Ένα συγκλονιστικό γράμμα μαθήτριας στην Κεραμέως: «Νιώθω τρία χρόνια τώρα ότι βρίσκομαι στην κόλαση»
«Δεν μου αρέσει που δεν μπορώ να καθορίσω το μέλλον μου» αναφέρει σε επιστολή της μαθήτρια της Γ' Λυκείου ενόψει πανελλαδικών - Για τα παιδιά που μένουν εκτός ΑΕΙ χρησιμοποιεί τη φράση του Αϊνστάιν: «Τα παιδιά αυτά έχουν όλα τους κάποιο ταλέντο . Αλλά αν κρίνεις ένα ψάρι από την ικανότητά του να σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο, θα περάσει την υπόλοιπη ζωή του πιστεύοντας ότι είναι ηλίθιο»

Την ανησυχία της για τις πανελλαδικές εξετάσεις και το μέλλον της, εκφράζει με επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μαθήτρια της Γ' Λυκείου που φοιτά στον Κίσσαμο.

Μέσω του alfavita.gr, περιγράφει τις στιγμές άγχους, ακόμα και απελπισίας, που βιώνουν πολλοί υποψήφιοι των πανελλαδικών: πανδημία με δύο χρόνια τηλεκπαίδευση, χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες λόγω κενών και νόσησης, παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να έχουν παράλληλη διδακτική υποστήριξη για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Σε αυτή τη συνθήκη ήρθε να προστεθεί η ελάχιστη βάσης εισαγωγής εξαιτίας της οποίας έμειναν πολλά παιδιά εκτός πανεπιστημίων, αλλά και η «τεράστια ύλη που είναι αδύνατον να διδαχτεί με ορθό και σωστό τρόπο».

«Νιώθω ότι εδώ και τρία χρόνια, από τότε που άρχισα να φοιτώ στο Γενικό λύκειο, βρίσκομαι στην κόλαση. Και είμαι σίγουρη πως δεν είμαι η μόνη μαθήτρια σε όλη την Ελλάδα. Δεν μου αρέσει καθόλου που δεν είμαι εγώ εκείνη που καθορίζει το μέλλον μου» αναφέρει με πικρία η μαθήτρια και απευθυνόμενη προς την υπουργό τονίζει: 

«Η παιδεία, ένα τόσο πολύτιμο αγαθό, μία τόσο υπέροχη Αρετή, έχει εμπορευματοποιηθεί. Δεν έχετε συνειδητοποιήσει μάλλον πως ούτε εγώ, αλλά χιλιάδες παιδιά στην Ελλάδα, δεν μπορούμε να βρούμε κάποια αλλη φυγη. Δεν μπορούμε να σπουδασουμε σε κάποιο κολλέγιο εντός ή εκτός Ελλάδος και δεν μπορούμε να αποφοιτησουμε από κάποια ιδιωτική σχολή.

Όμως εσείς -και όταν λέω εσείς εννοώ εσάς που βρίσκεται στην εξουσία- εθελοτυφλείτε σε τέτοιου είδους προβλήματα.

Αντί για να βοηθήσετε να έχουμε ένα καλύτερο μέλλον, ένα μέλλον που η Ελλάδα μας θα έχει επιστήμονες που αγαπάνε με όλη τους την ψυχή το επάγγελμά τους, μας εμποδίζετε να σταθούμε με επιτυχία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» σημειώνει. 

Ακολουθεί η επιστολή της μαθήτριας:

Αξιότιμη κυρία Κεραμέως

Ύστερα από πολύ συλλογισμό, πήρα την πρωτοβουλία να επικοινωνήσω μαζί σας μέσω αυτού του γράμματος. Με όλο το σεβασμό θα ήθελα να σας εκφράσω μερικές από τις ανησυχίες μου...

Είμαι και εγώ μαθήτρια της Γ' Λυκείου η οποία φέτος καλούνται να «διαγωνιστώ» - διοτι πλέον για διαγωνισμό μιλαμε- στις πανελλαδικές εξετάσεις. Σε όλη μου τη ζωή αποσκοπούσα να μπω στο πανεπιστήμιο. Κυριολεκτικά. Από το δημοτικό κιόλας ονειρεύομαι να μπω σε μία υψηλόβαθμη σχολή, όπως έμαθα στην πορεία. Στο γυμνάσιο είπα «θα τα καταφέρω». Το λύκειο δε, άρχισαν οι αμφιβολίες...

Αναμφίβολα το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι ένα βαθμοθηρικο σύστημα. Αποσκοπεί μόνο στην εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε καμία άλλη ουσιαστική μόρφωση. Ούτε καν αυτό εξασφαλίζει. Το 2021 είναι γνωστό ότι μερικές χιλιάδες παιδιά έμειναν εκτός Πανεπιστημίου λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Ίσως τώρα να σκέφτεστε πως δεν ήταν δικιά σας ευθύνη, πως απλώς εκείνο τα παιδιά δεν διάβασαν αρκετά διότι δεν είναι όλα για το πανεπιστήμιο.

Ελπίζω να κάνω λάθος... Διότι αν δεν κάνω έρχομαι να σας απαντήσω πως εσείς κάνετε λάθος! Τα παιδιά αυτά έχουν όλα τους κάποιο ταλέντο. Και όπως είχε πει και ο Αϊνστάιν, όλοι είναι διάνοιες. Αλλά αν κρίνεις ένα ψάρι από την ικανότητά του να σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο, θα περάσει την υπόλοιπη ζωή του πιστεύοντας ότι είναι ηλίθιο. Τα λόγια αυτά σχετίζονται με την καίρια κατάσταση.

Αρχικά θα σας μιλήσω για ένα ευρύ κοινό. Εκατοντάδες παιδιά έχασαν πολλές διδακτικές ώρες εξαιτίας του γεγονότος ότι νόσησαν από covid. Χιλιάδες παιδιά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να έχουν κάποια παραλληλη διδακτική υποστήριξη και αναγκάζουν με κόπο και ιδρώτα να χαροπαλεύουν ξημεροβραδιάζονται σκυμμένοι πάνω από ένα βιβλίο - αυτό της χημείας ή των λατινικών. Και γιατί αυτό;!

Μιλάμε για μία τεράστια ύλη που αντικειμενικά είναι αδύνατον να διδαχτεί με ορθό και σωστό τρόπο, καθώς υπερβαίνει κατά πολύ τις δυνατότητες των μαθητών. Όμως εσείς κάτι τέτοιο το αρνειστε. Αντ αυτού απαντάτε πως δεν υφίσταται καμία μείωση της ύλης...

Ναι κυρία Κεραμέως, είναι εύκολο να το λέτε όμως πρακτικά δεν βρίσκεται στα πλαίσια του ρεαλισμού...

Όμως αφήστε το αυτό. Ας δούμε πιο σφαιρικά το θέμα.

Όπως σας είπα και αρχικά, πήρα την πρωτοβουλία να σας στείλω αυτό εδώ το γράμμα.

Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής η οργή που νιώθω με παρακίνησε να απευθυνθώ σε σας με αυτό τον τρόπο. Δεν νιώθω οργή για εσάς, ούτε κατά διάνοια!

Νιώθω, ότι εδώ και τρία χρόνια, από τότε που άρχισα να φοιτώ στο Γενικό λύκειο, βρίσκομαι στην κόλαση. Και είμαι σίγουρη πως δεν είμαι η μόνη μαθήτρια σε όλη την Ελλάδα. Δεν μου αρέσει καθόλου που δεν είμαι εγώ εκείνη που καθορίζει το μέλλον μου. Τα θέματα των πανελλαδικών, από το 2012 και μετά, άρχισαν να γίνονται όλο και πιο απαιτητικά, σε σημείο να υποτιμάται και ο ίδιος μας ο κόπος και μόχθος για να φτάσουμε μέχρι αυτό το σημείο! Η ύλη είναι, ο χρόνος περιορισμένος και οι πιθανότητες να πετύχουμε λιγοστές.

Η παιδεία, ένα τόσο πολύτιμο αγαθό, μία τόσο υπέροχη Αρετή, έχει εμπορευματοποιηθεί. Δεν έχετε συνειδητοποιήσει μάλλον πως ούτε εγώ, αλλά χιλιάδες παιδιά στην Ελλάδα, δεν μπορούμε να βρούμε κάποια αλλη φυγη. Δεν μπορούμε να σπουδασουμε σε κάποιο κολλέγιο εντός ή εκτός Ελλάδος και δεν μπορούμε να αποφοιτησουμε από κάποια ιδιωτική σχολή.

Όμως εσείς -και όταν λέω εσείς εννοώ εσάς που βρίσκεται στην εξουσία- εθελοτυφλείτε σε τέτοιου είδους προβλήματα. Αντί για να βοηθήσετε να έχουμε ένα καλύτερο μέλλον, ένα μέλλον που η Ελλάδα μας θα έχει επιστήμονες που αγαπάνε με όλη τους την ψυχή το επάγγελμά τους, μας εμποδίζετε να σταθούμε με επιτυχία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ίσως εσάς, και δεν εννοώ εσάς προσωπικά κυρια Υπουργέ, σας είναι προφανές ότι υπάρχει ισότητα σε τούτη εδώ τη χώρα. Δεν αντιλέγω. Όμως σκοπός είναι να υπάρχει ισοτιμία. Να ενισχύουμε και εκείνους που είναι σε διάφορους τομείς πιο ανίσχυροι. Ουτοπικό; Δεν θα έπρεπε να ήταν...

Προφανώς δεν ρίχνω σε σας προσωπικά την ευθύνη. Όμως ζητώ λίγο ενσυναίσθηση. Προς εμένα και προς όλα αυτά τα νέα παιδιά. Ζητώ να φανερώσει την ανθρώπινη πλευρά σας, εκείνη που θα κατανοήσει και θα συμβάλει στην αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων. Ζητώ να συμβάλλετε στην υλοποίηση των ονείρων όλων αυτών των παιδιών που ελπίζουν, και όχι στα αδικοχαμένα όνειρα που τόσο καιρό πάλευαν για αυτά. Διότι εμείς οι νέοι θα παραλάβουμε το μέλλον τουτης εδώ της χώρας. Σας ζητώ λοιπόν να συμβάλετε στη διεξαγωγή ενός δίκαιου αγώνα για όλους μας.

Με σεβασμό,

Μαθήτρια από το ΓΕΛ Κισσαμου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κινητό
Έπεσε η Meta: Προβλήματα σε facebook, instagram και WhatsApp και στην Ελλάδα
Τα τεχνικά προβλήματα όσον αφορά τη σύνδεση και παραμονή στα εν λόγω μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρατηρούνται μάλιστα και στην Ελλάδα
Έπεσε η Meta: Προβλήματα σε facebook, instagram και WhatsApp και στην Ελλάδα
agonas_dromoy.jpg
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή στην Λεωφόρο Ποσειδώνος
Η ΕΛΑΣ κάνει έκκληση στους οδηγούς, για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν τη διέλευση...
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή στην Λεωφόρο Ποσειδώνος
ploio
Αναστάτωση στην Κρήτη: Πλοίο επέστρεψε στο λιμάνι εξαιτίας αδιαθεσίας μαθητή
Μαθητής που ταξίδευε με ομάδα του σχολείου και τους καθηγητές του ένιωσε έντονη αδιαθεσία και χρειαζόταν να μεταφερθεί στο νοσοκομείο
Αναστάτωση στην Κρήτη: Πλοίο επέστρεψε στο λιμάνι εξαιτίας αδιαθεσίας μαθητή