Περί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού (έργου) και άλλων… τινών
Γράφει ο  Παναγιώτης Ι. Κύκλης, Χημικός - εκπαιδευτικός

Υπέρτατος αξιολογητής του εκπαιδευτικού η συνείδησή του, που διαμορφώνεται κατά την κοινωνία του με τους μαθητές.
 

Και εάν είναι “ανεπαρκής” ή “επαρκής” κατά την κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος;

Άνευ σημασίας η κρίση και στις δύο περιπτώσεις, λόγω ανεπάρκειας του συστήματος.

Σε κάθε περίπτωση, προηγείται η αναμόρφωση του συστήματος,

με σταθερό πρόταγμα την Παιδεία και έπεται μόνον η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού.

 

Αναμενόμενη η έλλειψη εμπιστοσύνης του εκπαιδευτικού κόσμου στις επιλογές

και ειδικότερα στον προσανατολισμό της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής.

Λόγω αποτελέσματος των εφαρμοζόμενων  πολιτικών εδώ και χρόνια.

Το επουσιώδες και το άπειρο πολύ των ψευδαισθήσεων,
που καλλιεργούν οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις χρόνια τώρα.

Αναγκαίο να πείσουν οι πολιτικοί τους εκπαιδευτικούς

ότι οι εκπαιδευτικές πολιτικές υπηρετούν τις μορφωτικές ανάγκες

των ανθρώπων κι όχι αλλότρια συμφέροντα.
Εξ ίσου αναγκαίο, να πείσουν εαυτούς οι εκπαιδευτικοί,

ως υπάλληλοι της συνείδησής τους και δημόσιοι  λειτουργοί,

ότι παιδεία χωρίς έρωτα γι αυτήν, δεν υφίσταται.

Εάν οι μαθητές δεν αγαπήσουν τουλάχιστον έναν δάσκαλο, δεν υφίσταται μαθητεία.

Τούτο προϋποθέτει κατ’ αρχήν, την διαρκή μαθητεία του ίδιου του δασκάλου.
 

Αυτό που δεν έχουν κατανοήσει επαρκώς ακόμη

οι αξιολογούντες και οι περί την παιδεία φωνασκούντες,

είναι η σημασία και η διαφορά, της δια βίου μαθητείας – παιδείας

από την  δια βίου “εκπαίδευση”- χειραγώγηση.

Ίσως, λόγω πολλών…απουσιών από την τάξη.
Ακριβέστερα, λόγω αποχής από την ουσία της σχολικής τάξης.

114 το όριο απουσιών και 1-1-4 το κίνημα για 15% του προϋπολογισμού στην Παιδεία.

Αναγκαίο επίσης, να κατανοήσουν οι πάσης φύσεως αξιολογητές

την διαφορά αξιακής και εργαλειακής θεώρησης των πραγμάτων.
 

Ποτέ δεν είναι αργά. Πάντα θα υπάρχουν τα παιδιά για να διδάσκουν στους μεγάλους

τα αυτονόητα και την αυτότητα (το όντως είναι) των πραγμάτων.
Εν τέλει,  τον τρόπο αυτοπραγμάτωσης.

Λόγω  υπέρτερης σοφίας από τους κατ’ ευφημισμόν σοφούς.

Δημοκρατική θωράκιση της Χώρας,

η υψηλή κατά κεφαλήν καλλιέργεια των πολιτών της.

 

                                                                   Παναγιώτης Ι. Κύκλης

                                                                 Χημικός - εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kathigitis mathimatika pinakas kimolia mathites taxi sxoleio
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Σήμερα η μισθοδοσία περίπου 136.000 μονίμων εκπαιδευτικών
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΙΑΣ οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που μισθοδοτούνται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι 71.095 ενώ στη Δευτεροβάθμια είναι...
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών: Σήμερα η μισθοδοσία περίπου 136.000 μονίμων εκπαιδευτικών
πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), Μιχάλης Γιαννάκος
Συμπλοκές ανηλίκων: 2.000 παιδιά καταλήγουν κάθε χρόνο στο νοσοκομείο
Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία που παρέθεσε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος σχετικά με τον αριθμό των ανήλικων παιδιών που διακομίζονται κάθε...
Συμπλοκές ανηλίκων: 2.000 παιδιά καταλήγουν κάθε χρόνο στο νοσοκομείο
COP30
COP30: Επεισόδια στη Σύνοδο για το Κλίμα – Διαδηλωτές με ρόπαλα εισέβαλαν στον χώρο της Συνόδου
Καταγγέλλουν υποκρισία των ηγετών και τη συγκάλυψη των δολοφονιών ακτιβιστών – Τραυματισμοί φρουρών ασφαλείας
COP30: Επεισόδια στη Σύνοδο για το Κλίμα – Διαδηλωτές με ρόπαλα εισέβαλαν στον χώρο της Συνόδου