Παιδαγωγικό Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Δεν βγαίνει εκτός προγράμματος σπουδών η ειδική αγωγή
Διαμαρτυρία διδασκόντων του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εκφράζει την εντονότατη δυσφορία του για το δημοσίευμα «Εκτός προγράμματος σπουδών η ειδική αγωγή» (12.05.2020) τοπικής εφημερίδας του Βόλου, το οποίο εμπεριέχει ψευδείς πληροφορίες, συνέχισε δε να αναδημοσιεύεται χωρίς κανείς να επικοινωνήσει με την Πρόεδρο του Τμήματος για να τεκμηριώσει τη εγκυρότητα ή μη των πληροφοριών του. Δυστυχώς, στο εν λόγω δημοσίευμα κατασκευάζεται με τρόπο συκοφαντικό και διαχέεται η εικόνα ενός Παιδαγωγικού Τμήματος με ελλιπή ευαισθησία ως προς την προετοιμασία των φοιτητών και των φοιτητριών του σε θέματα εκπαίδευσης παιδιών με ιδιαίτερες ανάγκες και δεξιότητες. Το γεγονός αυτό μας λυπεί ιδιαίτερα κυρίως από τη στιγμή που το υιοθέτησαν άκριτα φορείς και/ή φυσικά πρόσωπα που εμπλέκονται με την ειδική αγωγή, με αποτέλεσμα να ενστερνισθούν ένα αφήγημα σχετικά με το Τμήμα, το οποίο όχι απλά πόρρω απέχει, αλλά βρίσκεται ακριβώς στον αντίποδα της πραγματικότητας εντός της οποίας το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης σχεδιάζει και υλοποιεί το σύγχρονο Πρόγραμμα Σπουδών του.

Θεωρούμε απαραίτητο λοιπόν να παρουσιαστεί και η δική μας θέση με στόχο την αποκατάσταση της αλήθειας και του κύρους μας. Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης σχεδιάζει και υλοποιεί το Πρόγραμμα Σπουδών του με γνώμονα την πλήρη ανταπόκριση στο διαχρονικό κοινωνικό αίτημα της παροχής επί της ουσίας ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών. Ένας από τους βασικούς του στόχους είναι να συνειδητοποιήσουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριές του την ευθύνη τους ως εκπαιδευτικών απέναντι στο παιδί και στην κοινωνία και τον ρόλο τους στη διασφάλιση της ουσιαστικής ισότητας των εκπαιδευτικών ευκαιριών και στην εναντίωση σε κάθε λογική διακρίσεων σε επίπεδο πολιτισμικό, θρησκευτικό, πεποιθήσεων, φύλου, φυλής, εθνοτικής προέλευσης, αναπηρίας, σεξουαλικού προσανατολισμού.

Σε αυτό το πλαίσιο το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης υιοθετεί και υποστηρίζει σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία, οι οποίες βασίζονται στις αρχές της Συμπεριληπτικής Παιδαγωγικής∙  προάγει την εφαρμογή́ παιδαγωγικών πρακτικών που στοχεύουν στην παροχή αποτελεσματικών διδακτικών εμπειριών προς όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες, στην παροχή δυνατοτήτων για ενεργό συμμετοχή σε κάθε διάσταση της σχολικής ζωής.

Στο πνεύμα της Συμπεριληπτικής Παιδαγωγικής, σύμφωνα με την οποία «κάθε παιδί έχει ανάγκη υποστήριξης και έχει δικαίωμα σε αυτή», το Τμήμα προσφέρει και θα εξακολουθήσει να προσφέρει μαθήματα όπως: Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή∙ Κοινωνικές σχέσεις και προβλήματα προσαρμογής στο Σχολείο∙ Ψυχοπαθολογία του παιδιού∙ Διαφοροποιημένη Διδασκαλία∙ Διαπολιτισμική και Αντιρατσιστική Εκπαίδευση∙ Έμφυλες Ιδεολογίες, Ταυτότητες και Λογοτεχνία∙ Εκπαίδευση, Κοινωνία και Κοινωνική Δικαιοσύνη∙ Κοινωνιολογική Ανάλυση Παιδαγωγικών Πρακτικών∙ Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο∙ Κοινωνιογλωσσολογία∙ Εκπαίδευση-Δημοκρατία-Πολίτης∙ Φιλοσοφώντας με παιδιά.

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης υλοποιεί εδώ και χρόνια Εθελοντική Πρακτική Άσκηση με σκοπό την υποστήριξη και ενίσχυση μαθητριών και μαθητών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα μαθήματά τους και προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (παιδιά ανέργων, πολυτέκνων οικογενειών, προσφύγων, οικονομικών μεταναστών και μεταναστριών∙ άτομα με αναπηρία κ.ά.). Υλοποιεί συνεχώς υποστηρικτικές δράσεις για την εκπαίδευση παιδιών με μεταναστευτική και προσφυγική εμπειρία και παιδιών Ρομά. Υλοποιεί συνεργασίες με φορείς τυπικής και μη-τυπικής εκπαίδευσης σχετικά με την ανάληψη κοινών δράσεων που στοχεύουν στην ισότιμη συμμετοχή όλων των παιδιών στη σχολική εκπαίδευση.

Η ακαδημαϊκή κουλτούρα καθώς και η κουλτούρα κοινωνικής προσφοράς του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης έτυχαν ιδιαίτερης αναγνώρισης από διεθνή αξιολογική επιτροπή, η οποία στις αρχές του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους πιστοποίησε με άριστα το Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών του.

Εν κατακλείδι, θεωρούμε ανεπίτρεπτο, με εφαλτήριο ένα ανακριβές δημοσίευμα -η συντάκτρια του οποίου αγνόησε την βασική δημοσιογραφική αρχή της διασταύρωσης των πληροφοριών-, μαζί με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης να διασύρονται και εκατοντάδες φοιτητές και φοιτήτριές του, χιλιάδες απόφοιτοι και απόφοιτές του που προσφέρουν στην εκπαίδευση έχοντας μάθει από όλους και όλες εμάς, τους διδάσκοντες και τις διδάσκουσες, να υποστηρίζουν έμπρακτα τον ρόλο της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας η οποία θα διέπεται από τις αρχές της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της ισότητας.

Βόλος, 18.05.2020

Οι διδάσκουσες και οι διδάσκοντες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παδα
ΠΑΔΑ: Διεθνής ημερίδα #crAIme για το έγκλημα και την τεχνητή νοημοσύνη
Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε από το ΠΑΔΑ, το Center for Cybercrime Studies του John Jay College of Criminal Justice του Πανεπιστημίου City της Νέας και...
ΠΑΔΑ: Διεθνής ημερίδα #crAIme για το έγκλημα και την τεχνητή νοημοσύνη
columbia
Ημέρες Βιετνάμ στις ΗΠΑ! Οι αντιδράσεις των φοιτητών στα πανεπιστήμια φουντώνουν!
Το βίντεο από το Χάρβαρντ - Βίντεο από τα επεισόδια στο Πανεπιστήμιο του Τέξας- Μακαρθισμός σε Πανεπιστήμια των ΗΠΑ για την σφαγή στη Γάζα!
Ημέρες Βιετνάμ στις ΗΠΑ! Οι αντιδράσεις των φοιτητών στα πανεπιστήμια φουντώνουν!