ΑΝ ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΖΑΜΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
Διαβάζω δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας, κου Τάσου Κουράκη, με την ευκαιρία της συζήτησης του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία:
« Σε αντίθεση με αυτό που ακούστηκε ότι ευνοούνται τα φροντιστήρια θα έλεγα ότι αποδυναμώνονται τα φροντιστήρια, γιατί οι μαθητές γνωρίζοντας ότι ο βαθμός Α΄ και Β΄ Λυκείου συνυπολογίζεται στις πανελλαδικές θα προσέτρεχαν περισσότερο στα φροντιστήρια. Όπως, επίσης, θα προέτρεχαν περισσότερο στα φροντιστήρια μαθητές του δημοτικού, προκειμένου να εισαχθούν στα πρώην πρότυπα πειραματικά».
Μάλιστα. Η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και η απεμπλοκή του βαθμού των τάξεων του Λυκείου από την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα...αποδυναμώσει τα Φροντιστήρια; Παράλληλα με την κατάργηση των εξετάσεων για τα Πειραματικά σχολεία;
Κε υπουργέ, με όλο το σεβασμό, η άποψη που διατυπώνετε είναι τουλάχιστον αφελής. Ο βαθμός των δυο πρώτων τάξεων του Λυκείου, εδώ και χρόνια, δεν προσμετράται! Η τράπεζα θεμάτων δεν εφαρμόστηκε ουσιαστικά ποτέ. Δεν θα διαφωνήσω ότι ο "τρόμος" που προκάλεσε, με τον τρόπο που εφαρμόστηκε στη μια και μόνη περσινή εξεταστική, οδήγησε κάποιους περισσότερους μαθητές στη σκέψη να αρχίσουν λίγο πιο νωρίς το Φροντιστήριο. Μέχρι εκεί όμως και τίποτα περισσότερο.
Αντίθετα, η εφαρμογή "σκληρότερων" διαδικασιών αξιολόγησης των μαθητών μέσα στο Λύκειο, στο κοντινό μέλλον θα "έβλαπτε" τα Φροντιστήρια, καθώς θα έδιωχνε μαθητές που δεν θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν, προς άλλες μορφές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μακριά από το Γενικό Λύκειο και την διεκδίκηση της εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο. Άρα το κοινό στο οποίο τα Φροντιστήρια απευθύνονται, θα μειώνονταν σταδιακά.
Πιστεύει αλήθεια κάποιος ότι οι μαθητές που προετοιμάστηκαν σε κάποια Φροντιστηριακή αίθουσα για να πετύχουν την εισαγωγή τους σε Πειραματικό ή πρότυπο σχολείο είναι, σε αριθμό, ικανοί να προσφέρουν στη...βιωσιμότητα του Φροντιστηρίου, ως νόμιμη επιχείρηση; Αφελές επίσης. Οι περισσότεροι από αυτούς προετοιμάστηκαν με...ιδιαίτερα μαθήματα για πολύ λίγους μήνες...
Δεν είναι αυτοί οι λόγοι, κε υπουργέ, που οδηγούν τους μαθητές στα Φροντιστήρια. Αλήθεια, έχετε δοκιμάσει να κουβεντιάσετε με μερικά από τα παιδιά αυτά; Αν μπαίνατε στον κόπο να τους ζητήσετε να σας περιγράψουν γιατί πάνε στο Φροντιστήριο και κυρίως, γιατί αφού πήγαν, παραμένουν, αν τους ζητούσατε να σας πουν πως νοιώθουν για τους καθηγητές-φροντιστές τους, ποια είναι τα αισθήματά τους για αυτούς τους ανθρώπους, θα νοιώθατε μεγάλη έκπληξη.
Όπως μεγάλη έκπληξη θα νοιώθατε κε υπουργέ, αν κάνατε μια κουβέντα με γονείς που έστειλαν τα παιδιά τους στο Φροντιστήριο και εξακολουθούν και τα στέλνουν. Ναι με αυτούς τους γονείς που θέλετε να τους...απαλλάξετε από το..."δυσβάσταχτο " οικονομικό βάρος των διδάκτρων. Θα ανακαλύπτατε κε υπουργέ ότι οι περισσότεροι από αυτούς, αν τους ζητούσατε να σας πουν με μια μόνο λέξη τι πιστεύουν για το βάρος αυτό, θα σας έλεγαν...χαλάλι! Αφήστε που θα διαπιστώνατε ότι αυτό το βάρος, οι πρώτοι που το αντιμετώπισαν με κατανόηση και έδωσαν λύσεις σε δύσκολους καιρούς είναι οι ίδιοι οι Φροντιστές. Οι Φροντιστές που ουδέποτε ξέχασαν ότι έχουν διπλή ιδιότητα. Και απέδειξαν πολλές φορές ότι αυτή του δάσκαλου επικρατεί αυτής του επιχειρηματία.
Η βασική αιτία προσφυγής στις υπηρεσίες του Φροντιστηρίου είναι η επιθυμία των μαθητών να συνεχίσουν και μετά το Λύκειο τις σπουδές τους.
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ είναι κοινός τόπος ότι η μόρφωση είναι το σημαντικότερο εφόδιο στην προσπάθεια για βελτίωση του βιοτικού επιπέδου.
Και οι γονείς επιθυμούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους.
Γεγονός είναι, παρά τα...πυροτεχνήματα που κατά καιρούς εκτοξεύονται, ότι η πολυπόθητη είσοδος στο Πανεπιστήμιο, δεν μπορεί παρά να περνάει μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης. Εξετάσεις, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Ναι, πιστεύω ότι δεν είναι θέμα βούλησης η κατάργησή τους. Απλά δεν γίνεται να καταργηθούν.
Έχοντας αυτό λοιπόν ως δεδομένο, τα παιδιά θα πάνε στο Φροντιστήριο ώστε να προετοιμαστούν για αυτές τις εξετάσεις, όποια μορφή και να έχουν. Και να αποκτήσουν το πλεονέκτημα, έναντι των συνυποψηφίων τους.
Αυτός είναι ο κύριος λόγος που οι μαθητές απευθύνονται στα Φροντιστήρια. Ο λόγος που δημιουργήθηκαν τα Φροντιστήρια και συνεχίζουν να υπάρχουν για περισσότερα από εκατό χρόνια. Ναι, μην εκπλήσσεστε. Το Φροντιστήριο δεν είναι...σημερινό φαινόμενο! Και να σας πω και άλλο νέο; Ούτε Ελληνικό φαινόμενο είναι! Για την παγκοσμιότητα του φαινομένου έχουν ήδη γράψει άλλοι συνάδελφοι...
Το Φροντιστήριο βέβαια έχει εξελιχθεί. Και μόνο η σύγκριση της Φροντιστηριακής τάξης των είκοσι μαθητών που παρακολουθούσα εγώ, ως μαθητής πριν τριάντα χρόνια, με το ολιγομελές και ομοιογενές τμήμα στο οποίο σε λίγη ώρα θα μπω ως καθηγητής, αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
Θα απαντήσω εύκολα, κε υπουργέ στο επόμενο επιχείρημά σας, σε μια υποτιθέμενη κουβέντα, που εγώ τουλάχιστον θα επιθυμούσα να έχω μαζί σας. Πρέπει να φτιάξουμε έτσι το σχολείο, ώστε οι ανάγκες των παιδιών να καλύπτονται από αυτό, θα μου λέγατε.
Θα σας παρακαλούσα τότε, να επισκεφτείτε τα Ελληνικά Φροντιστήρια. Και να κάνετε μόνος σας μια σύγκριση με το Ελληνικό δημόσιο σχολείο. Το οποίο φαντάζομαι γνωρίζετε καλά, λόγω αρμοδιότητας...Τα περισσότερα Φροντιστήρια σήμερα είναι ολοκληρωμένες, πιστοποιημένες εκπαιδευτικές μονάδες.
Λειτουργούν σε κτήρια, σύγχρονα και ασφαλή, τα οποία, το κράτος που εσείς εκπροσωπείτε, τα έχει αδειοδοτήσει σωστά, με κριτήρια αυστηρά έως σκληρά, κάποιες φορές. Είναι, κατά κανόνα, νόμιμες επιχειρήσεις που προσφέρουν ετησίως μεγάλα ποσά στα ασφαλιστικά και δημόσια ταμεία.
Οποιοδήποτε Φροντιστήριο και αν επισκεφτείτε, θα δείτε τάξεις των πέντε, έξι άντε και δέκα μαθητών. Θα δείτε σε πολλά Φροντιστήρια, διαδραστικούς πίνακες τελευταίας τεχνολογίας και ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες με ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Με χαρά οι διδάσκοντες καθηγητές θα σας δείξουν τα βοηθήματα - βιβλία τους, που διανέμουν δωρεάν στους μαθητές τους ως υποστηρικτικά μέσα στη διδασκαλία τους.
Αν έρθετε σε ένα Φροντιστήριο κε υπουργέ, ένα Σάββατο, το πιθανότερο είναι να βρείτε τους ιδιοκτήτες στα γραφεία τους να διορθώνουν, να βγάζουν πρόγραμμα. Ή να λύνουν απορίες σε κάποια αίθουσα.
Τις περισσότερες Κυριακές του χρόνου θα βρείτε γεμάτες τις αίθουσες με παιδιά που γράφουν διαγώνισμα.
Παιδιά που δεν βαρυγκομούν για τις "έξτρα" ώρες του Σαββατοκύριακου. Παιδιά που περνούν μέρος και του ελεύθερου χρόνου τους, μελετώντας στις βιβλιοθήκες ή σε κάποιες αίθουσες του Φροντιστηρίου.
Σε τελική ανάλυση κε υπουργέ, όποτε επισκεφτείτε ένα Φροντιστήριο, θα βρείτε παιδιά που βρίσκονται συνειδητά εκεί. Δεν ήρθαν με το ζόρι, δεν παραμένουν γιατί είναι...υποχρεωτικό. Το επέλεξαν και παρέμειναν ή έφυγαν, με βάση τα δικά τους, αλάνθαστα, πιστέψτε με, κριτήρια. Στο Φροντιστήριο τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα της αξιολόγησης. Και οι καθηγητές του Φροντιστηρίου δεν...φοβούνται την αξιολόγηση. Την επιζητούν μάλιστα. Γιατί θέλουν να βελτιώνονται...
Στο Φροντιστήριο τα παιδιά...συμμετέχουν σε μια διαδικασία που αρχίζει και τελειώνει με αυτά. Το Φροντιστήριο είναι ένας...μικρόκοσμος και κάθε μαθητής νοιώθει ότι, αυτός είναι το κέντρο αυτού του μικρόκοσμου.
Οι μαθητές και οι γονείς τους ξέρουν ότι όταν το σχολείο είναι...κλειστό λόγω κατάληψης, το Φροντιστήριο θα..."κρατήσει" τα παιδιά "ζεστά". Και προσηλωμένα στους στόχους τους. Γνωρίζουν ότι οι καθηγητές στο Φροντιστήριο δεν θα απεργήσουν. Αλλά και να απεργήσουν ακόμη, θα αναπληρώσουν τις χαμένες ώρες. Όπως θα αναπληρώσουν και τις ώρες που θα λείψουν λόγω ασθένειας!
Πρόσφατα κε υπουργέ, θεσπίσατε μια ημέρα αργίας, ώστε οι καθηγητές των σχολείων μας να ψηφίζουν για τα συλλογικά τους όργανα.
Οι γονείς των μαθητών μας κε υπουργέ, γνωρίζουν ότι οι Φροντιστές κάνουν τις συνελεύσεις τους, Σάββατο απόγευμα ή Κυριακή. Ώστε να μη χαθεί ούτε μια μέρα μάθημα. Παρεπιπτόντως και οι άνθρωποι που έχουν επιλέξει να είναι Φροντιστές, κατά κανόνα είναι κανονικοί άνθρωποι, με οικογένειες και προσωπική ζωή.
Εδώ και μερικούς μήνες, ενόψει των προγραμματισμένων αλλαγών που εσείς προωθείτε, οι γονείς και οι μαθητές αγωνιούν. Και όταν αυτές οι αλλαγές ανακοινώνονται, προκύπτουν απορίες. Θα ρωτήσετε που απευθύνθηκαν οι γονείς και τα παιδιά για να λύσουν τις απορίες τους; Βρείτε μου, έστω και έναν που σκέφτηκε να απευθυνθεί για ενημέρωση σε κάποιο δημόσιο Λύκειο.
Κε υπουργέ έχετε υπόψη σας ότι στη συντριπτική πλειοψηφία τους, τα Λύκεια δεν έχουν ενημερώσει τους μαθητές για το νέο εκπαιδευτικό σύστημα που εσείς προτείνετε;
Έχετε υπόψη σας ότι σε όλη την Ελλάδα, μετά το Πάσχα, τα Φροντιστήρια διοργανώνουν πολυδάπανες, σε χρήματα αλλά και σε χρόνο, ημερίδες, ώστε να ενημερωθούν υπεύθυνα, γονείς και μαθητές;
Όπως στη διάρκεια της χρονιάς, η πλειοψηφία των Φροντιστηρίων προσφέρουν στους μαθητές τους έγκυρο επαγγελματικό προσανατολισμό, κάτι που δυστυχώς, αδυνατεί να πράξει το δημόσιο σχολείο μας.
Όταν τα παιδιά ολοκληρώσουν με το καλό, τις εξετάσεις τους θα κληθούν να υποβάλλουν το μηχανογραφικό δελτίο τους. Ποιοι είναι κοντά του, αρωγοί μέχρι την τελευταία στιγμή; Ναι σωστά μαντέψατε.
Να σας ρωτήσω κάτι κε υπουργέ; Αποδυναμώνονται λέτε, τα Φροντιστήρια. Αυτό που θέλουμε να αποδυναμώσουμε κύριε υπουργέ, είναι ο...αντίπαλος! Θεωρείται ότι τα Φροντιστήρια είναι αντίπαλος; Φαντάζομαι συμφωνείτε και εσείς με τον πρόσφατο χαρακτηρισμό που αποδόθηκε στο Ελληνικό Φροντιστήριο...Πληγή που πρέπει να γιατρέψουμε λοιπόν;
Κε υπουργέ, σπούδασα Μαθηματικά στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Διδάχθηκα από δασκάλους οι οποίοι έγιναν πρότυπα για εμένα. Αυτοί μου έμαθαν, και φιλοδοξώ να το μάθω και εγώ στους δικούς μου μαθητές, ότι για να λύσεις ένα πρόβλημα πρέπει να το καταλάβεις σε όλες του τις παραμέτρους.
Σάς εύχομαι να λύσετε τα, πολλά, δυστυχώς, προβλήματα που αντιμετωπίζει η Παιδεία στη χώρα μας. Φοβάμαι όμως, ότι δεν έχετε πραγματική γνώση αυτών των προβλημάτων.
Δημήτρης Παπαγιαννόπουλος, Μαθηματικός
Μέλος της Διεύθυνσης Σπουδών στα
Φροντιστήρια Υποδομή
Φροντιστήρια Υποδομή
Λ.Μεσογείων 406, Αγ.Παρασκευή
Ταυγέτου 40, Γαλάτσι
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη