Κούφιοι πανηγυρισμοί του υπ. Παιδείας, αυθαιρεσίες και αυταρχισμός της διοίκησης
Ανακοίνωση της Συνδικαλιστικής Αυτονομίας

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

 

παρά τις δυσκολίες της πρωτόγνωρης κατάστασης που διανύουμε, οι εκπαιδευτικοί σταθήκαμε στο πλευρό των μαθητών και των οικογενειών τους, σε αντίθεση με το ΥΠΑΙΘ που επικαλείται τη μέριμνα για την επαφή με τους/τις μαθητές/τριές μας, χωρίς να έχει προβεί σε μια έστω και στοιχειώδη ανίχνευση και καταγραφή αναγκών της μαθητικής κοινότητας και του προσωπικού του. Ως εκπαιδευτικοί επιλέγουμε τρόπους επικοινωνίας με τους μαθητές μας με γνώμονα τις δυνατότητες και τις ανάγκες τους και όχι τους δείκτες μέτρησης του υπουργείου! Με τους μαθητές και τους συναδέλφους μας ζούμε και αναπνέουμε μαζί στα σχολεία και μαζί πασχίζουμε να βρούμε εργαλεία επικοινωνίας, ώστε αυτή η επικοινωνία να διευκολύνει αλλά και να διατηρήσει τη συνοχή των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το βλέμμα μας, άλλωστε, οφείλει να είναι στραμμένο στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων ανθρώπων (διαδικασία που απαρέγκλιτα περνάει μέσα από τη ζωντανή συνύπαρξη στον χώρο του σχολείου) και όχι εξουθενωμένων υποκειμένων που θα ξημεροβραδιάζονται μπροστά σε υπολογιστές, κρατώντας μια επίπλαστη και αποστειρωμένη επαφή με το γνωστικό αντικείμενο! Η επικοινωνία και η επαφή με τους μαθητές μας έχει πάει περίπατο και το υπουργείο παιδείας ασχολείται εμμονικά και μονοδιάστατα με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και με το πόσα αρχεία, ασκήσεις κ.ο.κ. ανεβαίνουν στις πλατφόρμες του! Επειδή για ακόμα μία φορά μόνο ο λαός θα σώσει το λαό, είναι άμεση ανάγκη να βρούμε τρόπους στήριξης και αλληλεγγύης όλων των συναδέλφων και των μαθητών μας και αυτός ο δρόμος περνάει μόνο μέσα από τα σωματεία μας! Για να μη λείπει κανείς μας μετά το πέρας της πανδημίας, για να συνεχίσουμε να μιλάμε και να διεκδικούμε, για να μη βρεθούμε μόνοι/ες και πελαγωμένοι/ες, με σμπαραλιασμένα εργασιακά δικαιώματα και ελευθερίες, υποσχόμαστε πως, όπως και πριν, έτσι και τώρα θα εργαστούμε προς αυτή την κατεύθυνση! Το σωματείο μας να είναι το στόμα, τα μάτια και τα αυτιά του κόσμου της εργασίας και όχι η πλάτη του υπουργείου! Καλή δύναμη και κουράγιο σε όλους/ όλες!

 

ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ Η ΖΩΗ, ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ!

 

Ζούμε σε μέρες που η ζωή αναμετριέται καθημερινά με τον θάνατο, με ορατό τον κίνδυνο κατάρρευσης των δημόσιων νοσοκομείων στην περίπτωση έξαρσης της πανδημίας του κορωνοϊού. Ενώ η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι μόνο το καθολικό δημόσιο σύστημα υγείας μπορεί να αποτρέψει τις εκατόμβες νεκρών, προκειμένου να μην έχουμε θύματα αντίστοιχα των χωρών του ευρωπαϊκού και αμερικανικού νεοφιλελεύθερου «ονείρου» της κρατικά εγκαταλελειμμένης ή και πλήρως ιδιωτικοποιημένης υγείας, η κυβέρνηση έχει προσλάβει μόλις 270 νέους γιατρούς, παρά τις 8.000 τουλάχιστον κενές θέσεις του ΕΣΥ. Τα πρωθυπουργικά διαγγέλματα περιορίζονται ασφυκτικά στην επικοινωνιακή στρατηγική της ατομικής ευθύνης απέναντι στην «ασύμμετρη υγειονομική απειλή», ενοχοποιώντας το κοινωνικό σώμα ως αποκλειστικό υπεύθυνο για τη δημόσια υγεία. Την ίδια στιγμή επιχειρείται η παραγραφή των κυβερνητικών ευθυνών και της ΝΔ και των προκατόχων της την τελευταία μνημονιακή δεκαετία:

  • Εξουθενωμένοι γιατροί και νοσηλευτές των δημόσιων νοσοκομείων αγωνίζονται να κρατήσουν την κοινωνία όρθια και υγιή, συχνά χωρίς μάσκες και γάντια, τη στιγμή που η κυβέρνηση χαρίζει εκατομμύρια ευρώ στα επιχειρηματικά συμφέροντα. Μέχρι στιγμής έχουν αποφασιστεί 30.000.000 ευρώ σε ιδιωτικές κλινικές για τη διενέργεια διαγνωστικών ελέγχων (tests), διπλασιασμός της αποζημίωσης των ΜΕΘ των ιδιωτικών κλινικών από 800 σε 1.600 ευρώ και 11.000.000 ευρώ για την διαφημιστική καμπάνια «Μένουμε σπίτι». Έργα και ημέρες αντιλαϊκής πολιτικής και κοινωνικής αναλγησίας από την κυβέρνηση των «αρίστων», που απορρίπτει τον διορισμό γιατρών ως «ιδεοληψία».

  • Η χώρα διαθέτει μόλις 600 περίπου ΜΕΘ, καθώς, σύμφωνα με τις επιταγές της «αλληλέγγυας» ΕΕ, οι κατά κεφαλήν δαπάνες για το δημόσιο σύστημα υγείας μειώνονταν σταθερά κατά 8,7% μόνο την περίοδο 2009-2013, τα κατηργημένα δημόσια νοσοκομεία βαφτίζονταν ως «θυσία» για να «γίνουμε επιτέλους Ευρώπη» και το αναφαίρετο δικαίωμα στην υψηλής ποιότητας δημόσια υγεία ως «λαϊκισμός» ισοδύναμος της χρεοκοπίας της χώρας. Η επόμενη μέρα της πανδημίας προδιαγράφεται ζοφερή για τους λαούς, με νέα κύματα φτώχειας, ανεργίας και εργοδοτικής ασυδοσίας. Ήδη εκατοντάδες εργαζόμενοι απολύονται με sms, οι εργαζόμενοι της μαύρης εργασίας είναι σαν να μην υπάρχουν, ο κλάδος του τουρισμού και των όμορων κλάδων θα μετρήσουν δεκάδες χιλιάδες ανέργους, ενώ με ΠΝΠ επιτρέπεται περικοπή στο μισό των μισθών για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους. Και είναι μόνο η αρχή!!!

Σε αυτές τις συνθήκες μόνο η έκτακτη χρηματοδότηση του ΕΣΥ, η άμεση διασφάλιση όλων των αναγκαίων κλινών ΜΕΘ, οι μαζικοί διορισμοί όλου του αναγκαίου υγειονομικού προσωπικού και η δωρεάν διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου (tests) σε μαζική κλίμακα μπορούν να σώσουν τον λαό από την πανδημία. Για να μην πληρώσουν οι λαοί τον λογαριασμό της πανδημικής κρίσης και χρησιμοποιηθεί η τελευταία ως άλλοθι νέων βάρβαρων μέτρων, δεν υποστέλλουμε τις διεκδικήσεις μας σε μισθούς-παιδεία-υγεία-ελευθερία-δημοκρατία.

