Ο κόσμος της μόδας βρίσκεται μπροστά σε μια νέα ψηφιακή πραγματικότητα, καθώς η χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI) για τη δημιουργία μοντέλων και διαφημιστικών καμπανιών προκαλεί έντονες συζητήσεις για την ηθική και τις κοινωνικές της συνέπειες.
Στο αμερικανικό τεύχος Αυγούστου, η Vogue πρωτοπορεί – αλλά και διχάζει – παρουσιάζοντας εξώφυλλα και φωτογραφίες με μοντέλα που δεν είναι άνθρωποι, αλλά ψηφιακές δημιουργίες. Μέσα από προηγμένους αλγόριθμους, σχεδιάζονται μορφές με ρεαλιστικά ανθρώπινα χαρακτηριστικά, αλλά απαλλαγμένες από τις «ατέλειες» της πραγματικής ζωής.
Το τίμημα της ψηφιακής «τελειότητας»
Η επιλογή αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις στον χώρο της μόδας. Επαγγελματίες μοντέλα εκφράζουν ανησυχία ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να απειλήσει τη δουλειά τους, ενώ παράλληλα ενισχύει μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς που δύσκολα μπορεί να επιτύχει ο μέσος άνθρωπος.
Από την άλλη, οι εταιρείες που δημιουργούν τα AI μοντέλα υποστηρίζουν ότι ο στόχος τους δεν είναι η προώθηση ενός ανέφικτου προτύπου, αλλά η παραγωγή εικόνων που μοιάζουν αυθεντικές και ανθρώπινες.
Από το Photoshop στην πλήρη ψηφιακή δημιουργία
Το νέο φαινόμενο θυμίζει τις έντονες αντιδράσεις που είχε προκαλέσει παλαιότερα η υπερβολική χρήση Photoshop στη μόδα και τη διαφήμιση. Ωστόσο, τότε η επεξεργασία ξεκινούσε από υπαρκτά πρόσωπα. Σήμερα, η τεχνητή νοημοσύνη δημιουργεί εξ ολοκλήρου νέα ψηφιακά πρόσωπα, εξαλείφοντας από την αρχή κάθε φυσική ατέλεια.
Η μετάβαση αυτή εγείρει ερωτήματα για το μέλλον της ανθρώπινης παρουσίας στη μόδα, την αξιοπιστία της εικόνας και την ψυχολογική επίδραση που μπορεί να έχει η «άψογη» ψηφιακή ομορφιά στο κοινό.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Οριστικά σε εφαρμογή η απαγόρευση στη χρήση τζελ νυχιών από την 1η Σεπτεμβρίου
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/8
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