Thumbnail

Το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, με αφορμή σειρά πρόσφατων πρωτοβουλιών του Υπουργείου Παιδείας με τις οποίες συγχωνεύονται ΑΕΙ με ΤΕΙ, μετατρέπονται ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια και ιδρύονται νέα Πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ίδρυση δεύτερης Πολυτεχνικής Σχολής στην Κρήτη από τμήματα ΤΕΙ, ενσωμάτωση ΤΕΙ στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ενσωμάτωση τριών ΤΕΙ στο Διεθνές Πανεπιστήμιο κ.ά.), μετά από διεξοδική συζήτηση που διενεργήθηκε στη συνεδρίαση της Συνέλευσης υπ’ αριθμ. 14/26-2-2019, εξέδωσε το παρόν ψήφισμα:

«Το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ παρακολουθεί με επιφύλαξη και ανησυχία τις τελευταίες εξελίξεις με τις συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων με ΤΕΙ, αφού τέτοια εγχειρήματα για να είναι επιτυχημένα θα πρέπει να βασίζονται σε:

• Ακαδημαϊκά κριτήρια

• Οικονομικούς πόρους απαραίτητους για τη λειτουργία και την ανάπτυξη των νέων ιδρυμάτων

• Βασικές και σύγχρονες υποδομές για την ικανοποιητική λειτουργία των νέων ιδρυμάτων

• Μέλη ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ με γνωστικά αντικείμενα που θα υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις νέες σχολές και τα τμήματα που θα λειτουργήσουν για πρώτη φορά

Το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ εκφράζει τον προβληματισμό του και την αντίδρασή του για τις προτάσεις που διαμορφώνουν διαφορετικά επίπεδα σπουδών με ίδιους ή παρόμοιους τίτλους σπουδών και χωρίς την ξεκάθαρη αποσαφήνιση των σχετικών επαγγελματικών δικαιωμάτων που απορρέουν από τα πτυχία.

Τα πανεπιστημιακά διπλώματα επιπέδου Master (Ιntegrated Master), με 5ετή κύκλο σπουδών, όπως αυτά των υφιστάμενων σήμερα Tμημάτων Mηχανικών είναι διαφορετικά από τα πανεπιστημιακά πτυχία επιπέδου Bachelor, με 4ετή κύκλο σπουδών, όπως του εξωτερικού και ορισμένων νεοϊδρυθέντων Tμημάτων Mηχανικών από την αναβάθμιση αντίστοιχων Tεχνολογικών Tμημάτων των ΤΕΙ και επομένως και τα επαγγελματικά δικαιώματα θα πρέπει να είναι διαφορετικά και διακριτά.

Η Συνέλευση του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών παραμένει αταλάντευτα προσηλωμένη στην αναγκαιότητα διατήρησης των ενιαίων και αδιάσπαστων προγραμμάτων σπουδών πολιτικού μηχανικού πενταετούς διάρκειας, με συγκεκριμένο και σαφές γνωστικό αντικείμενο, στο οποίο θα αντιστοιχεί ένας και μόνο ένας τίτλος σπουδών, με αντίστοιχα πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα.

Για την αναβάθμιση της παρεχόμενης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει αμέσως να υπάρξει αύξηση της χρηματοδότησης όλων των ΑΕΙ και άμεση αναπλήρωση των μελών ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ που αφυπηρέτησαν και θα αφυπηρετούν στο μέλλον».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_b.jpg
Θέματα Φυσικής Πανελλαδικών: «Όχι στη συνωμοσιολογία» - Παρέμβαση 103 καθηγητών Φυσικής υπέρ του καθηγητή που διαπομπεύτηκε
«Ως ατομική μας ευθύνη για το «σκάνδαλο» αποδεχόμαστε ότι αποτύχαμε ως δάσκαλοι φυσικής στο να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας να εστιάζουν στα...
Θέματα Φυσικής Πανελλαδικών: «Όχι στη συνωμοσιολογία» - Παρέμβαση 103 καθηγητών Φυσικής υπέρ του καθηγητή που διαπομπεύτηκε