Κεραμέως για πολυνομοσχέδιο: Τι απάντησε στις επικρίσεις τις αντιπολίτευσης
Οι απαντήσεις της υπουργού Παιδείας στις επικρίσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφορικά τα Αγγλικά στο νηπιαγωγείο, την αξιολόγηση των μαθητών, τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, την Τράπεζα Θεμάτων και την εξεταστική του Ιουνίου, τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία, την ειδική αγωγή, τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά

Για σημαντικές διατάξεις του πολυνομοσχεδίου τοποθετήθηκε η υπουργός Παιδείας μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης.

Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία:

Εργαστήρια Δεξιοτήτων, άρθρο 1. Εισάγονται νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο, γιατί, σηματοδοτούμε τη στροφή στο σύγχρονο σχολείο, ένα σχολείο, το οποίο, εστιάζει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας. Θεματικές όπως, εθελοντισμός οικολογική συνείδηση, οδική ασφάλεια, πρόληψη από εξαρτήσεις, επιχειρηματικότητα, σεξουαλική αγωγή, πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, επιχειρηματικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες. Ποιος είναι αντίθετος σε αυτές τις νέες δεξιότητες, οι οποίες, εφαρμόζονται σε τόσες άλλες χώρες;

Είπε ο ΣΥΡΙΖΑ, είχαμε τη θεματική εβδομάδα και ερωτώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, του ΣΥΡΙΖΑ, μία εβδομάδα αξίζουν μόνο οι δεξιότητες; Μία εβδομάδα αφιερώνετε στις δεξιότητες από όλη τη σχολική χρονιά; Εμείς, λοιπόν, λέμε στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, όλο το χρόνο, από το Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο. Αυτή είναι θεμελιώδης διαφορά μεταξύ μας.

Είπε η κυρία Κεφαλίδου, ότι δεν προσθέτουμε ώρες για τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Και όμως, προσθέτουμε τέσσερις ώρες στο εργαστήριο δεξιοτήτων, στην πέμπτη και έκτη Δημοτικού. Επίσης, επειδή έγινε αναφορά και σε άλλα μαθήματα, στην Πληροφορική, πέρα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων, προστίθενται τρεις ώρες, μία στο Γυμνάσιο και δύο στο Λύκειο, στις ξένες γλώσσες, επιπλέον έξι ώρες. Όλα αυτά είναι στις Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες, θα εκδοθούν.

Στο άρθρο 2, Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο. Πολλή συζήτηση για το άρθρο αυτό. Απαντώ σε ορισμένα ερωτήματα. Γιατί, εισάγεται ως διακριτό γνωστικό αντικείμενο. Μα, δεν εισάγεται ως διακριτό γνωστικό αντικείμενο.

Σας παραπέμπω στη διάταξη του άρθρου 2, η οποία λέει ξεκάθαρα «σκοπός του προγράμματος δεν είναι η αυτοτελής διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας ως διακριτού διδακτικού αντικειμένου, αλλά η διεύρυνση και συμπλήρωση των δημιουργικών δραστηριοτήτων στα προγράμματα σπουδών του νηπιαγωγείου». Είπε ο κ. Φίλης «τρεις χώρες, έτσι μας είπαν». Κύριε Φίλη, σας είπαν ή είδατε τα στοιχεία; Τι είπε η ΔΟΕ; Οι χώρες που εφαρμόζουν από τα 3, είναι Βέλγιο, Βουλγαρία, Εσθονία, Ισπανία, Κύπρος, Κροατία, Λουξεμβούργο, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Φιλανδία, Μάλτα από τα επίσημα στοιχεία της Ευρυδίκης για το 2019. Όταν λοιπόν, κύριε Φίλη, μιλάτε για τρεις γλώσσες, δώστε μας τα στοιχεία, γιατί εμείς σας δίνουμε στοιχεία που αναφέρουν συγκεκριμένα τις δεκατέσσερις αυτές γλώσσες. Άρα, εμείς κύριε Φίλη, δεν μιλάμε επί δηλώσεων, μιλάμε επί στοιχείων. Τα στοιχεία είναι συγκεκριμένα και σας προσκαλώ να τα εξετάσετε αναλυτικά.

Άρθρο 4, για τα διδασκόμενα μαθήματα και την αξιολόγηση των μαθητών. Θέλουμε το σχολείο της ήσσονος προσπάθειας ή θέλουμε το σχολείο, το οποίο θα ωθεί τα παιδιά σε μια διαρκή αυτοβελτίωση; Εμείς θέλουμε το δεύτερο, πιστεύουμε στο δεύτερο και θεωρούμε, ότι οι εκπαιδευτικοί μας έχουν τις εξαιρετικές δυνατότητες, προκειμένου να ωθήσουν τα παιδιά σε αυτήν τη διαρκή αυτοβελτίωση.

Μας ρωτάτε για τη δεύτερη εξεταστική περίοδο του Ιουνίου. Η εξεταστική αυτή, του Ιουνίου, γινόταν πέντε μέρες μετά την πρώτη εξεταστική. Πόση ουσιαστική προετοιμασία μπορούσε να γίνει σε αυτές τις πέντε ημέρες; Θα μιλήσουμε ανοιχτά; Θα πούμε ανοιχτά, ποια είναι τα προβλήματα της εκπαίδευσης; Θα πούμε ανοιχτά τι είναι το καλύτερο για τα παιδιά μας και πώς μπορούν αυτά τα παιδιά μας, να βελτιωθούν, να επιδιώκουν διαρκώς τη δική τους αυτοβελτίωση;

Η τράπεζα θεμάτων πράγματι ξεκίνησε το 2011. Ακούω με ευχαρίστηση, ότι το ΚΙΝΑΛ τη θεωρεί σωστή κατεύθυνση και πραγματικά, δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική αποτίμηση προόδου των μαθητών - όχι των εκπαιδευτικών, που ακούστηκε λαθεμένα από κάποιο συνάδελφο - χωρίς ένα εργαλείο, που να διασφαλίζει κάλυψη της ύλης, να διασφαλίζει έναν ενιαίο βαθμό δυσκολίας. Είναι λοιπόν, ένα απαραίτητο εργαλείο, το οποίο ακριβώς εξασφαλίζει επί αντικειμενικής βάσης, συνεισφέρει σε πιο εμπεριστατωμένα, στοχευμένα, εκπαιδευτικά εργαλεία και πολιτικές, για να βελτιώσουμε εν τέλει τα διδακτικά και μαθησιακά πρότυπα και τις μεθόδους.

Σχετικά με τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ήταν προεκλογική μας δέσμευση και από το Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν στη χώρα 28 πρότυπα και 34 πειραματικά σχολεία. Άλλο τα πρότυπα, άλλο τα πειραματικά. Στα πρότυπα επιδιώκεται αυτή η έννοια της αυτοβελτίωσης, με ιδιαίτερη έμφαση. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, τα παιδιά εισάγονται με εξετάσεις. Στα πειραματικά δίνεται μια ιδιαίτερη έμφαση στο να ανακαλύψουμε νέες μεθόδους διδασκαλίας και να εξερευνήσουμε τις δυνατότητες για νέα εκπαιδευτικά εργαλεία και γι’ αυτό θεωρούμε πολύ σημαντικό να είναι ένα τυχαίο δείγμα του πληθυσμού, προκειμένου να βλέπουμε σε τι βαθμό αυτές οι πειραματικές μέθοδοι είναι ή όχι αποτελεσματικές.

Το 2015 όταν ο ΣΥΡΙΖΑ κατήργησε τα πρότυπα σχολεία έλεγε «η αριστεία είναι ρετσινιά». Το θυμόσαστε, φαντάζομαι. Πάμε όμως όλο και χειρότερα. Σήμερα από το «η αριστεία είναι ρετσινιά» φτάσαμε στα πρότυπα σχολεία «καρκίνωμα στα σπλάχνα της εκπαίδευσης». Επαναλαμβάνω από το «η αριστεία είναι ρετσινιά» φτάσαμε στο ότι τα πρότυπα σχολεία, αυτές οι νησίδες αριστείας και καινοτομίας είναι «καρκίνωμα στα σπλάχνα της δημόσιας εκπαίδευσης». Αυτά είναι τα λόγια του ΣΥΡΙΖΑ, όπως εκπροσωπείται από τον υπεύθυνο παιδείας. Ισοπέδωση, όλοι ίσοι, αλλά ίσοι πως; Προς τα κάτω. Εμείς λοιπόν λέμε, ότι θα αγωνιστούμε για να γίνουν όλα τα δημόσια σχολεία μας πρότυπα και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο ξεκινάμε και από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, απευθύνουμε και μια ανοιχτή πρόσκληση σε όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας, προκειμένου να μπορέσουν να μετατραπούν σε πρότυπα σχολεία, σε πειραματικά σχολεία.

Λέει το ΚΙΝΑΛ, ότι δεν συμφωνεί για τα σχολεία που πρέπει να υποβάλουν φάκελο. Εμείς κυρία Κεφαλίδου, προβλέπουμε ακριβώς δυνατότητα για κάθε σχολείο να υποβάλλει φάκελο, για κάθε σχολείο να μετατραπεί σε πρότυπο σχολείο και σε πειραματικό σχολείο. Αναφέρατε μετά, ότι πώς θα γίνεται διάχυση πρακτικών αν οι εκπαιδευτικοί δεν είναι σταθεροί. Δηλαδή, δεν είστε υπέρ της αξιολόγησης εκπαιδευτικών αυτών; Δεν πρέπει αυτοί οι εκπαιδευτικοί, όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί, να αξιολογούνται διαρκώς για το έργο το οποίο έχουν παράξει; Εμείς πιστεύουμε, ότι πρέπει. Θεωρούμε πολύ σημαντικό αυτοί εκπαιδευτικοί να αξιολογούνται σε μια συστηματική βάση και εφόσον αποδίδουν, να μείνουν χωρίς κανέναν περιορισμό. Εφόσον η αξιολόγησή τους είναι θετική, να μπορούν να παραμείνουν σε αυτά σχολεία και να λειτουργούν ακριβώς σε αυτά τα σχολεία.

Σχετικά με την αξιολόγηση, παρατήρησα σήμερα μια διελκυστίνδα μεταξύ ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ, ποιος είναι πιο αντίθετος εν τέλει στην αξιολόγηση. Σας αφήνουμε να μαλώσετε όσο θέλετε, εμείς είμαστε υπέρ της αξιολόγησης.

Έγινε μία αναφορά από το ΚΙΝΑΛ, στο ότι δεν αναφερόμαστε στην ΑΔΙΠΔΕ.  Κυρία  Κεφαλίδου, αναφερόμαστε στα άρθρα 33 και 35. Η ΑΔΙΠΔΕ διαδραματίζει καίριο ρόλο στο κομμάτι της αξιολόγησης, αναφέρεται συστηματικά. Τονίζω ότι η αξιολόγηση πράγματι όπως έχει θεσμοθετηθεί στα άρθρα 33 και έπειτα, βασίζεται σε τρεις πυλώνες, στον προγραμματισμό και προβλέπουμε συγκεκριμένα ότι ο σύλλογος διδασκόντων θα συνεδριάζει τουλάχιστον κάθε δίμηνο για να θέτει στόχους,  στην αυτοαξιολόγηση και στην εξωτερική αξιολόγηση, στην οποία διαδραματίζουν καίριο ρόλο και τα στελέχη εκπαίδευσης και η ΑΔΙΠΔΕ και το ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής.

Άρθρο 40, δεν έχω ακούσει κανέναν να αναφέρεται σε αυτό. Επιβράβευση όσων διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς. Διαφωνείτε να επιβραβεύουμε τους μαθητές μας, που διακρίνονται σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς, σε διεθνείς ολυμπιάδες; Εμείς, το θεωρούμε πολύ σημαντικό. Θεωρούμε, ότι είναι ένα κίνητρο το οποίο πρέπει να αναγνωρίσει και να δώσει η πολιτεία.

