Το Δ.Σ. της ΠΟΣΕΕΠΕΑ διαμαρτύρεται έντονα προς όλες τις κατευθύνσεις για τη φημολογούμενη κατανομή των 4.500 θέσεων διορισμών στην Ειδική Εκπαίδευση και για την άδικη και άνιση μεταχείριση για τα μέλη των κλάδων Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ), που άοκνα στηρίζουν για χρόνια την Ειδική Εκπαίδευση στη χώρα μας.
Είναι ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας η αναβολή γνωστοποίησης της κατανομής των θέσεων διορισμών παρόλο που το έχουμε επισημάνει επανειλημμένα εδώ και μήνες.
Δε θα δεχθούμε σε καμία περίπτωση τη μείωση των ήδη συστημένων 1.733 θέσεων για το ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές, σχολικούς νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, ψυχολόγους) και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό οι οποίοι εργάζονται ως αναπληρωτές στην Εκπαίδευση εδώ και 15 χρόνια και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Οι προκηρύξεις 1ΕΑ και 2ΕΑ είναι ξεχωριστές και αφορούν το ΕΒΠ και ΕΕΠ και θα πρέπει να δοθεί το σύνολο των οργανικών θέσεων σε αυτές, αφού ακόμα κι αυτό δε θα καλύψει τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων.
Καταγγέλλουμε
· Τη μη συμπερίληψη των 396 συστημένων οργανικών θέσεων στα ΚΕΣΥ, παρόλες τις διαμαρτυρίες της ΠΟΣΕΕΠΕΑ από τον Ιούλιο 2019 και το αίτημα μας να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση μέσω τροπολογίας του άρθρου 9 του Ν. 4547/12-6-2018.
· Τη μη προσμέτρηση των θέσεων των ΕΔΕΑΥ στις προσλήψεις αναπληρωτών παρόλο που οι τοποθετήσεις γίνονται σε ειδικά σχολεία και αφορούν και τα τμήματα ένταξης.
· Το γεγονός ότι συμπεριλαμβάνονται θέσεις Τμημάτων Ένταξης με ασαφή στοιχεία ως προς την οργανικότητα αυτών.
Οι ειδικότητες των ΕΕΠ-ΕΒΠ, που ως επί το πλείστων είναι εκείνες που προσδίδουν την έννοια της υποστήριξης στην Ειδική Εκπαίδευση, που αναπτύσσουν και εφαρμόζουν ειδικές θεραπευτικές και διδακτικές τεχνικές και βοηθούν στην εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών μάθησης και εξατομικευμένων προσεγγίσεων για τους μαθητές, υπονομεύονται και υποτιμούνται! Οι μαθητές με αναπηρία χρήζουν υποστήριξης για να μπορούν να φοιτήσουν και να συμπεριληφθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Επιπροσθέτως επισημαίνουμε τα παρακάτω πέντε (5) σημεία:
1. Ο αριθμός των 713 μόνιμων Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. που υπηρετούν σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και σε Κ.Ε.Σ.Υ., είναι ελάχιστος σε σχέση με τις κενές οργανικές θέσεις και την ανάγκη για επαρκή στελέχωση από μόνιμο και σταθερό προσωπικό σε όλες τις δομές του Υπουργείου Παιδείας.
2. Οι υπάρχουσες 1.733 οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ είναι ξεκάθαρες και διαφανείς και έχουν συσταθεί σύμφωνα με την αριθμ. 62638/18.4.2019 (ΦΕΚ 1483/Β΄/3.5.2019) Κοινή Υπουργική Απόφαση σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), τον Νόμο 4547/2018: «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» καθώς και με προγενέστερες αποφάσεις από τον Ν. 1566/1981 και μετά.
3. Όλοι οι κλάδοι ΕΕΠ-ΕΒΠ καλύπτουν ανάγκες σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, δηλαδή και στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια, και δεν μετακινούνται στην Γενική εκπαίδευση με τη διαδικασία Μετάθεσης ή Απόσπασης.
4. Οι τελευταίοι ελάχιστοι διορισμοί πραγματοποιήθηκαν το 2010 με Προκήρυξη του 2005.
5. Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση αποτελείται από το σύνολο των εκπαιδευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών προς τους μαθητές και τις οικογένειες τους
Απαιτούμε και διεκδικούμε από το Υπουργείο Παιδείας
· Να δοθούν στους διορισμούς όλες οι οργανικές θέσεις των ΚΕΣΥ.
· Να ληφθούν άμεσα υπόψη στον υπολογισμό της κατανομής τα 1733 ορθώς καταγεγραμμένα οργανικά κενά ΕΕΠ- ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΣΥ.
· Ζητάμε να υπολογιστούν οι προσλήψεις αναπληρωτών σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΣΥ, ΕΔΕΑΥ, δεδομένου ότι αυτά αφορούν σε τοποθετήσεις με κέντρο τις ΣΜΕΑΕ και εργασία στα Τμήματα Ένταξης.
Όποιος γνωρίζει και νοιάζεται πραγματικά για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι ανεπίτρεπτο και ανήθικο να «αγνοεί» επιδεικτικά την αναγκαιότητα της υποστήριξης στα ΣΜΕΑΕ -ΚΕΣΥ από ΕΕΠ- ΕΒΠ. Με τα τελευταία καμώματα, στο βωμό των συντεχνιών και των συμφερόντων τους, καταπατάται το δικαίωμα της εκπαίδευσης και της υποστήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και με αναπηρία.
Η νοθεία της στοχοθεσίας των διορισμών είναι πλέον φανερή και δείχνει προθέσεις που δε στηρίζουν πραγματικά την Ειδική Εκπαίδευση, αλλά εξυπηρετούν καταστάσεις και συμφέροντα.
Η σημερινή και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία μας θέλουν ομήρους σε ένα αέναο και ανθρωποφάγο κυνήγι προσόντων προσφέροντας ψίχουλα στην ειδική και γενική εκπαίδευση, μέσα από προγράμματα ΕΣΠΑ, αγνοώντας επιδεικτικά τα προβλήματα και τις ανάγκες μας , ενώ παράλληλα υπονομεύουν τις υποστηρικτικές δομές δημιουργώντας συνθήκες χάους και υπολειτουργίας τους.
ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΕΕΠ-ΕΒΠ
ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΜΗΝ ΠΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΕΣΥ
ΑΣ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΜΠΡΑΚΤΑ
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΑΣ!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη