Thumbnail
του Χρήστου Κάτσικα

Του Χρήστου Κάτσικα

Όπως είναι ήδη γνωστό οι πρόσφατες παρεμβάσεις του Υπουργείου Παιδείας στα Νηπιαγωγεία (αύξηση των μαθητών ανά τμήμα), στα Δημοτικά σχολεία (ο λεγόμενος νέος τύπος ενιαίου ολοήμερου σχολείου που αντικαθιστά τα ΕΑΕΠ) και στην Ειδική Αγωγή, έγιναν με στόχο το σημαντικό περιορισμό των προσλήψεων, τη νέα σχολική χρονιά, αναπληρωτών νηπιαγωγών και δασκάλων. Με αυτό το τρόπο το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι ούτε φέτος θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί καθώς και τις μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών λόγω περιορισμένων πιστώσεων του ΕΣΠΑ.

Οι νέες "φαεινές" ιδέες του Προέδρου του "εθνικού διαλόγου" Αντώνη Λιάκου,  "μυρίζουν" από μακριά, εκτός των άλλων, επιχείρηση περιορισμού των προσλήψεων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όσο και αν ο Αντώνης Λιάκος, προσπαθεί να συσκοτίσει τους πραγματικούς στόχους των προτάσεών του, πλέκοντας αριστοτεχνικά τις λέξεις και τις έννοιες με τρόπο που να μην γνωρίζει η μάνα το παιδί, γίνεται φανερό ότι έχει αναλάβει εργολαβικά το σχεδιασμό μιας βαθιάς αντιεκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης την οποία μοντάρει, μαντάρει και ευπρεπίζει πάνω στις ράγες των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε.

Τμήμα της αναδιάρθρωσης αυτής είναι η ώθηση μεγαλύτερου τμήματος των μαθητών σε ένα είδος επαγγελματικής εκπαίδευσης - κατάρτισης με εισβολή του ιδιωτικού και διεύρυνση της μαθητείας - απλήρωτης εργασίας, η "αριστοκρατοποίηση" του Λυκείου και το στένεμα των διόδων (η πρόταση για δίχρονο Λύκειο, νομιμοποιεί και τη μαζική συγχώνευση Λυκείων λόγω της μείωσης τμημάτων και μαθητών), η αυτόνομη - διαφοροποιημένη - ανταγωνιστική σχολική μονάδα με ευθύνη για τα οικονομικά της, την επιλογή αναλυτικών προγραμμάτων και στην πορεία βιβλίων και εκπαιδευτικών και βέβαια, η παραπέρα συρρίκνωση του εκπαιδευτικού προσωπικού μέσα από τις συγχωνεύσεις σχολείων, ειδικοτήτων, τις αλλαγές στις αναθέσεις μαθημάτων και στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Στην κατεύθυνση αυτή είναι και οι πρόσφατες δηλώσεις του στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ (30/4) σχετικά με το πρόγραμμα του σχολείου που "δεν μπορεί να είναι ενιαίο και συγκεντρωτικά προβλεπόμενο χωρίς να λογαριάζει τοπικές διαφοροποιήσεις και προγράμματα". "Εδώ επιβάλλεται να δώσεις κάποιο λόγο και ρόλο στο σχεδιασμό στις τοπικές αρχές και τους φορείς" τονίζει ο Αντώνης Λιάκος και μας συνδέει με ένα νήμα με τις κατευθυντήριες γραμμές της εκπαιδευτικής πολιτικής Διαμαντοπούλου - Αρβανιτόπουλου - Λοβέρδου, των επιμελών μαθητών της "διδασκαλίας" του ΟΟΣΑ και των πληρωμένων οδηγιών του ΕΣΠΑ.

Πράγματι αν ξύσει κανείς την επιφάνεια όσων, με "λουστραρισμένο" τρόπο, λέει ο Πρόεδρος του Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία (ο οποίος είναι φανερό ότι έχει αναλάβει επιτελικό ρόλο στην επιχειρούμενη αναδιάρθρωση), αυτό που εμφανίζεται είναι η επιχείρηση διαφοροποίησης των σχολείων, ένα στόχο που συναντάμε αυτούσιο στις προγραμματικές δηλώσεις για την Παιδεία της Άννας Διαμαντοπούλου το 2009 και του Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου του 2012 και που αποτελεί κεντρική κατεύθυνση  της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ. Μάλιστα τον Αύγουστο του 2014, ο τότε υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, πρότεινε να δοθεί αυτονομία στην επιλογή προγραμμάτων στο 10% του προγράμματος κάθε τάξης και μάλιστα κοινοποίησε την πρωτοβουλία του στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  από το οποίο ζήτησε  εισήγηση για την υλοποίηση της μερικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων.

Με τον ίδιο τρόπο, επίσης, αλλά και με τις ίδιες στοχεύσεις, οφείλει κανείς να αντιληφθεί όσα τονίζει στην ίδια συνέντευξη, για τις αλλαγές στο ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου και τις δηλώσεις του τύπου "αντί 6-7 μαθήματα σε 45λεπτα, δυο ή τρία αντικείμενα σε δίωρα".

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sklavenitis_12.jpg
Ο Σκλαβενίτης επενδύει στον Ασπρόπυργο: Θέσεις εργασίας στο νέο Κέντρο Διανομής
Θέσεις πλήρους απασχόλησης με παροχές και εταιρικά προνόμια – Μεταφορά προσωπικού από κεντρικά σημεία της Αττικής
Ο Σκλαβενίτης επενδύει στον Ασπρόπυργο: Θέσεις εργασίας στο νέο Κέντρο Διανομής
διακοπές
Οι Έλληνες θα κουνήσουν το μαντήλι… από το μπαλκόνι τους - Το 43% θεωρεί τις διακοπές πολυτέλεια
Η φετινή έρευνα της Alco αποτυπώνει την τουριστική ανισότητα ενός καλοκαιριού που για σχεδόν τους μισούς Έλληνες φαντάζει άπιαστο όνειρο – Πού οδηγεί...
Οι Έλληνες θα κουνήσουν το μαντήλι… από το μπαλκόνι τους - Το 43% θεωρεί τις διακοπές πολυτέλεια
Ο αστυνομικός που δολοφόνησε δύο γυναίκες στην Κηφισιά
Κηφισιά: Με 30 σφαίρες δολοφόνησε τις δύο γυναίκες ο αστυνομικός – Η πρόταση της εισαγγελέως
Η εισαγγελέας ζητά καταδίκη για ανθρωποκτονία από πρόθεση χωρίς ελαφρυντικά, επισημαίνοντας την προμελετημένη εν ψυχρώ εκτέλεση της πρώην συζύγου και...
Κηφισιά: Με 30 σφαίρες δολοφόνησε τις δύο γυναίκες ο αστυνομικός – Η πρόταση της εισαγγελέως
karistianou-sintagma
«Θα προσέχεις το παιδί σου»: Σοβαρές απειλές καταγγέλλει η Μαρία Καρυστιανού – Στη Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος η υπόθεση
Στη Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος η καταγγελία της προέδρου του Συλλόγου Πληγέντων Τεμπών – Εμπλέκεται και απόστρατος αστυνομικός
«Θα προσέχεις το παιδί σου»: Σοβαρές απειλές καταγγέλλει η Μαρία Καρυστιανού – Στη Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος η υπόθεση