Άρθρο 42, αποτελεσματικότερη ρύθμιση και στελέχωση των σχολείων μας. Θυμίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταργήσει τη διπλή μοριοδότηση για όσους εκπαιδευτικούς υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές. Συμφωνούμε ότι αυτοί οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν διπλή μοριοδότηση; Εμείς θεωρούμε, ότι το οφείλουμε αυτό ως πολιτεία, οφείλουμε να δώσουμε διπλή μοριοδότηση στους εκπαιδευτικούς εκείνους, οι οποίοι πηγαίνουν σε αυτά τα δυσπρόσιτα μέρη. Είναι χρέος της πολιτείας να το κάνει. Επίσης, διαφωνεί κανείς με τη μείωση της διάρκειας των πινάκων; Δηλαδή, να προσμετρώνται πιο γρήγορα η προϋπηρεσία, τα προσόντα των εκπαιδευτικών. Διαφωνείτε, κυρίες και κύριοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης;

Όσον αφορά τις διατάξεις για την ανώτατη εκπαίδευση και στις διατάξεις για τις εκλογές των πρυτανικών αρχών, ανέφερε ο κ. Υφυπουργός τις προάλλες το πραγματικό περιστατικό όπου ένας αντιπρύτανης αρνείται να υπογράψει προϋπολογισμό ιδρύματος. Τι  πρέπει να κάνει το ίδρυμα σε αυτή την περίπτωση, πώς θα διοικηθεί το ίδρυμα; Γι’ αυτό λοιπόν, το λέγαμε και προεκλογικά, το λέγαμε όσο ήταν και ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση, ότι είναι πολύ σημαντική η πρόβλεψη για ενιαίο ψηφοδέλτιο, προκειμένου να μπορεί να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του πανεπιστημίου και προβλέπουμε ηλεκτρονική ψηφοφορία. Ποιος διαφωνεί, με το να ψηφίζουν ηλεκτρονικά για την ανάδειξη των πρυτανικών αρχών;

Μετεγγραφές, ένα πάρα πολύ μεγάλο ζήτημα, αναφορικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εμείς ερχόμαστε με θάρρος και παρρησία και λέμε ναι, εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου για τις μεταγραφές. Γιατί όπως είπα και προηγουμένως, το θεωρούμε άδικο ένας φοιτητής, ο οποίος έχει εισαχθεί σε ένα τμήμα με 9 στα 20, να παίρνει μεταγραφή και να πηγαίνει σε ένα τμήμα, στο οποίο μπαίνει κανείς με 19 στα 20 και είναι άδικο και για τους δύο και γι’ αυτόν που έχει πάρει 9 στα 20 και θα έχει δυσκολία να αποφοιτήσει από τη σχολή στην οποία θα μεταγραφεί με 19 στα 20, καθώς και για τον φοιτητή ο οποίος είναι στη σχολή που έχει μπει με 19 στα 20. Ποιος διαφωνεί να υπάρχουν αυτά τα ακαδημαϊκά κριτήρια στις μετεγγραφές;

Εξωστρέφεια ελληνικών πανεπιστημίων. Προβλέπουμε τη δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, από κάθε πανεπιστήμιο αυτόνομα, χωρίς να χρειάζεται η σύμπραξη με το διεθνές πανεπιστήμιο. Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε βάλει όσο πιο πολλά εμπόδια μπορούσε, για να μη γίνουν ξενόγλωσσα προγράμματα. Πόσα ξενόγλωσσα γίνανε κ. Φίλη επί ΣΥΡΙΖΑ; Μηδέν και όχι μόνο μηδέν, αλλά θυμάμαι σαν χτες, που το πανεπιστήμιο Αθηνών, το ΕΚΠΑ, κατέθετε αίτημα διαρκώς στον προηγούμενο Υπουργό για έγκριση ξενόγλωσσου προπτυχιακού, το οποίο να διδάσκει αρχαία ελληνική γραμματεία, ιστορία, φιλοσοφία και ο Υπουργός το απέρριπτε.

Εμείς λέμε  την ίδρυση ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος αυτόνομα από κάθε πανεπιστήμιο, χωρίς καμία απαραίτητη σύμπραξη με άλλο πανεπιστήμιο. Αν θέλουν βεβαίως μπορούν, αλλά δεν είναι προϋπόθεση η σύμπραξη με άλλο πανεπιστήμιο, χωρίς έγκριση Υπουργού. Ελευθερία και αυτονομία στα πανεπιστήμια στην πράξη, όχι στα λόγια. Απεμπολούμε εξουσίες προς όφελος των ιδρυμάτων, προκειμένου ακριβώς να υπηρετήσουμε την ελευθερία και την αυτονομία των ιδρυμάτων. Πηγαίνετε στο εξωτερικό και πείτε ότι χρειάζεται έγκριση υπουργού για κάθε πρόγραμμα που ιδρύει. Δεν θα σας πιστεύουν. Η ίδρυση ξενόγλωσσων προγραμμάτων - και όχι μόνο αυτό - θεσμοθέτηση κοινών προγραμμάτων σπουδών, τα λεγόμενα join the Greece και διπλών προγραμμάτων σπουδών τα λεγόμενα dual the Greece μεταξύ ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων.

Θέλουμε να αναδειχθεί η αξία ακριβώς της τριτοβάθμιας ελληνικής εκπαίδευσης; Θέλουμε η χώρα μας να αποτελέσει ένα φάρο γνώσης; Θέλουμε η χώρα μας να αναδειχθεί στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη όπως της αξίζει; Θέλουμε. Τότε τι πρέπει να κάνουμε; Πρέπει να ψηφίσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο, το οποίο θα επιτρέπει αυτές τις συνεργασίας. Θα επιτρέπει τα κοινά προγράμματα σπουδών. Τα διπλά προγράμματα σπουδών, τα θερινά προγράμματα. Γιατί να μην έρχονται εδώ πέρα αλλοδαποί φοιτητές, οι οποίοι να έρχονται στη χώρα μας, να φοιτούν στα εξαιρετικά μας πανεπιστήμια, να δίνουν έσοδα και στον τουρισμό. Τι έχει να χάσει η χώρα; Έχει μόνο να κερδίσει. Το είπα και τις προάλλες. Εικοσιεπτά κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας. Όχι τυχαία πανεπιστήμια. Μπορεί να είπε ο ΣΥΡΙΖΑ πόσο σημαντικό είναι αυτό το θέμα των ξενόγλωσσων; Για εμάς είναι πολύ σημαντικό. Είναι πολύ σημαντικό, γιατί θεωρούμε ότι αυτή η χώρα έχει ένα εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό, εξαιρετικά πανεπιστήμια και της αξίζει να συνεργάζεται με τα καλύτερα πανεπιστήμια διεθνώς. Γι’ αυτό είναι πραγματικά τιμητικό για τη χώρα  ότι έχουν πανεπιστήμια όπως το Χάρβαρντ, το Πρίνστον, το Μπέρκλεϋ, NMU, το Κολούμπια, το Tafsk, το Tζον Xοπσκιν,  το Τζον Χόπκινς, τα οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να έρθουν να συνεργαστούν με τα δικά μας πανεπιστήμια. Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσφέρουμε ακριβώς ένα επαρκέστατο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο θα επιτρέπει αυτές τις συνεργασίες.

Έρχομαι στο ζήτημα της ειδικής αγωγής. Ξέρετε άλλοι στηρίζουν αυτόν τον ευαίσθητο κλάδο στα λόγια και άλλοι στην πράξη. Θέλω να θυμίσω. Ιούνιος και Σεπτέμβριος 2016, ο Υπουργός Παιδείας Νικόλαος Φίλης υποσχέθηκε 20.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Ιανουάριος 2017, Υπουργός Επικρατείας ο κύριος Βερναρδάκης. Δεσμευόταν ότι είχε γίνει προκήρυξη για διορισμούς εκπαιδευτικών. Απρίλιος 2017, ο Υπουργός Παιδείας κύριος Γαβρόγλου. Υποσχέθηκε εκ νέου ότι θα προχωρήσει σε διορισμούς λέγοντας δεν ξέρουμε πόσους ούτε πώς. Αρχές Σεπτεμβρίου 2018. Η Υφυπουργός Παιδείας κυρία Τζούφη είπε ότι ευελπιστούν, επι λέξη, μετά τον Οκτώβρη του 2018, να έχουν τη δυνατότητα για διενέργεια μόνιμων διορισμών. Πόσοι από αυτούς τους διορισμούς γίνανε; Μηδέν. Και όχι μόνον γίνανε μηδέν, αλλά όταν ήρθε η Νέα Δημοκρατία και στον Προϋπολογισμό για το 2020, έβαλε αυτούς τους διορισμούς, ο ΣΥΡΙΖΑ τους καταψήφισε. Θα το επαναλάβω. Ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε αυτούς τους μόνιμους διορισμούς που ξεκινούν από την ειδική αγωγή. Εμείς, λοιπόν, τους έχουμε ξεκινήσει. Έχουμε ήδη υπογράψει ένα μέρος αυτών και το αμέσως επόμενο διάστημα υπογράφουμε και τους λοιπούς διορισμούς σ’ αυτόν τον πολύ ευαίσθητο κλάδο της ειδικής αγωγής.

Συνοψίζοντας, αναφορικά με τη στάση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, ειπώθηκε χτες ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι στο 100% κατά των διατάξεων. Άρα, αυτό σημαίνει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κατά της μείωσης της διάρκειας των πινάκων. Θέλει να προσμετρώνται σε μεγαλύτερη διάρκεια χρόνου τα προσόντα και η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών. Είναι κατά της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία. Κατά των θεματικών για τον σεβασμό και την διαφορετικότητα. Κατά των ερευνητικών εργασιών στα σχολεία. Κατά των ρυθμίσεων για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού. Κατά της επιβράβευσης των παιδιών μας που διαπρέπουν σε διεθνείς μαθητικές ολυμπιάδες.

Ειπώθηκε προηγουμένως ότι τόσο σημαντικοί φορείς είναι ενάντια στο νομοσχέδιο. Ξέρετε αλλάζουν οι καιροί, κύριε Φίλη. Να θυμίσω; ΟΛΜΕ κατά πρόταση Γαβρόγλου 2017. Κινητοποιήσεις ΟΛΜΕ 2019 κατά του σχεδίου Γαβρόγλου. Κατά των αλλαγών Γαβρόγλου. Δεν θα παίρνουν ούτε καν τις απαραίτητες γνώσεις τα παιδιά. Όλα αυτά για να θυμίσουμε ακριβώς αυτούς τους φορείς, οι οποίοι έχουν αντιταχθεί σε όλα τα δικά σας νομοσχέδια. Αλλά αυτό που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι ότι ενώ σήμερα μνημονεύσατε κάποιους από αυτούς τους φορείς, για παράδειγμα τη ΔΟΕ και είπατε πόσο σημαντικό είναι, να σας θυμίσω ότι εσείς είχατε φτάσει στο σημείο να αποκλείσετε τη ΔΟΕ από συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών. Θυμίζω, λοιπόν, το έγγραφο της ΔΟΕ, βάσει του οποίου είχατε αποκλείσει τη ΔΟΕ από τη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Αλλάζουν οι καιροί, κύριε Φίλη. Τα καταθέτω όλα αυτά στα πρακτικά, κύριε Πρόεδρε.

Εμείς ακούμε τους φορείς και ακούμε τους Βουλευτές και μέχρι τελευταία στιγμή είμαστε στη διάθεσή σας, όλοι μας και Υφυπουργοί, Γενικοί Γραμματείς και εγώ προσωπικά, ανά πάσα στιγμή, εντός και εκτός Βουλής για να διορθώσουμε διατάξεις. Να φέρουμε αλλαγές, όπως έχουμε ήδη κάνει. Εδώ θα είμαστε και ευχαριστώ, κυρία Σακοράφα, για τις συγκεκριμένες προτάσεις που καταθέσατε. Εδώ είμαστε για να τις συζητήσουμε μέχρι τελευταία στιγμή. Να βρούμε τρόπους να βελτιώσουμε ακριβώς αυτές τις διατάξεις προς όφελος των παιδιών μας.

σχετικά άρθρα

Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
«Η αξιολόγηση είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος», τονίζει η υπουργός Παιδείας
Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης
Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης

Η εκπαίδευση με βάση το Σύνταγμα είναι δωρεάν και ελεύθερη για όλους τους πολίτες της χώρας. Είναι όμως τελικά έτσι τα πράγματα και ποιοι τελικά...

Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης