Σημαντικές επιδόσεις καταγράφουν οι νέες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης που εγκαταστάθηκαν πιλοτικά σε οκτώ σημεία υψηλής επικινδυνότητας στην Αττική, στο πλαίσιο του προγράμματος οδικής ασφάλειας του yπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από τη λειτουργία τους, μόνο στη Λεωφόρο Συγγρού καταγράφηκαν από την Τρίτη έως και την Παρασκευή περισσότερες από 1.000 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου και μη χρήση ζώνης. Παράλληλα, γύρω στις 800 καταγραφές αφορούσαν υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σε τμήμα όπου το ανώτατο όριο είναι 90 χλμ./ώρα.
Επιπλέον, καταγράφηκαν εκατοντάδες παραβάσεις σε άλλους κομβικούς άξονες της Αττικής, όπως 480 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη στη λεωφόρο Μεσογείων–Χαλανδρίου και 285 στη λεωφόρο Βουλιαγμένης–Τήνου.

Πού λειτουργεί το πιλοτικό δίκτυο καμερών ΑΙ
Οι οκτώ κάμερες λειτουργούν σε συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ. σε σημεία που έχουν χαρακτηριστεί υψηλής επικινδυνότητας:
- Πανεπιστημίου & Βασ. Σοφίας (Δήμος Αθηναίων)
- Μεσογείων & Χαλανδρίου (Αγία Παρασκευή)
- Μαραθώνος & Φλέμινγκ (Ραφήνα – Πικέρμι)
- Συγγρού & Αγίας Φωτεινής (Καλλιθέα)
- Ποσειδώνος & Ερμού (Βάρη – Βούλα – Βουλιαγμένη)
- Ποσειδώνος & Αλίμου (Άλιμος)
- Βουλιαγμένης & Τήνου (Ελληνικό – Αργυρούπολη)
- Κηφισίας & Εθν. Αντιστάσεως (Φιλοθέη – Ψυχικό)
Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις αποτελούν τις πρώτες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης που τοποθετούνται σε δρόμους της Αττικής και αναμένεται σύντομα να διασυνδεθούν με το υφιστάμενο σύστημα της Τροχαίας για πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία.

Στόχος: λιγότερα τροχαία και σύγχρονη διαχείριση παραβάσεων
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου τόνισε ότι η δράση αποτελεί κομβικό βήμα για τη μετάβαση σε μια νέα εποχή οδικής ασφάλειας. «Με τη μεταρρύθμιση για την οδική ασφάλεια περνάμε από τα λόγια στην πράξη», δήλωσε, υπογραμμίζοντας ότι προτεραιότητα αποτελεί η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και η προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Όπως εξήγησε, οι κάμερες καταγράφουν παραβάσεις που θεωρούνται κρίσιμες παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων – όπως υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού και μη χρήση ζώνης ή κράνους: «Δεν επιδιώκουμε να τιμωρήσουμε, αλλά να αποτρέψουμε την παράβαση και να αλλάξουμε νοοτροπία».
Έρχεται ενιαίο ψηφιακό σύστημα καταγραφής παραβάσεων
Το επόμενο στάδιο της μεταρρύθμισης είναι το “Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής & Διαχείρισης Παραβάσεων”, το οποίο θα λειτουργήσει έως το Πάσχα και θα ενσωματώνει όλες τις καταγραφές από κάμερες και φορητά συστήματα ελέγχου.
Το σύστημα θα επεξεργάζεται αυτόματα παραβάσεις, θα διασταυρώνει δεδομένα και θα ενημερώνει τους πολίτες για τα πρόστιμά τους μέσω του gov.gr, ενώ θα επιτρέπει και ηλεκτρονικές ενστάσεις. Στόχος είναι η κατάργηση καθυστερήσεων, η αύξηση της διαφάνειας και η μείωση της γραφειοκρατίας.
Παράλληλα, το δίκτυο καμερών αναμένεται να επεκταθεί σε 2.500 σημεία σε όλη τη χώρα, με 2.000 σταθερές κάμερες υψηλής επικινδυνότητας και 500 τοποθετημένες σε λεωφορεία για επιτήρηση λεωφορειολωρίδων.
Τεχνολογία ΑΙ και οφέλη για πολίτες και ασφάλεια
Οι νέες κάμερες χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για αναγνώριση πινακίδων και ταχύτερη κατηγοριοποίηση παραβάσεων, ενώ η ψηφιακή αφαίρεση άδειας οδήγησης θα γίνεται άμεσα.
Το πρόγραμμα αναμένεται να μειώσει σημαντικά τον φόρτο των αστυνομικών υπηρεσιών και να αυξήσει την εισπραξιμότητα των προστίμων, διασφαλίζοντας παράλληλα τα έσοδα των δήμων.
Τέλος, το σύστημα θα παρέχει ανωνυμοποιημένα δεδομένα για έρευνα και ανάπτυξη δράσεων οδικής ασφάλειας, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση νέας κουλτούρας στους ελληνικούς δρόμους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Μαρία Δούση