«Αυτή σας η πράξη θα σας φέρει αργά ή γρήγορα αντιμέτωπους με νέους θυμωμένους»
«Εξηγήστε παρακαλώ σε αυτούς τους νέους, που κόπιασαν, που προσπάθησαν, που πέτυχαν - αφού τα 16.000 και τα 17.000 μόρια μόνο επιτυχία μπορεί να θεωρηθεί - γιατί έμειναν εκτός σχολών που μέχρι πέρσι είχαν ως βάση εισαγωγής 13.000 και 14.000 μόρια…» αναφέρει η ανοιχτή επιστολή

Το alfavita.gr, που πρώτο ανέδειξε το πρόβλημα που προκύπτει από την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, δημοσιεύοντας δεκάδες επιστολές υποψηφίων και γονέων υποψηφίων που ενώ συγκέντρωσαν μεγάλο αριθμό μορίων ικανό - υπό άλλες συνθήκες - να τους επιτρέψει να φοιτήσουν στη σχολή της πρώτης τους επιλογής, μένουν εκτός των τμημάτων επιθυμίας τους λόγω της ΕΒΕ, συνεχίζει να λειτουργεί σαν βήμα προκειμένου να ακουστεί η φωνή όλων εκείνων που έδωσαν τεράστιο αγώνα σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, αντεπεξήλθαν και, τελικά δυστυχώς, δεν ανταμείβονται οι κόποι τους.

Λάβαμε και δημοσιεύουμε ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας για μία ακόμη περίπτωση υποψηφίου που συγκέντρωσε 17.151 μόρια και στόχο να περάσει στα ΤΕΦΑΑ, και ο οποίος βλέπει το όνειρό του να καταρρέει.

Η επιστολή

Αξιότιμη κα Υπουργέ

Προς λύπη μου διεπίστωσα χθες τον νόμο περί Ειδικής Βάσης Εισαγωγής, όσον αφορά συγκεκριμένα στις πρακτικές δοκιμασίες / αθλήματα για τα ΤΕΦΑΑ. Προς δυσάρεστη έκπληξή τους την ίδια διαπίστωση έκαναν και δεκάδες υποψήφιοι, που είδαν τους στόχους και τα όνειρά τους να γκρεμίζονται, όταν ο σχεδιασμός του μηχανογραφικού τους τούς «πέταξε» εκτός των σχολών επιθυμίας τους.

Αυτό συνέβη στον ανιψιό μου, παιδί εξαμελούς οικογένειας, κάτοικο νήσου και επαρχίας, που παρά τις δυσκολίες και αντιξοότητες, έθεσε το στόχο του, έδωσε τον αγώνα του, διάβασε, κόπιασε… Ο ίδιος και οι γονείς του αφιέρωσαν χρόνο και χρήματα σε φροντιστήρια, καθώς και στη μεταφορά από και προς τις αθλητικές εγκαταστάσεις για τις προπονήσεις του, διανύοντας χιλιόμετρα κάθε εβδομάδα. Όταν κι εφόσον η πανδημία η καραντίνα το επέτρεπαν, με κλειστές αθλητικές εγκαταστάσεις για πολύ καιρό... Μετέβησαν και στην πρωτεύουσα φυσικά, προκειμένου να εξεταστεί στα αθλήματα. Το αποτέλεσμα της προσπάθειάς του: 17, 151 μόρια. Η χαρά του μεγάλη εκείνη τη μέρα. Τη μοιραστήκαμε όλοι και νιώσαμε περηφάνια για το παιδί μας. Και ακόμα νιώθουμε. Αλλά πλέον αισθανόμαστε λύπη και θυμό, που αντικρίσαμε χθες έναν νέο θλιμμένο και απογοητευμένο. Έναν νέο που κάθε άλλο παρά χαρά και περηφάνια θα έπρεπε να αισθάνεται για τον εαυτό του.

Εξηγήστε παρακαλώ σε αυτούς τους νέους, που κόπιασαν, που προσπάθησαν, που πέτυχαν - αφού τα 16.000 και τα 17.000 μόρια μόνο επιτυχία μπορεί να θεωρηθεί - γιατί έμειναν εκτός σχολών που μέχρι πέρσι είχαν ως βάση εισαγωγής 13.000 και 14.000 μόρια…

Εξηγήστε παρακαλώ γιατί τα παιδιά αυτά μόλις χθες ενημερώθηκαν για την ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα.

Εξηγήστε παρακαλώ στον ανιψιό μου, πώς από τη μια στιγμή στην άλλη η επιτυχία του θεωρήθηκε από το σύστημα μηχανογραφικών αποτυχία.

Εξηγήστε παρακαλώ στον ανιψιό μου, γιατί ο νόμος σας γκρέμισε τα όνειρά του μέσα σε λίγα λεπτά.

Εξηγήστε παρακαλώ τους λόγους που αφήνετε εκτός πανεπιστημίων νέους με υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις. Αναλύστε τους τα κριτήρια που σας οδήγησαν στη θέσπιση των ΕΒΕ. Με επιχειρήματα που θα τους πείσουν. Κι επίσης, εξηγήστε, γιατί δεν ενημερώθηκαν όταν έπρεπε, προκειμένου να προετοιμαστούν κατάλληλα, να γνωρίζουν τι πρέπει να προσέξουν περισσότερο ή έστω, και λυπάμαι που το ξεστομίζω, να … συγκρατήσουν τη χαρά τους…

Εξηγήστε, τέλος, σε αυτούς τους γονείς και σε αυτές τις οικογένειες, που τόσο καιρό στέκονται δίπλα στα παιδιά και στα όνειρά τους, ηθικά και οικονομικά, πώς να ανακουφίσουν συναισθηματικά τα παιδιά τους, που από χθες βλέπουν μαύρο και είναι απαρηγόρητα. Πώς να τα κάνουν να χαμογελάσουν πάλι και να πιστέψουν ξανά στον εαυτό τους.

Θα σας παρακαλέσω να κάνετε κάτι, έστω και τελευταία στιγμή, γιατί η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί είναι πολύ άδικη και κατά την προσωπική μου άποψη, καθόλου αξιοκρατική. Ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για τους μαθητές, και αντί να τους στηρίξετε, τους φυλάσσατε επιπλέον και μεγαλύτερα εμπόδια για το τέλος. Και αυτή σας η πράξη θα σας φέρει αργά ή γρήγορα αντιμέτωπους με νέους θυμωμένους και νέους συναισθηματικά καταρρακωμένους. Δεν ξέρω ειλικρινά τι είναι χειρότερο. Επαναξιολογήστε την κατάσταση και αλλάξτε κάποιες παραμέτρους άμεσα, τα παιδιά αυτά κρέμονται από τα χείλη σας και βασίζονται σε εσάς! Αποδείξτε τους ότι η προσπάθειά τους άξιζε τον κόπο…

Με εκτίμηση,

Τσουκαλά Ειρήνη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Σε διαθεσιμότητα ο Τάσος Ποτσέπης - Το βίντεο του «Αγάπη μόνο» που βρίζει Μητσοτάκη

Προσλήψεις και διορισμοί εκπαιδευτικών: Χρονοδιάγραμμα και αιτήσεις

Αλλάζει ο νόμος ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ Εκπαιδευτικών: 2 σεμινάρια αντί για ένα

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ σε όλα τα σχολεία - Αυτό είναι το 9ΜΗΝΟ σεμινάριο που μοριοδοτεί Διορισμούς - προσλήψεις εκπαιδευτικών

Πιστοποίηση Αγγλικών  ΕΥΚΟΛΑ και Ευέλικτα με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listenin (ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΗ) - ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΑΣΕΠ

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ (ΜΟΝΟ 25 ΕΥΡΩ το μήνα) κ.α. - ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΩΣ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για ΑΣΕΠ, ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

foto-memaska
Εκπαιδευτικοί: Δεύτερη φάση εγγραφών για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ χωρίς εξαιρέσεις
Δεύτερη φάση εγγραφών για όλα τα τμήματα των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ χωρίς καμία εξαίρεση ζητούν η Α' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής και η ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου...
Εκπαιδευτικοί: Δεύτερη φάση εγγραφών για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ χωρίς εξαιρέσεις