 

ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ (ΚΑΤ’ ΟΝΟΜΑ) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΥΛΗ,

ΚΟΥΦΙΟΙ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

 

Η εξάπλωση της πανδημίας καθιστά ηλίου φαεινότερο ότι η σχολική ύλη τελείωσε φέτος στις 10 Μαρτίου 2020. Αντί η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να ανακοινώσει άμεσα την περικοπή της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων και να ματαιώσει τις ενδοσχολικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, ώστε να μην επιτείνει στο έπακρο την αγωνία των μαθητών/τριών μας, πανηγυρίζει για την υποτιθέμενη επιτυχία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τη μελλοντική χρήση της στην περικοπή των θέσεων εργασίας των αναπληρωτών στις ακριτικές περιοχές. Στη μεγάλη πλειονότητα γονιών που αντιμετωπίζουν το φάσμα της απόλυσης, των κατά 50% μειωμένων μισθών και του αποκλεισμού από υγεία και πρόνοια, τα κυβερνητικά στελέχη στον χώρο της εκπαίδευσης υποκρίνονται ότι «τα μαθήματα συνεχίζονται κανονικά και όλα βαίνουν καλώς», παρά το κλείσιμο των σχολείων. Η εικόνα των υπό πίεση εκπαιδευτικών μπροστά στις νυχτερινές οθόνες να λύνουν ασκήσεις στα εικονίδια μαθητών των φτωχοποιημένων οικογενειών, θυμίζει την μπάντα που συνεχίζει να παίζει μέχρι το τέλος μέσα στο βυθιζόμενο Τιτανικό. «Σαν έτοιμη από καιρό, σαν θαρραλέα» η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μετέτρεψε την πανδημική κρίση σε ευκαιρία διείσδυσης των πολυεθνικών εταιριών στη δημόσια εκπαίδευση, με άγνωστα τα ανταλλάγματα της ευγενικής προσφοράς τους, μετά το τέλος της τρέχουσας κρίσης.

Τις τελευταίες μέρες, μάλιστα, πέρα και έξω από την εκπαιδευτική νομοθεσία, οι πάσης φύσεως μηχανισμοί της Διοίκησης ασκούν πανελλαδικά πρωτοφανείς πιέσεις και θέτουν εκβιαστικά διλήμματα στους συναδέλφους για τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που υπενθυμίζουμε ότι δεν είναι υποχρεωτική αλλά προαιρετική.

- Η σύγχρονη και η ασύγχρονη εκπαίδευση δεν συνιστούν εκπαιδευτική διαδικασία καθολική για τα παιδιά, ούτε υποκαθιστούν τη ζωντάνια, την αλληλεπίδραση, το συλλογικό πνεύμα και τη δημιουργικότητα των ανοιχτών σχολικών τάξεων. Αν και σε κανονικές συνθήκες η εξ αποστάσεως επικοινωνία μπορεί να υποβοηθήσει την εκπαιδευτική διαδικασία, αυτή τη στιγμή αποκλείει από μια διαδικασία που χαρακτηρίζεται ως εξ αποστάσεως εκπαίδευση όσα παιδιά δεν έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο και την απαραίτητη γνώση που κανείς δεν τους δίδαξε, καταρρακώνοντας ακόμη περισσότερο την ψυχική τους υγεία. Τα εικονικά τηλε-μαθήματα εντείνουν τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες, ενώ αποτελούν μηχανισμό διχασμού των συναδέλφων σε πρόθυμους και μη, αλλά και εργαλείο έμμεσης αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, ανάλογα με τα ποσοστά επισκεψιμότητας των πλατφορμών και των ηλεκτρονικών αναρτήσεων.

  • Δεν υπάρχουν καν οι στοιχειώδεις όροι υλοποίησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: αλήθεια, πώς οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται με δικά τους έξοδα -πολλοί άλλωστε δεν έχουν και την οικονομική δυνατότητα- να διαθέτουν ατομικό υπολογιστή, με κάμερα, ηχεία, μικρόφωνο, γραφίδα και εκτυπωτή, για να διδάξουν μαθηματικά, φυσική ή αρχαία, πόσω μάλλον θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα του ΕΠΑΛ; Πόσοι εκπαιδευτικοί αγκομαχούν για να έχουν πρόσβαση στις ψηφιακές τάξεις που σέρνονται ή συνδέονται με το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο μεταμεσονύκτια, επειδή απλά αυτές οι πλατφόρμες δεν μπορούν να δεχθούν τέτοιο όγκο δεδομένων και συνδέσεων σε πανελλαδικό επίπεδο; Πως ξαφνικά αποτελεί δεδομένο οι μαθητές να διαθέτουν τεχνική κατάρτιση και γνώσεις για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, πολύ περισσότερο να είναι κάτοχοι όλης αυτής της υλικοτεχνικής υποδομής που απαιτείται γι’ αυτήν; Γίνεται κατανοητό ότι καμιά απ’ αυτές τις προϋποθέσεις δεν υπάρχει για να θριαμβολογεί το Υπουργείο Παιδείας.

  • Πόσο σύννομος, λοιπόν, και δεοντολογικός είναι ο διοικητικός έλεγχος των έγκλειστων εκπαιδευτικών με έγγραφα εκφοβισμού, τη στιγμή που με την κυβερνητική ΠΝΠ ακυρώθηκαν οι προϋποθέσεις και οι συνθήκες εργασίας μας στο σχολείο; Ποια είναι η νομική βάση των τηλε-συναντήσεων ως υποκατάστατων συνεδριάσεων των συλλόγων διδασκόντων;

Επειδή οι απαντήσεις στα παραπάνω αυτονόητα ερωτήματα είναι παραπάνω από προφανείς και χιλιάδες συνάδελφοι στηρίζουν διδακτικά, παιδαγωγικά και ψυχολογικά τους μαθητές και τις μαθήτριές μας ανεξάρτητα από τις ιδιωτικές πλατφόρμες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Υπουργείου με τον προσφορότερο τρόπο που οι ίδιοι κρίνουν, οφείλουμε να διεκδικήσουμε αταλάντευτα:

 

  • Άμεση περικοπή της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων. Ματαίωση των ενδοσχολικών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων.

  • Καμία μείωση του αριθμού των εισακτέων, αύξηση του αριθμού τους στις πανεπιστημιακές σχολές.

  • Δεν συναινούμε στην προαιρετική εξ αποστάσεως εκπαίδευση του Υπουργείου Παιδείας. Δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.

 

Αναγκαίο υστερόγραφο: Απέναντι στις συνδικαλιστικές παρατάξεις που θέλουν να αναφέρονται στα δικαιώματα του κλάδου και τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου, λασπολογώντας εναντίον της Συνδικαλιστικής Αυτονομίας και παριστάνοντας τον τεχνικό συμβουλάτορα του Υπουργείου Παιδείας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τους υπενθυμίζουμε ότι «αλλού βαρούν τα τύμπανα και αλλού χορεύει η νύφη» και ότι οι καιροί δεν προσφέρονται για μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Τους υπενθυμίζουμε ότι, παρά τα καλυμμένα στόματά μας, οι εκπαιδευτικοί και φωνή έχουμε και, κυρίως, μνήμη διαθέτουμε: οι εκατοντάδες χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες έως τις αρχές του φετινού Φλεβάρη λόγω και της φετινής απόλυτης αδιοριστίας, η ξαφνική ανακάλυψη της τεχνολογίας τη στιγμή που η Πληροφορική μέχρι πρότινος ήταν μάθημα προς εξαφάνιση, το γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό που κατηγορείται από τους κυβερνητικούς παπαγάλους τύπου Τέλλογλου για ελλειμματική επαφή με το elearning, είναι ευθύνες με πολιτική ταυτότητα και κυβερνητικό ονοματεπώνυμο. Ας ανατρέξουν οι συνάδελφοι των συγκεκριμένων παρατάξεων στα έργα και τις ημέρες των κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας και θα δουν τις ευθύνες που τους αντιστοιχούν: στο νόμο Κατρούγκαλου, τη μετατροπή των «Όχι» σε «Ναι», τις θέσεις τους για την αποτίμηση της σχολικής μονάδας, δηλαδή της σύνδεσης της αξιολόγησης με τις επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις. Διαφωνούμε με πρακτικές νομιμοποίησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που εφαρμόζει το ΥΠΑΙΘ, και την παρουσίασή της ως «ουδέτερης» και αταξικής, υπενθυμίζοντας ότι «ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος πάντα με τις καλύτερες προθέσεις…». Σε ό,τι μας αφορά, ο στόχος μας δεν είναι να ασχοληθούμε με κοκορομαχίες, γιατί οι καιροί επιτάσσουν να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις στην υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και τα αιτήματα αιχμής του κλάδου και σήμερα και την επομένη και αυτής της κρίσης.

Σε αυτόν τον αγώνα δεν περισσεύει κανείς…

 

σχετικά άρθρα