πανελ
Πολλές αστοχίες για μια επιτροπή! Είναι απαράδεκτο, σε μια διαδικασία που συμβαίνει μια φορά το χρόνο και κρίνει ποιοι μαθητές θα εισαχθούν στις πανεπιστημιακές σχολές, η ΚΕΕ να επιδεικνύει τέτοιου μεγέθους προχειρότητα

Μεγάλη προχειρότητα διέκρινε τα θέματα των Λατινικών στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις, που, σε συνδυασμό με αστοχίες σε άλλα μαθήματα, δίνουν μια αρνητική εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται μια διαδικασία σημαντική για την ελληνική κοινωνία. 

Ας τα πάρουμε λοιπόν με τη σειρά:

  1. Στο θέμα Δ2α δίνονται δυο ακριβώς ίδιες προτάσεις (είδος, εισαγωγή, εκφορά) και ζητείται να μεταφερθούν στον ευθύ λόγο. Για ποιο λόγο να αξιολογηθεί και να μοριοδοτηθεί 2 φορές η ίδια ακριβώς άσκηση;
  2. Στο ίδιο θέμα οι οδηγίες της ΚΕΕ δεν πρόβλεπαν βαθμολόγηση της χρήσης ερωτηματικού στον ευθύ λόγο. Κατόπιν ερωτημάτων από πολλά βαθμολογικά κέντρα η απάντησή της ήταν πως προφανώς απαιτείται η χρήση του ερωτηματικού. Με ποιον λοιπόν ακριβώς τρόπο απαιτείται κάτι το οποίο δεν βαθμολογείται;;;
  3. Στο ίδιο θέμα η σωστή απάντηση στο υποερώτημα ii μπορεί να είναι Nasica domi non est (νοηματικά η ορθότερη) Ego domi non sum και Domi non sum (Το υποκείμενο ego εννοείται εφόσον έχουμε ρήμα α΄ ενικού προσώπου και προφανώς μπορεί να παραλειφθεί όπως ακριβώς και στα ελληνικά).

Η ΚΕΕ θεωρεί ως μόνη αποδεκτή απάντηση την δεύτερη χωρίς φυσικά να δικαιολογεί την επιλογή της

  1. Στο θέμα Δ2β ζητείται η μετατροπή της ενεργητικής σύνταξης σε παθητική μιας περιόδου στην οποία υπάρχουν 4 υποκείμενα [το ένα έχει και επιθετικό προσδιορισμό, άρα 5 λέξεις]. Επομένως η γνώση ενός και μόνο πράγματος βαθμολογείται με 5(!) μονάδες.
  2. Όταν, κατόπιν εορτής προφανώς,  το συνειδητοποίησε η ΚΕΕ, έστειλε οδηγία ότι και με εμπρόθετη εκφορά του ποιητικού αιτίου η απάντηση θα θεωρείται σωστή. Διόρθωσε δηλαδή το λάθος της με ένα άλλο λάθος. Η δικαιολογία ότι όλα τα υποκείμενα είναι δυνατόν να θεωρηθούν μεταφορικά έμψυχα δεν ευσταθεί, γιατί αναιρεί το νόημα της διδασκαλίας του φαινομένου.

Πολλές αστοχίες για μια επιτροπή! Είναι απαράδεκτο, σε μια διαδικασία που συμβαίνει μια φορά το χρόνο και κρίνει ποιοι μαθητές θα εισαχθούν στις πανεπιστημιακές σχολές, η ΚΕΕ να επιδεικνύει τέτοιου μεγέθους προχειρότητα (γιατί  δεν μπορώ να πιστέψω ότι πρόκειται για άγνοια).

 

* Γ. Πλακίδας, καθηγητής, μέλος της συντακτικής ομάδας του study4examsγια το μάθημα των Λατινικών.

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

chemistrylg.jpg
Χημικοί ΠΕ04.02 στο alfavita.gr: «Οι διορισμοί του 2025 δεν επαρκούν – Τα κενά είναι εκρηκτικά»
Επιστολή στο alfavita για την υποστελέχωση στον κλάδο ΠΕ04.02 – «Ζητάμε άμεσους διορισμούς πριν καταρρεύσει το μάθημα»
Χημικοί ΠΕ04.02 στο alfavita.gr: «Οι διορισμοί του 2025 δεν επαρκούν – Τα κενά είναι εκρηκτικά»
ΔΙΠΑΕ
Γονείς φοιτητών ΔΙΠΑΕ στο alfavita.gr: «Στοίχειωσε» η Επιτροπή για την αντιστοιχία του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών
Περισσότεροι από 14 μήνες παράλυσης και αναμονής για την κρίσιμη πρόταση αντιστοιχίας – Μια επιτροπή που σταμάτησε να λειτουργεί και η αδιαφορία που...
Γονείς φοιτητών ΔΙΠΑΕ στο alfavita.gr: «Στοίχειωσε» η Επιτροπή για την αντιστοιχία του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών
zeygari
Λίμπιντο και διατροφή: Οι τροφές που απογειώνουν τη διάθεση
Oρισμένες τροφές μπορούν να ενισχύσουν τη ροή του αίματος, να αυξήσουν την παραγωγή ορμονών και να μας κάνουν να νιώθουμε πιο δυνατοί και πρόθυμοι.
Λίμπιντο και διατροφή: Οι τροφές που απογειώνουν τη διάθεση
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
Σχολεία: Τι ισχύει με τις αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς με βάση τις τελευταίες αλλαγές
Αναλυτικά: Τι ισχύει για την ανάθεση διδασκαλίας μαθημάτων
Σχολεία: Τι ισχύει με τις αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς με βάση τις τελευταίες αλλαγές