Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας κατέθεσαν 48 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα της την ανάκληση των οδηγιών του ΕΟΔΥ για την αναλογία μαθητή ανά τετραγωνικό μέτρο και αντικατάστασή τους από οδηγίες του ΥΠΑΙΘ:
Στο πλαίσιο του βεβιασμένου, αχρείαστου και ριψοκίνδυνου ανοίγματος των σχολείων, ο ΕΟΔΥ εξέδωσε οδηγίες στις 2 Μαΐου 2020, με τις οποίες όριζε την αναλογία ενός ατόμου (εκπαιδευτικού ή μαθητή) εντός της σχολικής τάξης ανά 7 τετραγωνικά μέτρα.
Ωστόσο, το μεσημέρι της επομένης κιόλας μέρας, στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ η παραπάνω αναλογία διαγράφηκε και στο πεδίο πλέον αναγράφεται «Οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων»!
Για την τροποποίηση αυτή ο ΕΟΔΥ δεν προέβη σε καμία επιστημονική αιτιολόγηση· ούτε καν έκρινε σκόπιμο να επισημάνει τον νέο, τροποποιημένο πίνακα με τη φράση «ορθή επανάληψη», όπως υποχρεούνται να κάνουν σε αυτές τις περιπτώσεις οι δημόσιοι φορείς.
Γίνεται σαφές, ότι η εσπευσμένη και εν κρυπτώ τροποποίηση οφείλεται στο απλούστατο γεγονός, ότι με 7 τετραγωνικά μέτρα ανά μαθητή/εκπαιδευτικό δεν επιτυγχάνεται, ο αριθμός των 15 μαθητών ανά τάξη, που είχε ήδη ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας. Συνεπώς, το άνοιγμα των σχολείων καθίσταται πρακτικά αδύνατο, εκτός και αν ο σχεδιασμός του υπουργείου είναι να προσέλθουν ελάχιστοι μαθητές στις τάξεις!
Η επίκληση της γνώμης των ειδικών από την κυβέρνηση, τελειώνει εκεί που αρχίζουν οι ανάγκες της επικοινωνιακής «επιστροφής στην κανονικότητα», όπως επαναλαμβάνει μονότονα σε όλα τα ΜΜΕ η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος ΕΟΔΥ Παναγιώτης Αρκουμάνεας δήλωσε σε τηλεοπτική εκπομπή ότι «δεν σημαίνει ότι με ένα κρούσμα θα κλείνουμε ένα ολόκληρο σχολείο». Σκοπεύει πράγματι η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο να διατηρούν σε λειτουργία σχολεία με κρούσματα; Σε ποια επιστημονικά δεδομένα θα στηριζόταν μια τέτοια τακτική;
Οι 48 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την κυβέρνηση και την αρμόδια υπουργό Νίκη Κεραμέως:
Με βάση ποια στοιχεία ο ΕΟΔΥ πρότεινε την αρχική αναλογία του 1 εκπαιδευτικού/μαθητή προς 7 τετραγωνικά μέτρα; Τι συνέβη και έκρινε σκόπιμο σε 24 ώρες να την ανακαλέσει, μεταθέτοντας την… αρμοδιότητα στο υπουργείο Παιδείας; Διαθέτει το υπουργείο άλλους ειδικούς, πιο αρμόδιους ή καταρτισμένους από εκείνους του ΕΟΔΥ, που θα ορίσουν κατά τρόπο επιστημονικά ορθότερο, διαφορετική αναλογία;
Θα αναλάβουν άραγε και άλλα υπουργεία να ορίσουν την αναλογία σε χώρους ευθύνης τους; (πχ: σε καταστήματα λιανικής, μέσα μαζικής μεταφοράς). Και τέλος, ποιος είναι ο προγραμματισμός του υπουργείου Παιδείας για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων στις οποίες εμφανίζεται κρούσμα ανάμεσα στους μαθητές ή τους εκπαιδευτικούς ή τα πρόσωπα που ζουν μαζί τους;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη