Κυρία υπουργέ, καταργώντας την ΕΒΕ δεν θα μειωθεί η υπόληψή σας
Βάσεις πανελλαδικών εξετάσεων 2021: Ακόμα μία επιστολή δημοσιεύει το alfavita από μαθήτρια που αποκλείεται από την Αρχιτεκτονική ΑΠΘ λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα ειδικά μαθήματα

Πληθαίνουν οι επιστολές που φτάνουν στο alfavita και αφορούν τον αποκλεισμό μαθητών που έχουν γράψει άριστα στις πανελλαδικές εξετάσεις αλλά παρόλα αυτά αποκλείονται από τις σχολές τις επιλογής τους. Εδώ έχουμε ακόμα μία περίπτωση μαθήτριας που αποκλείεται από την Αρχιτεκτονική του ΑΠΘ για 0,3 μονάδες στην βάση του ελευθέρου σχεδίου.

Η μαθήτρια, εκτός των άλλων, θίγει και το θέμα των δυσβάσταχτων οικονομικών που απαιτούν οι σπουδές ενός απόφοιτου διαφορετική πόλη, το οποίο όπως φαίνεται δεν φαίνεται να προβληματίζει ιδιαίτερα την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Μάλιστα η μαθήτρια χαρακτηριστικά αναφέρει: «Η οικογένειά μου δεν έχει οικονομική άνεση και έχει ήδη κάνει πολλά για εμένα. Το να φύγω από την πόλη μου είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο. Πρέπει επομένως να εγκαταλείψω τον στόχο μου;»

Επιπλέον η μαθήτρια δίνει την δική της απάντηση στην υπουργό Παιδείας που απάντησε σε μαθητή με σχεδόν 21.000 μόρια ότι ούτε πέρσι θα περνούσε στην Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ.

«Καθαρά πληροφοριακά και για να αποφευχθούν παρόμοια λάθη στο μέλλον, ο μαθητής με τα, σχεδόν, 21.000 μόρια, θα περνούσε μετά βαΐων και κλάδων την περσινή χρονιά στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο», λέει η μαθήτρια. Σημαντικό προς αναφορά είναι πως ο μαθητής στις φετινές πανελλαδικές συγκέντρωσε 20.988 μόρια ενώ η περσινή βάση για την σχολή Αρχιτεκτονικής ήταν 19.165.

Η επιστολή της μαθήτριας στο alfavita:

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Θέλω και γω, όπως και τόσοι άλλοι, να τοποθετηθώ αναφορικά με το ζήτημα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Γνωρίζω καλά ότι δεν θα αναφέρω καινοφανείς αλήθειες, νιώθω όμως την ευθύνη και την ανάγκη να μιλήσω, ανεξάρτητα από αυτό.

Είμαι, κι εγώ, άλλο ένα από τα άτομα που θίγονται από τα αποτελέσματα της θέσπισης της βάσης αυτής. Για 0,3 μονάδες στην βάση του ελευθέρου σχεδίου, δεν μπορώ να δηλώσω καν την Αρχιτεκτονική ΑΠΘ, που ήταν η επιθυμία μου, ενώ τα μόριά μου υπερβαίνουν αρκετά την περσινή βάση εισαγωγής. Η οικογένειά μου δεν έχει οικονομική άνεση και έχει ήδη κάνει πολλά για εμένα. Το να φύγω από την πόλη μου είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο. Πρέπει επομένως να εγκαταλείψω τον στόχο μου;

Όλοι ξέρουμε ότι τα μαθήματα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, οπότε πρακτικά δεν θα έπρεπε να τα έχουμε καν διδαχθεί. Προσπαθήσαμε, όμως, παρά τις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, να μάθουμε σε πολύ υψηλό βαθμό δύο αντικείμενα ακόμα, μέσω της φροντιστηριακής εκπαίδευσης.

Κανείς μας δεν γνώριζε ότι υπήρχε ελάχιστη βάση για τα ειδικά μαθήματα, αφού η εγκύκλιος βγήκε σε περίοδο που, ο καθένας από εμάς, μάλλον μελετούσε. Έτσι όλοι, όταν βγήκαν τα μόριά μας, χαρήκαμε που θα περνούσαμε στην σχολή της επιλογής μας, μετά από τόσο κόπο. Και όλα αυτά άλλαξαν, με τα μαθήματα που κάναμε να πηγαίνουν εντελώς χαμένα. Μπορεί κανείς να πει, ότι ήταν επιλογή μας να καταπονηθούμε παραπάνω. Σίγουρα ναι. Δεν ήταν, όμως, να κάνουμε μια χρονιά διαδικτυακό μάθημα, λόγω της πανδημίας. Το σχέδιο είναι ένα μάθημα που χάνει όσο λίγα από την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Και πάλι όμως, δεν βαρυγκομήσαμε, γιατί έτσι ήρθαν τα πράγματα, ήταν στην τύχη μας. Και γράψαμε, πάνω από τη βάση, που ήταν το προαπαιτούμενο μέχρι τις 20 περίπου Μαΐου και με το οποίο είχαμε προετοιμαστεί.

Σίγουρα, οι βάσεις καθιερώθηκαν από τις σχολές, το υπουργείο όμως τους έδωσε το δικαίωμα να κάνουν κάτι τέτοιο. Και ενώ, αναντίρρητα, είναι ντροπή να περνάει μαθητής με 3.000 μόρια, ντροπή είναι επίσης, να έχουν αποκλειστεί από τις σχολές τους μαθητές με 18.000, ή και πολύ παραπάνω, μόρια, ενώ μάλιστα η βάση του 10 ήταν ήδη μια ελάχιστη βάση. Αυτό σίγουρα κλονίζει την εμπιστοσύνη των νέων σε πρόσωπα και θεσμούς.

Επομένως, όλοι μας ζητάμε να επαναπροσδιορίσετε την απόφαση και να μην μας καταστήσετε την γενιά αυτών που δοκιμάστηκε κάτι πάνω τους, χωρίς οι ίδιοι καν να το ξέρουν. Καταργώντας την βάση των ειδικών μαθημάτων ΔΕΝ θα μειωθεί η υπόληψή σας στα μάτια της ελληνικής κοινωνίας. Αντίθετα, θα αυξηθεί. Γιατί θα ικανοποιηθεί το λαϊκό περί δικαίου αίσθημα και επειδή ο καθένας γνωρίζει ότι η αξία φαίνεται σε αυτόν που αναγνωρίζει το σφάλμα και είναι αρκετά γενναίος ώστε να το διορθώσει. Υπάρχει ακόμη αρκετός χρόνος για να αντιστραφεί η κατάσταση.

Με εκτίμηση και την ελπίδα ότι κάτι μπορεί να βελτιωθεί,

Ελένη Πετρίδου, απόφοιτος του 1ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

Υ.Γ. Καθαρά πληροφοριακά και για να αποφευχθούν παρόμοια λάθη στο μέλλον, ο μαθητής με τα, σχεδόν, 21.000 μόρια, θα περνούσε μετά βαΐων και κλάδων την περσινή χρονιά στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα