Thumbnail
Διευθυντές σχολικών μονάδων

Η έντονη συζήτηση που προηγήθηκε σχετικά με την νέα διαδικασία επιλογής διευθυντριών/ντών είναι γεγονός πως δεν άγγιξε σε μεγάλο βαθμό ουσιαστικές  συνιστώσες αυτού του εγχειρήματος[1].  Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να συμβεί στο επόμενο χρονικό διάστημα. Τούτη όμως την ώρα που πλησιάζει η ώρα της ψήφου είναι σημαντικό να συλλάβουμε, ως εκπαιδευτικοί,   το διακύβευμα  αυτής της διαδικασίας.  

Η πρόσφατη θεσμοθέτηση του Συλλόγου Διδασκόντων, ως σημαίνοντα παράγοντα στις διαδικασίες επιλογής διευθυντών, συνιστά ουσιαστική εκχώρηση εξουσίας στο σώμα των εκπαιδευτικών σε ό,τι αφορά στην διοίκηση των σχολικών οργανισμών.

Στο πλαίσιο αυτό αναδύεται ένα νέο φαντασιακό που μπορεί να αποκρυσταλλωθεί στις έννοιες Συνδιοίκηση- Συναπόφαση –Συνευθύνη, οι οποίες και αποτελούν το υπόβαθρο κάθε δημοκρατικής λειτουργίας. Το φαντασιακό αυτό μας καλεί να πραγματώσουμε νέες μορφές συμμετοχικής διοίκησης στην επόμενη διετία.  Δημιουργεί  ευνοϊκές συνθήκες για να κατακτήσει κάθε  Σχολική  Κοινότητα ευρεία περιθώρια και βαθμούς συλλογικής ελευθερίας και αυτονομίας και να αναβαθμίσει ποιοτικά την καθημερινή της λειτουργία. Στην κατεύθυνση αυτή προβάλλει αναγκαία η συμμετοχή  σε κάθε Σχολική Μονάδα όλων  μας,  χωρίς ιδεολογικούς ή παραταξιακούς ή άλλους αποκλεισμούς,  για να αναδιαμορφωθεί  ένα διετές σχέδιο λειτουργίας που θα εστιάζει στην ικανοποίηση των αναγκών μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και τοπικής κοινότητας, προσδίδοντας νέα προσωπικά και συλλογικά νοήματα και σημασίες σε όλους μας.  Το απαύγασμα όλης αυτής της προσπάθειας θα είναι ένα δοκιμασμένο στην πράξη πλαίσιο αρχών και αρμοδιοτήτων που θα θωρακίζει τον κλάδο μας έναντι οποιονδήποτε αυθαιρεσιών της  κεντρικής διοίκησης και  θα συμβάλλει σημαντικά στην αναβάθμιση του  ως βασικού παράγοντα διαμόρφωσης και άσκησης των εκπαιδευτικών πολιτικών από τα κάτω, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στην εικόνα του εκπαιδευτικού και στα επαγγελματικά  μας δικαιώματα. 

Με βάση τα παραπάνω, σ’ αυτή την φάση, κρίσιμης σημασίας αναδεικνύονται τα κριτήρια με τα οποία θα αποφασίσουμε καθώς και η στάση μας στο επόμενο διάστημα.  Το διακύβευμα είναι σημαντικό, η ώρα της εξουσίας αλλά και της ευθύνης που αυτή συνεπάγεται  έφτασε.

Ζούκης Νίκος, εκπαιδευτικός - ερευνητής

 

 

 


[1] Ψαλίδας Α. (1-6-2015): Η/Ο Διευθύντρια/ντής Σχολικής Μονάδας και οι βαθμοί ελευθερίας του,  www.alfavita.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Λεωφόρος Συγγρού Ανδρέα 165, Νέα Σμύρνη
Γλίτωσαν από θαύμα εργαζόμενοι στη Δ' Αθήνας: Πήδηξαν από ασανσέρ εν κινήσει!
Παρ' ολίγον τραγωδία στη Δ΄ Διεύθυνση Εκπαίδευσης – Ασανσέρ σε ελεύθερη πτώση με ανοιχτές τις πόρτες, ανάγκασε επιβάτιδα να πηδήξει για να σωθεί
Γλίτωσαν από θαύμα εργαζόμενοι στη Δ' Αθήνας: Πήδηξαν από ασανσέρ εν κινήσει!
revma.jpg
Ρεύμα: Αλλάζουν όλα από 1η Νοεμβρίου – Ποιες συσκευές θα «ρουφάνε» τον μισθό σας
Ηλεκτρικό Ρεύμα 2025: Πότε είναι φθηνότερο – Τι αλλάζει με τα νέα τιμολόγια και ποια συσκευή «καίει» όσο 65 ψυγεία μαζί
Ρεύμα: Αλλάζουν όλα από 1η Νοεμβρίου – Ποιες συσκευές θα «ρουφάνε» τον μισθό σας
elon musk
Έλον Μασκ: Η «προφητεία» για το τέλος των smartphones - «Θα μιλάμε με την τεχνητή νοημοσύνη»
Πιο κοντά απ’ ό,τι νομίζουμε το τέλος των κινητών τηλεφώνων σύμφωνα με τον Έλον Μασκ - Επικοινωνία απευθείας με την τεχνητή νοημοσύνη
Έλον Μασκ: Η «προφητεία» για το τέλος των smartphones - «Θα μιλάμε με την τεχνητή νοημοσύνη»