Περί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού (έργου) και άλλων… τινών
Γράφει ο  Παναγιώτης Ι. Κύκλης, Χημικός - εκπαιδευτικός

Υπέρτατος αξιολογητής του εκπαιδευτικού η συνείδησή του, που διαμορφώνεται κατά την κοινωνία του με τους μαθητές.
 

Και εάν είναι “ανεπαρκής” ή “επαρκής” κατά την κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος;

Άνευ σημασίας η κρίση και στις δύο περιπτώσεις, λόγω ανεπάρκειας του συστήματος.

Σε κάθε περίπτωση, προηγείται η αναμόρφωση του συστήματος,

με σταθερό πρόταγμα την Παιδεία και έπεται μόνον η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού.

 

Αναμενόμενη η έλλειψη εμπιστοσύνης του εκπαιδευτικού κόσμου στις επιλογές

και ειδικότερα στον προσανατολισμό της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής.

Λόγω αποτελέσματος των εφαρμοζόμενων  πολιτικών εδώ και χρόνια.

Το επουσιώδες και το άπειρο πολύ των ψευδαισθήσεων,
που καλλιεργούν οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις χρόνια τώρα.

Αναγκαίο να πείσουν οι πολιτικοί τους εκπαιδευτικούς

ότι οι εκπαιδευτικές πολιτικές υπηρετούν τις μορφωτικές ανάγκες

των ανθρώπων κι όχι αλλότρια συμφέροντα.
Εξ ίσου αναγκαίο, να πείσουν εαυτούς οι εκπαιδευτικοί,

ως υπάλληλοι της συνείδησής τους και δημόσιοι  λειτουργοί,

ότι παιδεία χωρίς έρωτα γι αυτήν, δεν υφίσταται.

Εάν οι μαθητές δεν αγαπήσουν τουλάχιστον έναν δάσκαλο, δεν υφίσταται μαθητεία.

Τούτο προϋποθέτει κατ’ αρχήν, την διαρκή μαθητεία του ίδιου του δασκάλου.
 

Αυτό που δεν έχουν κατανοήσει επαρκώς ακόμη

οι αξιολογούντες και οι περί την παιδεία φωνασκούντες,

είναι η σημασία και η διαφορά, της δια βίου μαθητείας – παιδείας

από την  δια βίου “εκπαίδευση”- χειραγώγηση.

Ίσως, λόγω πολλών…απουσιών από την τάξη.
Ακριβέστερα, λόγω αποχής από την ουσία της σχολικής τάξης.

114 το όριο απουσιών και 1-1-4 το κίνημα για 15% του προϋπολογισμού στην Παιδεία.

Αναγκαίο επίσης, να κατανοήσουν οι πάσης φύσεως αξιολογητές

την διαφορά αξιακής και εργαλειακής θεώρησης των πραγμάτων.
 

Ποτέ δεν είναι αργά. Πάντα θα υπάρχουν τα παιδιά για να διδάσκουν στους μεγάλους

τα αυτονόητα και την αυτότητα (το όντως είναι) των πραγμάτων.
Εν τέλει,  τον τρόπο αυτοπραγμάτωσης.

Λόγω  υπέρτερης σοφίας από τους κατ’ ευφημισμόν σοφούς.

Δημοκρατική θωράκιση της Χώρας,

η υψηλή κατά κεφαλήν καλλιέργεια των πολιτών της.

 

                                                                   Παναγιώτης Ι. Κύκλης

                                                                 Χημικός - εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher ΔΥΠΑ 750 ευρώ: - Πότε οι πληρώνεστε και που ξεκινάτε πρώτοι

«Μπάμια»: Πώς λέγεται στα ελληνικά;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑ
Δύο νέα μοριοδοτούμενα Μεταπτυχιακά για εκπαιδευτικούς από το ΕΚΠΑ
Μεταπτυχιακά προγράμματα που αφορούν όλους τους νέους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να μοριοδοτηθούν από το κορυφαίο Πανεπιστήμιο της χώρας
Δύο νέα μοριοδοτούμενα Μεταπτυχιακά για εκπαιδευτικούς από το ΕΚΠΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Εκπαιδευτική κρίση στην Ευρώπη και η σκληρή πραγματικότητα των Ελλήνων εκπαιδευτικών: «Ο δάσκαλος που δεν μπορούσε να πληρώσει το φως»
Εκπαίδευση σε κρίση: Η Ευρώπη αποτυγχάνει να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς της – Τι δείχνουν τα στοιχεία - Ένα επάγγελμα σε υποχώρηση
Εκπαιδευτική κρίση στην Ευρώπη και η σκληρή πραγματικότητα των Ελλήνων εκπαιδευτικών: «Ο δάσκαλος που δεν μπορούσε να πληρώσει το φως»
DASKALOI
Πόσο κοστίζει ένα σπίτι για έναν Έλληνα εκπαιδευτικό; Μια αποκαλυπτική ματιά στο όνειρο της στέγασης που μετατρέπεται σε άπιαστο στόχο
Το ερώτημα «πόσο κοστίζει ένα σπίτι για έναν Έλληνα εκπαιδευτικό;» δεν έχει μόνο αριθμητική απάντηση. Έχει κυρίως ηθική και πολιτική διάσταση. Αν δεν...
Πόσο κοστίζει ένα σπίτι για έναν Έλληνα εκπαιδευτικό; Μια αποκαλυπτική ματιά στο όνειρο της στέγασης που μετατρέπεται σε άπιαστο στόχο