Thumbnail
Ημερίδα της Διεύθυνσης Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Κρήτης

Ποσοστό 12,6% των μαθητών υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Δημοτικό-Γυμνάσιο) εγκαταλείπουν την συνέχιση των σπουδών τους στο Λύκειο με κυριότερη αιτία την οικονομική κρίση, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε ημερίδα της Περιφέρειας Κρήτης με θέμα την «Σχολική Διαρροή» που διοργρανώθηκε την Πέμπτη.

Στην ημερίδα της Διεύθυνσης Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Κρήτης, ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης ανέφερε, ότι, «σε συνεργασία με τα Ακαδημαϊκά και Ερευνητικά Ιδρύματα, με την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τους φορείς, προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της σχολικής διαρροής. Για το λόγο αυτό και μέσα από τη σημερινή ημερίδα ευελπιστούμε ότι θα εντοπιστούν τα αίτια που συμβάλλουν στην εμφάνισή του, αλλά πολύ περισσότερο θα προταθούν οι πρωτοβουλίες που πρέπει να δρομολογηθούν για την αντιμετώπισή του». Όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης Κρήτης «σε αυτή την προσπάθεια η Περιφέρεια Κρήτης, με το σύνολο των αρμόδιων υπηρεσιών της, θα συμβάλει στο μέτρο των δυνατοτήτων της στον αγώνα που και οι λειτουργοί της εκπαίδευσης θα πρέπει να δώσουν στο κοινό πλαίσιο δράσης».

Ο Διευθυντής Ερευνών στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, Διονύσης Μπαλούρδος, επεσήμανε από την πλευρά του ότι, ο δείκτης των μαθητών που δεν ολοκλήρωσαν το σχολείο τους (Δημοτικό-Γυμνάσιο) μετά την κρίση (2009) σχεδόν «απογειώνεται» ενώ πριν την κρίση η διαφορά με τον μέσο Ευρωπαϊκό όρο ήταν κοντά στο μηδέν.

«Μετά το 2009 έχουμε σε ετήσια βάση μια αύξηση περίπου κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες και έχουμε ρεκόρ το 2014 όπου η διαφορά μας με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο είναι 12,6%. Μετά το 2014 ακολουθεί μια συντηρητική μείωση αλλά παρόλα αυτά το 2015 οι νέοι εκτός εκπαίδευσης και κατάρτισης ηλικίας 20-24 ετών προσεγγίζουν το εξωπραγματικό ποσοστό του 26,1%. Το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη συνεργασία πολλών φορέων», συμπλήρωσε ακόμη ο Διευθυντής Ερευνών στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.

Ακόμη, ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδεία Δια Βίου Μάθησης και Απασχόλησης, Παναγιώτης Σημανδηράκης, σε δηλώσεις του ανέφερε: «Η σημερινή ημερίδα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και θα εξετάσουμε πως σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, τους δήμους, τους εμπλεκόμενους φορείς θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της σχολικής διαρροής σε επίπεδο πρόληψης, παρέμβασης, αλλά κυρίως στο επίπεδο των αντισταθμιστικών ενεργειών που πρέπει να γίνουν για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα».

Αλλά και ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Κοινωνικής Πολιτικής, Λάμπρος Βαμβακάς, τόνισε ότι «η σχολική διαρροή αποτελεί ένα ευαίσθητο θέμα που απασχολεί την κοινωνία και έχει να κάνει με τις επιπτώσεις της κρίσης. Η Περιφέρεια στοχεύει σήμερα να αναδείξει το μέγεθος του προβλήματος και να επιχειρηθεί να αντιμετωπιστεί με την συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων».

Τέλος ο διευθυντής της Διεύθυνσης Κοινωνικής Μέριμνας Περιφέρειας Κρήτης, Σπύρος Επιτροπάκης, δήλωσε: «Στα πλαίσια εφαρμογής του κοινωνικού προγράμματος της Περιφέρειας Κρήτης πραγματοποιούμε σήμερα την σημαντική αυτή ημερίδα. Η πολυπλοκότητα του θέματος καθώς και η προοπτική που δίνει η Περιφέρεια για τη διατήρηση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης που εξασφαλίζει τα εχέγγυα στα παιδιά, δίνει τη δυνατότητα να εξεταστεί το φαινόμενο της σχολικής διαρροής έτσι ώστε να βρούμε τρόπους περιορισμού του και τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 5/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro.jpeg
Πανεπιστήμια υπό επιτήρηση: Τα νέα μέτρα ασφαλείας και οι αντιδράσεις
Νέα μέτρα για την ασφάλεια στα πανεπιστήμια: Επιστροφή στο δόγμα "Νόμος και Τάξη" ή ουσιαστική παρέμβαση; Ανάλυση των κυβερνητικών εξαγγελιών, των...
Πανεπιστήμια υπό επιτήρηση: Τα νέα μέτρα ασφαλείας και οι αντιδράσεις
paideias
Υπουργείο Παιδείας - ΙΕΠ: Όλος ο σχεδιασμός για τη μείωση της διδακτέας ύλης και τους νέους μαθησιακούς στόχους
Μείωση διδακτέας ύλης σε Δημοτικό και Γυμνάσιο – Τι αλλάζει από το 2025 - Ποια μαθήματα επηρεάζονται και πόσο - Τι θα γίνει στο Λύκειο
Υπουργείο Παιδείας - ΙΕΠ: Όλος ο σχεδιασμός για τη μείωση της διδακτέας ύλης και τους νέους μαθησιακούς στόχους