Η Nutella, το πιο αναγνωρίσιμο επώνυμο άλειμμα φουντουκιού στον κόσμο, φαίνεται πως δεν διατηρεί πλέον τη θέση του αδιαφιλονίκητου ηγέτη στην κατηγορία του, σύμφωνα με πρόσφατη συγκριτική έρευνα της ιταλικής οργάνωσης καταναλωτών Altroconsumo.
Η αξιολόγηση βασίστηκε σε τυφλή δοκιμή 14 προϊόντων που κυκλοφορούν στην ιταλική αγορά, λαμβάνοντας υπόψη τη γεύση, τη διατροφική αξία, τα συστατικά και την τιμή.
Η δοκιμή: Νέα φαβορί στις πρώτες θέσεις
Η Zaini Emilia Crema Fondente αναδείχθηκε πρώτη στην κατάταξη, χάρη στη γεμάτη γεύση και την υψηλή περιεκτικότητα σε φουντούκι (25%). Μάλιστα, απέσπασε και τη διάκριση “Best Buy”, συνδυάζοντας ποιότητα και προσιτή τιμή (14€/κιλό).
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Rigoni di Asiago Nocciolata, ακολουθούμενη από τη Novi, η οποία διαθέτει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε φουντούκια ανάμεσα σε όλα τα προϊόντα της δοκιμής (45%).
Αντίθετα, η Nutella κατέλαβε την έκτη θέση, ισοβαθμώντας με άλλα πέντε αλείμματα, γεγονός που υποδεικνύει ότι πλέον αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό τόσο σε γεύση όσο και σε ποιότητα.
Η περιεκτικότητα σε φουντούκι, το κρίσιμο στοιχείο
Ένα από τα βασικά κριτήρια διαφοροποίησης ήταν η αναλογία φουντουκιού στα προϊόντα. Η Nutella, με μόλις 13% φουντούκι, βρέθηκε πίσω από τα υπόλοιπα:
Μάρκα | Ποσοστό Φουντουκιού |
---|---|
Novi | 45% |
Zaini Emilia | 25% |
Rigoni di Asiago | 19,5% |
Nutella | 13% |
Η χαμηλή αυτή περιεκτικότητα συνδέθηκε και με χαμηλότερη διατροφική αξία, με τους ειδικούς να επισημαίνουν τη χρήση φοινικελαίου και μεγάλης ποσότητας ζάχαρης στη σύνθεση της Nutella.
Vegan εκδοχές: Πιο ακριβές, χωρίς σημαντική διαφορά στη γεύση
Η έρευνα περιέλαβε και μία σύγκριση της κλασικής Nutella με vegan παραλλαγές. Μόλις το 20% των συμμετεχόντων κατάφερε να ξεχωρίσει τη διαφορά στη γεύση μεταξύ των δύο εκδόσεων.
Ωστόσο, η vegan Nutella κοστίζει περίπου 30% περισσότερο, χωρίς να πείθει τους καταναλωτές για υπεροχή στη γεύση ή στη θρεπτικότητα. Κατετάγη δέκατη στη συνολική αξιολόγηση.
Συμβουλές για έξυπνες επιλογές από την Altroconsumo
Με βάση τα ευρήματα, η οργάνωση Altroconsumo δίνει στους καταναλωτές τις εξής συστάσεις:
Προτιμήστε προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε φουντούκι
Αποφύγετε τα αλείμματα που περιέχουν φοινικέλαιο
Ελέγξτε την ετικέτα για περιττά πρόσθετα συστατικά
Καταναλώστε με μέτρο, λόγω υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και λιπαρά
Η έρευνα έδειξε επίσης ότι υπάρχουν προϊόντα με έως και 30% χαμηλότερη τιμή από τη Nutella, τα οποία προσφέρουν ανώτερη ή ισάξια ποιότητα.
Μύθος ή πραγματικότητα; Η Nutella σε κρίσιμο σταυροδρόμι
Παρότι η Nutella παραμένει το πιο αναγνωρίσιμο brand στην κατηγορία, τα αποτελέσματα της δοκιμής δείχνουν ότι η εποχή της αδιαμφισβήτητης κυριαρχίας της φαίνεται να φθίνει.
Καταναλωτές σήμερα έχουν στη διάθεσή τους ποικιλία επιλογών, με πιο αγνά συστατικά, καλύτερη θρεπτική αξία και ανταγωνιστικότερη τιμή.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