Στοιχεία για έναν ιδεατό τύπο σχολείου
Του Άγγελου Τζίτζιρα*

Το σημερινό σχολείο έχει να αντιμετωπίσει πολλές και πρωτόγνωρες δυσκολίες, όπως είναι η προσφυγική και μεταναστευτική κρίση, οι νέες τεχνολογίες και το πρόγραμμα σπουδών του σχολείου.

Ως προς τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, το κράτος αν και δυστυχώς πιάστηκε απροετοίμαστο, είναι αναγκαίο να προσπαθήσει να λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα το οποίο είναι η εκπαίδευση των νεότερων ηλικιών αλλά και η ένταξη τους στην κοινωνία.  Σίγουρα όχι με λύσεις σαν τα “διαπολιτισμικά” σχολεία, διότι έτσι ούτε οι ίδιοι αλλά και ούτε η ίδια η κοινωνία δεν θα μπορέσει να τους αποδεχτεί, ενώ μέσω της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και της ένταξης τους στο δημόσιο σχολείο θα μπορέσουν να ενταχθούν στην κοινωνία μας, εφόσον οι πρόσφυγες/μετανάστες θα μπορέσουν να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας μας  αλλά και η ίδια η κοινωνία θα μπορέσει να τους συνηθίσει με μεγάλη ευκολία.

Ως προς τις νέες τεχνολογίες, είναι αναγκαία η ένταξη τους μέσα στην τάξη και να βοηθήσουν τον μαθητή, έτσι ώστε και ο ίδιος να μπορέσει να καταλάβει πιο εύκολα το μάθημα αλλά μπορεί να διευκολύνει και τον ίδιο τον καθηγητή πχ. μέσω ντοκιμαντέρ ή μιας ταινίας στο μάθημα της ιστορίας ο μαθητής μπορεί να μάθει πολύ πιο εύκολα το μάθημα απ’ ότι θα του το εξηγήσει ένας καθηγητής.

Τέλος, ως προς το ίδιο το σύστημα σπουδών είναι αναγκαίες πολλές αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών, όπου σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία δεν μπορούμε να μαθαίνουμε μόνο για την δικιά μας θρησκεία από το δημοτικό έως τις αρχές λυκείου αλλά είναι αναγκαία και η εκμάθηση και άλλων θρησκειών όπως πχ το Ισλάμ, ο Ινδουισμός κλπ για την κατανόηση και τον σεβασμό προς τους συμπολίτες μας, οι οποίοι ακολουθούν αυτές τις θρησκείες ενώ είναι αναγκαία και η πρόσθεση μαθημάτων, όπως είναι η σεξουαλική αγωγή ώστε οι νέοι να γνωρίζουν πλήρως το πως λειτουργεί η ερωτική πράξη αλλά και τους τρόπους πρόληψης, αν και  φαίνεται πως οι νέοι μπορούν να μάθουν πολλά μέσω του διαδικτύου,  βλέποντας το μεγάλο ποσοστό των αμβλώσεων στις νεαρές ηλικίες παρατηρούμε πλήρως πως υπάρχει έλλειψη ενημέρωσης για αυτά τα σοβαρά θέματα.

Αν θέλουμε λοιπόν ένα σύγχρονο σχολείο, το οποίο θα ενδιαφέρεται για όλα τα μέλη της κοινωνίας και θα προσπαθεί να προλάβει καταστάσεις, είναι αναγκαία η προσαρμογή του και η αλλαγή του με βάση τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και τις μεγάλες πολιτισμικές και τεχνολογικές ανακατατάξεις.

 

Υ.Γ.

Στην «πορεία» προς τη Συνδιάσκεψη Παιδείας του ΚΙΝ.ΑΛ. στις 4 Απριλίου 2020 δημοσιεύονται άρθρα σε επιμέρους εκπαιδευτικά ζητήματα.

 

* Μέλος του τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, Μαθητής Γ΄ Λυκείου, 1ο ΓΕΛ Κερατσινίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro-aei.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
Ο φοιτητής, ο οποίος είχε ήδη ολοκληρώσει δύο ακαδημαϊκά έτη, διέκοψε τη φοίτησή του προκειμένου να εγγραφεί στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών...
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
ekpa
Mήνυμα «SOS» Συγκλήτου ΕΚΠΑ προς Πιερρακάκη: Ασυντήρητες υποδομές, αδυναμία κάλυψης ανελαστικών δαπανών
Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ δεν λαμβάνει υπόψιν της το ουσιαστικό κριτήριο που αφορά στο πραγματικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης, το οποίο εξαρτάται...
Mήνυμα «SOS» Συγκλήτου ΕΚΠΑ προς Πιερρακάκη: Ασυντήρητες υποδομές, αδυναμία κάλυψης ανελαστικών δαπανών