Κυρία υπουργέ, τι να πω στην κόρη μου που με κοιτά γεμάτη θλίψη;
«Δε ζητώ να “μπει” το παιδί μου σε μια σχολή που δεν αξίζει αλλά αν με τα μόρια που έχει συγκεντρώσει το δικαιούται, μην της κόβετε την ευκαιρία ακόμα και να τη δηλώσει»

Ακόμα μία επιστολή που δημοσιεύει το alfavita και αναδεικνύει το μείζον πρόβλημα που έχει προκύψει με την εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και τον αποκλεισμό αριστούχων υποψηφίων από τις σχολές και τα τμήματα της επιλογής τους. 

Αυτή τη φορά την επιστολή μας στέλνει η μητέρα μιας μαθήτριας η οποία για μόλις 0,03 μονάδες «χάνει» το τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ. Η μαθήτρια αν και έγραψε συνολικά 21.184 μόρια, δεν θα έχει την επιλογή να δηλώσει καν το τμήμα που επιθυμεί στο μηχανογραφικό της, αφού αποκλείεται αυτόματα από την ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος στο ελεύθερο σχέδιο η οποία είναι 14,03 ενώ αυτή έγραψε 14.

«Δε ζητώ να “μπει” το παιδί μου σε μια σχολή που δεν αξίζει αλλά αν με τα μόρια που έχει συγκεντρώσει το δικαιούται, μην της κόβετε την ευκαιρία ακόμα και να τη δηλώσει», αναφέρει χαρακτηριστικά η μητέρα που έστειλε την επιστολή στο alfavita.

Και απευθύνεται στην υπουργό Παιδείας λέγοντας: «Κυρία Υπουργέ, πείτε μου τι μπορώ να απαντήσω σε αυτά τα υγρά μάτια που με κοιτούν με θλίψη και απορία. Ότι είναι μια ‘αστοχία του συστήματος’; Ότι πρέπει να αποδεχτεί το ρόλο της παράπλευρης απώλειας μιας μεταρρύθμισης;»

Είναι γεγονός πως το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που νομοθέτησε και εφάρμοσε αμέσως η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, έχει προκαλέσει τεράστια αναστάτωση και αγανάκτηση σε χιλιάδες υποψηφίους που παρά το γεγονός ότι αρίστευσαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις εντούτοις αποκλείονται από τη σχολή πρώτης προτίμησής τους.

Το alfavita.gr, που όλο αυτό το διάστημα έχει αποτελέσει βήμα για όλους και όλες εκείνους και εκείνες που βλέπουν τις προσπάθειές τους να πέφτουν στο κενό λόγω των πολιτικών επιλογών της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, λαμβάνει και δημοσιεύει συνεχώς επιστολές μαθητών και γονιών που ζητούν να αποκατασταθεί η αδικία.

Η επιστολή

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Επιτρέψτε μου να σας απευθυνθώ με την ιδιότητα της μητέρας καθώς ελπίζω πως μέσω αυτής θα μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε καλύτερα.

Τα τελευταία χρόνια έχω προσφέρει όλη μου την αφοσίωση στον αγώνα της κόρης μου για να καταφέρει να “μπει” στη Σχολή που επιθυμεί, η οποία είναι το τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ.

Άριστη μαθήτρια σε όλη τη μαθητική της πορεία. Την παρακολουθούσα να μελετά αδιάκοπα με σθένος, υπομονή και επιμονή, να διατηρεί την ψυχραιμία της και να ανταπεξέρχεται στις πιο αντίξοες συνθήκες, αυτές της πανδημίας , του φόβου για την υγεία τη δική της και της οικογένειας της, της ατελείωτης καραντίνας και των διαδικτυακών μαθημάτων.

Στις Πανελλαδικές έγραψε εξαιρετικά. Κατάφερε λοιπόν να συγκεντρώσει 17.964 μόρια από τα τέσσερα μαθήματα και 3220 μόρια από τα δύο ειδικά μαθήματα, σύνολο 21.184 μόρια, γράφοντας 14,00 στο ελεύθερο σχέδιο και 18,20 στο γραμμικό. Αλλά η ΕΒΕ του ελεύθερου σχεδίου την αποκλείει από την Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ παρόλο που συγκέντρωσε σχεδόν 2.000 μόρια πάνω από τη περσινή βάση εισαγωγής. Διότι η ΕΒΕ στο ελεύθερο σχέδιο είναι 14,03.

Καταλαβαίνεται, λοιπόν, πως μόλις για 0,03 μονάδες της στερείται το συγκεκριμένο τμήμα σχολής για το οποίο έκανε τόσα όνειρα.

Το αίσθημα της δικαίωσης των κόπων και της προσπάθειάς της όλο αυτό το χρονικό διάστημα όμως αντικαταστάθηκε από την απογοήτευση, το θυμό και την απορία μετά την ανακοίνωση των ειδικών βάσεων εισαγωγής όπως εσείς επιβάλλατε φέτος στα ειδικά μαθήματα, τα οποία ουδέποτε διδάχθηκαν μέσα στα σχολικά πλαίσια. Η ενισχυτική διδασκαλία όπως αναφέρατε δε λειτούργησε (ελάχιστα τμήματα πανελλαδικά και αυτά με τηλεκπαίδευση λόγω της πανδημίας).

Δε ζητώ να “μπει” το παιδί μου σε μια σχολή που δεν αξίζει αλλά αν με τα μόρια που έχει συγκεντρώσει το δικαιούται, μην της κόβετε την ευκαιρία ακόμα και να τη δηλώσει.

Κάτι σημαντικό ότι η ενημέρωση για την εφαρμογή της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα έγινε λιγότερο από τρεις εβδομάδες πριν την έναρξη των πανελληνίων. Γιατί;

Κυρία Υπουργέ, πείτε μου τι μπορώ να απαντήσω σε αυτά τα υγρά μάτια που με κοιτούν με θλίψη και απορία.

Ότι είναι μια ‘αστοχία του συστήματος’; Ότι πρέπει να αποδεχτεί το ρόλο της παράπλευρης απώλειας μιας μεταρρύθμισης;

Είχε όνειρα και τα άγγιξε αλλά ήρθε μια αιφνιδιαστική ρύθμιση και της τα άρπαξε!

Με εκτίμηση,

Μάστορα Παρασκευή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κρητη
Σύσκεψη στο ΥΠΑΙΘΑ για την εκπαίδευση στην Κρήτη - Συζήτησαν την αποκατάσταση σχολείων μετά από τον σεισμό του 2021
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης στηρίζει πλήρως και εμπράκτως τον Δήμο Μινώα Πεδιάδας στο δύσκολο έργο της αποκατάστασης των σχολείων
Σύσκεψη στο ΥΠΑΙΘΑ για την εκπαίδευση στην Κρήτη - Συζήτησαν την αποκατάσταση σχολείων μετά από τον σεισμό του 2021