Ανείπωτη θλίψη στη Φυλή, όπου ένα 13χρονο αγόρι εντοπίστηκε νεκρό από την ίδια του την οικογένεια.
Το παιδί βρέθηκε απαγχονισμένο το βράδυ της Δευτέρας (30/6), μέσα στο σπίτι του, από τους γονείς και τον μεγαλύτερο αδελφό του. Η είδηση έχει συγκλονίσει την τοπική κοινωνία, ενώ οι συνθήκες της τραγωδίας διερευνώνται, με την οικογένεια να βρίσκεται σε κατάσταση σοκ, βιώνοντας τον απόλυτο εφιάλτη.
Καταθέσεις από συμμαθητές και καθηγητές του 13χρονου μαθητή γυμνασίου συνεχίζουν να λαμβάνουν οι αστυνομικοί που χειρίζονται την πρωτοφανή, για τα ελληνικά χρονικά, υπόθεση. Την Πέμπτη το πρωί, ο ιατροδικαστής υπηρεσίας εξέτασε στο Νεκροτομείο Αθηνών τη σορό του μικρού αγοριού προκειμένου να διαπιστώσει εάν ο θάνατος του οφείλεται στο ρόγχο ή σε άλλη αιτία.
Λίγες μέρες μετά την αυτοκτονία του συμμαθητή του στη Φυλή, ο καλύτερός του φίλος σπάει τη σιωπή του και αποκαλύπτει όλα όσα έβλεπε να συμβαίνουν. Μίλησε για τις ανησυχίες, τους φόβους και την απελπισία του φίλου του, στο πέρασμα του χρόνου, ενώ μοιράστηκε και στιγμές που βρίσκονται διαρκώς στο μυαλό του, από το βράδυ της περασμένης Δευτέρας.
Ο ανήλικος συμμαθητής του 13χρονου εστιάζει στους τελευταίους μήνες. Ο φίλος του, όπως είπε, έβαζε όλο και συχνότερα στο μυαλό του την αυτοκτονία. Μάλιστα δύο φορές, δεν είχε μείνει στα λόγια.
«Μερικές φορές χαρακωνόταν ή έβαζε κάποιο μαχαίρι στις φλέβες του. Μου έλεγε ότι θέλει να πεθάνει γιατί τσακωνόταν με τους γονείς του και τον κορόιδευε αυτό το παιδί».
Τα πρώτα στοιχεία
Η ψυχική κατάρρευση και οι απόπειρες αυτοτραυματισμού
Ο καλύτερος φίλος του παιδιού περιγράφει πως ο 12χρονος είχε εκδηλώσει έντονα σημάδια απελπισίας: ξύσματα με μαχαίρι και χαρακώματα στα χέρια του. Σύμφωνα με τον φίλο του, «έβαζε όλο και συχνότερα στο μυαλό του την αυτοκτονία» εξαιτίας καβγάδων με τους γονείς και συνεχούς κοροϊδίας από συνομηλίκους.Απομόνωση και έλλειψη υποστήριξης
Η τραγική εμπειρία δείχνει ότι ούτε η οικογένεια ούτε το σχολείο επενέβησαν έγκαιρα. Το παιδί φαίνεται πως αισθανόταν μόνο, χωρίς υποστήριξη όταν την είχε περισσότερο ανάγκη.Προηγούμενα σημάδια
Το bullying ήταν συστηματικό και ανελέητο στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού. Ο 12χρονος δέχονταν κοροϊδίες ("κοριτσάκι") και χτυπήματα από συνομηλίκους. Επίσης, αναφέρθηκε πως κρυβόταν σε σπασμένο τάφο όταν έπαιζαν κρυφτό, κάτι που συνιστά έντονο στοιχείο ψυχολογικής δυσφορίας.Ερωτική απογοήτευση
Πρόσθετη επιβάρυνση αποτέλεσε μία σχέση στο σχολείο: το παιδί δήλωσε στον φίλο του πως χώρισαν λόγω ασυμφωνίας. Ο συνδυασμός bullying και emotional distress επέτεινε τον ψυχισμό του.Παρακολούθηση από παιδοψυχολόγο
Το παιδί είχε απευθυνθεί σε ειδικό τους τελευταίους μήνες, γεγονός που υπογραμμίζει την ύπαρξη σοβαρών ζητημάτων. Οι εισηγήσεις και εκτιμήσεις του παιδοψυχολόγου μπορεί να αποτελέσουν κρίσιμο στοιχείο για την κατανόηση των αιτιών της τραγωδίας.
Ανάλυση και συγκριτικά συμπεράσματα
Σημείο | Περιγραφή |
---|---|
Άγριο bullying | Όπως σε πολλές περιπτώσεις παιδικής αυτοκτονίας, ο κεντρικός παράγοντας φαίνεται πως ήταν η διαρκής ψυχολογική κακοποίηση από συνομηλίκους. |
Έλλειψη έγκαιρης παρέμβασης | Σε σχολικό πλαίσιο και οικογένεια δεν φάνηκε να υπήρξε ουσιαστική προσπάθεια αντιμετώπισης του προβλήματος. |
Συναισθηματική επιβάρυνση | Οι προσωπικές σχέσεις (όπως το ερωτικό ζήτημα) και οι οικογενειακές εντάσεις λειτουργούν ως επιβαρυντικοί παράγοντες. |
Εμπλοκή ειδικού | Η τελευταία επίσκεψη σε παιδοψυχολόγο δείχνει ότι υπήρξε επίγνωση του προβλήματος – ωστόσο, η παρέμβαση φαίνεται ότι ήταν αργά ή ανεπαρκής. |
Αντίλογος: Τι λείπει από την εικόνα
Ποιο ήταν το εύρος της σχολικής βίας; Χρειάζονται πληροφορίες από σχολικούς φορείς και εκπαιδευτικούς για το αν είχαν γίνει καταγγελίες ή αν υπήρξαν προσπάθειες αντιμετώπισης.
Ποια ήταν η αντίδραση της οικογένειας; Αν υπήρχαν παρεμβάσεις, προβληματοποιήσεις ή αρνήσεις.
Υπάρχει δίκτυο υποστήριξης; Αξίζει να διερευνηθεί αν το σχολείο είχε ενεργή ψυχολόγο ή πρόγραμμα ευαισθητοποίησης.
Η αυτοκτονία του 12χρονου στη Φυλή αποτελεί ένα τραγικό καμπανάκι για την ελληνική κοινωνία. Η μέχρι στιγμής μαρτυρία του φίλου του αναδεικνύει ένα συνδυασμό ψυχικής πίεσης και απουσίας δράσης από κρίσιμους θεσμούς. Οι παραγόντες αυτοί δεν είναι μεμονωμένοι· αποτελούν μέρος ενός προβλήματος που απασχολεί καθηγητές, γονείς, κοινωνία και κράτος. Η πρόκληση είναι αν θα υπάρξει πραγματική αλλαγή ή αν θα περιοριστούμε στα λόγια όταν συμβεί η επόμενη τραγωδία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Διέγραψαν από σχολικό βιβλίο την λέξη Ιντιφάντα: Η "ουδετερότητα" που δεν είναι ουδέτερη
750 ευρώ σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/7
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