Πάνω από 3.500 κενά στα σχολεία παρά τις 7.700 προσλήψεις αναπληρωτών - Νέα στοιχεία
Νέα ενημέρωση από τον Νεκτάριο Κορδή, αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ: έχουν χαθεί χιλιάδες διδακτικές ώρες

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

   Οι προσλήψεις αναπληρωτών τη σχολική χρονιά 2019/20 ανέρχονται συνολικά σε 7.702. Αυτοί κατανέμονται ως εξής:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΘΡΟΙΣΜΑ

ΠΡΟΣΛΗΨ. 2018/19

ΕΚΚΝ ΑΥΛΩΝΑ

14

13

ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠ.

3970

4611

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ

11

9

ΚΕΣΥ

82

58

ΜΟΥΣΙΚΑ

456

437

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ

895

1064

ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ

13

7

ΣΜΕΑΕ-ΤΕ

2260

2590

ΔΥΕΠ

0

49

Τ.Υ.ΖΕΠ

0

286

Τ.Υ.ΖΕΠ ΣΙΒΙΤ.

 

2

Μ.Ν.Α.Ε.

0

443

Μ.Ν.Α.Ε. ΣΙΒΙΤ.

 

1

ΑΘΡΟΙΣΜΑ

7702

9578

   Οι προσλήψεις αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τη σχολική χρονιά 2019/20 ανέρχονται συνολικά σε 7.702. Εξ αυτών οι 1.738 καλύφθηκαν από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, οι 2.727 από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και οι 3.237 μέσω ΕΣΠΑ. Συνεπώς το 42% των πιστώσεων είναι μέσω ΕΣΠΑ και αφορούν –κυρίως- την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση. Το 22,5% είναι από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και το 35,4% από το ΠΔΕ.  Οι προσλήψεις στην Α/θμια είναι 18.870! Ο συνολικός αριθμός τους –μαζί με τις προσλήψεις ΕΕΠ/ΕΒΠ- προσεγγίζει τις 30.500! Οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση! Μέσα σε μια πενταετία (2014-2019) σχεδόν διπλασιάστηκε η ποσοστιαία  αναλογία των αναπληρωτών επί των μονίμων εκπαιδευτικών! Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με τη σχ. χρονιά 2014/15 η αύξηση  προσλήψεων ανέρχεται σε 4.414 εκπαιδευτικούς δηλαδή σε ποσοστό 85,4%! Το 2010/11 οι αναπληρωτές αποτελούσαν το 8% επί των μονίμων και το 2018/19 πλησίαζαν το 15%! Το 2/3 των υπηρετούντων αναπληρωτών ΕΑΕ έχουν συμβάσεις αναπληρωτή! 

   Η αναλυτική κατανομή των προσλήψεων αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια  από το 2014 ήταν η ακόλουθη:

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

ΣΧ. ΕΤΟΣ

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

% ΕΠΙ ΜΟΝΙΜΩΝ

2014-15

5164

7,79%

2015-16

6162

9,29%

2016-17

6007

9,06%

2017-18

7404

11,17%

2018-19

9578

14,45%

2019-20 (Οκτ.)

7702

11,98%

  Δυστυχώς παρά τις μαζικές αυτές προσλήψεις αναπληρωτών, τα κενά εξακολουθούν να είναι σοβαρά  6 εβδομάδες μετά το άνοιγμα των σχολείων! Με βάση τις αναφορές των αιρετών & των ΕΛΜΕ ο συνολικός αριθμός των  κενών σε όλες τις δομές ξεπερνά τις 3.500! Είναι χαρακτηριστική η εικόνα των κενών που έχουμε στην Αττική:

ΔΔΕ

ΚΕΝΑ

Α΄ΑΘΗΝΑΣ

110

Β΄ ΑΘΗΝΑΣ

160

Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ

71 ΑΠΩ- 31 ΑΜΩ

Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ

1500 ΩΡΕΣ

ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗ

179

ΠΕΙΡΑΙΑΣ

206

ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗ

1000 ΩΡΕΣ

   Δεν νομίζω ότι τα κενά αυτά της Αττικής συνάδουν με «συνθήκες ομαλότητας»! Η «κανονικότητα» στα σχολεία δεν μπορεί να επέλθει με «αόρατους» εκπαιδευτικούς!  Δεν έχουμε καμία εξέλιξη για τις προσλήψεις στο πρόγραμμα για Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ, τις ΔΥΕΠ και της Τάξεις Υποδοχής! Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και οι Σχολικές μονάδες των Σωφρονιστικών Καταστημάτων έχουν σοβαρά προβλήματα στελέχωσης! Το πρόγραμμα για Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ (μέχρι το 2023). Δεν επιβαρύνει τον Τακτικό και το ΠΔΕ και συνεπώς θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει από το 1ο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου! Την προηγούμενη σχολική χρονιά εκτός από τις 443 προσλήψεις αναπληρωτών Φιλολόγων και Μαθηματικών για εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία, είχαμε και 220 περίπου προσλήψεις αναπληρωτών Ψυχολόγων! Τέλος αναμένονται και οι 1000 περίπου προσλήψεις αναπληρωτών για την Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια.

   Σχετικά με τις τελευταίες δηλώσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για το ζήτημα των κενών να παρατηρήσουμε τα εξής: Η εκπαιδευτική κοινότητα σε όλη την Ελλάδα γνωρίζει πολύ καλά αν τα κενά είναι λιγότερα ή περισσότερα από πέρσι! Το πρόβλημα δυστυχώς δεν είναι αυτό, αλλά το γεγονός ότι οι μαθητές/τριες μας 50 ημέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων έχουν χάσει χιλιάδες διδακτικές ώρες λόγω των  σοβαρών εκπαιδευτικών κενών!  Μεταξύ αυτών και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για τα οποία οι μαθητές/τριες μας θα εξεταστούν τον Ιούνιο! Οι λύσεις στα σοβαρά αυτά προβλήματα επιβάλλεται να είναι άμεσες!

   Παράλληλα προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία ο «μαγικός τρόπος» με τον οποίο κάποιοι ΔΔΕ αλλά και ΠΔΕ προσπαθούν να καλύψουν τα κενά! Φυσικά δεν ενεργούν αυτοβούλως! Ζητούν να γίνει κλείσιμο τμημάτων για να πάμε σε τάξεις 27 μαθητών, μετακινήσεις καθηγητών και τροποποιήσεις αναθέσεων για να καλύψουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα μέχρι τις προσλήψεις αναπληρωτών! Εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες με ολιγομελή τμήματα. Για παράδειγμα τι θα γίνει με τα 29 ολιγομελή τμήματα σε περιφερειακά σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης που η μη έγκρισή τους έχει ξεσηκώσει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς;

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς  χαιρετισμούς

Αθήνα 23/10/2019 

Νεκτάριος Κορδής,

αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ

(τηλ.: 6977513534,

ηλ. δ/νση:  [email protected]

http://nekordis64.blogspot.gr )

  Άκης Λουκάς   

  αιρετό αναπλ. μέλος του ΚΥΣΔΕ   

 ( τηλ.:6974320189, 

 ηλ.δ/νση: [email protected]

                      εκλεγμένων  με το ψηφοδέλτιο  των

Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

 

Δείτε επίσης:

Σ. Ζαχαράκη: Κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς που πηγαίνουν σε απομακρυσμένες περιοχές

Προσλήψεις αναπληρωτών: Επίσπευση των υπηρεσιακών μεταβολών για την έγκαιρη κάλυψη των κενών

Νέα ρύθμιση στη Βουλή: Υποχρεωτική η φοίτηση των προσφυγοπαίδων στα σχολεία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

θεατρικη παρασταση
«Καταφύγια για τη νύχτα»: Το χριστουγεννιάτικο δρώμενο που ζωντανεύει τον Μπρεχτ στη σκηνή
Μια θεατρική εορταστική παράσταση, εμπνευσμένη από το ποίημα του Μπέρτολτ Μπρεχτ, αναδεικνύει την ανθρώπινη αλληλεγγύη και το πνεύμα των...
«Καταφύγια για τη νύχτα»: Το χριστουγεννιάτικο δρώμενο που ζωντανεύει τον Μπρεχτ στη σκηνή
βιβλιο
Σχολικά βιβλία: Πώς κατέληξαν οι εκπαιδευτικοί σε ρόλο «κούριερ» με δικά τους έξοδα
Η επίσημη απάντηση Ζαχαράκη για το εφοδιαστικό «έμφραγμα» – Γιατί χιλιάδες εκπαιδευτικοί μετατράπηκαν σε μεταφορείς για να φτάσουν τα βιβλία στα...
Σχολικά βιβλία: Πώς κατέληξαν οι εκπαιδευτικοί σε ρόλο «κούριερ» με δικά τους έξοδα
Περίπτερο
Από την αρχαιότητα στη γειτονιά μας: Ποια η ξεχασμένη ρίζα της λέξης «περίπτερο»
Η καθημερινή λέξη που χρησιμοποιούμε όλοι κρύβει πίσω της μια καθαρά αρχαιοελληνική έννοια, πολύ διαφορετική από τη σημερινή της σημασία
Από την αρχαιότητα στη γειτονιά μας: Ποια η ξεχασμένη ρίζα της λέξης «περίπτερο»
apognosi
Καταγγελία για αντίποινα και παράνομη απόσπαση Διευθύντριας Μουσικού Σχολείου στην Αρκαδία
Αντίποινα στη δημόσια εκπαίδευση; Η υπόθεση της Διευθύντριας του Μουσικού Σχολείου Τρίπολης - Σοβαρά ερωτήματα για τη νομιμότητα διοικητικών...
Καταγγελία για αντίποινα και παράνομη απόσπαση Διευθύντριας Μουσικού Σχολείου στην Αρκαδία