Thumbnail
Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google
Πώς η διατροφή της εγκύου καθορίζει τα χαρακτηριστικά του προσώπου του παιδιού

Η προέλευση των χαρακτηριστικών του προσώπου απασχολεί εδώ και χρόνια τους επιστήμονες, αλλά μια νέα έρευνα δείχνει ότι η διατροφή της εγκύου μητέρας θα μπορούσε στην πραγματικότητα να επηρεάσει ορισμένα χαρακτηριστικά.

Έχετε μεγάλη μύτη ή μυτερό πηγούνι; Τα χαρακτηριστικά αυτά οφείλονται στη διατροφή που έκανε η μητέρα σας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Communications, συνέδεσε τα επίπεδα πρωτεϊνών της μητέρας με τη γονιδιακή δραστηριότητα, συγκεκριμένα τα γονίδια mTORC1, τα οποία, σύμφωνα με τους συγγραφείς, επηρέασαν το «κρανιοπροσωπικό σχήμα των εμβρύων».

Διαπίστωσαν ότι οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες είχαν ως αποτέλεσμα έντονα χαρακτηριστικά του προσώπου – όπως ισχυρότερες γνάθους και μεγαλύτερες μύτες, ενώ η δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες είχε ως αποτέλεσμα λεπτότερα, πιο μυτερά χαρακτηριστικά.

Εν ολίγοις, η διατροφή της μητέρας μπορούσε να «τελειοποιήσει» τα χαρακτηριστικά του προσώπου – όπως το σχήμα και το μέγεθος της μύτης ή του σαγονιού – των παιδιών τους.

Πώς διεξήχθη η μελέτη

Για τη μελέτη, η ομάδα των ερευνητών παρατήρησε έγκυα ποντίκια και ψάρια ζέβρα που είχαν υποστεί γενετική τροποποίηση και έτρωγαν δίαιτες που διέφεραν ως προς το επίπεδο διατροφής.

Προηγούμενες μελέτες έχουν συνδέσει τη διατροφή των μητέρων με τα αποτελέσματα της υγείας των παιδιών. Οι χορτοφαγικές δίαιτες, για παράδειγμα, έχουν συσχετιστεί με χαμηλότερο βάρος γέννησης.

Μια άλλη μελέτη είχε δείξει ότι τα αγόρια που γεννιούνται από παχύσαρκες μητέρες είναι πιθανότερο να είναι υπέρβαρα κατά τη γέννηση και να διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο μεταβολικών παθήσεων – όπως η λιπώδης ηπατική νόσος – αργότερα στη ζωή τους.

Επίσης, μια άλλη έρευνα είχε δείξει ότι οι μητέρες που κατανάλωναν εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα – τα οποία έχουν συνδεθεί με μια σειρά αρνητικών συνεπειών για την υγεία – θα μπορούσαν να μεταδώσουν στα έμβρυά τους δυνητικά επιβλαβείς χημικές ουσίες που περιέχονται στο πρόχειρο φαγητό.

Πηγή: oloygeia.gr

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις

Αναδρομικά έως 3.500 ευρώ και αυξήσεις συντάξεων: Ποιοι πληρώνονται

Πανελλήνιες 2026: Θέματα, Λύσεις, Αποτελέσματα και Bάσεις στο google

Google logo Μάθε πρώτος όλες τις σημαντικές ειδήσεις. Βάλε το alfavita.gr στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ζαχαρακη
Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη με τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο Γ’
Συνάντηση Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφίας Ζαχαράκη, με την ΑΘΜ Πατριάρχη της Αγίας Πόλεως Ιερουσαλήμ και πάσης Παλαιστίνης...
Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη με τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο Γ’
etwinning
Ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning «Reading Without Borders» στο Γυμνάσιο Πεδινής
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, η μαθητική ομάδα συνεργάστηκε δημιουργικά με σχολεία από την Τουρκία, την Ισπανία και την Πορτογαλία
Ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning «Reading Without Borders» στο Γυμνάσιο Πεδινής
αμφιθεατρο
Αντιδράσεις φοιτητών/τριων στο ΕΚΠΑ για νέα προγράμματα με δίδακτρα στο Φυσικό
Ο Φοιτητικός Σύλλογος καταγγέλλει σχέδιο εμπορευματοποίησης των σπουδών και καλεί σε κινητοποιήσεις
Αντιδράσεις φοιτητών/τριων στο ΕΚΠΑ για νέα προγράμματα με δίδακτρα στο Φυσικό
Πανελλαδικές εξετάσεις 2026
ΕΕΦΕΕ για Φυσική: Θέματα πιο κοντά στην επιστήμη και τον μαθητή
Η Επιστημονική Εταιρεία χαιρετίζει την ενίσχυση της Σύγχρονης Φυσικής και τη δομή των θεμάτων, επισημαίνοντας παράλληλα σημεία που μπορούν να...
ΕΕΦΕΕ για Φυσική: Θέματα πιο κοντά στην επιστήμη και τον μαθητή