών ως σχολικές αίθουσες
Σ. Βαρδάκης: Η γ.γ του υπ. Παιδείας προτείνει τη λειτουργία αποθηκών ως σχολικές αίθουσες
Προβλήματα και καθυστερήσεις στην εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής στο δήμο Ηρακλείου καταγγέλλει ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης...
Σ. Βαρδάκης: Η γ.γ του υπ. Παιδείας προτείνει τη λειτουργία αποθηκών ως σχολικές αίθουσες