panellinies 2022
Menelaos Myrillas / SOOC
Σήμερα Σάββατο θα πραγματοποιηθεί στα βαθμολογικά Κέντρα της Χώρας η πειραματική βαθμολόγηση των γραπτών της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας ενώ την Δευτέρα θα ξεκινήσει η κανονική βαθμολόγηση των γραπτών

Την Δευτέρα το μεσημέρι θα αρχίσει η βαθμολόγηση των 75.000 περίπου γραπτών του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας με το οποίο πήρε το «βάπτισμα του πυρός» η πλειονότητα των φετινών στη χθεσινή «πρεμιέρα» των πανελλαδικών εξετάσεων των υποψηφίων των Γενικών Λυκείων της χώρας, τελειόφοιτων και απόφοιτων.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών τα θέματα είχαν δυσκολίες που πιθανόν να γίνουν μεγαλύτερες λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που έζησαν οι υποψήφιοι από την είσοδό τους στο Λύκειο μέχρι σήμερα.

Όσον αφορά την κατανόηση κειμένου το θέμα Α1 έχει μέτριες δυσκολίες. Το θέμα Β1 αν και δεν αιφνιδιάζει τους υποψήφιους έχει τις δυσκολίες του, ενώ τα θέματα Β2 και Β3 ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά και προϋπόθεταν μεγάλη εξοικείωση των μαθητών με τη γλώσσα του κειμένου και πολύ καλή γνώση της θεωρίας για τις γλωσσικές επιλογές του συγγραφέα ενός κειμένου. Το θέμα Γ1 μπορούσε να αναπτυχθεί από ένα μεγάλο τμήμα των υποψηφίων καθώς δεν ζητούσε εκτενή ερμηνευτική ανάλυση, ωστόσο είναι σίγουρο ότι έχει δημιουργήσει δυσκολίες σε αρκετούς.

Οι πρώτες εκτιμήσεις έμπειρων βαθμολογητών συγκλίνουν στο ότι πάνω από το 25% των υποψηφίων θα βρεθούν κάτω από τη βάση ενώ δεν θα ξεπεράσει το 1,5 % των υποψηφίων που θα μπουν στην κλίμακα του «άριστα» (18-20).

Το μάθημα «κλειδί»

Οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων, εκτός από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και τις μειωμένες θέσεις εισακτέων,  έχουν να αντιμετωπίσουν και τους συντελεστές βαρύτητας.

Και ακριβώς, στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας γίνεται για τις περισσότερες σχολές το «κλειδί της εισόδου», μια παράμετρος που μένει στο περιθώριο των συζητήσεων, αν και μπορεί να επηρεάσει, μέσω της βαθμολογίας, το συνολικό αριθμό των μορίων των υποψηφίων.

Αναφερόμαστε στους συντελεστές βαρύτητας των  Πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, και Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή του.

Η σημαντικότερη, λοιπόν, αλλαγή που φέρνουν οι νέοι συντελεστές βαρύτητας είναι η ανάδειξη του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» σε πρωταγωνιστή των Πανελλαδικών Εξετάσεων σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία.

Μέχρι τώρα η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (μιλάμε για ένα μάθημα στο οποίο εκτός των άλλων, συνήθως, το 10-15%  των γραπτών αναβαθμολογούνται) ήταν εξεταζόμενο μάθημα όλων των Επιστημονικών Πεδίων, αλλά σε κανένα Πεδίο δεν ήταν μάθημα αυξημένης βαρύτητας, ούτε καν στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο των Ανθρωπιστικών Επιστημών. Φέτος, όμως, στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο 79 τμήματα έδωσαν στο μάθημα αυτό συντελεστή μεγαλύτερο ή ίσο του 30. Και στα άλλα Πεδία είναι σημαντικός ο αριθμός των Τμημάτων που έδωσαν υψηλό συντελεστή στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

Η βαθμολόγηση των γραπτών

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, κάθε γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται από δύο βαθμολογητές και η βαθμολόγησή του γίνεται από τον καθένα από αυτούς στην εκατοντάβαθμη κλίμακα (0-100).  Έτσι λοιπόν, αν η διαφορά βαθμολογίας μεταξύ των δύο βαθμολογητών είναι μεγαλύτερη των δώδεκα (12) μονάδων, το γραπτό αναβαθμολογείται από τρίτο καθηγητή στην ίδια κλίμακα. Τελικός γραπτός βαθμός κάθε μαθήματος στην περίπτωση αναβαθμολόγησης, είναι το άθροισμα των δύο μεγαλύτερων βαθμών. Επισημαίνεται ιδιαίτερα στο σημείο αυτό ότι είναι απόλυτη ανάγκη ο κάθε βαθμολογητής να συνειδητοποιήσει το μέγεθος της ευθύνης του.

Γι’ αυτό η κρίση του πρέπει να μείνει ανεπηρέαστη από τυχόν υποκειμενικά κριτήρια, να διαμορφώνεται με ψυχραιμία, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς εξάρσεις απογοήτευσης ή ενθουσιασμού. Πρέπει να γίνει συνείδηση όλων ότι τόσο η αυστηρότητα, όσο και η επιείκεια απομακρύνουν από την αντικειμενική αξιολόγηση που είναι ο θεμελιώδης στόχος. Η πλήρης ενημέρωση του βαθμολογητή στο περιεχόμενο των συγκεκριμένων θεμάτων είναι απαραίτητη για τη σωστή αποτίμηση της απάντησης. Τονίζεται επίσης ότι είναι αναγκαίο οι βαθμολογητές να έχουν υπόψη τους τις διατάξεις που αναφέρονται στην παραγωγή και επιλογή των θεμάτων, τι ζητείται και πώς αξιολογείται το κάθε θέμα ή ερώτηση. 

Οι βαθμολογητές

Δεν μπορεί να μετέχει στην Επιτροπή Βαθμολογικού Κέντρου με οποιαδήποτε ιδιότητα ή ως βαθμολογητής αναβαθμολογητής, όποιος έχει συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και του τρίτου βαθμού με εξεταζόμενο ή είναι σύζυγος υποψηφίου, τα γραπτά του οποίου βαθμολογούνται σ’ αυτό το Β.Κ.  Δεν μπορεί να είναι Πρόεδρος Βαθμολογικού Κέντρου όποιος έχει συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και τρίτου βαθμού με εξεταζόμενο ή είναι σύζυγος υποψηφίου που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων.

Οι βαθμολογητές των γραπτών κάθε μαθήματος, είναι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της οικείας ή όμορης Διεύθυνσης και κατά προτεραιότητα αυτοί που έχουν διδάξει το οικείο μάθημα στην τελευταία τάξη του ΓΕΛ για ένα τουλάχιστον σχολικό έτος κατά την τελευταία τριετία.

Ο τρίτος βαθμολογητής (αναβαθμολογητής), επιλέγεται μεταξύ των βαθμολογητών ή των μελών της επιτροπής του ΒΚ με μεγαλύτερη εκπαιδευτική εμπειρία και είναι κατά προτίμηση Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ή Διευθυντής Λυκείου ή καθηγητής με βαθμό Α ́της οικείας ειδικότητας που έχει διδάξει το μάθημα κατά το τελευταίο έτος διδασκαλίας του.

Τα μέλη της Επιτροπής του Βαθμολογικού Κέντρου, μπορούν εκτός του ωραρίου απασχόλησής τους στην επιτροπή του Βαθμολογικού Κέντρου, να χρησιμοποιούνται και ως τρίτοι βαθμολογητές. Επίσης τα μέλη της Επιτροπής κάθε Β.Κ. είναι και συντονιστές των βαθμολογητών για τα αντίστοιχα με την ειδικότητά τους εξεταζόμενα μαθήματα, μεταφέρουν στους βαθμολογητές οδηγίες της Κ.Ε.Ε. Ημερήσιων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων, παρακολουθούν τη διαδικασία βαθμολόγησης και παρεμβαίνουν, όταν κριθεί αναγκαίο, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή σύγκλιση στην αξιολόγηση των βαθμολογητών σε κάθε Β.Κ., μπορούν, δε, να ορίζονται και ως αναβαθμολογητές. Σε κάθε βαθμολογητή που ορίζεται από τον Πρόεδρο του Β.Κ. αντιστοιχεί ένας κωδικός αριθμός που υπάρχει στο κεντρικό σύστημα του Υπουργείου Παιδείας.

Όσοι βαθμολογητές έχουν ήδη πάρει κωδικό με αυτόν τον τρόπο, ισχύει ο ίδιος και φέτος. Όπου υπάρχει ανάγκη, μπορεί ο Πρόεδρος του Β.Κ να ζητά από τον Περιφερειακό Επόπτη Εξετάσεων ΓΕΛ αριθμό βαθμολογητών από όμορη Δ.Ε που έχουν διδάξει το οικείο μάθημα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καταιγίδα, κεραυνος, βροχή
Προειδοποίηση Τσατραφύλλια για τη Θεσσαλία: «Σε 20 ώρες, θα πέσει νερό τριών μηνών»
«Καμπανάκι» από μετεωρολόγο Τσατραφύλλια για Λάρισα και Μαγνησία - Σε λιγότερο από 20 ώρες θα πέσει το νερό 3 μηνών
Προειδοποίηση Τσατραφύλλια για τη Θεσσαλία: «Σε 20 ώρες, θα πέσει νερό τριών μηνών»