panellinies traumatismos
INTIME/ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Ολη η εφετινή εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας

Το Υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε την εγκύκλιο για τις Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες 2023.

Για την αποφυγή οποιασδήποτε σύγχυσης διευκρινίζεται ότι η αναφερόμενη διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αφορά μόνο στον τρόπο πανελλαδικής εξέτασης των υποψηφίων των ΓΕΛ για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθώς και στην εξέταση των παραπάνω υποψηφίων στα ειδικά μαθήματα και δεν συνδέεται με κανένα τρόπο με τις διατάξεις που αφορούν στην εισαγωγή των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για τους οποίους ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 35 του Ν.3794/2009 (ΦΕΚ 156 Α΄).

ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Σύμφωνα με αυτήν λοιπόν, οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους σύμφωνα με τις διατάξεις της αριθ.Φ.251/22806/Α5/26-2-2021 (ΦΕΚ 897 Β΄) Υπουργικής Απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με την αριθ.Φ.251/41927/Α5/2022 (ΦΕΚ 1785 Β΄) ΥΑ και την αριθ.Φ.251/160199/Α5/23-12-2022 (ΦΕΚ 6864 Β΄) ΥΑ. Ειδικότερα:

α) Όσοι εμπίπτουν στις διατάξεις της παραγράφου Δ και Γi) του άρθρου 1 της αριθ.Φ.251/22806/Α5/26-2-2021(ΦΕΚ 897 Β΄) Υπουργικής Απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με την αριθ.Φ.251/41927/Α5/2022 (ΦΕΚ 1785 Β΄) ΥΑ και την αριθ.Φ.251/160199/Α5/23-12-2022 (ΦΕΚ 6864 Β΄) ΥΑ, εξετάζονται μόνο γραπτά στο ίδιο εξεταστικό κέντρο στο οποίο εξετάζονται και οι υπόλοιποι υποψήφιοι του Λυκείου στο οποίο υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση, σε ξεχωριστή αίθουσα και ο χρόνος εξέτασής τους μπορεί να παραταθεί με απόφαση του ΚΕΔΑΣΥ. Ο χρόνος παράτασης της γραπτής εξέτασης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30΄ λεπτά.

Συγκεκριμένα εξετάζονται μόνο γραπτά οι υποψήφιοι που:
i) Έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω.
ii) Παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας, όπως αυτά περιγράφονται στην με αριθ.πρωτ.24479/Δ3/3-3-2023 εγκύκλιο της αρμόδιας Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ με θέμα «Διευκρινιστικές οδηγίες ως προς το Κεφάλαιο Γ της με αρ.πρωτ.Φ.251/2843/Α5/12-1-2023 εγκυκλίου της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων».
iii) Παρουσιάζουν προβλήματα επιληψίας.
iv) Παρουσιάζουν διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, εφόσον στη γνωμάτευση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) αναγράφεται ο γραπτός τρόπος εξέτασης.

