Thumbnail
ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  Ν.ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

Με την παρούσα επιστολή θέλουμε να επισημάνουμε την σημασία που έχει η γνώση μιας δεύτερης γλώσσας (γλώσσα επικοινωνίας) και δη των Αγγλικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και την κατά τη γνώμη μας λαθεμένη πολιτική που ακολουθείται  - στο ζήτημα αυτό -   τα τελευταία χρόνια από την χώρα μας.

Επιτρέψτε μας πρώτα μια σύντομη αναφορά στα Ευρωπαϊκά κεκτημένα  (αποφάσεις, απόψεις, έρευνες κλπ):

1. Γνωμοδότηση της Επιτροπής των Περιφερειών με θέμα «Ανασχεδιασμός της εκπαίδευσης» (2013/C 139/10) «ως προς την πολυγλωσσία και τον γραμματισμό στα ηλεκτρονικά μέσα, η ιδιαιτερότητα των διδακτικών αναγκών και οι ταχέως μεταβαλλόμενες διδακτέες ύλες προϋποθέτουν επενδύσεις σε διδακτικά μέσα, ευρύτερες συμπράξεις και συνεχή επαγρύπνηση.»

2. Ανασχεδιασμός της εκπαίδευσης: Βρυξέλλες, 12 Απριλίου, 2013, σελίδα 139, παρ. 18. 1. «μολονότι η άριστη γνώση μιας ξένης γλώσσας καθορίζει σε σημαντικό βαθμό τόσο την κινητικότητα του ατόμου για σπουδές ή επαγγελματικούς λόγους όσο και την ευκολία εξεύρεσης εργασίας  στη χώρα του ή στο εξωτερικό……… Επομένως, η ανεπαρκής γνώση μιας γλώσσας αποτελεί σοβαρό εμπόδιο για την ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων και για τη διεθνή ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων των χωρών της ΕΕ».

3.  ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 31ης Μαρτίου 1995 για τη βελτίωση της ποιότητας και της διαφοροποίησης όσον αφορά την εκμάθηση και τη διδασκαλία των γλωσσών στα πλαίσια των εκπαιδευτικών συστημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (95/C 207/01) «Προώθηση καινοτόμων μεθόδων από το σχολείο ως το πανεπιστήμιο στην προοπτική της βελτίωσης των γλωσσικών ικανοτήτων………..».

4. Το 67% των Ευρωπαίων πιστεύουν ότι τα Αγγλικά είναι μία από τις πιο χρήσιμες γλώσσες…………….Αν όλοι οι ευρωπαίοι πολίτες είχαν γνώση των Αγγλικών αυτό θα ήταν ένα τεράστιο επίτευγμα της εκπαίδευσης. Οι άνθρωποι δεν θα αποκλείονταν από την επικοινωνία εντός της Ευρώπης………….. (cf. Bliesener 2003: 96)».

5. Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση που διεξήχθη για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης  http://ec.europa.eu/public_opinion/index_en.htm   ( Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012) και δημοσιεύτηκε στο Ευρωβαρόμετρο τον Ιούνιο του 2012 , η πιο διαδεδομένη μέθοδος εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας είναι κάνοντας μαθήματα στο σχολείο. Πάνω από τα 2/3 των Ευρωπαίων (68%) έμαθαν μια ξένη γλώσσα με αυτόν τον τρόπο και η γνώμη τους είναι ότι τα μαθήματα ξένης γλώσσας που γίνονται στο σχολείο είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος εκμάθησης.

Από τα παραπάνω θεωρούμε ότι η σημασία των Αγγλικών στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αυτονόητη και ότι όλες οι απόψεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση συγκλίνουν σε αυτό.

Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια με τα νέα προγράμματα σπουδών που   εφαρμόζονται, προωθείται μια πολιτική μείωσης των ωρών διδασκαλίας των Αγγλικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και υποβάθμισης του μαθήματος ως επιλεγόμενο στο «νέο Λύκειο». Αυτή η πολιτική δημιουργεί την εντύπωση μιας χώρας μέλους της Ε.Ε. που δεν επιθυμεί να συμβαδίσει με το Ευρωπαϊκό κεκτημένο και παρουσιάζει μια τάση απόκλισης από τους Ευρωπαϊκούς μέσους όρους στην διδασκαλια της Αγγλικής γλώσσας.

Σύμφωνα με τα παραπάνω κρίνουμε απαραίτητη την ενίσχυση της εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας στο δημόσιο σχολείο, άρρηκτα συνδεδεμένη με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας και την σύνδεσή τους με το Κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας ώστε τα παιδιά των Ελλήνων φορολογουμένων να αποκτήσουν εφόδια γλωσσομάθειας με το μικρότερο δυνατό οικονομικό κόστος.

Επίσης, απαιτούμε ως φιλόλογοι την διατήρηση της Β’ ανάθεσης του μαθήματος της Ιστορίας στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και μετά το τέλος του διδακτικού έτους 2013-24,όπως ισχύει σε άλλες ειδικότητες(θεολόγους, νομικούς, κοινωνιολόγους)

Τέλος, θέλουμε να ελπίζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας θα αναθεωρήσει αυτή την άδικη πολιτική υποβάθμισης της Παιδείας, ακολουθώντας τουλάχιστον τα Ευρωπαϊκά πρότυπα, κάνοντάς την ανταγωνιστική και ισάξια αυτών. Δυστυχώς οπισθοδρομούμε και παραμένουμε στη μετριότητα των αδυνάτων.

Ως  Σύλλογοι καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας του Ν. Καρδίτσας δηλώνουμε την αποφασιστικότητά μας για συνέχιση του αγώνα μας για την αναβάθμιση του μαθήματος των Αγγλικών και του ρόλου μας ως εκπαιδευτικών του δημόσιου σχολείου. Ταυτόχρονα δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας  στους συναδέλφους που πλήττονται από τις πολιτικές υποβάθμισης του Δημόσιου σχολείου.

ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  Ν.ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ερασμους
Erasmus+: Το Γυμνάσιο - Λ.Τ. Γενναδίου στην Brescia της Βόρειας Ιταλίας
Οι μαθητές του Γυμνασίου - Λ.Τ. Γενναδίου, δίδαξαν στους Ιταλούς συμμαθητές τους, Ελληνική μαγειρική, Ελληνική γλώσσα καθώς και Ελληνικούς...
Erasmus+: Το Γυμνάσιο - Λ.Τ. Γενναδίου στην Brescia της Βόρειας Ιταλίας