Λύγισαν οι Νομικές, οι Ιατρικές τα υψηλόβαθμα Πολυτεχνικά (ΕΜΠ) καθώς και το μεγαλύτερο μέρος των τμημάτων υψηλής βαθμολογίας όπως ακριβώς είχε εκτιμηθεί καθώς υπήρξε συρρίκνωση του αριθμού των αριστούχων.

Τέλος στην αγωνία χιλιάδων υποψηφίων που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δόθηκε το απόγευμα της Πέμπτης, καθώς ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής. 

Στις φετινές εξετάσεις ο αριθμός των υποψηφίων πλησίασε τις 100.000 και ο αριθμός αυτών που πέτυχαν την εισαγωγής τους στα ΑΕΙ ανέρχεται σε 61.682.

Η κίνηση των βάσεων εισαγωγής όπως ακριβώς είχε εκτιμηθεί είχε διπλή κατεύθυνση. Ένα μεγάλο μέρος τμημάτων (κυρίως από το 1ο Επιστημονικό Πεδίο, από τα υψηλόβαθμα όλων των Πεδίων και από τα Στρατιωτικά και Αστυνομικά) κινήθηκε πτωτικά ενώ ένα άλλο μέρος τμημάτων (κυρίως χαμηλής και μεσαίας βαθμολογίας) κινήθηκε ανοδικά.

Λύγισαν οι Νομικές, οι Ιατρικές τα υψηλόβαθμα Πολυτεχνικά (ΕΜΠ) καθώς και το μεγαλύτερο μέρος των τμημάτων υψηλής βαθμολογίας όπως ακριβώς είχε εκτιμηθεί καθώς υπήρξε συρρίκνωση του αριθμού των αριστούχων.
 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΕΛ/ΕΠΑΛ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ 2022

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ
(Σύνολο)

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ
(με Μηχανογραφικό)

ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ
(σε Πανεπιστήμια)

ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ
(σε ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ)

ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ
(σε Στρατό, Αστυνομία,
Πυροσβεστική, Λιμενικό,
ΑΕΝ)

ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ
(Σύνολο)

ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
(με Μηχανογραφικό)

ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
(Σύνολο)

ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΕΛ

72.012

51.469

46.764

251

2.548

49.563

96.30 %

68.83 %

ΕΠΙΛΟΓΗ 10% ΓΕΛ 2021

6.523

6.523

3.257

18

197

3.472

53.23 %

53.23 %

ΕΠΙΛΟΓΗ 10% ΓΕΛ ΝΕΟ 2020

2.745

2.745

1.856

9

90

1.955

71.22 %

71.22 %

ΕΠΙΛΟΓΗ 10% ΓΕΛ ΠΑΛΑΙΟ 2020

406

406

280

 

9

289

71.18 %

71.18 %

ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΛ

15.138

9.781

5.004

95

620

5.719

58.47 %

37.78 %

ΕΠΙΛΟΓΗ 10% ΕΠΑΛ 2021

1.885

1.885

351

6

45

402

21.33 %

21.33 %

ΕΠΙΛΟΓΗ 10% ΕΠΑΛ 2020

596

596

267

4

11

282

47.32 %

47.32 %

Πίνακας 1: Στατιστικά στοιχεία υποψηφίων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ για τα αποτελέσματα επιλογής Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022.

Το χαμηλότερο ποσοστό επιτυχίας από τους υποψήφιους που έδιναν φέτος πρώτη φορά το είχαν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ (ποσοστό επιτυχίας περίπου 38%) και ακολούθησαν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ που έδιναν για πρώτη φορά (με ποσοστό επιτυχίας 69% περίπου).

Πίσω από το παραβάν

Πριν μερικές εβδομάδες όταν το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωνε τις βαθμολογίες των υποψηφίων, θεώρησε ότι το κύριο ζήτημα ήταν να διαφημίσει ότι φέτος «σχεδόν 3 στους 4 υποψηφίους (ποσοστό 73,4%) των Πανελλαδικών Εξετάσεων από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ έλαβαν τη βαθμολογία τους με μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο», δηλαδή «έκαναν χρήση της δυνατότητας ενημέρωσης μέσω γραπτού μηνύματος SMS που για δεύτερη χρονιά εφάρμοσαν τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Χθες Πέμπτη και πάλι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως με την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής επισήμανε ότι για πρώτη φορά μετά από 59 χρόνια, ανακοινώνονται στα τέλη του Ιουλίου, αντί για τα τέλη Αυγούστου «με σεβασμό στην αγωνία του υποψηφίου και στην ανάγκη για βέλτιστο προγραμματισμό». Παράλληλα υπενθύμισε ότι οι υποψήφιοι έλαβαν τα αποτελέσματα και με sms στο κινητό τους, όσοι τουλάχιστον είχαν γραφτεί στη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα, ενώ δεν έκρυψε την ικανοποίησή της για την επίτευξη του κυβερνητικού στόχου να στραφούν οι νέοι στα δημόσια ΙΕΚ.

Ωστόσο, είναι φανερό, ότι κανένα sms, δεν μπορεί να φωτίσει το μαύρο φόντο των μαζικών απορρίψεων και των στρεβλώσεων που επιφύλαξε και φέτος το υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές της πανδημίας, καθώς και των χιλιάδων κενών θέσεων στα Πανεπιστήμια της χώρας, που αποτελούν τον προπομπό των συγχωνεύσεων και των καταργήσεων Τμημάτων.

Κανένα τρυκ της πολυδιαφημιζόμενης ψηφιακής διακυβέρνησης δεν θα μπορέσει να καλύψει τον αποκλεισμό του 40% των υποψηφίων, την ίδια ώρα πουπερίπου  7.000 θέσεις εισακτέων μένουν κενές, παρ΄ όλο το «κόλπο» του υπουργείου που έκοψε φέτος 9.000 θέσεις εισακτέων για να περιορίσει τεχνητά τον αριθμό των ακάλυπτων θέσεων στα Πανεπιστήμια.

Καμιά γρηγορότερη ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής δεν θα μπορέσει να πείσει ότι δεν πρόκειται παρά για μια  «προσφορά» σε ανεπιθύμητους καλεσμένους καθώς για τους επιτελείς του ΥΠΑΙΘ ο κάθε ένας πρέπει να κάνει τις σπουδές που αναλογούν στην κοινωνικοοικονομική θέση της οικογένειάς του.

Καμιά ανακοίνωση της υπουργού Παιδείας για «σεβασμό στην αγωνία του υποψηφίου» δεν μπορεί να εξαφανίσει την σαλάτα αποτελεσμάτων που οδηγεί υποψηφίους με υψηλές βαθμολογίες να μην μπορούν να πιάσουν τη σχολή της προτίμησής τους και άλλους να κόβονται από την είσοδο των Πανεπιστημίων από τις παράδοξες τεχνικές της ΕΒΕ.

Καμιά επικοινωνιακή ευλυγισία του λόγου δεν μπορεί να κρύψει ότι η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ως μοναδικό σκοπό της έχει την εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων στον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς χιλιάδες από τους «κομμένους»  μπορούν να στρατολογηθούν ως πελατεία στα ιδιωτικά ΙΕΚ και Κολέγια που εποφθαλμιούν τμήμα της πίτας από τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση.

Να το πούμε ξεκάθαρα παραμερίζοντας την επικοινωνιακή χρυσόσκονη που εξαπέλυσε με non paper η υπουργός κατά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής:

Η «μαύρη σκιά» των φετινών μαζικών αποκλεισμών υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις «πρακτορεύει» πελατειακά τους επιχειρηματίες των φροντιστηρίων, οι οποίοι θα εκταμιεύουν το άγχος και την ανασφάλεια της οικογένειας, παρουσιάζοντας τις «υπηρεσίες» τους ως μοναδικό και ασφαλές στέγαστρο «προστασίας».

Οι παραλήπτες του «μηνύματος» δεν θα περιοριστούν, βεβαίως, στους φετινούς «αποτυχόντες». Στήνεται ήδη ένας ολοκληρωμένος και «θωρακισμένος μηχανισμός αναχαίτισης» όσων ετοιμάζονται στο μέλλον να χτυπήσουν τις πόρτες των Πανεπιστημίων.

Την ίδια ώρα, αν κανείς ανιχνεύσει το «σώμα» του νέου Γενικού Λυκείου που οικοδομεί το ΥΠΑΙΘ, θα διαπιστώσει ότι το «παιδαγωγικό ευαγγέλιό» του καθορίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να πριμοδοτεί, χωρίς να το δηλώνει, την «παλινόρθωση» μιας εξεταστικοκεντρικής οργάνωσης.

Χέρι χέρι, ο πάλαι ποτέ «Μέγας Εξισωτής», όχι μόνο δεν θα ελαφρώνει αλλά θα επικυρώνει και θα νομιμοποιεί με τον πιο «αντικειμενικό» τρόπο το στένεμα των διόδων!

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Γραπτός ΑΣΕΠ: Σε ποια ειδικότητα κάνουν αίτηση φιλόλογοι και μαθηματικοί

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

μαθητές
Όταν η διδασκαλία της Ιστορίας από γυναίκα θεωρούνταν σκάνδαλο!
Η διδασκαλία της νεαρής τότε ιστορικού προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και αποτέλεσε τη βασική αιτία της έκρηξης μιας ακόμη μεσοπολεμικής εκπαιδευτικής...
Όταν η διδασκαλία της Ιστορίας από γυναίκα θεωρούνταν σκάνδαλο!
emmanuela
Ξεκίνησε η μεταμόσχευση της καρδιάς της αδικοχαμένης Έμμας σε νεαρή λήπτρια
Πήραν τη μεγάλη απόφαση να δωρίσουν τα όργανά της, γιατί, όπως εξήγησε, ήταν κάτι το οποίο σε ανύποπτη χρονική στιγμή είχε ζητήσει και η ίδια. 
Ξεκίνησε η μεταμόσχευση της καρδιάς της αδικοχαμένης Έμμας σε νεαρή λήπτρια