φοιτητές
«Σφαγή υποψηφίων λόγω ΕΒΕ – Οι εκπαιδευτικοί αποκλεισμοί παγιώνονται»

«Η εκπαιδευτική πολιτική της ΝΔ οδηγεί για τρίτη συνεχή χρονιά πάνω από το 1/3 των υποψηφίων εκτός της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» υπογραμμίζουν σε ανακοίνωσή τους οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις (ΣΥΝΕΚ).

Συγκεκριμένα, λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) δεν μπόρεσαν καθόλου να συμπληρώσουν μηχανογραφικό 20.493 υποψήφιοι/ες  από τα ΓΕΛ και 5.998 από τα ΕΠΑΛ.

«Επιπλέον στρεβλώσεις δημιουργούνται με την ασυνάφεια που υπάρχει ανάμεσα στα μόρια των υποψηφίων (τα οποία υπολογίζονται με τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων) και την ΕΒΕ η (οποία υπολογίζεται με τον Μ.Ο. των βαθμολογιών), καθώς εμφανίζονται περιπτώσεις υποψηφίων με μόρια που θα τους «έβαζαν» σε μια σχολή, αλλά κόβονται από την ΕΒΕ λόγω Μ.Ο. Οι στρεβλώσεις αυτές είναι ακόμα πιο οφθαλμοφανείς στις περιπτώσεις σχολών που απαιτούν ειδικό μάθημα, όπου υποψήφιοι με πλήθος μορίων πάνω από τη βάση, δεν πιάνουν την ειδική βάση στο μάθημα και κόβονται» αναφέρουν οι ΣΥΝΕΚ.

«Η ουσία είναι ότι η πολιτική της ΝΔ στην εκπαίδευση εφαρμόζει τεχνητούς «κόφτες» με μοναδικό σκοπό να περιορίσει την εισαγωγή στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση και να οδηγήσει πλήθος αποφοίτων στα ιδιωτικά κολέγια» καταλήγουν.

Η ανακοίνωση

Αναλυτικά, η ανακοίνωση των Συνεργαζομένων Εκπαιδετικών Κινήσεων:

ΣΦΑΓΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΛΟΓΩ ΕΛΑΧΙΣΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ (ΕΒΕ)

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΙ ΠΑΓΙΩΝΟΝΤΑΙ

Η εκπαιδευτική πολιτική της ΝΔ οδηγεί για τρίτη συνεχή χρονιά πάνω από το 1/3 των υποψηφίων εκτός της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας 32.255 υποψήφιοι (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και επιλογή 10%) «κόβονται» από την Ανώτατη Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, στο σύνολο των 88.570 υποψηφίων (73.220 από τα ΓΕΛ και 15.350 από τα ΕΠΑΛ). Συγκεκριμένα, λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) δεν μπόρεσαν καθόλου να συμπληρώσουν μηχανογραφικό 20.493 υποψήφιοι/ες  από τα ΓΕΛ και 5.998 από τα ΕΠΑΛ.

Επιπλέον στρεβλώσεις δημιουργούνται με την ασυνάφεια που υπάρχει ανάμεσα στα μόρια των υποψηφίων (τα οποία υπολογίζονται με τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων) και την ΕΒΕ η (οποία υπολογίζεται με τον Μ.Ο. των βαθμολογιών), καθώς εμφανίζονται περιπτώσεις υποψηφίων με μόρια που θα τους «έβαζαν» σε μια σχολή, αλλά κόβονται από την ΕΒΕ λόγω Μ.Ο. Οι στρεβλώσεις αυτές είναι ακόμα πιο οφθαλμοφανείς στις περιπτώσεις σχολών που απαιτούν ειδικό μάθημα, όπου υποψήφιοι με πλήθος μορίων πάνω από τη βάση, δεν πιάνουν την ειδική βάση στο μάθημα και κόβονται.

Η ουσία είναι ότι η πολιτική της ΝΔ στην εκπαίδευση εφαρμόζει τεχνητούς «κόφτες» με μοναδικό σκοπό να περιορίσει την εισαγωγή στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση και να οδηγήσει πλήθος αποφοίτων στα ιδιωτικά κολέγια.

Ιδιωτικά κολέγια

Εγκαίρως η ΝΔ φρόντισε να νομοθετήσει της ισοτίμηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των δημόσιων πανεπιστημίων με τα ιδιωτικά κολέγια κερδοσκοπικού χαρακτήρα, παρόλο που τα τελευταία παρέχουν χαμηλής ποιότητας εκπαίδευση όπως αποδεικνύεται στις διεθνείς αξιολογήσεις, σε αντίθεση με τα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας που βρίσκονται στις υψηλότερες θέσεις. Τώρα σχεδιάζεται η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος η οποία θα βάλει τέλος στο δικαίωμα των ανθρώπων για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή πανεπιστημιακές σχολές μαραζώνουν, κάθως δεν συμπληρώνονται οι θέσεις των εισακτέων. Αυτό οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο «κλείσιμό» τους, για να έρθουν στη συνέχεια να καλύψουν το κενό τα ιδιωτικά πανεπιστήμια-κολέγια.

Κοινωνικοί αποκλεισμοί

Η πολιτική αυτή δεν έχει κανένα όφελος για την ελληνική κοινωνία και το παραγωγικό της δυναμικό,  καθώς οδηγεί σε εκπαιδευτικό αποκλεισμό τα παιδιά των οικογενειών με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα (την πλειοψηφία δηλαδή). Όποιος έχει χρήματα σπουδάζει. Οι υπόλοιποι προορίζονται για φτηνό ανειδίκευτο ή χαμηλής ειδίκευσης εργατικό δυναμικό, ευάλωτο στην ανεργία και τις μεταβολές της αγοράς εργασίας, και χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Εξάλλου όλες οι έρευνες που εστιάζουν σε αυτά τα μοντέλα εκπαίδευσης δείχνουν την ανάλογη σχέση της πρόσβασης σε σπουδές τριτοβάθμιας με το εισόδημα των οικογενειών των νέων ανθρώπων.  Μάλιστα σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και το Ην. Βασίλειο οι φοιτητές/τριες αναγκάζονται να καταφύγουν σε φοιτητικά δάνεια που τους δεσμεύουν για πολλά χρόνια μετά την αποφοίτησή τους.

Ευρωπαϊκοί στόχοι

Για την ιστορία δε, να πούμε ότι μόνο σε δύο δείκτες σχετικούς με την εκπαίδευση η Ελλάδα έχει φτάσει τους ευρωπαϊκούς στόχους: στη χαμηλή σχολική διαρροή και τον αριθμό αποφοίτων στην τριτοβάθμια. Απ'ό,τι φαίνεται όμως η ΝΔ έχει θέσει ως προτεραιότητά της να μειώσει τον αριθμό αποφοίτων από την τρτοβάθμια, θεωρώντας μειονέκτημα για τη χώρα τη μόρφωση και την εξειδίκευση, και προορίζοντας το εργατικό της δυναμικό για χαμηλές και υποαμειβόμενες θέσεις εργασίας.

Ακραία φτωχοποίηση

Το τραγικό είναι ότι αυτή η πολιτική των εκπαιδευτικών αποκλεισμών -με τη νομοθέτηση των voucher- θα αφορά πλεόν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επιδεινώνοντας την ήδη αυξανόμενη φτωχοποίηση των μεγαλύτερων στρωμάτων του πληθυσμού.

Οι εκπαιδευτικοί και η κοινωνία πρέπει να αντισταθούμε σε αυτην την πολιτική των κοινωνικών ανισοτήτων, που παγιώνονται επικίνδυνα δεσμεύοντας το μέλλον των νέων.

Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Πανελλαδικές 2024: Αναλυτικές εκτιμήσεις για τις βάσεις σε 38 δημοφιλή τμήματα του 1ου Πεδίου

Μηχανογραφικό 2024: Την Τρίτη αρχίζει η υποβολή των μηχανογραφικών - Οι τελευταίες οδηγίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα