Προσβάλει χιλιάδες οικογένειες που βιώνουν σήμερα τα προβλήματα που υπάρχουν στα Ειδικά Σχολεία, ο υφυπουργός Παιδείας ο οποίος απαντώντας σε ερώτημα της Μαρίας Κανελλοπούλου για τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού. Ο Συμεών Κεδίκογλου υποστήριξε από το βήμα της Βουλής πως έχουν καλυφθεί όλες οι ελλείψεις στα σχολεία που φοιτούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Αποστομωτική απάντηση στα λεγόμενα του υφυπουργού είναι τα στοιχεία που παρουσιάζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ). Σήμερα ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στα σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στις διαγνωστικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες εντοπίζονται 1.600 λειτουργικά κενά ειδικών εκπαιδευτικών και ειδικού βοηθητικού προσωπικού.
Όπως λένε τα μέλη της Ομοσπονδίας, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αντιστοιχεί ένας ειδικός εκπαιδευτικός για 30-50 μαθητές και στη δευτεροβάθμια ένας για 100-200 μαθητές, ενώ πολλές σχολικές μονάδες στερούνται ειδικοτήτων, όπως κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές και σχολικοί νοσηλευτές.
Τα παραπάνω προβλήματα έχουν ως αποτέλεσμα σχολεία ειδικής αγωγής να υπολειτουργούν ή ακόμη και να παραμένουν κλειστά.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περάματος, στο οποίο η διευθύντρια και μοναδική εκπαιδευτικός του σχολείου καλείται να κάνει μάθημα σε δέκα παιδιά, υποστηριζόμενη μόνο από μία υπάλληλο, ως βοηθητικό προσωπικό. Για τη μεταφορά των παιδιών δεν υπάρχει λεωφορείο και αυτή γίνεται από τους γονείς.
Αντίστοιχα, στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, που βρίσκεται στα Καμίνια, δύο δάσκαλοι καλούνται να κάνουν μάθημα σε 52 παιδιά, ενώ είναι πλήρης η απουσία ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Μεταφορά από και προς το σχολείο προβλέπεται μόνο για κάποιους μαθητές που μένουν σε απομακρυσμένα σημεία του Πειραιά και όχι για το σύνολο των μαθητών.
«Λάβαμε υποσχέσεις ότι στα Καμίνια θα διοριστούν αναπληρωτές δάσκαλοι αυτή την εβδομάδα, χωρίς ωστόσο να έχουμε ενημέρωση τι θα γίνει με το βοηθητικό προσωπικό. Αν δεν γίνει τίποτα, τότε θα κινηθούμε νομικά», επισημαίνει στο ο Βαγγέλης Σαραντίδης, συντονιστής ομάδας πρωτοβουλίας γονέων μαθητών ΑμεΑ των ειδικών δημοτικών στα Καμίνια και το Πέραμα.
Η έλλειψη εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού στο 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στη Μαράσλειο, οδήγησε γονείς και μαθητές το πρωί της Παρασκευής σε αποχή και παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο και στη συνέχεια έξω από τη Βουλή.
«Δεκαπέντε από τα 38 παιδιά στο σχολείο μας δεν έχουν κάνει μέχρι σήμερα ούτε μία ημέρα μάθημα. Πρόκειται για τους μη αυτοεξυπηρετούμενους μαθητές και τα παιδιά των πρώτων βαθμίδων, τα οποία χρειάζονται ειδική διαδικασία για να συνηθίσουν το σχολείο. Στα υπόλοιπα παιδιά κάνουν μάθημα μόλις τρεις δάσκαλοι, ενώ εδώ και τέσσερα χρόνια δεν υπάρχει καθόλου νοσηλευτικό προσωπικό» εξηγεί ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, Νέστορας Λαδάς. Χαρακτηρίζει ως αντισυνταγματική την πρόσληψη αναπληρωτών δασκάλων με κονδύλια από το ΕΣΠΑ, αντί να διατίθεται γι' αυτούς μέρος του κρατικού προϋπολογισμού.
Πηγή: ΑΥΓΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη