Σε πρόσφατη τηλεοπτική του παρουσία, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος αποκάλυψε ότι τρεις επεκτάσεις του Μετρό περνούν σε απόλυτη προτεραιότητα, σηματοδοτώντας τη μεγαλύτερη διεύρυνση του δικτύου εδώ και δύο δεκαετίες.
Με τις νέες παρεμβάσεις, η Αθήνα αλλάζει συγκοινωνιακή ταυτότητα, επιχειρώντας να θωρακίσει μετακινήσεις, να αποσυμφορήσει βασικούς οδικούς άξονες και να ενώσει πυκνοκατοικημένες περιοχές που μέχρι σήμερα έμεναν «εκτός παιχνιδιού».
H Γραμμή 2 επεκτείνεται – Ίλιον, Πετρούπολη, Καματερό μπαίνουν στο χάρτη
Η πρώτη κίνηση αφορά το βορειοδυτικό τόξο. Από την Ανθούπολη, η Γραμμή 2 προχωρά προς το Ίλιον, δημιουργώντας τρεις νέους σταθμούς που θα εξυπηρετήσουν Πετρούπολη, Καματερό και μία από τις πολυπληθέστερες ζώνες της Δυτικής Αθήνας.
Το έργο θεωρείται «ώριμο» και σε αναμονή χρηματοδότησης, καθώς ο σχετικός διαγωνισμός παραμένει ενεργός εδώ και τρία χρόνια.
Αν ολοκληρωθεί όπως σχεδιάζεται, θα πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις υπέρ της κοινωνικής και αστικής συνοχής στη Δυτική Αττική.
Με δύο κλάδους η Γλυφάδα – Η Γραμμή 2 κάνει κάτι… πρωτοφανές
Στα νότια, έρχεται η μεγαλύτερη έκπληξη: η Γραμμή 2 δεν πάει απλώς Γλυφάδα, αλλά αποκτά δύο κλάδους - έναν προς Άνω Γλυφάδα και έναν δεύτερο που κατεβαίνει μέσω Ελληνικού στο παράκτιο κέντρο της πόλης.
Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που αθηναϊκή γραμμή μετρό «σπάει» σε δύο διαδρομές, προσαρμόζοντας τη λειτουργία της στις ανάγκες της περιοχής.
Η εξέλιξη θεωρείται κομβική για την τεράστια επένδυση στο Ελληνικό, αλλά και για χιλιάδες κατοίκους που σήμερα μετακινούνται αποκλειστικά οδικώς.

Η Γραμμή 4 μεγαλώνει – Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση και… Εθνική Οδός
Η πιο φιλόδοξη κίνηση αφορά, όμως, τη Γραμμή 4. Πέρα από το ήδη κατασκευαζόμενο τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή, εξετάζεται νέα βόρεια επέκταση με 11 σταθμούς, κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας, έως το Μαρούσι και στη συνέχεια προς Πεύκη, Λυκόβρυση και την Εθνική Οδό Αθηνών–Λαμίας.
Εκεί προβλέπεται ένας νέος συγκοινωνιακός κόμβος, που θα λειτουργεί ως «πύλη» για τους εισερχόμενους οδηγούς και θα αποτρέπει τη συμφόρηση στο κέντρο.
Υπογειοποίηση στη Γραμμή 1 και Μετρό στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος
Στο χαρτοφυλάκιο σχεδιασμού παραμένουν δύο ακόμη έργα: η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 από Φάληρο έως Πειραιά με προσθήκη νέου σταθμού και η σύνδεση του Μετρό με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, είτε μέσω επέκτασης της Γραμμής 1, είτε με μελλοντική νέα γραμμή
Και τα δύο απαιτούν επικαιροποίηση μελετών, ωστόσο θεωρούνται στρατηγικής σημασίας για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και την πρόσβαση σε σημεία πολιτισμού.

Πάνω από 100 σταθμούς μετρό στην Αθήνα
Αν όλα τα έργα προχωρήσουν, η πρωτεύουσα θα αποκτήσει περισσότερους από 100 σταθμούς Μετρό, προσεγγίζοντας ευρωπαϊκά πρότυπα μεταφορών και περιορίζοντας δραστικά την εξάρτηση από το ΙΧ.
Το ζητούμενο πλέον είναι η εξασφάλιση πόρων, η ωρίμανση μελετών και η τήρηση χρονοδιαγραμμάτων ώστε η επόμενη δεκαετία να φέρει πραγματικές, όχι θεωρητικές, συγκοινωνιακές μεταμορφώσεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 24/11
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Μαρία Δούση