golearn-engl_970-250
epistoles_mathitwn
Ανοικτή επιστολή του μαθητή Κατάκαλου Διονύση στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Ο Διονύσης συγκεντρώνει 20.988 και όμως δεν εισάγεται στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ λόγω της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα

Ο μαθητής Διονύσης Κατάκαλος, με επιστολή του προς την Νίκη Κεραμέως που δημοσιεύει το alfavita.gr, αναδεικνύει την αδικία που υφίστανται χιλιάδες υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων εξαιτίας της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.

Ο ίδιος, συγκέντρωσε 20.988 μόρια αλλά ...δεν κατάφερε να εισαχθεί στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ, αποκαλώντας τον εαυτό του «έναν αποτυχημένο άριστο». Όπως εξηγεί, αν και αρίστευσε συγκεντρώνοντας μάλιστα 1.838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση, δεν θα μπορέσει να εισαχθεί ούτε στο ΕΜΠ, ούτε στη δεύτερη επιλογή του που ήταν στο ΑΠΘ. 

«Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα» τονίζει, και διερωτάται: 

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Πώς καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;». 

Ένας ακόμη αποτυχών αριστούχος

Στο ίδιο μήκος κύματος, και η επιστολή της Γεωργίας Κοτσαύτη, μητέρας μαθητή που αποκλείστηκε από τη Γραφιστική που είναι η πρώτη του επιλογή. 

«Ο γιος μου είναι παρόμοια περίπτωση. Έχει συγκεντρώσει 19.200 μόρια, αλλά επειδή πήρε στο Ελεύθερο Σχέδιο 13,8 (ΕΒΕ 14,02) αποκλείεται από τη Γραφιστική που είναι η πρώτη του επιλογή» αναφέρει, αναδεικνύοντας το παράδοξο να αποκλείεται ένας υποψήφιος «με 20.988 μόρια και από τη Γραφιστική του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής των 13.000 μορίων».

«Ισχύει και το αντίστροφο παράδοξο. Ο μαθητής αυτός θεωρείται ότι διαθέτει τα ακαδημαϊκά προσόντα να φοιτήσει στις Αρχιτεκτονικές Ιωαννίνων, Πάτρας και Χανίων, αλλά όχι στη Γραφιστική» τονίζει χαρακτηριστικά.

 

Ακολουθεί η επιστολή του μαθητή Διονύση Κατάκολου στο alfavita: 
 

Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση

Κατάκαλος Διονύσιος

1o πρότυπο λύκειο Αθηνών

 

Ακολουθεί και η επιστολή της Γεωργίας Κοτσαύτη στο alfavita: 
 

Η ανοιχτή επιστολή του υποψηφίου Διονύση Κατάκολου που δημοσιεύσατε, αναδεικνύει μόνο μια πτυχή των παραδοξοτήτων που προκύπτουν από την εφαρμογή της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα.

Ένα ακόμα μεγαλύτερο παράδοξο είναι ότι ο παραπάνω αριστούχος (20.988 μόρια) αποκλείεται και από τη Γραφιστική (Παν. Δυτ. Ατ.) των 13.000 μορίων.

Ισχύει και το αντίστροφο παράδοξο. Ο μαθητής αυτός θεωρείται ότι διαθέτει τα ακαδημαϊκά προσόντα να φοιτήσει στις Αρχιτεκτονικές Ιωαννίνων, Πάτρας και Χανίων, αλλά όχι στη Γραφιστική.

Ο γιος μου είναι παρόμοια περίπτωση. Έχει συγκεντρώσει 19.200 μόρια, αλλά επειδή πήρε στο Ελεύθερο Σχέδιο 13,8 (ΕΒΕ 14,02) αποκλείεται από τη Γραφιστική που είναι η πρώτη του επιλογή.

Με εκτίμηση,

Κοτσαύτη Γεωργία

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πότε θα ανοίξουν τα σχολεία σε ενδεχόμενο εκλογών;

1000 ΕΥΡΩ ΈΚΤΑΚΤΟ επίδομα σε ανέργους - Πώς θα τα πάρετε και πότε μέσω του GoLearn

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Αυτό το σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ μοριοδοτεί και στους δύο ΠΙΝΑΚΕΣ

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Pyrkagia fotia
Πυρκαγιές: Συναγερμός για την Κυριακή - Περιπολίες από πυροσβεστική, αστυνομιία και στρατό
Σε επιφυλακή το Πυροσβεστικ;o Σώμα και όλες οι δυνάμεις της Πολιτικής Προστασίας λόγω του πολύ υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς την Κυριακή - Αυξημένες...
Πυρκαγιές: Συναγερμός για την Κυριακή - Περιπολίες από πυροσβεστική, αστυνομιία και στρατό
ekpaideutikos mathitria sxoleio metra koronoiou
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Βασικός παράγοντας για την ποιότητα της εκπαίδευσης
«Το όποιο έλλειμμα της πολιτείας στην επιμόρφωση θεωρώ ότι είναι υποχρεωμένοι οι εκπαιδευτικοί να το καλύψουν στο μέτρο του δυνατού μέσω της δικής...
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Βασικός παράγοντας για την ποιότητα της εκπαίδευσης