- Για την υπαγωγή στις περιπτώσεις (i) και (iii) απαιτείται αξιολογική έκθεση των οικείων Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), με την επιφύλαξη της ανωτέρω εντός του πλαισίου επισήμανσης. Η ανωτέρω απόφαση εκδίδεται από τα ΚΕΔΑΣΥ λαμβάνοντας υπόψη τις γνωματεύσεις που χορηγούνται από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) ή τις Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές Πιστοποίησης Αναπηρίας της παρ. 2 του άρθρου 17 του Ν.4058/2012 (ΦΕΚ 63 Α’) στο πλαίσιο της συνεργασίας των ΚΕΔΑΣΥ με τα ΚΕΠΑ και τις Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές Πιστοποίησης Αναπηρίας σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 11 του Ν.4823/2021 (ΦΕΚ 136 Α΄).
- Οι περιπτώσεις (ii) και (iv) πιστοποιούνται με αξιολογική έκθεση των οικείων Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), με την επιφύλαξη της ανωτέρω εντός του πλαισίου επισήμανσης, στην οποία πρέπει να αναγράφεται ο γραπτός τρόπος εξέτασης.
Για τη διαδικασία πιστοποίησης και την ισχύ των γνωματεύσεων των παραπάνω περιπτώσεων ισχύουν όσα έχουν αναφερθεί στην ανωτέρω 4 σχετική εγκύκλιό μας.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 3 της ανωτέρω αριθ.Φ.251/22806/Α5/26-2-2021 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 897 Β΄) ανάμεσα στους οριζόμενους επιτηρητές πρέπει κάποιος να είναι εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ87.01(ΠΕ14) ή ΠΕ87.02(ΠΕ18.10), λόγω της αναπηρίας κάποιων υποψηφίων.
β) Όσοι εμπίπτουν στις διατάξεις των παραγράφων Α και Γii) του άρθρου 1 της αριθ.Φ.251/22806/Α5/26-2-2021 (ΦΕΚ 897 Β΄) Υπουργικής Απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με την αριθ.Φ.251/41927/Α5/2022 (ΦΕΚ 1785 Β΄) ΥΑ και την αριθ.Φ.251/160199/Α5/23-12-2022 (ΦΕΚ 6864 Β΄) ΥΑ, εξετάζονται προφορικά στα Βαθμολογικά Κέντρα ή στα παραρτήματα των Βαθμολογικών Κέντρων ή στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα βάσει των διατάξεων του άρθρου 3 της ως άνω ΥΑ, και των οδηγιών που περιέχονται στις ανωτέρω 4 και 5 σχετικές εγκυκλίους μας.
Συγκεκριμένα εξετάζονται προφορικά μόνο οι εξεταζόμενοι που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:
i) είναι τυφλοί, σύμφωνα με το Ν.958/1979 (ΦΕΚ 191 Α΄) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%,
ii) έχουν κινητική αναπηρία μόνιμη ή προσωρινή τουλάχιστον 67% που συνδέεται με τα άνω άκρα,
iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,
iv) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία ή
ν) παρουσιάζουν διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, εφόσον στη γνωμάτευση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) αναγράφεται ο προφορικός τρόπος εξέτασης. - Η υπαγωγή στις περιπτώσεις (i) έως και (iii) πιστοποιείται με απόφαση των οικείων Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) για αντικατάσταση της γραπτής εξέτασης με προφορική, με την επιφύλαξη της ανωτέρω εντός του πλαισίου επισήμανσης. Η ανωτέρω απόφαση εκδίδεται από τα ΚΕΔΑΣΥ λαμβάνοντας υπόψη τις γνωματεύσεις που χορηγούνται από τα Κέντρα Πιστοποίησης

Δείτε επίσης: Τα εξεταστικά κέντρα υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΡΑΕ
ΑΣΕΠ 5Κ/2025: Στο Τυπογραφείο νέα προκήρυξη για μόνιμες προσλήψεις στη ΡΑΑΕΥ – Θέσεις και με απολυτήριο Λυκείου
Στο Εθνικό Τυπογραφείο η προκήρυξη 5Κ/2025 - Νέα προκήρυξη σε ΦΕΚ για μόνιμες θέσεις στη ΡΑΑΕΥ και με απολυτήριο λυκείου
ΑΣΕΠ 5Κ/2025: Στο Τυπογραφείο νέα προκήρυξη για μόνιμες προσλήψεις στη ΡΑΑΕΥ – Θέσεις και με απολυτήριο Λυκείου
Δόμνα Μιχαηλίδου
Δόμνα Μιχαηλίδου: «Ισοβιότητα στους τρίτεκνους – Νέα σπίτια σε ανενεργά στρατόπεδα» – Εξαγγελίες για το δημογραφικό στη ΔΕΘ
Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας μιλά για σταδιακή σύγκλιση τριτέκνων – πολυτέκνων, για κοινωνική αντιπαροχή με το 70% στους εργολάβους,...
Δόμνα Μιχαηλίδου: «Ισοβιότητα στους τρίτεκνους – Νέα σπίτια σε ανενεργά στρατόπεδα» – Εξαγγελίες για το δημογραφικό στη ΔΕΘ
foto_education_pencils_2.jpg
Πρώτο κουδούνι με προβλήματα – Εκπαιδευτικοί σε θέσεις μάχης για μισθούς, προσλήψεις και σχολικές υποδομές
Χτυπάει το κουδούνι, λείπουν τα βασικά – Εκπαιδευτικοί ξεσηκώνονται για σχολεία, προσλήψεις και αξιοπρεπείς συνθήκες
Πρώτο κουδούνι με προβλήματα – Εκπαιδευτικοί σε θέσεις μάχης για μισθούς, προσλήψεις και σχολικές υποδομές
kreas
Κρέας:Το απλό κόλπο που μειώνει τις καρκινογόνες ουσίες έως 88%
Oι ειδικοί επισημαίνουν ότι υπάρχουν απλές τεχνικές, οι οποίες μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο και καθιστούν το κρέας ασφαλέστερο για κατανάλωση
Κρέας:Το απλό κόλπο που μειώνει τις καρκινογόνες ουσίες έως 88%