βιβλίο, γράψιμο μάθηση
Το γράψιμο το λατρεύω. Γιατί όταν γράφω, ανακαλύπτω όψεις του εαυτού μου που ποτέ δεν θα τις γνώριζα, γιατί νιώθω ότι είμαι γεννήτωρ και δημιουργός πραγμάτων, που μπορεί κάποια από αυτά να είναι μοναδικά– παρά το γεγονός ότι ξέρω ότι είναι πολύ δύσκολο κάτι να ειπωθεί για πρώτη φορά– γιατί οι ψευδαισθήσεις μου μού λένε “προχώρα ποτέ δεν ξέρεις”

Πολλά είναι τα νήματα με τα οποία υφαίνουμε τη ζωή μας, άλλα φανερά και συστηματικά και άλλα αδιόρατα και σποραδικά. Όλα μαζί συναποτελούν το μεγάλο στημόνι, στο οποίο εκτυλίσσεται ο χρόνος μαζί και οι σκέψεις και τα συναισθήματά μας, η βιολογικότητά μας και η κοινωνικότητά μας.

Υπάρχει το νήμα της επαγγελματικής πορείας μας και της καθημερινής συνηθισμένης δράσης μας, των ονείρων μας και των φαντασιώσεών μας, του άπειρου φορτίου των στιγμών του παρελθόντος και των προσδοκιών του μέλλοντος, αυτών που έχουμε ζήσει και αυτών που σκεπτόμαστε ότι θα ζήσουμε, των σχέσεών μας με τους άλλους ανθρώπους, των κρυφών σχεδιασμών μας και των ανομολόγητων ονειροπολήσεών μας.

Όμως όταν μια ισχυρή πνευματική δραστηριότητα είναι καθημερινή ενασχόληση, όπως το γράψιμο και το διάβασμα, τότε σίγουρα μπορούμε να ισχυριστούμε ότι αποτελεί ένα υφάδι, ακλόνητα σταθερό και άκρως επιδραστικό.

Εδώ μπορούμε να ασκήσουμε μια κριτική, ότι στο γράψιμο δεν παρουσιάζουμε αυτό που ακριβώς είμαστε, ότι λείπει η αυθεντικότητά μας και ότι έχει πολλά φτιασιδώματα. Υπάρχουν όμως πολλές περιπτώσεις στις οποίες ο συγγραφέας απεικονίζει όψεις της ζωής του και μάλιστα με πολύ επιτυχημένο τρόπο αποδίδει τόσο τους ανθρώπινους χαρακτήρες όσο και την όλη τοιχογραφία της δράσης. Για παράδειγμα, ποιος δεν απόλαυσε τον “Παίκτη” του Ντοστογιέφσκι; Σε κάθε περίπτωση και σε γενική εκδοχή, στο γράψιμο – ιδιαίτερα διηγημάτων και μυθιστορημάτων – υπεισέρχονται και όψεις αυτοβιογραφίας, και μάλιστα θα έλεγα ότι αυτό είναι αναπόφευκτο αλλά και καλοδεχούμενο και ωραίο.

Για να φύγουμε από τη γενική εκδοχή, στο γράψιμό μου νιώθω εκ των προτέρων ότι εκτίθεμαι, ότι παρουσιάζω μια άποψη για τα “πράγματα”, και αυτό που επιδιώκω είναι να δημιουργηθεί προβληματισμός και στοχασμός στον αναγνώστη – αλλού να συμφωνήσει και αλλού να διαφωνήσει μαζί μου και το, πιο σημαντικό, να του γεννηθούν σκέψεις και παραστάσεις για τη δική του ζωή, να νιώσει πνευματικά και συναισθηματικά σκιρτήματα, να “πει” ότι δεν ήταν χαμένος χρόνος που διάβασα το κείμενο. Στη δε περίπτωση ενός διηγήματος – σε αντίθεση με την περίπτωση ενός δοκιμίου – έχεις περιθώρια να “κρυφτείς” πίσω από τον ήρωα, να εκφράσεις στοιχεία ζωής, που δεν θα είναι σαφές αν είναι βιωματικά ή επινοήσεις του γραψίματος. Η υπερβολική ή όχι έκθεση του εαυτού μου σχετικοποιείται φυσικά σε όποιον / όποια με γνωρίζει, αλλά και αυτό είναι πάλι σχετικό, αφού υπάρχουν πλούσια κοιτάσματα σε κάθε άνθρωπο, που ποτέ δεν εξορύσσονται ούτε από τον πιο …κοντινό μας.

Το γράψιμο, για μένα, είναι μια πολύ όμορφη πρόκληση. Έχει αυταξία και ως αυτοσκοπός και ως “αποτέλεσμα – εκροή” προς τα έξω.

Υπάρχει και ένα κρυμμένο μυστικό, που έχει τις ρίζες του στην παιδική μου ηλικία στο Δημοτικό σχολείο και πιο συγκεκριμένα στην Έκθεση. Όταν την έγραφα, είχα πάντα στο μυαλό μου το πως θα είναι όσο μπορώ καλύτερη, ότι θα ξαφνιάσω τον δάσκαλο, ότι θα προκαλέσει συζήτηση, ότι…

Το γράψιμο σου διαμορφώνει μια πολύ ωραία και καλαίσθητη κουλτούρα, σου δωρίζει μια λεπτότητα στη θέαση της πραγματικότητας ακόμα και όταν αναφέρεσαι σε σκληρά ζητήματα. Ίσως οι λέξεις με τις πολλαπλές διαβαθμίσεις τους στη σημασιολόγησή τους και μέσα από τους συμβολισμούς τους και τους υπαινιγμούς τους να αποδραματοποιούν τη σκληρότητα ή να δίνουν τη δυνατότητα μέσα από τις προσωπικές ερμηνείες του κάθε αναγνώστη να την αποχρωματίζουν.

Το γράψιμο το λατρεύω. Γιατί όταν γράφω, ανακαλύπτω όψεις του εαυτού μου που ποτέ δεν θα τις γνώριζα , γιατί νιώθω ότι είμαι γεννήτωρ και δημιουργός πραγμάτων, που μπορεί κάποια από αυτά να είναι μοναδικά – παρά το γεγονός ότι ξέρω ότι είναι πολύ δύσκολο κάτι να ειπωθεί για πρώτη φορά – γιατί οι ψευδαισθήσεις μου μού λένε “προχώρα ποτέ δεν ξέρεις”.

Κάθε ημέρα, κάθε στιγμή διαμορφωνόμαστε. Η προσωπικότητά μας σμιλεύεται με κάθε στοιχείο πραγματικό ή φανταστικό, με κάθε δυνατό ή απροσδιόριστο βίωμα, με κάθε μικρή ή μεγάλη εμπειρία.

Και ποιος ξέρει. Από τα τόσα και τόσα κείμενά σου: τους καθημερινούς συλλογισμούς σου για εκατοντάδες θέματα διαχρονικά που σε έχουν απασχολήσει και σε απασχολούν και τα οποία το γράψιμο στα εκφράζει, τι αθέατες όψεις του εαυτού σου ανακαλύπτεις και τι καινούργιες δημιουργείς;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

patron.jpg
Tελετή Εγκαινίων των νέων δωματίων της Φοιτητικής Εστίας του Πανεπιστημίου Πατρών στο Μεσολόγγι
Τελετή Εγκαινίων των νέων δωματίων της Φοιτητικής Εστίας του Πανεπιστημίου Πατρών στο Μεσολόγγι 21.10.25 και ώρα: 11.00 π.μ.
Tελετή Εγκαινίων των νέων δωματίων της Φοιτητικής Εστίας του Πανεπιστημίου Πατρών στο Μεσολόγγι
Η Σοφία Ζαχαράκη στην Κρήτη
Σοφία Ζαχαράκη: «Δεσμεύομαι να γινόμαστε καλύτεροι στον προγραμματισμό προσλήψεων»
«Στόχος το 2026 οι αναπληρωτές να φτάνουν λίγες μέρες νωρίτερα για να οργανώσουν τη ζωή τους» - Δεσμεύσεις για καλύτερο προγραμματισμό προσλήψεων...
Σοφία Ζαχαράκη: «Δεσμεύομαι να γινόμαστε καλύτεροι στον προγραμματισμό προσλήψεων»
slider_Fava Cycle in the Greek Islands.JPG
Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών αναδεικνύει τον «Κύκλο της φάβας στη νησιωτική Ελλάδα» ως στοιχείο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς
Μια πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Φυτογενετικών Πόρων του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών αναδεικνύει τον «Κύκλο της φάβας στη νησιωτική Ελλάδα» ως στοιχείο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς